Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Möhköfantti

Sivuja: [1] 2
1
Subaru / Vs: Subaru
« : 20.02.16 - klo:21:31 »
Skoda Yeti 1.2TSI dsg, Suzuki Vitara-S ja Subaru Forester 2.0 XS CVT koeajettu.

Kysymyksiä Foresterista:
-koeajetussa autossa oli CVT-vaihteisto. Alkuhämmennyksen jälkeen tuntui ihan mukavalta, mutta kahden tuhannen euron hintaero 6-vaihteeseen manuaalin tuntuu aikamoiselta. Voisitteko selventää tuon CVT:n käytännön etuja ja heikkouksia manuaaliin verrattuna (50/50 voimanjako, keskitasauspyörästö+viskolukko)
-esitetiedoissa manuaalivaihteiston ja CVT:n kulutusero puolisen litraa CVT:n eroksi. Kuinka käytännössä?
-x-perusmallissa on ilmeisesti halogeeniajovalot. Onko minkälaiset?
-rengaspainevalvonta taitaa olla Foresterissa aktiivinen,eli joka renkaassa paineanturit. Onko mahdollista asentaa toiset renkaat ilman kyseisiä antureita? Hälyttääkö mittaristossa valolla vai myös äänellä?

Kiitos vastauksista!

2
Yeti / Vs: Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?
« : 10.02.16 - klo:23:25 »
Sama vika oli mulla vw polossakin (vm -99)! Uudemmassa octaviassa tosin tuota "ominaisuutta" ei ole ollut.

Kysymys Yetin omistajille: kerääkö auto pikkukiviä takajarruihin?

3
Kiitos vastauksesta.

Osaatko arvioida paneelin tai radion hintaa marmoritiskillä? Romuttamoltakin voisi tiedustella ensin.
Voikohan radiota vaihtaa itse, vai vaatiiko merkkihuollossa käynnin ohjelmoinnin tms vuoksi?

4
Subio:lla näköjään samanlaiset ongelmat lähes samoilla ajomäärillä kuin omakssa Octaviassa oli. Itsellä meni myöskin mm etupyöränlaakerit samaan aikaan tuon vaihteiston laakeroinnin kanssa. Jos takuu on voimassa niin ALD maksaa lystin. Omassa autossa takuu oli mennyt yli, autolla ajettu ostosta noin 23tkm ja aikaa ostosta noin 5kk, tällöin kulut menivät puoliksi kuluttajansuojan (6kk) puitteissa. Omilla ajoilla tuo 3tkm takuuajan ylitys merkkasi noin 3 viikon ajoja. Arvaa vituttiko kuin tuollaisen takia sai sen 800€ laittaa tiskiin turhan takia? :D Onneksi pääsin tuosta Octavian kiusan kappaleesta eroon, kerkesihän se noin 7,5kk minulla olemaankin... Vaihtopäätöstä vauhditti noin 3t€ korjausarvio seuraavasta remontista...

3t€ remontti? Mitä olisi sisältänyt?

5
Octavia II (04-13) / Vs: Viima/lumisuojan tarpeellisuus?
« : 16.12.15 - klo:10:26 »
Aika moni taannoin tyrmäsi tuon meikäläisen viimasuojaratkaisun ja veikkailivat että kone laukeaa justiinsa kuin tuollaisia kokonaan syylärin peittäviä ratkaisuja virittelee. No minähän en tuosta hätkähtänyt, kun auto on jo kaksi talvea kestänyt tuota niin eiköhän se kestä jatkossakin. Ajattelin kuitenkin jossakin sopivassa välissä tehdä pienen testiloggauksen VCDS:llä ja lyödä tiskiin faktat CR-dieselin erinomaisesta ylikuumenemattomuudesta. Nyt oli aikaa tehdä koeajo, joten tässäpä faktoja.

Ulkolämpötilan ollessa nollassa, esilämmmitin pihalla seissyttä autoa 20 minuuttia Webaston avulla. Sen jälkeen VCDS kiinni ecuun, kone käyntiin ja loggaus päälle. Webasto oli ehtinyt lämmittää jäähdytysveden 46-asteiseksi, muut lämpötilat luonnollisesti nollassa eli ympäristön lämpötilassa. Loggaus päällä ajoin noin 67 km pituisen testilenkin, johon mahtui käytännössä kaikkia talviajan nopeusrajoituksia, siis 30-100 km/h. Pari kertaa pysähdyin muutamaksi minuutiksi katsomaan, miten moottorin lämpö käyttäytyy tyhjäkäynnillä. Koko lenkki otti aikaa reilun tunnin, moottori oli käynnissä koko ajan vaikka auto seisoikin välillä muutaman minuutin paikallaan. Tässä hieman statistiikkaa:

- ulkoilman lämpötila maksimi +0,5 °C, keskimäärin -0,1 °C
- auton nopeus maksimi 105 km/h, keskinopeus 60,8 km/h (ECU:n lukemat, todellinen nopeus hieman vähemmän)
- jäähdytysvesi moottorin jälkeen maksimi 92 °C, keskimäärin 81,4 °C
- jäähdytysvesi jäähdyttäjän jälkeen maksimi 91,7 °C, keskimäärin 73,2 °C
- moottoriöljyn lämpötila maksimi 100,1 °C, keskimäärin 82,9 °C


Oletko verrannut VCDS:n öljyn lämpötiloja ajotietoneen ilmoittamaan lämpötilaan?
Itse olen laittanut maskin ylemmän aukon umpeen jo aikaisin syksyllä ja alemman aukon umpeen vasta ulkolämpötilan ollessa nollan vaiheilla. Tuolloinkin tosin moottoritieajossa öljyn lämpötila (ajotietokoneen mukaan) nousee erittäin rauhallisellakin ajotyylillä 107 asteeseen ja otan alemman suojan pois.
Tammersuojan viimasuoja muuten hyvä, mutta pitää kovaa pärinää ajonopeuden noustessa yli 70km/h.


6
Octavia II (04-13) / Swing-radion näyttö "pilaantuu"
« : 15.12.15 - klo:21:39 »
Eli Octavian Swing-radion näyttö ei pimene, vaan vaalenee pikku hiljaa. Noin kuukausi sitten näytön vasempaan reunaan FM1-tekstin yläpuolelle ilmestyi noin 1mm x 1mm kokoinen vaalea piste. Näytön perusvärihän on musta ja teksti/numerot näkyvät valkoisena ja ilmestynyt piste oli juurikin tällainen valkoinen pikseli. Pikselit ovat alkaneet lisääntyä hämähäkinverkkomaisesti ja tällä hetkellä pikselimössön koko on noin 2 x 3cm. Jos jatkuu samaa vauhtia, niin muutaman kuukauden kuluttua puolet näytöstä on valkoisena.
Radion ollessa pois päältä, näyttö on täysin tumma. Päälle laitettaessa huomaa heti, että valkoisia pikseleitä on ilmestynyt lisää aikaisempien viereen.
Mikähän mahtaa olla ilmiön syy?  Voiko tuota pysäyttää mitenkään, vai onko edessä radion vaihto?

7
Eikös tuo ole sitä, mistä englanniksi käytetään nimitystä fogging. Muovi- ja kumiosista ja nahasta haihtuu pehmittimiä, jotka tiivistyvät laseihin. Pikkuhiljaa ilmeisesti vähenee.

Ei vielä ainakaan kuudessa vuodessa ole "ominaisuus" vähentynyt    ???

8
Huoltaminen / Diesel-päästökohumoottorin huoltaminen
« : 01.10.15 - klo:08:21 »

Sori tuo kummallinen otsikko, mutta aivot ei näin aamulla keksineet parempaakaan.

Omassa "menopelissä" lienee juurikin päästöhuijaukseen liittyvä moottori (1.6TDI).
Reilun viikon kuluttua on määräaikaishuolto (+jakopäähihnan ym vaihto) varattuna. Eli lähes tuhannen euron huolto kyseessä. Nyt alkanut mietityttämään koko huolto, kun ei vielä tarkempaa tietoa näistä tulevista päästöjupakkaan liittyvistä korjauksista. Olisiko viisainta perua koko huolto tai perua pelkästään jakopään osalta?





9
Omassa "menopelissä" lienee juurikin päästöhuijaukseen liittyvä moottori (1.6TDI).
Reilun viikon kuluttua on määräaikaishuolto (+jakopäähihnan ym vaihto) varattuna. Eli lähes tuhannen euron huolto kyseessä. Nyt alkanut mietityttämään koko huolto, kun ei vielä tarkempaa tietoa näistä tulevista päästöjupakkaan liittyvistä korjauksista. Olisiko viisainta perua koko huolto tai perua pelkästään jakopään osalta? Olen varannut huollon n.2000km etuajassa käytännön järjestelyjen vuoksi, eli siinä mielessä ehkä voisi siirtää tuonnemmaksi.

10
Tämä ketjun aiheena oleva 1.6TDI on ilmeisesti juurikin VW-päästöhuijauksen tyypin EA 189 -dieselmoottori? Mallimerkiltään CAYC (77kw). Tietääkö joku, onko huijaussofta kaikissa näissä moottoreissa automerkistä riippumatta?
Jos/kun maahantuoja ottaa yhteyttä auton korjaukseen liittyen, niin laittakaahan infoa asiasta tähän ketjuun.
Kyseisen moottorin "sielunelämää" tuntevat laittakaapa myös arvauksia mitä muutoksia näihin moottoreihin on tulossa.


Korjausta edellä olevaan: näitä 1.6TDI-moottoreitahan on eri tehoisina.Wikipedian mukaan:

55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 4,000 rpm; 195 newton metres (144 lbf·ft) @ 1,500-2,500 rpm — CAYA (Polo and Fabia only)
55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 3,000-4,000 rpm; 225 newton metres (166 lbf·ft) @ 1,500-2,250 rpm — CAYE (Caddy only)
66 kilowatts (90 PS; 89 bhp) @ 4,200 rpm; 230 newton metres (170 lbf·ft) @ 1,500-2,500 rpm — CAYB
75 kilowatts (102 PS; 101 bhp) @ 4,400 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 1,500-2,500 rpm — CAYD (Caddy only)
77 kilowatts (105 PS; 103 bhp) @ 4,400 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 1,500-2,500 rpm — CAYC
81 kilowatts (110 PS; 109 bhp) @ 3,200 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 1,500-3,000 rpm — CRKB (Golf, Golf SportsVan)
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 4,400 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 2,000-2,500 rpm — CEKA (Mexico only

Ilmeisesti kaikki tyypit liittyvät päästöhuijaukseen?

11
Golf VI (08–13) / Vs: Golf vi 1.6 TDI egr tukossa
« : 21.08.15 - klo:08:39 »
En tiedä putsauksesta mutta 850 euron remppa. Joutuu moottorin apurungon löysäämään ja ohjauskulmat säätään jne....
On hankalassa paikassa. :(

850euroa? Onko merkkiliikkeen hinta? Metro-autossa kertoivat Octavian EGR:n vaihdon maksavan 1500euroa !!. Onko Golfissa helpompi vaihtaa, vai mistä moinen hintaero?

12
Saanko esim. muutettua valojen toimintaa niin että nolla-asennossa ei edessä palaisi mikään auton alkuperäinen valo?
Tarkoitus olisi laittaa lisäpitkät autoon ja niiden parkit toimisi "päiväajovaloina".

Molemmat laittomia virityksiä...tuskin saa tuolla tavalla ohjelmoitua.

13
Huoltaminen / Määräaikaishuolto etuajassa
« : 19.08.15 - klo:14:21 »
Hei,
lomien vuoksi teettäisin määräaikaishuollon (+jakohihnan vaihto) kotiseudun merkkiliikkeessä. Samalla säästyisi satasia verrattuna pääkaupunkiseudun hintoihin. Huolto olisi kuitenkin n.3000km ennen "oikeaa" aikaa.
Mahtaako tästä olla muuta haittaa, kuin että seuraava huolto tulisi ajankohtaiseksi myös etuajassa?

14
Alusta, vanteet ja renkaat / Talvirenkaat 2015 / 2016
« : 19.08.15 - klo:12:48 »
Talvi lähestyy...


Tulevaksi talveksi pitäisi ostaa uudet nastarenkaat.

Onko kenelläkään kokemuksia Gislaved Nord Frost 100 renkaista (195/65-15 koko).
Ihan hyvin menestyneet aikaisemmissa testeissä, mutta muuten vahänlaisesti käyttäjien kokemuksia löytää googleemalla.

15
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Talvirenkaat 2014 / 2015
« : 19.08.15 - klo:12:44 »
Viest poistettu

16
Takajousista jatkoa...

Omassa Octaviassa on ongelmana takapään löysyys/roikkuminen. Varsinkin kesäaikaan, kun vetokoukussa on kahden polkupyörän teline (Thule Euroway). Teline itsessään painaa parikymmentä kiloa ja siihen 30kg:n paino polkupyöristä, tämän lisäksi takakontissa yleensä paljon tavaraa. Hidastetöyssyissä saa mennä tosi varovasti ja siitä huolimatta vetokoukku on useasti jysähtänyt maahan/asfalttiin.

Sachsin luettelossa on kahta erilaista jousta: tavallinen ja vahvempi vetokoukulliseen autoon. Lesjöforsin luettelossa myös tavallinen ja vahvistettu. Mahtavatko olla vastaavat? Tuo vahvistettu tuntuisi paremmalta ratkaisulta perän tukevoittamiseen, mutta onko liian jäykkä "normaalitilanteeseen" kun auton kyydissä kaksi ihmistä ja vähemmän tavaraa?

Iskunvaimentimet näyttävät kuivilta, mutta olisiko hyvä vaihtaa ne myös samalla jousien vaihdon yhteydessä. Vaimentimia myös tavallista ja vahvistettua. Onko vahvistettu huono, jos kuitenkin auton etupäässä alkuperäiset jouset/iskarit? Onko kokemuksia Sachs super touring -iskunvaimentimista?
Autolla ajettu n.130 000km.

17
Octavia II (04-13) / Vs: Engine fault: Workshop
« : 19.08.15 - klo:10:36 »
Tunnin moottoritieajon päätyttyä kuului kellon kilaus ja infonäyttöön ilmestyi teksti Engine fault:Workshop. Teksti oli taulussa vain pari sekuntia ja häipyi sitten. En ehtinyt huomata syttyikö mitään varoitusvaloa.
Olin ajatellut käydä katsastamassa auton parin viikon sisällä, mutta aloin miettimään jääkö tuommoinen varoitus vikamuistiin? Jääköhän leima saamatta tuon takia? Ei viitsisi maksaa sitä sataa euroa merkkiliikkeelle vikamuistin lukemisesta/mahdollisesta nollaamisesta. Saako vikamuistin nollattua itse, jos irrottaa akun johdot joksikin aikaa?

Jatkoa edelliseen:
autoa huoltoon ajaessa syttyi vielä pakokaasujärj.merkkivalo. Huollossa syyksi paljastui viallinen DPF:n paine-eroanturi. Uusi anturi paikoilleen+ohjelmointi+DPF pakkopoltto+koeajo=280 euroa.

Aikamoinen hinta anturille, mutta onneksi ei vielä EGR:n vaihto. Varmaan sekin tulee pian kohdalle ja hinta onkin moninkertainen.

18
Octavia II (04-13) / Vs: Engine fault: Workshop
« : 11.08.15 - klo:15:29 »
Tunnin moottoritieajon päätyttyä kuului kellon kilaus ja infonäyttöön ilmestyi teksti Engine fault:Workshop. Teksti oli taulussa vain pari sekuntia ja häipyi sitten. En ehtinyt huomata syttyikö mitään varoitusvaloa.
Olin ajatellut käydä katsastamassa auton parin viikon sisällä, mutta aloin miettimään jääkö tuommoinen varoitus vikamuistiin? Jääköhän leima saamatta tuon takia? Ei viitsisi maksaa sitä sataa euroa merkkiliikkeelle vikamuistin lukemisesta/mahdollisesta nollaamisesta. Saako vikamuistin nollattua itse, jos irrottaa akun johdot joksikin aikaa?

19
Moottori ja voimansiirto / EGR:n vaihto 1500 euroa !!!
« : 30.12.14 - klo:22:17 »
Joulupäivänä anoppilaan lähtiessä hehkuvalo alkoi vilkuttaa ja näyttöön ilmestyi teksti "Engine fault-workshop". Korviini moottorin tyhjäkäynti kuulosti normaalilta, mutta auto jäi katokseen. Joulun suunnitelmat menivät uusiksi, kun ei uskaltanut lähteä autolla tien päälle.
Tänään kävin Tikkurilan Metro-autossa vikakoodiluennassa (maksoi muuten 80€). Tulos: EGR venttiilin toimintahäiriö. Kysyin huoltoneuvojalta tarkkaa vikakoodia, mutta hän ei tiennyt sitä. Kertoi, että jos hehkuvalo alkaa uudestaan vilkuttaa, niin EGR olisi hyvä vaihtaa. Moinen operaatio kustantaisi 1500€! Perusteluina hinnalle ovat osan hinta ja suuritöinen vaihto. Kysyin, että tuleeko maahantuoja tai liike mahdollisesti vastaan hinnassa, koska ostin auton uutena ja merkkihuollot tehty ajallaan. Huoltoneuvoja sanoi tämän olevan ihan tapauskohtaista ja mainitsi autonkin olevan jo melko vanha (5 vuotta, reilut 100tkm ajettu).

Vaikka olenkin foorumia lueskellut, niin tämä asia tuli ihan puskista. Olin siinä luulossa, että tämmöisellä common rail -dieselillä ajelee helposti 200tkm ilman mitään isompia propleemia. Voikohan tuota vikakoodia tulkita mitenkään muuten? Anturivika? Kosteutta johdoissa?
Onko mitään "kotikonstia" tuon EGR:n ensiavuksi? Kyteekö tässä seuraava VAG pommi?

20
Voisiko tuo vika(?) aiheutua huollosta, vai onko samanaikaisuus sattumaa?
Te, joilla on samanlaista vikaa, niin onko se pysynyt samanlaisena vai muuttunut johonkin suuntaan?
Voisiko mahdollisesti tehostimessa oleva vuoto aiheuttaa jotain dramaattista esim.jarrujen häviämisen/heikkenemisen ajossa?

21
Joo, tuo on tiedossa. Aikaisemmin jarrupoljinta piti painaa muutama kerta, ennenkuin se koveni. Tällä hetkellä poljin tuntuu heti kovalta. En tunne jarrujärjestelmän/tehostimen toimintaa kovin hyvin, mutta jääkö tehostimeen joku paine sammutuksen jälkeen, joka nyt sitten tyhjenee mahdollisen vuodon takia?

22
Moi!
Mistä mahtaa johtua jarrupolkimen kovuus ennen auton käynnistystä? Auton oltua parkissa muutaman tunnin (esim.yön yli tai työpäivän ajan) jarrupoljin tuntuu lähes kivikovalta,eikä painu alaspäin. Kun auton käynnistää, painaen samalla jarrua poljin alkaa painua alaspäin ja alkaa tuntua muutenkin normaalilta.
Itse huomasin ominaisuuden/vian seuraavana aamuna huollon jälkeen, mutta vaimo kertoi havainneensa asian jo aikaisemmin (tosin melko harvoin tapahtunut, noin kerran kuukaudessa). Huollosta on kulunut aikaa vajaa kuukausi ja ilmiö esiintyy nyt päivittäin.
Huollossa autoon oli vaihdettu jarrunesteet ja jarrut oli puhdistettu/herkistetty. Voisiko niistä aiheutua kyseinen ilmiö? 

23
Elektroniikka / Vs: Miksi CTEK-laturi ei lataa täyteen?
« : 09.02.14 - klo:20:52 »
Kiitos kaikille selventävistä vastauksista!

Vielä jatkokysymys:
jos volttimittarilla mittailee akun jännitettä, niin millaisessa lukemassa olisi hyvä laittaa lataukseen? Vaikuttaako akun koko "vähimmäisjännitteeseen"?

24
Elektroniikka / Vs: Miksi CTEK-laturi ei lataa täyteen?
« : 12.01.14 - klo:21:44 »
Latausasetuksiksi laitoin vakioakkuohjelman 5A sekä talvi-ja elvytysoptiot.
Unohdin mainita, että tuossa toisessa tapauksessa (50Ah:n akku) laturi sai virtaa yhtäjaksoisesti. CTEK:n ohjekirjassa mainitaan, että 4.vaiheen raja on enintään 10 tuntia. En löytänyt mainintaa mitä rajan ylitys merkitsee.

25
Elektroniikka / Miksi CTEK-laturi ei lataa täyteen?
« : 12.01.14 - klo:19:59 »
Moi kaikille!
Ostin CTEK MXS 5.0 polar-laturin ladatakseni autossa olevaa 72Ah:n akkua. Laturissa on kahdeksan latausvaihetta ja laturi siirtyi noin puolen tunnin kuluttua latauksen aloituksesta 4.vaiheeseen (absorption). Laturin ohjekirjan mukaan 4.vaiheen alkaessa akussa on 80% varaustila ja tämän vaiheen aikana akku latautuu alenevalla virralla,kunnes 100% akun varaustilasta on saavutettu. Nelos vaiheen pitäisi kestää enintään 10 tuntia. Vaihe 5=analysointi, vaihe 6=elvytys, vaihe 7=ylläpitojännite (akku on täyteen ladattu) ja vaihe 8=pulssilataus.
Laturi oli akussa kiinni 12 tuntia eikä kuitenkaan siirtynyt vaiheeseen 5. Epäilin syynä olevan lämmitystolpan, joka antaa virtaa 2 tuntia kerrallaan.
Isäni autossa on pienempi akku(50Ah), jota latasin kokeeksi. Tässä tapauksessa laturi myös siirtyi nopeasti vaiheeseen 4, jossa pysyi 25 tuntia siirtymättä kuitenkaan vaiheeseen 5.
Huvikseni kokeilin ladata myös 4Ah:n pienkoneakkua ja laturi meni kaikki vaiheet läpi aina vaihe 7:aan saakka.

Mikä voisi olla syynä, ettei laturi ladannut auton akkuja täyteen?   

26
Voisitko tarkentaa tuota "kolahdus vaihdetta vaihtaessa kun lähtee liikkeelle"? Tarkoitatko, että kun lähdet liikkeelle ja nostat kytkintä, niin kuuluu kolaus? Oliko siinä jotain muita oireita?

Tämä nyt ei ihan liity sun aloittamaan viestiin, mutta osaisiko joku sanoa mistä johtuu että ykköseltä kakkoselle vaihtaessa kakkosvaihde ikään kuin potkaisee takaisin? Vika(?) tuntuu varsinkin näin talviaikaan. Kylmällä autolla lähtiessä liikenteeseen ykköseltä aika kankeasti siirtyy kakkoselle ja välillä vaihdekepissä tuntuu selvä "potku" käteen. Moottorin/vaihteiston lämmettyä oire heikkenee, eikä kesälämpötiloissa sitä huomaa. Voisiko tuo olla joku synkronointivika vai kankeat vaihteistoöljyt?

27
Octavia II (04-13) / Vs: Viima/lumisuojan tarpeellisuus?
« : 02.12.12 - klo:20:36 »
Kysymyksiä ulkolämpömittarin anturista:

Onko anturilla muuta merkitystä kuin ulkolämpötilan "haistaminen"?
Vaikuttaako se mitään moottorinohjaustoimintoihin, lämmityslaitteen toimintoihin, PTC-vastuksen toimintaan ym?
Olisiko reiän teosta anturin kohdalle muuta hyötyä, kuin ulkolämpötilan oikea näyttö?
 
Omassa kulkineessa olen pitänyt alamaskin kokonaan ummessa ja ylämaskin osittain koko talven ajan. Moottorina 1.6TDI ja ilmastointi on Climatic-puoliautomaatti.

28
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia II: Huoltojen hinnat
« : 17.10.12 - klo:20:12 »
Joo, kahvit meinasi mennä väärään kurkkuun kun kuulin hinnan. Olisi pitänyt kysellä hintoja etukäteen. :-\
Onneksi ei sentään löytynyt mitään varsinaista korjausta vaativaa vikaa. Olisi helposti ollut nelinumeroinen summa.

29
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia II: Huoltojen hinnat
« : 17.10.12 - klo:19:45 »
Ei ole takuu enää voimassa.
Huoltoneuvoja kysyi mahdollisista käyntihäiriöistä (kerroin, ettei ole mitään kummempaa ollut), eikä mitenkään tyrkyttänyt päivityksen ottamista.
Mikähän siinäkin maksaa (150€ ???).

30
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia II: Huoltojen hinnat
« : 17.10.12 - klo:19:05 »
Möhköfantti kävi huollossa:

1. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia combi 1.6TDI 2010
2. Mitä huoltoon kuului: 60 000 tkm LL-huolto, pa-suodatin, forte-käsittely, takajarrujen huolto (kitisee)
3. Liike jossa huolto tehty: Metroauto Tikkurila
4. Huollon hinta: 637€   :o
5. Huollon ajankohta: 10/2012
6. Muuta: Hehkuvalo alkoi vilkkumaan maantieajossa, tyhjäkäynnillä tuntui kuin olisi käynyt kolmella. Sammutin ja käynnistin uudestaan-kaikki ok (valokaan ei ole sen jälkeen vilkuttanut). Vikamuistista ei löytynyt mitään.
Kysyin huollon yhteydessä kampanjoista ja mahdollisista päivityksistä. Kampanjoita ei ollut menossa ja päivitys olisi maksanut 150€ (en ottanut).

Sivuja: [1] 2







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi