Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - UFK

#1
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 31.08.23 - klo:17:56
Ohjauksen perusasetukset pitää yleensä tehdä alusta asti uudelleen jos joku komponenteista vaihdetaan.

Yksinkertaisimmillaan tuo voi tulla kuntoon kulma-anturin kalibroinnilla. Auto käyntiin ja ratti ja etupyörät suoraan 5 sekunniksi. Sitten rattia vasemmalle ääriasentoon 10 sek ja heti perään oikealle 10 sek. Ã,,äriasennoissa kuuluu piippaus jos sopeutus onnistuu.

Joo siis nimen omaan tätä ei saatu tehtyä. En tiedä millä laitteilla tätä yritettiin mutta yritettiin myös softapohjaisesti toteuttaa. Ilmeisesti ei lienyt ollut kuitenkaan VDCS. Kellähän semmonen ois Joensuussa?

#2
Rouvan autoon tuli hylky katsastuksessa ratti-varoitusvalosta. Palaa keltaisena. Vikakoodit luettu ja tulos oli DTC 00778 eli ohjauskulman tunnistin. Vaihdon sensorin ja  vikakoodi hävisi, mutta valo palaa edelleen eikä kalibrointi onnistu. Ohjaus meni tossa yllättäen myös jäykäksi, tuntuu kuin koko ohjaustehostin toimisi huonosti jos ollenkaan. Hitaasti kääntäen tuntuu kevyemmältä kun nopeasti kääntäessä. Ohjaustehotinhan tuossa on sähkönen, eli nesteitä ei voi tarkistella kun ei niitä ole. Osaisko joku auttaa mikä tossa ois vikana?
#3
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
18.04.23 - klo:08:04
Meneekös 1,6 tdci farkkun alle 18" vanteet joissa ET 35? 225/40 kumit
#4
Vantaa - Juva, 297km, yritin yöllä tykitellä huolella motarit 120 ja ne vähät muut 100 lasissa. Juvalla tankkasin taas täyteen, kulutus 5,3. Sen jo alan ymmärtää kun kyydissä oli kaksi miestä matkatavaroineen. Mutta miten en pääse alle viiden ajellessani yksin kiltisti 80 vauhtia.
#5
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 08.02.23 - klo:07:24
Oma v 2014 on hyvinkin herkkä ajovauhdin suhteen. Oma kiesi menee noilla nopeuksilla kahta puolta 4 litran.

Niin oliko sullakin 1.6 TDi? Se 105 heppanen? Hassua tässä on se, että kaupunki ajot menee siihen 5,5-6,6 kulutukseen (mittarin mukaan) mutta maantiellä ei mee paljoa alle sen.
#6
Matkavauhti ollut ihan rajoitusten mukaan 80-100km/h, mutta merkittävää ero en ole huomannut ajaako satasta vai hitaampaa.

Auto siis 2015, joku takaisinkutsupäivitys siihen oli tehty, en muista mihin se liittyi mutta johonkin muuhun kuin moottoriin.
#7
Termari vaihdettiin ja lämmöt normaalit 👍 Kulutus ei kyllä juurikaan muuttunut miksikään. Edelleen maantie 5-5,2 l/100km. Hassua että tuntuu menevän litralla enemmän kaupungissa, niin onko tuo 1.6 sitten vaan niin tehoton että vie maantiellä saman? Oon nyt ajanu lähinnä matkaa, viitostien motariosuuden Heinola-Hki ja takasin kahteen kertaan, ja pienempiä teitä sportilla kaasutellen isolla kierroksilla, niin eikö ne karstat jo sieltä ois vähän karisseet.. Mitähän tässä pitäs alkaa tutkimaan seuraavaksi?
#8
Tosiaan bi-xenonit on ilman automatiikkaa, kääntyvät kaarrevalot kyllä mutta ei pitkiä päälle/pois. OBD liittimen takaa ne ilmeisesti saa ja siitö ajattelin ottaa kun taas säät vähän lauhtuu. Tosiaan se akku tässä nyt mietityttää, että voiko sen vetästä irti noin vaan?
#9
Herätelläänpä tätä kun ei nyt meinaa onnistua omat viritelmät. Canm8 purkki löytyy, niin sillä mentävä. Kerkesin hommata sen ennen kun luin että vois tehdä tolla toisella tavalla. Ohjeita olen katsonut monta etukäteen ja homma vaikutti helpolta, mutta kun pääsi käsiksi itse autoon niin ihan kuin ei olisi mitään katsonutkaan..  ;D Toisekseen ei niitä ohjeita/videoita tietenkään löydä enää tähän hätään. Plus, ei ole OBDeleveniä eikä vcds:ää itsellä eikä kellään täällä päin.

Löysin can-väylät siitä oven kohdalta, mutta en sitten enää muualta. En tiedä miten ratin alusen saa irti niin en sieltä yrittänytkään. Kaihan ne siitä ovenkin kohdalta voi ryöstää, mutta mistä ketusta saan virran? Onko niin että niitä can-väyliä ei mene missään kätevässä paikassa konehuoneen puolella? Voiko akun ottaa irti ihan noin vaan, ettei sotke mitään?
#10
Ei tullunna vikakoodeja mutta OBD:llä katoin niin lämmöt nousee 75 asteeseen, (viiva ennen 90asteen viivaa) ja laskee siitä 70 asteeseen (edellinen viiva) ja jumppailee siinä välissä. No termarin vaihtoon on nyt aika, katsotaan mitä tapahtuu.
#11
Jotain häikkää termarissa ilmeisesti on, kun nyt 70 kilsan matkalla seurasin viisaria. Nousee edelliseen viivaan ennen 90 asteen viivaa ja laskee siitä saman tien yhden viivan alemmaksi. Pysyy siellä jonkun aikaa kunnes taas sama homma. Tai sitten joku lämpötila-anturi? Pitää katsoa antaako mitään koodeja.
#12
Webaston olevinaan ruksin pois. Pakkasia ei juuri ollut, -6 maksimissaan. Lämmöt ei kyllä moottorissa nousseet 90 asteeseen (viisari suoraan ylös?), jäi edelliseen pykälään.
#13
1.6 TDi ajettu 230tkm ja dsg.. 205/50 16 renkaat, joskin muistuttaa enemmän luistimia, kaikki normi huollot tehty. 2.0 tdci mondeo meni 5,5 satasella, tavoite pienempään kulutukseen ei nyt ihan sitten onnistunutkaan.
#14
1.6 valikoitui pienempien käyttökustannusten ja pienemmän kilometrimäärän vuoksi. Eka työreissu heitetty, pelkkää maantietä josta 3/4 80km/h ja loput satasta. Kulutus 5,2 tankkaamalla mitattuna, hmmm…
#15
Kaikissa autoissa voi olla vikoja.. tai siis onkin, ainakin kuluvia osia. Paska sijoitus kaikkinensa.
#16
Passatti varmasti ihan ok, mutta iso. Tarkoitus oli nyt nimen omaan päästä kokoluokkaa pienempään autoon ihan jo verojen ja kulutuksen minimoimiseksi. Sama Ocussa, siinä ja siinä onko isosta koosta ns hyötyä tässä tilanteessa. Lisäksi aika ruostealttiita tuntoo olevan skodat, en tiedä ollaanko (uudempien) volkkareiden kanssa sen paremmassa tilanteessa, mutta ainakin koe ajamani golfit on olleet onneksi ruosteettomia.

Tilannetta vähän haastaa myös Mondeon tilanne, auton tarttee jo aika pian plus onneksi myyjäliikkeen kanssa päästiin sopimukseen hyvityksestä joten se pakottaa tässä tilanteessa tyytymään heidän valikoimissaan oleviin.
#17
Lainaus käyttäjältä: rawpower - 14.01.23 - klo:08:07
Jos DSG kestävyys arveluttaa ja siihen ei löydy tarvittavaa 2000-4000 euroa "huoltorahaa" niin laittaisin manuaaliaskilla. Luulisi saavan vielä halvemmalla kuin nuo automaatit.

Niukassa on manuaalit.. Hinnasta en osaa varmaa sanoa mutta sellainen kuva olisi ettei ne ainakaan halvempia ole.
#18
1.6 tdi 77 kw ajettu 220tkm
2.0 tdi 110 kw ajettu 280tkm

Kumpi näistä nyt ois pitkällä tähtäimellä turvallisempi ja edullisempi huoltojen suhteen? Lähinnä lootan kestävyys tässä arveluttaa. Käyttökulut lienee inasen isommat 2.0:ssa ja märkäkytkimen öljyn vaihdot siihen päälle. Autot muuten suht identtisiä.
#19
Lainaus käyttäjältä: Urja - 12.01.23 - klo:08:22
Tekniikan Maailmassa oli noin 2014 tai 2015 60000 km käyttötestissä Skoda Octavia mahdollisesti samalla moottori-vaihteistoyhdistelmällä. Sieltä löytyy käyttökokemuksia.

Ok, täytyy kaivella. Kiitti.

Onko DQ200-0CW siis se kuiva kutonen? Eikö niissä ole just ollut vikoja? 2.0 TDi:ssä sitten ois se märkä 7, mutta kun jossain lukee että niissäkin se vanhempi, olikohan ennen -17 tehdyt niitä huonoja. Ei pitäs lukea mitään mistään vaan ostaa se parhaiten kiillotettu ja toivoa parasta 😂
#20
Tosin huoltokirjan mukaan DSG öljyjä ei ole koskaan vaihdettu, että taitaa jäädä tämä vielä kauppaan. Ajettu kuitenkin jo +220tkm
#21
Lainaus käyttäjältä: jhm - 11.01.23 - klo:20:38
^
Hihnan vaihtoväli 210 tkm tai 6 vuotta. Hinnasta ei tietoa...nousseet parin viime vuoden aikana aikalailla näin yleisesti.

Eka oli vaihdettu 125tkm kohdalla.

Löytyykö noita varustepaketteja mistään? Mikä ihme on tuo Highline edition 40? Google tarjoaa vaan autokauppojen linkkejä
#22
No tarina myt kuitenkin jatkuu golfin suuntaan. 1.6 TDi -14 kiikarissa. Mikä noissa on hihnan vaihtoväli, ja noin kustannus sen vaihdosta?
#23
Powershit tietenkin 🤦‍♂️ Korjausarviota odotellessa..
#24
Voi ketun perse.. meni suunnitelmat uusiksi.. Mondeosta meni vaihdeloota joten 🤷🏻‍♂️🤬
#25
Keskustelussa ei ole vielä mainittu mitään moottorien kestävyydestä. Lähinnä noiden TSI koneiden kestävyys mietityttää, sillä pikaisen googlailun perusteella 200tkm alkaa olla jo moottorin ehtoo puolella. Diesel moottoreiden kesto kai oletettavasti on edelleen suht lujaa. Mainittakoon vielä että puhutaan nyt tässä alle 10t euron autoista, joihin itsellä riittää budjetti.
#26
Kettu sehän nousee vaan dieselin hinta tänä vuonna jakeluvelvoitteen ja verotukien poistumisen myötä. Pitänee varmaan vaihtaa alaa ja ostaa polkupyörä.
#27
Okei, kun nyt monet tuota TSI:tä kehuu, niin mikä on tuo hihna-TSI? Ja onko nyt hypetyksen alla siis vaan nämä 1.0 TSI koneet vai kaikki koot? Tulevaisuudessa voi ajot vähentyä paljonkin, joten pitkän tähtäimen sijoituksena tuo TSI puoltaa kyllä sitä ettäi voi yrittää pitää autokuumetta loitolla pidempää.
#28
Lainaus käyttäjältä: tex- - 03.01.23 - klo:20:13
Jos ajelet paljon öisin kannattaa autoa valitessa katsella missä autossa on hyvät valot.
Tuli mieleen vaikka tässä onkin kyselyä moottoreista.
Minulla oli edellisessä autossa 1.2 tsi hihnakone. Siitä ei ollut pahaa sanottavaa ja sekin kulki pienellä kulutuksella.

Valot on kyllä tärkeät, mutta en ole niitä oikein koskaan pitänyt tärkeänä kriteerinä, koska ne on helposti korjattavissa lisävaloilla. Yleensä sellaiset on tullut aina laitettuakin. Eikä koeajoa ole koskaan malttanut niin pitkään pitää että olisi pimeälle asti pitänyt  ;D
#29
Seatit kiinnostelee myös, niistä olen kuullut paljon hyvää. Tavaratila niissä, kuten Octaviassakin on ainakin kuvien perusteella aika pieni/hassun muotoinen omiin tarpeisiin. Pitää metsästää jostain sellanen ja käydä tutkimassa.

Maantiellä ajoa, paljon öisin, niin sillon ei aina jaksa ihan 80:ä ajella, mutta ei nyt ihan reikäpäässä kuitenkaan.
#30
Tosin näyttäisi äkkiseltään menevän jonnii verran budjetin yli nuo 1.0 TSI:t. Muutenkin vähän tarjolla.

Sähköversioihin en vielä luota niin paljoa, että niillä uskaltaisin liikkua. Ainakaan täyssähköllä. Kantama ja latauspisteiden saatavuus ei vielä ihan riitä omiin tarpeisiin. Hinnatkin on vielä varsin korkeat.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy