Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Tombba

#1
Lainaus käyttäjältä: hge - 14.12.23 - klo:10:14Antaa ilmoituksen "Enginge needs to run longer").

Nämä viat ovat kuitenkin poistuneet tähän asti aina, kun on vikakoodit nollannut päivityksen jälkeen.

Eikös tämä ole ihan normaalia? Auto pitää huolen, että polttomoottoriakin käytetään varmuudella tasaisin väliajoin. Itsellä tekee saman myös about kuukauden välein, ja ei kyllä liity mihinkään päivityksiin. Menee ohi kun ajelee pidemmän pätkän polttomoottorilla
#2
Sain päivityksen ladattua ja asennettua kun venailin kotipihassa tarpeeksi kauan enkä lähtenyt liikkeelle. Tämä siis tiistaina, ja jo eilen perjantaina tuli kahdesti kaiuttimen poksahtelu ja yhteydet katki. Eli ei tunnu korjaavan tuota vikaa. Näin siis ainakin Tampereella.
#3
Lainaus käyttäjältä: uma - 18.09.23 - klo:18:24
Laitoin kanssa OCU päivityksen menemään. Pieleenhän se meni :o

Tää on kyllä aika ironista, jos tämän pitäisi korjata sitä kaiuttimen poksahtelu SOS-vika sekoilua, sillä joka kerta kun yritän laittaa tuon päivityksen latautumaan, niin kajari poksahtaa ja yhteydet menee katki. Siinäpä ei sitten paljon päivitystä latailla :D
#4
Lainaus käyttäjältä: Hazard10 - 10.08.23 - klo:18:14
Onko muille tullut vastaan huolto-ohjelman mukainen laajempi tarkastushuolto 60tkm kohdalla? Luulin että huolto-ohjelman mukaan öljynvaihto 15tkm/vuosi ja tarkastushuolto 30tkm/vuosi. Nyt olin sitten öljynvaihtoa varailemassa, kun helmikuussa 40tkm kohdalla tehtiin tarkastushuolto, mutta selvisikin että pitäisi laajempi tarkastushuolto tehdä ja hinnaksi tulisi reilu 900 ,. Kiva yllätys.

Öljythän vaihdetaan joka huollossa. 30tkm/2v välein sen lisäksi sitten heilutellaan taskulamppua erinäisissä paikoissa ja vaihdetaan raitisilmasuodatin. 60tkm kohdalla onkin maksun paikka kun DSG lootan öljyt menee vaihtoon ja samalla taitaa mennä myös tulpat.
#5
1940 versiolla 7.7. lähtien vain yksi boottaus. Mielestäni ihan success verrattuna aiempaan pahimmillaan 3 krt päivässä.
#6
Lainaus käyttäjältä: vekaas - 29.06.23 - klo:11:59
kyllä mulle tuli OTA:na viimeisin päivitys tuossa huhtikuun lopussa.

Eli sinulle tuli siis OTA:na päivitys, joka muutti infotainmentin versiota? Ja vielä 1940 versioon?
Et siis tarkoita niitä päivityksiä, jotka "sisältävät pieniä korjauksia" ja karttojen päivityksen, mutta ei muuta infotainmentin versiota?
#7
Eikös se tunnista, että istuuko siellä joku ja sen perusteella on sitten päällä tai pois?
#8
Lainaus käyttäjältä: vekaas - 08.06.23 - klo:11:45
Kessy ongelma sinänsä erikoinen kun -16 gte:ssä kessy toimi joka kelissä moitteetta. Nyt leonissa tosiaan kosteilla keleillä tuntuu olevan tuuripeliä miten toimii. Joku mennyt vihkoon.

Juu sama -17 Octaviassa. Ironista sinällään, että itse kahva on täysin samannäköinen molemmissa :D. Jotenkin ovat vaan onnistuneet kusemaan tuon.
Mutta joo, se on mitä on. Näen todennäköisyyden sille, että tuota koskaan korjattaisiin olevan aika lähellä nollaa. Tai ainakin ehdin vaihtamaan auton pois ennen sitä.
#9
Hyvänä puolena pitää todeta, että vaikka kaikenlaista vikaa on ollut, niin kertaakaan ei ole ollut mitään sellaista, että auto olisi jättänyt tien päälle. En muista, että kukaan mukaan olisi mitään vastaavaa tänne raportoinut. Sen sijaan Octavia ja Golf ketjussa taitaa olla näitäkin tarinoita.

Uskon kyllä, että tietyt asiat tulevat parantumaan/korjaantuvat päivityksillä, mutta siitä alan jo olla aika varma, että tuo Kessy ei tule koskaan kuntoon. Onneksi sain siitä jo hyvityksen maahantuojalta reilu vuosi sitten.
#10
Auto kävi tänään K-Autossa diagnoosissa kun peruutuskameraan ei tule kuvaa. Toistamiseen siis jo kyseinen kapistus rikki. Tällä kertaa ei sentään pudonnut kokonaan pois. Diagnoosissa ei mitään yllättävää, informaatioyksikkö ei saa yhteyttä kameraan - - > kamera uusitaan. Aikaa ei saanut kuin kuukauden päähän.

Boottailuista löytyi myös jotain vikakoodeja. Selvittävät mitä tehdään.

Minulla boottailua on tapahtunut seuraavasti:

20.5.
30.5.
1.6.
2.6.
3.6. Kolme kertaa päivän aikana

Lisäksi 2.6. kojelaudasta joku poksahdus, jonka johdosta yhteydet katki ja SOS pois pelistä vähän aikaa. Tästä on aiemmilla sivuilla tainnutkin olla juttua.
#11
Lainaus käyttäjältä: Monimerkkimies - 04.05.23 - klo:15:40
Itse kun ostin auton 2020 loppuvuodesta (sain auton tammikuussa 2021) oli tarjolla lisähinnasta tuo jatkotakuu 5v / 150tkm.

Oma auto myös tilattu 12/2020 ja silloin oli tarjolla juuri tuo 100tkm --> 150tkm upgrade vielä lisävarusteena. Viisi vuotta toki aika joka tapauksessa. Jätin ostamatta, kun ajoa ei tule noin paljon.
#12
Empä kyllä usko, että on noin. Seatissa taitaa olla normaalisti 2v takuu, mutta Suomen maahantuoja on lyönyt siihen kolme vuotta päälle omaan piikkiin, jotta näitä saataisiin täällä myytyä edes jollekin. Ainakin omassa autossa näkyy lisävarusteena YW8 5 vuotta/100000 takuu. Tuskimpa Suomen maahantuojan tarvii antaa vastaavaa takuuta ilmaiseksi muualta ostetulle autolle.
#13
Lainaus käyttäjältä: Hazz - 10.04.23 - klo:16:32
Itsellä tuli kaikenmaailman vikailmoituksia kunnes vaihdettiin infotainmentin ohjausyksikkö ja päivitettiin uusin softa. Nyt tarvii enää korjata satunnainen infotainmentin buuttailu ja avaimen tunnistukseen liittyvät ongelmat :D

Oma auto oli pari viikkoa sitten pajalla kampanjoiden takia. Samalla valitin infotainmentin boottailusta. Päivittivät 1899 softaan. Muutaman kilsan pääsin ajamaan ennen kuin taas boottasi. Sen jälkeen on boottailut lähes päivittäin, joskus jopa kaksi kertaa saman päivän aikana.
#14
Voi voi. Mikähän on Seatilla taas hätänä, kun infotainment on tällä viikolla bootannut kesken ajon jo kolme kertaa. Tänään jopa kahdesti alle kolmen tunnin sisään. Ei siinä mitään, mutta oli tärkeä puhelu kesken yhdellä kertaa.

Useampi viikko taisi mennä ilman yhtään boottia, mutta nyt senkin edestä sitten.

1896 softaversiolla mennään täällä.
#15
Lainaus käyttäjältä: miz - 10.02.23 - klo:14:22
Samoin otin sen automaattisen nopeuden, kotikulmilla ehdottelee jatkuvasti 120 nopeutta 80 alueella, toi on jopa vaarallinen. Jollei ihmisille niin ainakin lompakolle.

Jeppistä. Juu itsellä myös tuo nopeusrajoitukseen reagointi on pois päältä kun on niin epäluotettava.

Lainaus käyttäjältä: miz - 10.02.23 - klo:14:22
Ympyröihin hidastaa myös autoregen ihan fiksusti jos ajelee liikenteessä, jos plugari kyseessä kuten itsellä.

Tämäkö siis toimii vaikka tuon "reagoi tien kulkuun" ottaa pois päältä? Riittäisi kyllä ihan hyvin.

Edit: aivan. Sehän on tuolla ACC:n asetusten alla
#16
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 10.02.23 - klo:12:55
Kuulostaa todella oudolta, jos jollakulla ei toimi KESSY ollenkaan  ???

Omalta osalta voin tarkentaa, että kessy toimii ehkä about joka neljännellä kerralla. Kesällä ja talvella, kuivalla ja kostella, likaisena ja puhtaana.
#17
Lainaus käyttäjältä: miz - 10.02.23 - klo:11:29
GPS:n sekoilun ei pitäisi aiheuttaa mitään auton ajokäytökseen.

Mulla teki tuota kun oli ”reagoi tien kulkuun” täppä päällä. Se on eri kuin nopeusrajoitukset, tuo päällä nimenomaan jarruttelee mutkiin, liikenneympyröihin ja muihin hidastettaviin paikkoihin jos sellaista on karttadatan taustalla kyseisessä kohdassa.

Tarkistithan että se ei ole päällä?

En ole tarkistanut, ja jos on päällä, niin saakin olla päällä. Kuten jo aiemmin sanoin, on aiemmin toiminut ihan hyvin, ja on jarrutellut ympyröihin kun niitä vastaan tulee.
Keskellä motaria niitä ei ole. Ei myöskään kartassa. GPS:n sekoiluilla tarkoitin sitä, että auto ehkä luulee välillä liikkuvansa siellä jossain motarin varrella sivutiellä, niin sen takia saattaa sekoilla noin. Voi olla joku muukin ongelma, mutta joka tapauksessa ei toimi oikein.
#18
Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 10.02.23 - klo:09:56
Jos tarkoitit latauspiuhan lukittumista autoon ovien avauksen jälkeen, niin sitä aikaa pystyy muokkaamaan OBD11:llä.

Pitääkin tutkailla. Toki ei hirveesti kinostelisi tota ODBeleviä hommata ihan vaan sen takia, että auto toimii epäloogisesti ja käyttöohjeen tekstin vastaisesti. Mutta kiitos vinkistä.

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 10.02.23 - klo:09:56
Oliskohan sulla menny ennakoiva ajo päälle navigaattorin asetuksista? Sillon lukee kartta datasta noöeuksia jne.

Ei se nopeusrajoituksiin reagoi kun se ei ole päällä, eikä se silti selittäisi sitä, että keskellä motaria on liikenneympyrä mihin pitää hidastaa :) Veikkaan, että GPS on vaan hukassa aika ajoin, sillä kyllä siellä motarin vieressä jotain risteyksiä sun muita näkyy. Tai sitten motarin päällä on silta ja siitä saattaa kans seota.

Ja tosiaan on alkanut tehdä tätä nyt muutaman kuukauden sisään. Olen samoja teitä ajanut ilman mitään ongelmia aiemmin.
#19
Lainaus käyttäjältä: jolla - 10.02.23 - klo:08:22
Ihan vain mielenkiinnosta, onko ollut puhetta mistään hyvityksestä tms? Eihän se nyt niin voi olla että autossa ei ominaisuudet toimi ja sitten vain odotellaan vuosia jos joku korjaus löytyisi tai sitten ei löydy.

Oliskohan ollut joku vajaa vuosi, ja pari korjausyrityskertaa auton luovutuksen jälkeen, kun tein maahantuojalle aiheesta reklamaation (listalla oli muitakin vikoja). Sain hyvityksenä 400, edestä krediittiä huoltoihin K-Autossa. 15tkm huolto meni noista ja sinne jäi vielä vajaa puolet sitä krediittiä. Eli joo, jotain hyvitystä on saanut, mutta odotin kyllä että vika olisi saatu aiemmin korjattua.

Olen siis tuon asian videoinut jo silloin. Pyysivät ottamaan sellaisen videon, missä näkyy avain kun yritän avata tai lukita kahvasta. Halusivat nähdä, että vilkkuuko avaimessa se ledi kun koskettaa kahvaa. Ja kyllähän se vilkkuu, eli silloin auto tunnistaa avaimen ja ovat pitäisi avautua/lukittua.

Tällä hetkellä vikalistalla on lisäksi nämä asiat: latauslaite lukittuu luukkuun lähes heti lukituksen avaamisen jälkeen (ei korjausta saatavilla, ja ei varmasti koskaan tulekaan), infotainment on alkanut boottailla itseään kohtuu tiheään ja välillä esim. parkkitutkan volume muuttuu (1896 softalla mennään, uudempikin on, katsotaan suostuvatko päivittämään kevään huollossa) ja nyt viimeisimpänä vakkarilla ajaltaessa auto on alkanut hidastella esim. keskellä motaria, ja näytössä lukee kaarre edessä/risteys edessä/liikenneympyrä edessä.

Näiden kanssa pystyy elämään, mutta kessyn haluaisin kyllä kuntoon.
#20
Lainaus käyttäjältä: Simbe - 08.02.23 - klo:16:42
Tuli puheeksi Kessy johon olisi kuulemma uunituore korjaus tarjolla.

Mielenkiintoista. Kävin itse Tampereen K-Autossa tammikuussa kyselemässä, josko olisi jo korjaus saatavilla, kun alkaa tulla pian pari vuotta täyteen toimimatonta kessyä. Ei ollut silloin mitään uutta auringon alla. Lupasivat ilmoitella kun on. En kyllä siis odota, että sieltä mitään kuuluisi, mutta ehkä nyt voisi kysellä uudelleen.

Onko mitään tietoa miten korjataan? Softajuttuja vai oikein rautaa vaihtoon?
#21
Formentor / Vs: Cupra Formentor
14.11.22 - klo:12:14
Lainaus käyttäjältä: Farao - 14.11.22 - klo:11:06
...ja mikä ihme on laadunparannuskampanjassa: "MIB3 OI:n uudelleenohjelmointi " Cupra Leon/Formentor " VRD-VRE".

Taitaa olla tuo 1899 päivitys, josta aloitettiin kamppis 27.10.
Ilmeisesti tulee OTAna myös jossain vaiheessa, mutta pohjalla pitäisi kait olla 1898. Facebookissa MQB-coding & Retrofit - sivulla on tuosta postaus.
#22
Lainaus käyttäjältä: Devl - 10.11.22 - klo:10:11
Onko teillä lohkolämppäreitä asennettuna näihin vai miten nämä plugarit lämpeää roikan nokassa teillä?

Kliksuta tuosta pari sivua taaksepäin, niin löytyy kommentteja aiheesta
#23
Lainaus käyttäjältä: tgotj - 17.10.22 - klo:11:55
Käsittääkseni ohjekirjassakin lukee, että mikäli akku on täynnä, lukittuu liitin nopeammin, 5 sekunnissa muistaakseni.

Okei. Mun ohjekirjassa lukee näin:

Latauksen jälkeen
Kun korkeajänniteakku on ladattu täyteen,
latausprosessin merkkivalo palaa vihreänä.
● Avaa auton lukitus.
● Vedä latauspistoke pois latausrasiasta
30 sekunnin sisällä.
● Irrota latauskaapeli virtalähteestä ja
kiinnitä suojatulppa.
● Sulje latausluukku, niin että se lukittuu
selvästi
#24
Lainaus käyttäjältä: tgotj - 15.10.22 - klo:20:17
Itse ainakin heilautan jalalla takaluukun auki, lasken tavarat kyytiin, avaan lukituksen ja nykäisen johdon irti. Ei hässäkkää.👍🏻

Toimii varmasti sinulla hienosti. Itse kuljetan tavaroita takapenkillä, niin vähän tökkii tuo lukittuminen. No, joka tapauksessa lienee kiistätöntä, että auto toimii viallisesti, sillä lukittuminen pitäisi ohjekirjan mukaan tapahtua vasta 30 sek jälkeen. Ja vielä olennaisempaa on, että ilmeisesti siis tuota vikaa ei ole parissa vuodessa saatu korjattua.
#25
Lainaus käyttäjältä: akk - 29.09.22 - klo:15:16
^^ Tässä kai puhuttiin kuitenkin luukun, ei johdon lukituksesta?

Johdon lukitus kyseessä. Akku täynnä, lukittuu uudelleen n. 4 sek jälkeen. Lataus kesken, lukittuu uudelleen 30 sek jälkeen (kuten käyttöohjeessa sanotaan). Tatti kasvaa joka kerta otsaan, kun on jotain kantamuksia mitä pitää laittaa autoon ennen johdon irrotusta.
#26
Lainaus käyttäjältä: tgotj - 29.09.22 - klo:12:26
Miksi "pelottavan moni"? Tuo öljypohjaa lämmittävä säteilylämmitin on aika tyhjän kanssa ja nykyöljyt ovat sen verran notkeita talvellakin, että ei tuossa nykykoneistuksella mitään vaurioita koneelle aiheuteta kunhan ei ekaan risteykseen ryntäytetä moottoria.

Ei ole kyllä käynyt mielessäkään laittaa mitään lohkolämmitintä. Hienosti on talvellakin auto startannut, jos on polttomoottorin puolelle mennyt. Näin ainakin Pirkanmaan leveysasteilla. Kabiinin lämmitys hoituu sähköllä, joten lämmintä puhaltaa nopeasti. Ihan tarpeeksi vaivaa jo tuon latausjohdonkin kanssa, niin se vielä puuttuisi, että pitäisi lämmitysjohtoakin olla repimässä irti. Vaiva tulee siis lähinnä siitä "ominaisuudesta", että latausluukku lukittuu välittömästi ovia avatessa, jos akku on ladattu täyteen. Tuohon "ominaisuuteen" ei taida olla mitään päivitystä vieläkään saatavilla?
#27
Harmi kun ei ole huoltoa tulossa vasta kun ensi keväänä. Tuskin tuollainen menee mihinkään takuukäyntiin ja taitaa muutenkin olla aika pitkät jonot.
Onnistuukohan tuollainen säätö jossain ihan tavallisessa ei-merkkihuollossa?
#28
Nyt kun taas illat pimenee, niin nuo valot tuntuu kyllä aika surkeilta. Mulla on siis lisävarusteiset full led -valot ja lähivalojen valokeila on todella leveä, mutta lyhyt. Ehkä jotain 30 metriä. Voiko tuossa olla, että ne on säädetty jotenkin väärin? Tietääkö joku onko noissa muuta automatiikkaa kuin automaattinen korkeudensäätö jos perässä on painoa? Ajelen kyllä yleensä tyhjällä autolla, että ei pitäisi olla siitäkään kiinni.
#29
Lainaus käyttäjältä: uma - 12.09.22 - klo:19:53
Mulla ilmeni autossa myös rahisevaa/narisevaa ääntä reilusti käännettäessä. Vetoakselin suojan uloin kiristinlenkki oli irronnut ja silponut suojan. Auto huoltoon siis.

Mulla on ollut alusta asti nariseva ääni ääriasennossa käännettäessä kostealla kelillä. Huollon tuomio oli, että vetoakselin suojakumi hinkkaa itseään vasten ja aiheuttaa tuon äänen. Ovat nyt kahdesti laittaneet siihen silikonia, joka auttaa kyllä, mutta vaikutus loppuu varsin nopeasti. Kuulemma ominaisuus, joka ei aiheuta toimenpiteitä, eikä kuulu huollon toimenpiteisiin. Pitänee siis odottaa, että suojakumi menee sököksi, ja varmaan hajottaa nivelen siinä samalla. Ehkä sitten aiheuttaa toimenpiteitä. Onneksi on 5-v takuu.
#30
Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 25.07.22 - klo:21:14
Miten teillä on kestänyt tuulilasit kiven iskemiä?

Todella huonosti. Reilu vuosi ja 17tkm takana. Kolme pahaa jälkeä tullut lasiin, joista viimeisintä Carglass ei suostunut edes korjaamaan. Sanoivat vaan, että odotellaan kun halkeaa ja vaihdetaan lasi sitten. Ihmettelin kun lasi on tässä kohtaa jo huonommassa kunnossa kuin edellisen auton neljän vuoden aikana. Carglassin ukko sanoi, että johtuu siitä, että näissä uusissa autoissa on ohuemmat tuulilasit. Kuulemma säästetään painoa ja pyritään pienempiin päästöihin. Lasin kestävyyden kustannuksella tietty.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy