Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.04.20 - klo:21:20
Komppaan edellistä kirjoittajaa. Kannattaa tsekata vikakoodit.
Yksi mahdollinen voi olla DPF paine-eroa sensori. Se sytyttää tuon vikavalon ja samoin DPF poltot tapahtuvat jatkossa enää aika/kilometriperustaisesti.
Maksaa marmorilla uusi sensori n. 90, ja vaihto on kotipihassakin n. 10 minuutin homma.
Kiitos vinkeistä! Kävin tarkistuttamassa koodin. ”P2002 Dieselhiukkassuodattimen tehokkuus kynnysarvon alapuolella”. Käväisin saman tien Motonetin korjaamolla kysymässä, että paljonko maksais vian korjaaminen. Hiukkasuodattimen puhdistus 250, mutta siihen liittyvä purku- ja kasaustyö 850,. Tuo oli alustava hinta-arvio. Se suodatin sijaitsee tossa mun autossa, jossain todella hankalassa paikassa. Käytännössä päivän homma. Korjaamon mies sanoi, että yleensä noita puhdistuksia tehdään sellaisiin 250-300tkm ajettuihin autoihin. Mun autolla on ajettu vajaat 150tkm. Korjaaja vinkkas ajamaan maantiellä pidempää lenkkiä pienellä vaihteellä isoilla kierroksilla. Sehän auttoi sitten. Näköjään tuo auto ei vain tykkää lyhyestä ajosta. Pitää yrittää ajella välillä pidempiä matkoja vaikka sit turhan takia. Vaikka dieseliä kuluu, niin tulee se halvemmaksi kuin tollanen tonnin remontti.