Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Yarzan

#1
Lainaus käyttäjältä: tgotj - 11.03.21 - klo:14:19
Miksi ihmeessä maahantuoja tulisi vastaan semmoisessa laitteessa, joka ei heidän kauttaan ole maahan tullut? :o

Kyllä ne on muussakin tulleet ja ihan tärkein autoa koskien. Tai tarkemmin vastaantulija lienee ollut VW.
#2
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 11.03.21 - klo:09:00
Vähän kyseenalaiselta viritykseltä näyttää tuo abikojen käyttö 230v liitännöissä joista kulkee se 10-16 ampeeria jatkuvasti läpi, kosteus ja tärinä /paiskominen syö varmaan tuon kontaktin noista aika huonoksi jollain aikavälillä. Ei tuolla näytä mitään räjähdystä tapahtuneen, mutta jotain harmaanruskeaa hiillospölyä kyllä.

edit. tosin, tuo näkyy olevan paksumpaa johtoa, eli onko tuo lähtöpuoli autolle, ja 230v syöttö tuossa ylempänä?

editedit. tosin tuossa alapuolella on noita häiriönpoistokonkkia (y-konkka vai mikä helvetti lie) joten onko 230v syöttö kuitenkin tuossa alapuolella josta nuo kontaktit ovat kärtsänneet?  ???

230 v puoli eli tulo tämä on. Asiantuntevassa elektroniikkahuollossa yrittivät korjata ja voihtoivat kärähtäneitä komponentteja (en muista mitä). Töpseli seinään ja kärähti uudestaan. Eli on kaput. Piirilevykin on kärähtänyt. Uuden ostoksi siis menee. Ja VW:ltä kysyin, niin näihin ei edes mitään vastaantuloja ole maahantuojalla.
#3
Kärähti itselläkin vm. -18 Passatin schuko-laturi. Auto on tuotu Suomeen syksyllä Ruotsista. Kunnon perusteella laturia oli käytetty ihan säännöllisesti ja itsekin sillä kotioloissa joka yö latasin viimeiset 5 kk. No nyt tuli savu pois. Lienee tullut tiensä päähän. Pakko oli mielenkiinnosta avata. Siitä voi viisaammat päätellä mikä mennyt sähköksi.

Onko antaa vinkkiä hyvästä ja toimivasta uudesta laturista?


#4
Itselläni myös sama huomio viime viikolla 60 tkm huollon yhteydessä. Autona -18 GTE. Öljyvuotoa moottorin ja vaihteiston välistä. Auto menee K Caaralle seuraavaksi vaihteiston irrotukseen ja tarkempaan syyniin. Joku tiedote heillä oli nähtävästi maahantuojalta asiasta. Tarkkaan ei huoltoneuvoja kuvannut, missä vika olisi sen mukaan. Joku stefa? Joka tapauksessa mikäli liittyy tuohon tiedossa olevaan asiaan, maahantuojalla oli merkittävä vastaantulo kuluissa, osat 100 % ja työ 90 %. Lopusta voikin sitten vääntää myyjäliikkeen lisätakuun kanssa.
#5
Osaako kukaan auttaa. Itsellä on käytössä OBDeleven, mutta ei tietoa mitä tarvitsisi säätää. Eli nyt palaa päivävaloina vain nuo puskurin ledit ja haluaisin myös nuo ajovalojen ledit päälle. Eli kuvan mukaisesti.


#6
Löytyisikö Kuopion suunnalta apua. Auto on VW Passat gte -18. Koodattu liikennemerkki tunnistus OBDeleven:llä. Antaa vikakoodin radiolle (56) ja multimedialle (5F) U101400. Onko koodattu väärin ja saako vikakoodin pois? Ei anna nollata ainakaan OBDelevenillä. Autossa ei ole navigaattoria ja tunnistaa kuitenkin kameralla liikennemerkit.
#7
Lainaus käyttäjältä: Leena - 11.08.19 - klo:22:55
Päivitystä omaan tilanteeseen. Autoo on tuon käynnistyksen osalta tutkittu paljon ja nyt kun vika vihdoin ilmeni huollossa aamulla käynnistettäessä tuli vikakoodi jonka perusteella nokka-akselin säätimen venttiili on nyt menossa seuraavaksi vaihtoon. Josko rupeis pikku hiljaa soppa oleen keitetty tämän osalta.
Toivottavasti tästä voi olla apua jollekin👍

Joko tämä asia on sinulla edennyt? Korjaantuiko vika?
#8
Itsellä täysin sama auto ja sama ongelma. Kuopion plussapiste korjaamolla vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin, kun sitä herjasi. No ei auttanut. Lähes joka aamu esiintyy siis tämä käynnistysongelma. Pitäähän mennä tämän videon kanssa käymään, jos siitä olisi heille apua.

Ja itse saa luettua P0341 vikakoodin heti huonon startin jälkeen, mutta se katoaa, kun useampi onnistunut startti. Näin ollen eivät ole kyseistä koodia merkki huollossa saaneet. Kuulemma haluavat ottaa yökylään ja aamulla testata tämän.
#9
Meillä kanssa -05 painos kyseisestä kulkineesta alkoi tuossa viime vuoden puolella ilmoitella öljynpaineista. Teki sitä siis kylmänä ja hävisi, kun vähän ajoi. Käytin auton merkkipajalla. Paineet ei tosiaan noussut. En muista bareja. Vaihtoivat öljyt, suodattimet ja pari o-rengasta. Tällä asia korjaantui. Ajeltiin longlife huoltovälillä ja ajot ei enää ole tällä autolla, kuin reilu 10 tkm/vuosi. Edellisestä huollosta/öljynvaihdosta oli melkein kaksi vuotta. Jatkossa pitää vaihtaa öljyt ehkä jo ennen kuin ne on puuroa. Ja muutettiin huoltovälin ilmoituskin normaalille 15 tkm tai vuosi.
#10
Itsellä ollut nyt uusi Passatti 1,5 v juurikin tuolla 15 mm madaltavalla alustalla ja tehdasrangastuksella 235/40-18. Toki talvella 225/45-17. Ajettuna nyt 75 tkm. Ne Goodyaerit mitkä tuli tehtaalta on varmasti laaturenkaat, mutta kun ovat vähän enempi kuluneet niin pitävät aikalailla ääntä. Ja kuluvat todella nopeasti. Toki omassa oli vielä pyöränkulmien kanssa ongelmia, mikä korosti kulumista ja ääntä. Muutamassa viime autoss ollut ain 18" kesärenkaat, joten se on tullut standardiksi omassa verrtailussa. Tässä uudessa Passatissa (verratuna kahteen edelliseen korimalliin) ne on tietenkin paljon hiljaisemmat, koska taitaa olla tuo äänieristys yms. hieman parantunut. Toki 16" pehmeät munkit ovat varmasti hilajaisemmat ja kuluvatkin varmasti hitaammin. Ja alusta on mielestäni miellyttävä, verratuna vaikka edelliseen Eibach 30 mm madaltavaan, jolla todellinen madaltuminen oli samaa luokkaa, kuin tällä tehdas 15 mm:sellä.

Ulkonäköhän on tietenkin tärkein?  ;)
#11
Kuopion Laakkosella 30 tkm LL-huolto maksanut viime lokakuussa ~195 â,¬. Ja se oli perus öljyn vaihto ja tsekkaukset.
#12
Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 13.03.12 - klo:11:23
Joko olisi käyttökokemuksia? Soittimessa ei ole omaa akkua; Kuinka selviää auton käynnistysten aiheuttamien pienien jännitenotkahdusten yli? Onko laitteen omien kaiuttimien äänenlaatu tarpeeksi hyvä?

Mitä formaatteja tuo lukee USB-tikulta? Valmistaudun jo nyt siihen, että DVD-koneisto ei kovin kauaa kestä, mutta muistitikulla tms. liikkumattomalla medialla voinee jatkaa käyttöikää :)

Kuinka pitkä aux-av-kaapeli on? Meillä toinen näyttö tulisi normaaliin tapaan etupenkin niskatukeen, ja toinen selkämenosuuntaan-tuolin takia takapenkin niskatukeen, jolloin suoraa välimatkaa yksiköiden välille tulee noin metri, ja siististi johdotettuna lähemmäs kolme metriä.

Ei ole vielä kokemuksia muuta kuin asentamisen osalta. Nuo telineet ovat varsin kätevän oloiset ja eipä ne juuri häiritse paikoillaan, kun ei ole näytöt käytössä. Soittimeen saa akun, mutta itse en sitä vielä ostanut. Tulee varmaan ostettua, niin voi käyttää tuota esim. lentokoneessa.

Formaatit mitä toistaa ovat ainakin manuskan mukaan jpeg, mp3, wma, dat, vob, mpeg2, mpeg4(avi, div). Siitähän on myös pro versio, jossa olisi SD-kortin lukijakin.

Ã,,änenlaatu on tietysti mitä on, mutta kuulokkeilla sitä meillä ainakin käytetään, niin ei tarvii koko auton kuunnella pimputuksia.

Tuo kahden näytön kaapeli on sellainen jossa on kela, josta lähtee molemmille näytöille piuhat ja toinen pää menee tupakansytyttimeen. En osaa sanoa, että riittääkö kasvot eri suuntiin asentamiseen, mutta itsekin tuota aion kokeilla. Säätövaraa siis riittää "virtapiuhassa", muttei varsinaisesti näyttöjen välisessä kaapeloinnissa.

Tässä olisi nyt hieman vajavaiset kokeumukset, mutta tarkennellaan vaikka parin kolmen viikon päästä, kun on Ylläksen reissu heitetty.
#13
Lainaus käyttäjältä: NcP - 08.03.12 - klo:15:05
Olen katsellut samaa systeemiä hajonneen philipsin tilalle.  Gigantista näyttää saavan hintaan 295eur.  Vaikuttaa hyvältä systeemiltä, vaikkakin sisäinen akku on vain lisävarusteena.

Juu, Gigantista ja Veikon koneesta kävin kysymässä. Hinta oli tosiaan 295, mutta se ei sisältänyt noita kiinnikkeitä niskatyynyn putkiin. Ne tuli tässä tilaamassani paketissa mukana. Maksavat Veikolla vajaan satasen.

Ja ne on kyllä paremmat kuin tarrakiinnitys. Eikä ne tarraviritykset edes uuden passatin säätyvään niskatukeen soveltuisikaan.
#14
Linkin kaltaiset tuli juuri kotiin.

http://www.pixmania.com/fi/fi/8383870/art/next-base/kit-click-duo-9-lite.html

Vaikuttvat päteviltä ja ainakin tuo kiinnitys on yliveto tarrahärpäkkeisiin verrattuna. Hinta on muuten ihan toista kuin Suomesta ostettuna. Tästä on myös Pro versio, johon saa mm. konsolin kiinni. Ise otin tämän perusversion yhdellä soittimella.

Nyt vaan asentelemaan ja katsotaan viihtyykö takapenkki tulevilla reissuilla.

PS. on muuten uskomaton toimitusaika. Tilasin maanantai iltana myöhään ja nyt olivat perillä.
#15
Lainaus käyttäjältä: Passatti - 23.02.12 - klo:12:24
Eilen vaihdoin LED:it auton sisävaloihin. Led:it ovat tyypiltän T10 paitsi meikkipeilit ovat tyypiltään SV 8.5.Latelle tiedoksi,että ovat ilmeisesti muuttaneet sisävalojen lamput samankaltaisiksi.Samalla vaihdoin peräkontin valon myös LED:iin.
Nyt sitten pitäis vaihtaa vielä peilein maavalot LED:eiksi.Oliko maavalojen tyyppi SV?

Itsellä tuo päivitys menossa samassa vaiheessa. Kerro kommentit, kun olet saanut vaihdettua nuo maavalot. Oliko hankalaa yms... En ole vielä uskaltautunut repimään peilejä auki.

Onko teillä, jotka olette sisävaloja vaihtaneet LEDeiksi, niin CAN-väylään tarkoitettuja vaiko ilman vastusta. Itsellä nyt sisällä yksi vastuksellinen, koska jäi vilkuttamaan valoja ilman tuota ovien lukitsemisen jälkeen. Edelleen tosin tekee sitä, että ajaessa väläyttää silloin tällöin valoja nopeasti. Taitaa vielä pitää vaihtaa useampi vastukselliseksi.

Rekistekilven valoiksi vaihdoin myös T10-kanteiset CANBUS ledit. Toimivat kyllä, mutta ilmoittaa palaneista polttimoista. Onko tietoa mistä hankitut toimisivat niin, ettei tuota ilmoitusta tulisi vai pitääkö alkaa väsäämään VCDS:n kanssa?
#16
Onko muilla ollut vastaavaa vaivaa? Eli käytin tänään Passatin pajalla vuotavan polttoainesuodattimen "kotelon" takia. Oli puskenut dieseliä konehuoneen puolelle. Autolla nyt ajettu 43 tkm ja suodattimen vaihto taisi olla vasta 90 tkm, mutta onpahan nyt uusi.

On kuulemma ollut joskus aikaisemminkin, että tehtaan jäljiltä on pitänyt vaihtaa suodatin, joka on lopettanut kyseisen ongelman. Täytyy seurata kuinka nyt vuotaa/ei vuoda.

Ja sieltä tosiaan saa pyytämällä viimasuojan autoon. Tiedä sitten tuleeko käytettyä moisto komistusta, mutta onpahan varalla, jos vielä pakkaset iskee.
#17
Lainaus käyttäjältä: Kasis - 06.02.12 - klo:02:04
Antoiko tämä "huoltoneuvoja" sinulle "viimasuojan"?
Koskeeko tämä kaikkia vw-merkkisiä autoja/malleja ja mistä lähtien?


Itse kysyin tänään asiasta käydessäni vw-pajalla ja kyllä se oli todettava, että jotain sieltä joskus saa myös ilmaiseksi. Eli ainakin uuteen Passattiin, sekä tiedossa että Transporteriin myös, saa marmorilta viimasuojat.
#18
Lainaus käyttäjältä: ML1 - 02.02.12 - klo:09:45
Paljonko kustantaa viimasuojat ?
Eilen illalla oli se rapiat - 20 astetta ja kone ei tahdo lämmetä nomraalilämpöön eillei pidä kierroksia yli 2000 rpm, ei vaikka on webasto päällä  ???

Tähän on pakko heittää omat kommentit. Auto on siis Passat 2.0 TDI 103 kW. Olen tällä viikolla ajellut kyllä autoiluhistoriani kylmimmissä keleissä pohjoisessa. Maanantaina kylmimmillään näytti auton mittari -36,5 astetta. Ja olihan tuo vielä eilen kotiutuessanikin -30 huippeilla Savon suunnilla. Reissulle tuli mittaa vajaat 1500 km ja ongelmia ei ollut mitään. Ainoa asia, jonka huomasin oli kytkimen tahmominen ajaessa. Taitaa olla nesteet siellä aika kovilla. Koko ajan nostaa hienosti lämmöt 90 asteeseen. Ei ole mitään viima suojaa. Tosin onhan tuo Webasto kokoajan päällä ja naftaa kuluu siihen malliin. Reilun litran vie näillä keleillä matka-ajossa enemmän kuin pikku pakkasilla.

Aamulla lämmittää Webastolla reilun puoli tuntia ja täräyttää tulille. Je eikun baanalle.

PS. Ainoa ikävä asia matkalla oli, ettei tarennut käydä Pyhällä rinteessä.  ;)
#19
Tänään on ollut tosiaan kylmää. Kuva otettu merkillisistä mittarin näyttämistä lukemista tänään aamulla Hyrynsalmella ohikulkumatkalla. Auto (Passat 2.0 TDI -11) kyllä toimi hienosti koko matkan Kuopiosta Pyhälle tässäkin kelissä. Kytkin tosin oli aikalailla tahmea.
#20
Kyllä itse ainakin otin -07 Luxline variantista maton uuteen Pasuunaan ja käy täysin. Kaikki kolot kiinnityksille olivat samalla kohdalla.
#21
Lainaus käyttäjältä: Yarzan - 12.09.11 - klo:09:29
Asia etenee ainakin johonkin suuntaan. Tänään taas auto käynyt kulmien tarkastuksessa/säädössä. Liikkeen laitteisto oli kalibroitu ja antoi eri arvot nyt kulmille, kuin aikaisemmin. Eli syy alkaa selvitä. Nyt kuulemma vääntäävät maahantuojan kanssa, että kuka maksaa ja mitä. Taitaa liike olla aika heikoilla, kun on heidän laitteisto ollut väärin kalibroitu.

Jahka asia on ns. loppuun käsitelty ja toivottavasti alla pyörii uudet renkaat, laitan siitä vielä "loppuraportin".

Moro taas. Aikaa vierähti, mutta nyt asia on liikkeen suuntaan loppuun käsitelty. Eli liike suostui maksamaan kaksi uutta rengasta (takarenkaat). Onneksi näin, koska nämä olivat näitä Contin kalliita "itsepaikkautuvia".

Tosin aion käydä ottamassa edelleen kilpailevan mielipiteen kulmien säädöistä toisaalta. Kitka kuluvat alta vielä nopeammin kuin kesäkumit.
#22
Lainaus käyttäjältä: Puli - 15.09.11 - klo:17:08
ainakaan meikäläisellä ei ole tuota pidempää otantaa ajotietokoneessa, kuten useissa muissa autoissa.. Eli on siellä hetkellinen kulutus ja sitten startista siihen hetkeen oleva keskikulutus..


Kyllä se muisti sieltä löytyy. Nimellä long term, jos kyseessä on B7 passatti. Eli ok painiketta painamalla.

Itsellä tuo pidempi aikainen kulutus on pyörinyt kesäkeleillä ja nopeuksilla 5,3:ssa. Kännyssä käytän Fuel Mate ohjelmaa, jonne merkkaan tankkaukset. Sen mukaan kulutus on 5,8 tällä hetkellä. Siinä on nyt n. 15 tkm ajot.
#23
Asia etenee ainakin johonkin suuntaan. Tänään taas auto käynyt kulmien tarkastuksessa/säädössä. Liikkeen laitteisto oli kalibroitu ja antoi eri arvot nyt kulmille, kuin aikaisemmin. Eli syy alkaa selvitä. Nyt kuulemma vääntäävät maahantuojan kanssa, että kuka maksaa ja mitä. Taitaa liike olla aika heikoilla, kun on heidän laitteisto ollut väärin kalibroitu.

Jahka asia on ns. loppuun käsitelty ja toivottavasti alla pyörii uudet renkaat, laitan siitä vielä "loppuraportin".
#24
Lainaus käyttäjältä: kktune - 26.08.11 - klo:22:10
Itse ostin autoni Kuopion Laakkoselta, heillä tarkastetaan/säädetään aina pyöränkulmat ennen luovutusta, kuulemma säästyy niin monelta valitukselta.
Pidän erittäin hyvänä toimintamallina.


Vielä ei ole asia edennyt, mutta kommenttina tähän. Tämä auto, jossa tämä mystinen renkaiden kuluminen vaivaa, on ostettu nimen omaan Kuopion Laakkoselta. Kun nyt tässä sitten aletaan "nimitellä".

Ei tässä nyt aivan autuaaksi ole tultu sillä kulmien säätämisellä ennen luovutusta. Mutta oikeassa olet sen suhteen, että ovat sen kyllä tehneet silloin. Ei vain taida olla kohdillaan.
#25
Lainaus käyttäjältä: AnttiL - 23.08.11 - klo:00:06
Kertokaapas uuden passatin omistajat, että millainen äänentoiso siinä on vakiona?  Vai ruksaanko "Volkswagen Sound" listalta... ???


Itsellä kanssa valittuna vain se Passat paketti (III?), jossa tuli vähän monipuolisempi soitin/navi eli RNS-315. Varsinkin MP3:set suoraan muistikortilta on mielestäni kätevä. Sillä tulee hyvin toimeen. Tuo perus kaiutin puoli toimii ainakin minu tarpeisiini varsin hyvin. Tosin en ole ikinä edes tainnut kuulla kuinka mahtavan äänimaailman Volkswagen Sound oikein luo.  ;)
#26
No niin. Nyt on kilpaileva mielipide kulmien kohdallaan olosta paikalliselta Euromasterilta. Heillä ymmärtääkseni on pelit ja vehkeet kohdillaan. Softakin oli sama kuin merkkiliikkeessä. Ja heidän laitteensa kertoi kulmien olevan pielessä. Etenkin taka aurauksen suhteen sekä kulkukulman. Nämä ne taitaa vaikuttaa vahvasti tuohon renkaiden sisäreunasta hakulle kulumiseen.

Kävin asiasta infoamassa merkkiliikkeen miehiä ja sanoivat, etteivät voi siihen paperiin luottaa. No onpahan asia itselle selvennetty, ettei ole varmasti luulotauti. Jäävät kuulemma odottamaan mitä maahantuoja, joka on jo asiasta ilmoittanut tehtaalle saakka, vastaa renkaiden kulumiseen. Tosin ihmettelivät tulosten eroa. No kohta lähdettyäni perään soitteli taas huoltokaveri ja sanoi, että kävi hyvä tuuri ja heidän laitteensa tullaan kalibroimaan ensi keskiviikkoon mennessä. Olisiko usko mennyt heiltä itseltäänkin.

Tosin, jos laite ei ole säädöissä, ihmettelen, ettei valituksia ole muilta tullut. Eipä auta kuin jäädä taas odottelemaan miten asia etenee. Lisää infoa ison VW-merkkiliikkeen ja maahantuojan toiminnasta, kunhan asia etenee.
#27
Eilen vielä soitteli jälleenmyyjän huollosta kaveri ja pyysi käymään maanantaina otattamassa kuvat renkaista, jotta voivat maahantuojaa paremmin infota. Ovat siis jollain tavoin laittaneet asian etenemään.

Ei ne vielä onneksi yhtä paljon ole kuluneet kuin RSOCUstimen renkaat. Tosin saman tyyppisesti eli vain sisäpuolen kuvio on lähtenyt tuollain viistosti häviämään. Sen lisäksi se on alkanut tekemään siihen jo pientä "hakkua".

Tuo rengaspaine asia on kyllä hyvä vielä itsekin tarkistaa. Eivätpähän sitä eilen tarkistaneet huollossa.

Asia on kyllä mielestäni sellainen, että saisi jälleenmyyjä ja maahantuonti löytää tähän syyn ja korjata, koska auto on sellainen kuin tehtaalta tullessaan. Ja vielä näin uusi. Otin vartavasten alustan ja vanteet alkuperäisinä, kun on aikasemmin saanut sählätä aina jotain jälkiasenteisten kanssa.
#28
Onko muilla areenalaisilla tullut vastaan seuraavanlaista ongelmaa. Auto on siis -11 mallinen Variantti tehtaan alustasarjalla ja 18" vanteilla. Nyt autolla on ajettu 15 tkm. Renkaat ovat alkaneet kulumaan sisäkantilta merkillisen nopeasti, siis jokainen rengas. Tänään käytin jälleenmyyjällä kulmientarkastuksessa ja kaiken kuulemma pitäisi olla siltä osin kunnossa. Camber sekä haritus/auraus oli heidän koneensa mukaan niin kuin pitää ja akselitkaan ei kuulemma ole vinossa. Huolto vetoaa huonolaatuisiin ensiasennus renkaisiin ja niistä johtuvaan erikoiseen kulumiseen. 18" tuumaisinahan nuo ensiasennus renkaat ovat Conti SportContact 3:set (ei kai pitäisi olla kovinkaan huonolaatuiset), jos en aivan väärin muista. On kuulemma yleistä, että laittavat tehtaalla ns. huonompaa laatua auton alle.

Pitää kuulemma odottaa, että laitan sitten aikanaan talvirenkaat alle ja katsoa sitten kuinka ne alkaa kulumaan. :-\ Kiva olisi sitten tietää kukahan nämäkin kokeilut maksaa, jos renkaat (myös kitkat) kuluvat alta pois ihan vain testailu mielessä.

No niin tai näin. Onko kellään muulla ollut tällaisia ongelmia ja onko niihin löytynyt selitystä?
#29
Lisäsin muutaman kuvan.
#30
Morjensta pienen hiljaiselon jälkeen. Laitoin pikaräpsyn alkuperäiseen viestiin autosta tummennuksilla. Eilen tuli tummennukset Suntekin kalvoilla (18 %). Auto on likainen kuin mikä ja kuvakin tuli napattua äsken tienpäällä Rukan nurkilla matkalla Sallaan. Aurinko tosin paisteli hienosti. Harmi, kun auto ei ollut edustuskunnossa. Laitan kesän mittaan parempaa kuvaa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy