On normaalia. Kovaa ajoa vaan ja öljynvaihto 10tkm välein.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - Beetle #1
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf VI 1.2 tsi 2011 käynnistysääni?11.04.25 - klo:19:27
On normaalia. Kovaa ajoa vaan ja öljynvaihto 10tkm välein.
#4
Golf VI (08–13) / Vs: Golf 1.4 90kw TSI päästöt06.03.25 - klo:17:31
varmaan ei mitään useita kuukausia vanhaa bensaa?
RE85:llä esim. 50/50 saa kaunisteltua lukeamia, mutta ei se tietenkään vikaa korjaa. #5
Golf VI (08–13) / Vs: VW Golf Mk6 Variant 1.2 TSI 77 kW - PR koodit jarrupaloille/levyille06.03.25 - klo:17:21Lainaus käyttäjältä: Siunetel - 17.02.25 - klo:21:55Hei, Kyllä mulla vastaavasta laitoksesta (ei variant) löytyi takaluukusta oikea koodi (1KD). Esimerkit Motonetin peruslaatuisille osille. https://www.motonet.fi/tuote/jarrulevy-22-5899?product=22-5899&fromsparepartssearch=true https://www.motonet.fi/tuote/jarrupalasarja-22-1192?product=22-1192&fromsparepartssearch=true #6
VW / Vs: vw bora 1,6 16v lämpiää hitaasti05.01.25 - klo:19:50
Itse kun lähden kylmällä autolla ~20 asteen pakkasessa liikkeelle ajaen ensin pienen taajaman läpi ja sitten rauhallista maantieajoa, niin menee ~ 12km ennen kuin lämpömittarin viisari nousee 90 asteeseen.
Kovilla pakkasilla jos ajaa hiljaa tai auto käy parkissa, lämpötila lähtee laskemaan. Ei kuitenkaan laske enempää kuin pari-kolme pykälää, silloin auto mm. nostaa tyhjäkäyntinopeutta. Laitoin pahvin alatuuletusaukon päälle, katsotaan lämpeneekö nopeammin ja pitääkö paremmin lämpöjä. Autona Golf 6 1.2 TSI #7
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI manuaalivaihdelaatikot, öljynvaihto yms.17.12.24 - klo:19:31
22 astetta pakkasta ja vaihteet menevät päälle kuin kesällä.
RedLine MTL toimii. Palaan asiaan kun on 30 astetta pakkasta. ![]() #8
Golf VI (08–13) / Vs: Ajovalot17.12.24 - klo:18:52Lainaus käyttäjältä: Juzu84 - 09.12.24 - klo:18:53Lähivalot on H7 ja näihin löytyy kyllä xenoneita ledejä ym haistavittuvirityksiä mutta sinuna panostaisin laadukkaisiin polttimoihin. Eli ostat hyvät halogenit. Pitkät/päiväajovalot on H15 polttimot ja näihin tarjonta on surkea. Osramilta löytyy jotain Blue versiota mutta ovat aika kalliita. Omaan harkintaan sit jää että laittaako paneelin vaiko ei, mä oon omani kans pärjänny ilman paneelia jo nelisen vuotta. Sit suuntaus on tärkein että valoista saa kaiken hyödyn irti. Saisiko tuonne H15 paikalle ledejä? #9
Huoltaminen / Vs: Ilmansuodattimen vaihtoväli14.12.24 - klo:21:40
Erittäin mielenkiintoista, kiitos nimimerkki saksalalle.
Olen silloin tällöin puhallellut vastavirtaan suodatinta ja katsellut sitä valoa vasten. Jos valo näkyy hyvin lamellien välistä ja suodatin ei näytä kovin likaiselta, olen laittanut sen takaisin. Minulla on TSI moottorissa tällainen suodatin https://www.motonet.fi/tuote/ilmansuodatin-16-3577?product=16-3577&fromsparepartssearch=true Siinä on tuollainen karkea filtteri päällä. #10
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.2TSI kesto23.11.24 - klo:22:53
2012 Golf 1.2 TSI ketjukone. Ostettu ~155tkm ajettuna. Jakopään ketjut vaihdettu juuri ennen ostoa.
Huoltoja tehty tarpeen mukaan, moottoriöljyn ja suodattimen olen vaihtanut 10tkm välein, ei syö öljyä. 6-v manuaalilaatikkoon olen kerran vaihtanut öljyt. Takajarrut laitoin uusiksi. Muuten ollut melko huoletonta ajoa. Nyt mittarissa ~225tkm. #11
Golf VI (08–13) / Sisätilan puhaltimen moottori02.11.24 - klo:22:11
Sisätilan puhaltimen moottori on jo pidemmän aikaa pitänyt kahdella ensimmäisellä nopeudella ajoittain melko rasittavaa vikinää.
Hajoaako ihan kohta? Mikä sieltä hajoaa? Ikävä yllätys talviaamuna kun ei lähdekään enää pyörimään. ![]() Minkälainen homma olisi tuollainen vaihtaa? #12
Moottori ja voimansiirto / Vs: Farmari Passatin 2014 1.4 tsi moottorin vaihto tehokkaampaan28.09.24 - klo:22:49
Vaihtoehtona tulee myös vaihtaa tehokkaampaan autoon, kun kyseessä ei liene harrastepeli?
#13
Golf IV (97–03) / Vs: 1.9TDI map anturit, yms viritys16.09.24 - klo:18:40
Miten ajattelit ohjelmoida?
#14
Golf VII (12-) / Vs: Sadevettä pääsee pelkääjän puolelle15.09.24 - klo:15:39
Meneeköhön se vesi maton alle? Kannattanee katsoa myös sinne.
#15
Golf IV (97–03) / Vs: 1.6 bcb, vaihteistoöljyjen vaihto21.08.24 - klo:16:43
Koitin Castrolin öljynvalitsinta ja sain seuraavan tuloksen:
Castrol Transmax Manual Transaxle 75W-90 is a full synthetic transaxle fluid designed to provide enhanced EP performance compared with a conventional GL-4 fluid. It is approved against VW 501.50. capacity 1,9 liter Näyttää mm. Motonetistä löytyvän. https://www.motonet.fi/tuote/castrol-transmax-manual-transaxle-75w-90-gl-4-1-l-vaihteistooljy?product=59-0085 #16
Golf IV (97–03) / Vs: 1.6 bcb, vaihteistoöljyjen vaihto21.08.24 - klo:16:13
Jos selvität vaihteiston tunnuksen, niin voisi googlettaa.
Marmorilla tietänevät ja voivat ehkä myydä öljyäkin. #17
Golf VI (08–13) / Vs: Hyvät ja huonot moottorit18.08.24 - klo:11:43Lainaus käyttäjältä: Jonde - 09.03.24 - klo:22:531.2tsi hyvyyttä en allekirjoita kun 100tkm ajolla mennyt 2 kertaa jakoketju vaihtoon, pcv vaihdettu kahdesti, öljyneroitin kerran, öljypohja ruostunut kerran. vesipumppu vaihdettu vuotamisen takia, tulpanjohdot on vaihdettu kahdesti, puola kerran. Ja nyt kone vuotaan joka välistä öljyä joka on ihan ominaisuus näissä, kun kone on 13v vanha ja suositus oli Kahdelta eri korjaamoa pitävältä kaverilta heivaa koko vaihtoo välittömästi. Arviot on haettu myös volkkarilta ja riippumattomalta lähikorjaamolta ja kumpikin suosittelee auton vaihtoa. Päivitetään kuulumisia kun ketju nousi pinnalle. 1.2 TSI 105hv ja 155-220tkm väli ajettu, eli ei vielä paljoa. Jos verrataan ylläolevaan kokemukseen: 0 krt jakoketju 1 krt pvc (Jos tämä se kannen päähän tuleva, niin 10e osa ja työ 2 min). 0 krt öljynerotin 0 krt öljypohja 0 krt puola 0 krt vesipumppu 1 krt tulpanjohto (itse vaihdoin) 0 krt öljyvuoto 0 krt öljynsyöntiä - Tulpat vaihdettu, öljyjä ja suodattimia (moottoriöljy ja suodatin 10tkm välein). Siinä se moottorin osalta, muutenkaan ei ole ollut kummosta laitettavaa. Vielä olen ihan tyytyväinen. ![]() #19
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.8 TSI ei käynnisty kunnolla.14.08.24 - klo:02:02
^ Näitä suodattimia on ainakin tiivistepinnaltaan kahdenlaisia, joita voi joissakin TSI moottoreissa sotkea keskenään.
#20
Golf IV (97–03) / Vs: Öljynpaine valo13.08.24 - klo:10:55Lainaus käyttäjältä: Noviisi-autosäätäjä - 12.08.24 - klo:20:21Terve, törmäsin tänään hieman erikoiseen ongelmaan. Tuleeko ihan tekstimuotoinen ilmoitus? Tarkistitko tikusta että öljyä on max merkkiin? Mitä öljyä ja suodatinta käytit? Paljonko ajettu, millanen öljynvaihtoväli? #21
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.2 TSI nykii (hihnakone, 110 hp)13.08.24 - klo:00:05
Vastuksenkin voi mitata..
#22
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.2 TSI nykii (hihnakone, 110 hp)12.08.24 - klo:18:38
Voit sä ne tulpat ottaa pois ja silmämääräisesti katsoa että ovat ok ja mitata kärkivälin.
Niin ja katsoa että merkinnät ovat oikein. Onko tässä erilliset puolat vai puolapaketti? #23
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.8 TSI ei käynnisty kunnolla.12.08.24 - klo:12:15Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 11.08.24 - klo:20:21Eihän vaan ole sattumoisin ole jäänyt öljynsuodattimen jalkaan vanha tiiviste vaihdon yhteydessä. Se tukkii öljykanavat jolloin ketjunkiristin saattaa jäädä löysälle. Tosin se yleensä kyllä vuotaa sitten mutta on ollut tapauksia jossa tuplatiiviste on eikä vuoda öljyä, öljynpaineet vaan heikot. Missä kaikissa moottoreissa voi käydä näin? #24
Golf IV (97–03) / Vs: 1.6 bcb, vaihteistoöljyjen vaihto11.08.24 - klo:19:02
Ikinä et ole vaihtanut vaihteistoöljyjä vai et kyseiseen laatikkoon?
Kannattaa ainakin katsoa että tulee oikeanlaista öljyä. #25
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.8 TSI ei käynnisty kunnolla.08.08.24 - klo:23:13
Ketju hypännyt?
#26
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.2 TSI nykii (hihnakone, 110 hp)05.08.24 - klo:22:49
Mulla auttoi ketjukoneessa tulppien vaihto. Ei tullut silloinkaan vikavaloa tai koodia.
#27
Golf VI (08–13) / Vs: Bensa Golfin tankaaminen05.08.24 - klo:17:06
Näin mä olen myös kuullut, ettei saa tankata piripintaan.
Olen kuitenkin tehnyt näin vain ennen pidempää matkaa, niin bensa mahdollisesti lämpölaajetessaan ei aiheuta ongelmia. EVAP juttujakin kuullut, ettei saisi tankata ihan täyteen, mutta vielä ei ole ongelmia ilmaantunut. Bensa on kyllä keinotekoisen kallista... Mutta vähän hymyilyttää kun auto ilmoittaa tankkauksen jälkeen rangeksi vähän päälle 1000km. ![]() Moottori on 1.2 TSI. #28
Golf VI (08–13) / Vs: Bensa Golfin tankaaminen05.08.24 - klo:16:01
Ohjekirja sanoo mitä sanoo. Nesteen mittari sanoi 60 litraa kun range oli 0.
#29
Golf VI (08–13) / Bensa Golfin tankaaminen05.08.24 - klo:14:22
Eli tyhjää tankkia tankatessa menee ensimmäiset 50 litraa ihan normaalisti.
Sitten *naks* *naks* *naks* Mutta kun liruttelee ihan täyttöaukon suulta, niin menee 10 litraa lisää. Eli tankin kokonaistilavuus on 60 litraa. Sitä vaan ihmettelen, että katkaisee jo 50 litran kohdalla ja sitten pitää hissuksiin lirutella vielä se 10 litraa jos haluaa ihan täyteen asti. #30
Golf VI (08–13) / Vs: Golf Mk6 jarrut01.08.24 - klo:16:35
Laitoin johdonpäät yhteen ja valo sammui.
|
![]()
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |