Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Tommi87

#1
Lohkosta oli katkennut pinnapultteja ja ilmaa pääsi pakosarjan välistä.
#2
Pääsylinterissä oli vika.
#3
Kiitos vinkeistä. Nyt on kokeiltu polkimen nostamista eikä tilanne parantunut. Mäkilähtöavustintakaan ei ole. Sellaisen huomion tein, että mitä lämpösempänä auto käy niin sitä hitaammin mäntä palautuu. Esim kylmänä korttelin ympäri ajaessa mäntä saattaa puolen minuutin sisällä palautua kovastakin jarrutuksesta.
Kaikki muut jarrut toimii normaalisti.
Täytyy vissiin järjestäen vaihtaa kaikki. Tilasin käytetyn abs pumpun ja tsekkaan tuleeko sen vaihtamisen yhteydessä mitään näkyvää ilmi. Jos ei sillä tule kuntoon niin pitää vaihtaa se pääsylinteri.
#4
Jarruletku on uusi eikä ollut rutussa. Vikakoodit eivät antaneet mitään signaalia. Voiko tuo abs yksikkö olla sökö?Tai minkälainen takaisinpalautusventtiili jarruissa ylipäätään on? Mietin vain kun jarrupaloja vaihtaa niin harvoin sitä avaa nippaa jotta paineet pääsee pihalle. Yleensä on tullut vain kierrettyä satula sisään.
#5
Käytin äsken absin sähköjä poikee. Koputtelin myös varovasti yksikköä. Otin myös absin sulakkeita irti ja kokeilin ajella. Ei auttanut nämäkään.
#6
Touran 1.4 tsi bmy 2007 450tkm
Mikähän mahtaisi auttaa, kun mäntä ei palaudu vaikka:
-Satula vaihdettu
-jarrut ilmattu
-letku vaihdettu
- liukutapit, urapellit, ja rasvat vaihdettu
- jarrunesteet uusittu.

Mäntä kyllä palautuu, mutta vasta viiden minuutin viiveellä. Nipan tai jarruletkun kun löysää niin mäntä irtoaa heti. Kiitos jo etukäteen vastauksista
#7
1.4 ketjunvaihtopaketti maksoi 1200e. 9h työ. Merkkiliikkeen jakoketjupaketti.
#8
Kenellä mahtaa olla ennätys bmy 1.4 tsi koneella ajossa?Itselläni 450tkm mittarissa. Seitteämäs turbo menossa ja seitteämäs jakoketju mutta alkuperäinen Moottori. Liekkö turbojen lukumäärään vaikuttanut sadan euron kiinakopiot. Mutta hyvin pärjää kun muistaa n. 70 000tkm välein vaihtaa turbon ja ketjupaketin vaikkei tietokone niistä erikseen herjaisikaan.
#9
Tee-Se-Itse / Soitin pimeni
29.12.20 - klo:13:25
Touran 2007
Onkohan soitin tiensä päässä kun pelkkä taustavalo palaa mutta mitään tekstejä ei enään näy? Soitin pelaa muuten normaalisti. Vai voiko soittimessa olla jokin korjattavissa oleva vika?
#10
Jahas nyt se selvisi. Ihmettelin tuota ilmavuotoa pitkään. Ajattelin että turbo on hajalla mutta totesin ettei se voi olla sekään. Sitten yksi päivä turbosta tuli öljyt läpi ja vaihdoin sen uuteen. Samalla ilmavuotokin selvisi. Kaksi pinnapulttia oli lohkosta katkennut ja ilma pääsi pakosarjan tiivisteestä pihalle. Vielä kun se oli kaksoistiiviste niin ilman kanssa se oli kuin pajupilli.
#11
Morjensta,
missään ei näytä olevan öljyätihkumista. Näyttäisi myöskin, ettei vuoto liity varsinaisesti kummankaan ahtimen ilmavuotoon koska vihellystä kuuluu niin isoilla kuin pienilläkin kierroksilla. Lähinnä kuormitus ratkaisee.
#12
Tee-Se-Itse / Ilmavuodon etsintäapua
17.10.20 - klo:21:52
Touran 1.4 tsi bmy  2007
Ongelmana on ilmavuoto joka esiintyy silloin kun auto hieman enemmän kuormittuu. Eli jos ajelee kevyesti niin kovan kuuloista pihinää ei kuulu. Sen takia tuota ilmavuotoa ei voi kaasuttelemalla hallissa löytää. Miten tuollaista vuotoa lähtisi paikantamaan?
#13
Tee-Se-Itse / Vs: Suhinaa alakierroksilla
25.06.20 - klo:03:07
Selvisi tuo suhina kun imuputken yhdestä liitoksesta oli tiiviste poikki ja pullahtanut puoliksi pihalle.
#14
Tee-Se-Itse / Suhinaa alakierroksilla
18.06.20 - klo:13:00
Touran 1.4 TSI BMY 400tkm

Kyseisessä pelissä suhina kuuluu silloin kun remmiahtimen pitäisi alkaa toimimaan. Tuo ilmeisesti viittaa imuvuotoon? Voiko tuon perusteella päätellä mistä vuotoa lähtisi etsimään?  Tosiaan korkeammilla kierroksilla jossa remmi lakkaa ahtamasta suhina loppuu. Kaikki apu olisi tarpeen tällaiselle maallikolle.
#15
Otin turbon propellin esiin ja vertasin sitä uuteen turbon niin en huomannut mitään eroa esimerkiksi seinämissä, pyörimisessä tai välyksessä.
#16
Touran 2007 1.4 TSI BMY  400tkm
Mikähän voisi olla vikana kun kaasun painaa pohjaan niin alkaa kova sirinä/ujellus 3000-4500rpm kierroksilla? Jos kevyellä kaasulla kiihdyttää niin ongelmaa ei esiinny.
#17
Tee-Se-Itse / Vs: P0301 sytytyskatkoksia.
20.04.20 - klo:10:24
Tuo imuläppä ongelma lähti aikanaan kun ajo kunnolla kierroksilla pitkiäkin matkoja. Sen sijaan tuo katalysaattoriongelma ei ole lähtenyt silläkään. Ja nyt puhutaan noin viiden tonnin kierroksista kymmenen kilsan pätkiä viikoittain.
#18
Tee-Se-Itse / Vs: P0301 sytytyskatkoksia.
20.04.20 - klo:09:19
kiitos vinkistä. Kävin ostamassa Puolan ja tulpan. Sen jälkeen rupesi pelaamaan. Jännä kun kysyin motonetin myyjältä mikä mahtaisi auttaa niin ehdotti kaikkea muuta paitsi puolaa.
Imusarjan liittyen auto herjasi koko viime vuoden vaihtelevin väliajoin imuläppien asentoanturi vikaa. Sitä se ei ole valittanut nyt puoleen vuoteen mutta nyt tilalle on tullut P0420 Katalysaattorijärjestelmä, tehokuus alle viitearvon (puoli 1). Joka ilmenee noin kerran viikossa.
#19
Tee-Se-Itse / P0301 sytytyskatkoksia.
19.04.20 - klo:23:21
Mikähän mahtaisi olla todennäköisin vika kun auto herjaa ensimmäisen sylinterin sytytyskatkoksia. Malli 1.4 bmy 390tkm.
#20
Hei, kävin teettämässä uuden kakkosavaimen Touraniin vm 2007. Avain toimii kyllä mutta näppäimiä en saanut toimimaan YouTube ohjeella.
Onko muilla tullut ongelmia kaukosäätimen ohjelmoinnin k"anssa? Mistähän se voisi kiikastaa?
#21
Tämäkin vika korjaantui itsestään juuri kun olin varautunut vaihtamaan sen. Täytyy kyllä vaihtaa jos se rupee joskus taas oikkuilemaan. Kiitos kumminkin avusta.
#22
Touran 1.4 tsi 2007.
Takaluukkua ei meinaa saada auki muuta kuin parin minuutin painelun jälkeen. Onko noissa joku tyyppivika vai mikä tuossa voisi olla vikana?
#23
Tee-Se-Itse / Vs: Moniurahihna sirisee
20.03.19 - klo:21:37
Ymmärsin pointin. Kun hihna irtoaa niin auto tien sivuun ja lavetilla kotipihaan.
#24
Tee-Se-Itse / Vs: Moniurahihna sirisee
20.03.19 - klo:11:27
Ã,,äni tulee selvästi tuosta avonaisesta hihnasta. Juuri tuo pitkä hihna jossa on monta koukeroa. Ja tuntuisi olevan mitä kylmempi kone sen kovempi ääni. Huoltokirjan mukaan hihna ja kiristimet on vaihdettu ainakin 150tkm kohdalla. Tuo on vain outoa kun merkkiliikkeen huolloista on merkattu vain osa vihkoon ja loppuja pitää aina soitella perään.  Uskallan siis odottaa vielä parempia kevätkelejä. Pääasia ettei mitään peruuttamatonta mene kiristimien hajoamisen yhteydessä hajalle.

Olen kuullut myös noista tämän koneen ketjuista.  ;) tavoitteena näyttää, että 1,4 BMY koneella voi ajaa yli 500tkm
#25
Tee-Se-Itse / Moniurahihna sirisee
20.03.19 - klo:01:06
1,4 TSI BMY vm 2007 Touran 360tkm
Moniurahihnan joku "rullasto" on pitänyt pidemmään aikaa jo kovaa sirinää. Kuulostaa kuin jossain olisi palamassa laakeri loppuun.
Onko tietoa mitkä noista palaa ekana loppuun? Mitäs jos hihna menee solmuun niin tuleeko isompaa remonttia eteen? Käsittääkseni kampiakselille on oma mutkansa tuossa kierrossa.
#26
Luovutin tämän homman suhteen ja vaihdan sitten seuraavan lasin itse. Täytyy pitää mielessä jos tulee hyviä niksejä vastaa niin on valmiiksi sitten osaamista.
#27
Auto toimii taas  8) purkaamon kaasuläpän vaihdolla matka jatkui taas. 80e maksoi. Saman verran olisi maksanut kunnostettu läppä ebaysta.
Meinasi vielä loppuun käydä kömmähdys kun kävin marmorilta tilaamassa kaasuläpän tiivistettä. Taas luulivat kaasuläpäksi turbon läppää. Onneksi en tilannut puhelimessa vaan menin paikan päälle tilaamaan. Näin heti rakennekuvasta, että väärä osa olisi taas tullut.
Jostain syystä tuo turbon läppä on kaasuläppäkotelon nimellä myös marmorilla. Näköjään ainoat jotka osaavat kuvia lukea ovat itse asentajat. Rakennekuvahan näyttää periaatteeltaan samalta molemmissa osissa.
#28
Tilasin saksasta tarvikeosana Tuon kaasuläpän. Sehän ei sopinut paikoilleen aivan täysin. Aikalailla samanlainen se oli mutta muutamien millaien heitot vaikuttivat ettei osa sopinut autoon. Lähetin sen takaisin ja odottelen purkaamolta oikeaa osaa. On tämäkin kyllä projekti.
#29
Jos ajattelee tunteina korjaustoimenpiteitä niin monikaan homma ei kannata.
#30
On se kumma kun porukka löytää niin halvalla tuulilasin vaihtoja. Kilpailutin jyväskylän tuulilasipaikkoja. Vastauksia 16kpl. Kaikki olivat yli 300e. Ihan kun heillä olisi kartellihinnat koska kaikilla oli melkein sama. Jos lasin ostaisi itse kaupasta niin se taisi olla 210e.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy