Touranin ongelmat (jysähtelevä vaihteenvaihto) hävis lopulta mekatroniikan vaihdolla. Myös 6 vaihteella kiihdyttäessä kierrosten nousu kuin kytkin ois luistanut hävis myös.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - tily89Sivuja1
#1
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat01.01.23 - klo:13:11
Touranin ongelmat (jysähtelevä vaihteenvaihto) hävis lopulta mekatroniikan vaihdolla. Myös 6 vaihteella kiihdyttäessä kierrosten nousu kuin kytkin ois luistanut hävis myös.
#2
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat23.11.22 - klo:15:20Lainaus käyttäjältä: M_M - 23.11.22 - klo:15:08 Näin epäiltiin.. mutta miten kone toimii täysin normaalisti jos jako mennyt sekaisin? Eikä ole varotusmerkkejä taulussa tms.. Villi arvuuttelu, että voiko jotenkin olla mahdollista että vaihdossa tapahtuva töksäyttely johtuisi sitten ketjusta.. oon pari kertaa saanut saman töksähdyksen aikaan kun olen manuaalipuolella vain ajanut ja kiihdyttänyt, tosin siitä ei sitten tietä että vaikka aski onkin manuaalipuolella niin automatiikka silti valmistelisi että kohta vaihdetaan vaihdetta ja sitten töksäyttää vaikka vaihde ei vaihdukkaan. Toisaalta taas kun manuaalipuolella ajaa, niin todella harvoin saan samaa töksähdystä aikaseks kuin mitä D puolella tapahtuu. Ja S moodi ei auta asiaan. #3
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat23.11.22 - klo:15:05
Päivitystä omaan ongelmaan - töksähtävät vaihdot
Kytkimen vaihto ei auttanut yhtään. Edelleen tökkii. Auto oli pari pv sitten taas pajalla, tehtiin uudelleenohjelmointia yms.. auttoi ehkä 20 km ajan, sitten taas tutut töksähdykset vaihteenvaihdossa. Edelleen ihmetyttää, että tätä tapahtuu satunnaisesti mutta kuitenkin melkeen joka kerta kun tekee jonkun ajon. Perjantaina uudelleen pajalle ja siellä mietitään meneekö sitten mekatroniikka vaihtoon. Ja nyt lisänä myös P0016 koodi tulee säännöllisesti 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 00 [096] - Incorrect Correlation #4
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat23.11.22 - klo:14:52Lainaus käyttäjältä: Maggis - 21.11.22 - klo:17:12 Saatko auto mihinkään pajalle vikakoodin lukuun? Onko uudelleenkäynnistys auttanut ongelmaan? #5
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat21.11.22 - klo:08:45Lainaus käyttäjältä: smu - 21.11.22 - klo:06:21 Kyllä tässä itekki kaipaa kohta halausta kun tätä säätää Katsoin ajon aikana VCDS kautta akun jännitettä, niin tasaisesti pyöri 14,5v paikkeilla eli tuskin on siitä kiinni. Auto ei ole start/stop systeemillä varustettu. No nyt se on pajalla tarkistuksessa taas. Katsotaan mitä löytyy. Testasin myös tuota 80km/h vauhdissa 6:s vaihteella kiihdytystä, niin totta tosiaan kierrokset nousi noin 200rpm ja laski sitten alas. Kytkin tosiaan juuri vaihdettu. Kirjasivat pitkät sepustukset mun kokeiluja työohjeeseen, toivottavasti jaksavat testailla hyvin. #6
Kori ja valot / Vs: Touran 2015 sisävalot ei toimi20.11.22 - klo:15:00
Noniin. Kävin vielä kerran kaikki sulakkeet läpi yleismittarilla. Ja löytyhän sieltä vielä toinen, 10A sulake palaneena. Silmällä sitä ei nähnyt vaikka miten tarkkaan katsoi.
Eli ongelma ratkaistu, lopputuloksena siis 10A ja 20A sulakkeet paloi valojen vaihdossa. #7
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat19.11.22 - klo:22:25Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 19.11.22 - klo:22:00 Tälläinen akku on kiinni tällä hetkellä. Ei siis ole AGM https://www.puuilo.fi/akku-75-ah-57113 Mistähän tuon kirjatun akun tyypin saa selville. En löytänyt tietoa 19-Can Gatewayn kautta, siellä annetaan koodilla vaan AH, valmistaja ja sarjanumero. Myöskään 61-Battery regul kautta en löytänyt mitään tietoa tyypistä #8
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat19.11.22 - klo:20:51Lainaus käyttäjältä: smu - 19.11.22 - klo:19:37 Oli tosiaan tuo 1111.. koodi mutta väärä AH lukema. Oisko sitten kolmas akku menossa ja vikaan ei oo vaihdettu tietoa. Luku siis 68 ah ja todellisuudessa 75ah akku. On vaan tosi jännä että sulla korjaantunu akun vaihdolla. Miten se voi oll mahdollista? Oon saanut tuon nykäsyn aikaseks kun oon ajanu manuaalisesti 4:s vaihteella vaan, että onko vika sitten jossain ihan muualla kuin kytkimessä tai vaihteistossa. Täytyy huomenna jatkaa kokeita ja tallentaa logia, josko jotain selviäis #9
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat19.11.22 - klo:15:06
Tälläset tulokset. Ei näytä akun kunto%, johtuukohan että ei ois ohjelmoitu akkua autoon?
Pintapuolisesti kunnossa ja uudehkon näkönen. Kannessa ei ainakaan näkyny vlmistajan merkkiä tms että joku tarvikeakku varmaankin Just ajoin 5km reissun, ei yhtää nykimistä.. 12,9volttia kun auto ei ole käynnissä Bttery power ja charge 100% Bttery condition ja level ei tosiaan anna mitään arvoa #10
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat18.11.22 - klo:13:23Lainaus käyttäjältä: smu - 18.11.22 - klo:13:09 Kuulostaa lupaavalta! Testailen huomenna. Oliko sulla jatkuvaa tuo töksäyttelevä vaihto vai ajottaista? Itsellä siis välillä toimii välillä ei. #11
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat18.11.22 - klo:13:02Lainaus käyttäjältä: smu - 18.11.22 - klo:12:36 Ok täytyypä tsekata akku. Kytkin tässä tosiaan vaihdettiin viikko takaperin. Onko sulla tuo nykiminen mitä kuvailit korjaantunu millään? #12
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat18.11.22 - klo:11:08Lainaus käyttäjältä: vag4life - 18.11.22 - klo:10:48 auto siis vm 2015 Touran jossa on kaiken ymmärryksen mukaan jakoketju, on siis viimesiä valmistuksia ennen uusittua 2016 mallia. #13
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat18.11.22 - klo:10:37
No nyt muuttui mielenkiintoseks.
Oon nyt ajellu "manuaali" puolella ja huomannut että nykimistä tapahtuu myös ilman vaihteenvaihtoa. Esimerkiks oon kihdyttänyt 4:s vaihteella jostai 1200RPM aina 2800RPM asti niin siinä välillä nykäsee, samalla tavalla kuin vaihteenvaihdon yhteydessä. Myös muilla vaihteilla oon saanu jonkunlaisen nykäsyn aikaseks, kun oon vaan junnannut samalla vaihteella eri kierroksilla. Katsoin myös vikakoodit uudestaan tän päivän testien jälkeen, niin oli ilmestynyt P00016 crankshaft position koodi tauluun.. tätä ei aikasemmin ole ollut mitä olen testaillut ja katsonut koodeja, vaikka nykimistä on aina ollut. Samoin myös kierroslukumittarissa jotain outoa, kevyellä kaasulla kun kiihdyttää niin mittari pomppii askelia ylemmäs, ei siis liiku sulavasti. Pomppii siis niinkuin sekuntiviisari aina yhden askeleen kerralla. Voisiko vika olla jakoketjussa kuitenkin? Alkavia oireita? Erikoista vaan, että aiemmin töksäys tullut vain vaihteenvaihdon yhteydessä mutta nyt kun ajellut enemmän manuaalilla ja eri kierroksilla samalla vaihteella, niin samanlaista oireitta. Tosin manuaalipuolella kun ajelee, niin paljon harvemmin tätä nykimistä... #14
Kori ja valot / Vs: Touran 2015 sisävalot ei toimi18.11.22 - klo:07:28Lainaus käyttäjältä: o.b. - 17.11.22 - klo:21:16 Täytyypä nuo kannat tarkistaa. Lisäyksenä muuten että saman sulakkeen alla oleva etu-tupakansytytin toimii normaalisti myös #15
Kori ja valot / Vs: Touran 2015 sisävalot ei toimi17.11.22 - klo:11:35Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 17.11.22 - klo:11:06 Voitko avata tarkemmin mikä ohjainlaite? Kaikki muu siis toimii täysin normaalisti #16
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat17.11.22 - klo:10:25Lainaus käyttäjältä: Jussi--71 - 16.11.22 - klo:16:25 Ok! Kytkimen vaihdossa tosiaan tällänen nollaus ja optimointi tehty, mutta oikeastaan pahenti vaan. Nyt on uus aika ja uus yritys optimoinnille. Toivottavasti auttais. #17
Kori ja valot / Touran 2015 sisävalot ei toimi17.11.22 - klo:09:39
Vaihdoin tuossa Touranin sisävaloja LED polttimoiks. Pari ekaa meni nätisti ja toimi, mutta sitten yhden lampun kohdalla kaikki sisävalot lakkas toimimasta. Tällä hetkellä ainoastaan takakontin valo palaa.
Tsekkasin sulakkeen, niin nr. 30-20A oli palanut ja vaihdoin sen ehjään. Valot ei siltikään toimi. Oon vaihtanut alkuperäset polttimot takas, ei vaikutusta. Antaa vikakoodia 00059 - Terminal 30 for Interior Lighting: Electrical Fault in Circuit joka tulee heti takas kun on kuitannut. Mistähän kantsis lähtee selvittämään? Kaikki muu toimii ihan normaalisti Kokeiltua: Akku irti 30min Vikakoodien nollaus Kaikkien sulakkeiden testaus, on kunnossa Alkuperäset polttimot takaisin Kaikki polttimot irti #18
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat15.11.22 - klo:09:22Lainaus käyttäjältä: Arde - 14.11.22 - klo:13:56 Ei auta tämä, koska ongelma on vaihteiden vaihdossa siinä vaiheessa kun auto jo liikkeessä. Nyt oli taas melkeen 4 päivää ilman ongelmia, pienellä nykäsyllä. Mutta tänään taas sitten rysähti kunnolla 3:s vaihde silmään ja samalla kiihdytyksellä 5:s vaihde. Mielenkiintosta on se, että en saa ns. manuaalivaihdolla aikaseks tällästä rysähdystä. Voisko tästä päätellä että vika on vaihteiston aivoissa, eli mekatroniikassa? #19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE15.11.22 - klo:09:19Lainaus käyttäjältä: ajay - 12.11.22 - klo:19:09 Omien kokemuksien perusteella en ostaisi ilman lisäturvaa tms joka korvaa viat pienellä omavastuulla, enkä ostaisi autoa jossa akkutakuu jo mennyt. #20
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat07.11.22 - klo:15:51Lainaus käyttäjältä: vag4life - 07.11.22 - klo:15:45 Näin se on tehtävä. Tosin hieman aina inhottava tunne lähtee ajelee, kun aina odottaa että nykäseekö vai eikö nykäse. #21
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat07.11.22 - klo:15:19Lainaus käyttäjältä: vag4life - 04.11.22 - klo:09:40 Ainakin omassa on ihan selkeä nykäsy, jossa koko auto tärähtää. Tapahtuu siis parittomilla vaihteilla yleensä, 3 ja 5 erityisesti. Ja nyt on ollu kytkinkorjauksessa, ja vika ei ainakaan kotiinajon perusteella ollu parantunut kokonaa. Pitää nyt ajella lisää, että onko pahimmat nykäsyt hävinny. #22
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat03.11.22 - klo:12:07Lainaus käyttäjältä: Junnu82 - 02.11.22 - klo:21:13 Tässä ei ainakaan huolto-ohjelmassa oo vaihtoja. Maanantaina selviää oliko kytkin kun se menee vaihtoon. Tarkennuksena että on parittomat vaihteet jotka takkuaa, 3 ja 5 pahimmat. Siinö rempassa ilmeisesti jonkun verran valuu vaihteistosta öljyä ulos niin näkee samalla minkä näköstä se on. #23
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE03.11.22 - klo:11:52
Meillä oli 2018vm GTE 1 vuoden ja se riitti. 100tkm ostaessa, 110tkm myydessä. Siinä välissä mekatroniikka vaihtoon, onneks oma osuus vaan 350â,¬ ja maahantuoja ihmeellisesti korvas loput. Yht 4000â,¬ remppa. Auto 3pv pajalla.
Meni kyllä luotto niin ei uskalla pitää pidempään. Monimutkaset tekniikat takaa vaikeat viat ja ison loppulaskun. Muuten tosi tyytyväinen autoon, paitsi range surkea kun lämpö laskee ja pitää lämmitellä kabiinia #24
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat02.11.22 - klo:12:12Lainaus käyttäjältä: ukormi - 02.11.22 - klo:11:42 Joo tosiaan 160tkm mittarissa nyt. #25
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat02.11.22 - klo:11:22
Laitetaas vielä tähän vaikka tein jo aiemmin oman aiheen eri alueelle..
Ongelmana on että auto vaihtaa vaihteen töksäyttäen yleensä kun mennään 2->3 ja 5->6. Joskus myös peruutusvaihe nykäsee. Aivan kuin manuaalivaihteisella autolla nostaa kytkimen liian nopeasti ylös, töksäyttäen. Tätä tapahtuu satunnaisesti. Esim viikonloppu meni kokonaan ilman nykimisiä, mutta nyt viikolla taas ilmestynyt. Ja samalla ajokerralla voi toimia ihan hyvin ja välillä taas tökkii. Korjaamo epäilee kytkintä. Onkohan muilla kokemuksia? Mitään vikavaloa ei tule tauluun. Auto siis Touran 2015, 1.4TSI + dsg Päivittelen tähän sitten tuloksia. #26
Touran (03-15) / Touran 2015 1.4tsi DSG vaihteisto-ongelmaa01.11.22 - klo:18:38
Hei,
Ongelmana on että auto vaihtaa vaihteen töksäyttäen yleensä kun mennään 2->3 ja 5->6. Joskus myös peruutusvaihe nykäsee. Aivan kuin manuaalivaihteisella autolla nostaa kytkimen liian nopeasti ylös, töksäyttäen. Tätä tapahtuu satunnaisesti. Esim viikonloppu meni kokonaan ilman nykimisiä, mutta nyt viikolla taas ilmestynyt. Ja samalla ajokerralla voi toimia ihan hyvin ja välillä taas tökkii. Korjaamo epäilee kytkintä. Onkohan muilla kokemuksia? Mitään vikavaloa ei tule tauluun. #27
Passat B8 (14-) / Passat GTE valot15.01.22 - klo:14:06 #28
Passat B8 (14-) / Passat GTE -18 lukulaite07.12.21 - klo:10:53
Onko tähän autoon jotain lukulaitetta, jossa pääsisi katsomaan tarkemmin auton tietoja?
Esimerkiksi kiinnostaa kokonaiskilometrimäärä ja miten paljo niistä on ajettu sähköllä ja bensalla? Lataussyklien määrä yms. Bensan keskikulutus suhteutettuna kokonaiskm määrään yms. Muihin automalleihin olen törmännyt joihinkin lukulaitteisiin, jotka saa sitten yhdistettyä suoraan puhelimeen. Sivuja1
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |