Hep. Yritän tiivistää useita päiviä kestäneen säädön tämä kanssa.
Taustatietona, että laite on tarkemmin Continentalin 1T0 035 680 C (HW H04 ja tehtaalta SW 2680). Alun perin autossa oli kiinalainen "RCD-510" ja ostin tämän RNS-510:n kolariautosta ja pelitti mainiosti n. 2 vuotta. Kunnes:
1. Auto oli poissa liikennekäytöstä n. 5 kuukautta, jonka jälkeen yksikkö oli jumissa radionäytössä
2. Resetti ja buuttia näppäinyhdistelmillä
3. Softapäivityksiä (+ongelmia ja suosituksia eri foorumeilta)
Lopputulos:
- sisällä softa versiolla 5274 (uusin mitä tämä tukee)
- yksikkö haastaa nyt saksaa, mutta se ei ole ongelma kun kielen voi(nee) vaihtaa jos vain pääsisi sinne asti
- yksikkö käynnistyy PIN-koodin kyselyyn, mutta kosketusnäyttö ei reagoi jotta sen voisi syöttää (toimii kuitenkin softapäivityksen yhteydessä, kun niitä kuittailee näytöltä)
PIN-koodi kyllä löytyy, ja siitäkin ilosta alun perin 80 euroa maksoin kun liikkeestä valmistenumeroita vastaan hain.
Kysymyksiä / pohdintaa:
- tuleeko mahdollisesti jollakin tätä lukevalla mieleen jotain, mitä voisi vielä kokeilla (noiden softalevyjen kanssa ei liene kannattavaa enää lähteä leikkimään)
- luettuani ehkä 50 keskustelua eri foorumeilta aiheesta, huomaan etten ole ainoa tämän ongelman kanssa (on myös tullut kuntoon mutta ratkaisuja on yhtä paljon kuin vastauksia, samoin jotkin näistä ratkaisuista vaativat kaapelia ja softaa mitä minulla ei ole, eikä tule olemaan tätä varten)
- jostain syystä tällaisen yksikön hinta on säilynyt korkealla, vaikka rauta on 10 vuotta vanhaa ja viallisistakin maksetaan muutama sata euroa (ilmeisesti niitä oikeasti saadaan korjattua ja sitten laitetaan myyntiin hintapyyntönä useampi sata euroa)
Jos siis joku keksii mitä vielä voisi kokeilla, kiitos!
Jos taas joku pellepeloton on kiinnostunut ostamaan yksikön kunnostettavaksi/myytäväksi, yksityisviestillä tavoittaa.
Taustatietona, että laite on tarkemmin Continentalin 1T0 035 680 C (HW H04 ja tehtaalta SW 2680). Alun perin autossa oli kiinalainen "RCD-510" ja ostin tämän RNS-510:n kolariautosta ja pelitti mainiosti n. 2 vuotta. Kunnes:
1. Auto oli poissa liikennekäytöstä n. 5 kuukautta, jonka jälkeen yksikkö oli jumissa radionäytössä
2. Resetti ja buuttia näppäinyhdistelmillä
3. Softapäivityksiä (+ongelmia ja suosituksia eri foorumeilta)
Lopputulos:
- sisällä softa versiolla 5274 (uusin mitä tämä tukee)
- yksikkö haastaa nyt saksaa, mutta se ei ole ongelma kun kielen voi(nee) vaihtaa jos vain pääsisi sinne asti
- yksikkö käynnistyy PIN-koodin kyselyyn, mutta kosketusnäyttö ei reagoi jotta sen voisi syöttää (toimii kuitenkin softapäivityksen yhteydessä, kun niitä kuittailee näytöltä)
PIN-koodi kyllä löytyy, ja siitäkin ilosta alun perin 80 euroa maksoin kun liikkeestä valmistenumeroita vastaan hain.
Kysymyksiä / pohdintaa:
- tuleeko mahdollisesti jollakin tätä lukevalla mieleen jotain, mitä voisi vielä kokeilla (noiden softalevyjen kanssa ei liene kannattavaa enää lähteä leikkimään)
- luettuani ehkä 50 keskustelua eri foorumeilta aiheesta, huomaan etten ole ainoa tämän ongelman kanssa (on myös tullut kuntoon mutta ratkaisuja on yhtä paljon kuin vastauksia, samoin jotkin näistä ratkaisuista vaativat kaapelia ja softaa mitä minulla ei ole, eikä tule olemaan tätä varten)
- jostain syystä tällaisen yksikön hinta on säilynyt korkealla, vaikka rauta on 10 vuotta vanhaa ja viallisistakin maksetaan muutama sata euroa (ilmeisesti niitä oikeasti saadaan korjattua ja sitten laitetaan myyntiin hintapyyntönä useampi sata euroa)
Jos siis joku keksii mitä vielä voisi kokeilla, kiitos!
Jos taas joku pellepeloton on kiinnostunut ostamaan yksikön kunnostettavaksi/myytäväksi, yksityisviestillä tavoittaa.