Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jean-pierre

#1
Hep. Yritän tiivistää useita päiviä kestäneen säädön tämä kanssa.

Taustatietona, että laite on tarkemmin Continentalin 1T0 035 680 C (HW H04 ja tehtaalta SW 2680). Alun perin autossa oli kiinalainen "RCD-510" ja ostin tämän RNS-510:n kolariautosta ja pelitti mainiosti n. 2 vuotta. Kunnes:

1. Auto oli poissa liikennekäytöstä n. 5 kuukautta, jonka jälkeen yksikkö oli jumissa radionäytössä
2. Resetti ja buuttia näppäinyhdistelmillä
3. Softapäivityksiä (+ongelmia ja suosituksia eri foorumeilta)

Lopputulos:

- sisällä softa versiolla 5274 (uusin mitä tämä tukee)
- yksikkö haastaa nyt saksaa, mutta se ei ole ongelma kun kielen voi(nee) vaihtaa jos vain pääsisi sinne asti
- yksikkö käynnistyy PIN-koodin kyselyyn, mutta kosketusnäyttö ei reagoi jotta sen voisi syöttää (toimii kuitenkin softapäivityksen yhteydessä, kun niitä kuittailee näytöltä)

PIN-koodi kyllä löytyy, ja siitäkin ilosta alun perin 80 euroa maksoin kun liikkeestä valmistenumeroita vastaan hain.

Kysymyksiä / pohdintaa:

- tuleeko mahdollisesti jollakin tätä lukevalla mieleen jotain, mitä voisi vielä kokeilla (noiden softalevyjen kanssa ei liene kannattavaa enää lähteä leikkimään)
- luettuani ehkä 50 keskustelua eri foorumeilta aiheesta, huomaan etten ole ainoa tämän ongelman kanssa (on myös tullut kuntoon mutta ratkaisuja on yhtä paljon kuin vastauksia, samoin jotkin näistä ratkaisuista vaativat kaapelia ja softaa mitä minulla ei ole, eikä tule olemaan tätä varten)
- jostain syystä tällaisen yksikön hinta on säilynyt korkealla, vaikka rauta on 10 vuotta vanhaa ja viallisistakin maksetaan muutama sata euroa (ilmeisesti niitä oikeasti saadaan korjattua ja sitten laitetaan myyntiin hintapyyntönä useampi sata euroa)

Jos siis joku keksii mitä vielä voisi kokeilla, kiitos!
Jos taas joku pellepeloton on kiinnostunut ostamaan yksikön kunnostettavaksi/myytäväksi, yksityisviestillä tavoittaa.
#2
Joo, ei ole tarkoitus maksaa merkkiliikkeiden hintoja tässä vaiheessa ja näillä kilometreillä.

Olihan melkoinen X-Files -hetki kun kävin ihmettelemässä tuota RNS-510:n ongelmaa, ja juuri vielä kun ehdin keulimaan että se on omaa osaamistani. Jätetään se tarina toiselle kerralle tältä erää, pitää vieläkin miettiä mitä juuri tapahtui ::) Sanotaan näin, että sain sentään ikkunat kiinni yöksi autosta, vaikka loppua kohden taskulampun kanssa tuolla katoksessa kirosinkin.
#3
Roger that, kiitos!

Täytyy katsoa mitä kotikonstein saa aikaiseksi, pitää sitten viedä ammattilaiselle katsottavaksi ihan kiltisti.

Kuinka ollakaan RNS-510 oli mennyt juntturaan seisonnan aikana, mutta siitä otankin jo nyt viikonlopulle lisäprojektin kun tämä puoli taas on onneksi omaa osaamistani  :)
#4
Lainaus käyttäjältä: SNG - 27.03.20 - klo:23:56
Se mainittu alipaineventtiili ei hirveitä maksa. Noin 50â,¬ luokkaa nettikaupoissa. Kyllä sen vaihtaa itsekin. Letkujen liittimet vähän hankalat, ja ei saa pudottaa mitään venttiilikopan sisään. Venttiili siis koneen päällä, ja siihen tulee kaksi letkua.

Aiheuttaa imuvuodon, jolloin tulee laihalla käynnistä vikakoodit tietty kun kone saa rikkinäisen venttiilin kautta liikaa ilmaa.

P.A paineen vikakoodi voi johtua tuosta tai sitten p.a paineen korkeapaineanturi kenkkuilee. Sekään ei maksa kuin viisikymppiä, mutta on hankalassa paikassa imusarjan alla/takana.

Kiitos vastauksesta! Potentiaalisen typerä kysymys - onko tämä asia minkä nimimerkki o.b. mainitsi? Jos on, se tosiaan näyttäisi olevan ihan vaihdettavissa.

P.S. vastasin sinulle o.b. yv:llä, mutta en tiedä tuliko perille, tai sitten tuossa yv-ketjussa ei ole tarkoituskaan näkyä minun vastaukseni  ;D
#5
Chicaca! Ja pahoitteluni ketjun nekroamisesta, mutta miksi keksiä pyörää uudestaan kun aihe on edelleen sama.

Pirssi on ollut nyt tuolta marraskuun lopulta poissa liikennekäytöstä, kun minulla ei uusköyhänä ole ollut sen suuntaan edes varaa hengittää. Olen kuitenkin käynyt lataamassa akkua ja välillä huudattamassa konetta autokatoksessa. Uusimpana havaintona, että käynti on tasaista siellä 2300 kierroksessa, mutta siitä kun pudottaa niin alkaa hytkyminen ja vatkaaminen kuten tyhjäkäynnilläkin. Puolat yritin puhdistaa ja vaihtelin niiden paikkoja, sillä oli pieni vaikutus noihin vikakoodeihin mutta ei mitään mistä osaisin vetää johtopäätöksiä.

Nythän tilanne on, että pitäisi viimeistään selvittää mikä tätä uskollista autoani vaivaa. Kesällä olisi "ihan kiva" päästä käymään jossain mikäli koronatilanne sen vain sallii, mutta korjaamolle tuon kanssa ei ole asiaa lähteä ajamaan ja en ole ihan 100% onko minulla yleensäkään olosuhteiden muututtua ole varaa sitä sen koommin ylläpitää. Myös myyminen on hankalaa kun siinä tulee helposti pissatuksi silmään. Ideaalitilanne olisi että saisi edes kesäksi tuon käyttöön ja sen jälkeen siitä saisi sitten joku mahdollisesti käypään hintaan itselleen hyvän projektin (muitakin pikkuvikoja vuosien mittaan saavutettu, mutta minä olen sujut niiden kanssa).

Tiedustelisin siis mitä kohteliaimmin, että onko porukalla ideaa mitä kotikonstein ja peukalo melko lähellä kämmenen keskiötä autojen suhteen voisi vielä kokeilla? Tai vielä parempaa, jos joku ystävällinen sielu täällä Nokialla tai lähistöllä pääsisi katsomaan paikan päälle. Köyhtyneenä minulla ei ole vipata suuria palkkioita, mutta eiköhän me jotain keksitä, tahtotila asian edistämiselle on kuitenkin sen verran korkealla.

Suuret kiitokset jo saaduista vinkeistä, vaikkakin härskisti näin kuukausia jälkikäteen  :)
#6
Aiheen mukainen Passat kyseessä, ajettu vähän päälle 267 000 km joista itse vähän vajaa 100 000 km. Kovinkaan paljoa ei autoon kestäisi enää rahaa laittaa, joten jospa joku olisi viisaampi ja osaisi ohjata oikeaan suuntaan ongelman kanssa?

Oireet:
-startatessa vähän yskii, kuitenkin käynnistyy muutaman sekunnin kuluttua
-tyhjäkäynnillä hytkymistä ja vatkausta, ihan kuin iso eläin heiluttaisi autoa
-kiihdyttäessä ja eri nopeuksilla satunnaista yskimistä (käydäkö vaiko eikö käydä...), en ole huomannut nopeuden tai kierrosten suhteen selvää kaavaa

En näillä laitteilla saa kuin P-koodeja pihalle, mutta toistuvia ovat:
-Polttonestepaineen säätöventtiili (P2293)
-Polttonesteen mittausjärjestelmä (järjestelmä liian laiha) (P0171)
-Sylinterit 1, 3 ja 4 sytytyshäiriö (P0301, P0303 ja P0304)

Satunnaisesti myös Polttonesteen paineanturi (P119A).

Minulla ei tämän tason hommassa meisseli pysy kädessä, mutta sormet ristiin ettei olisi kuolinisku uskolliselle pirssilleni. Toivon ettei näin kävisi, ja että kohdennettu vianmääritys löytäisi mahdollisesti jopa "pienenkin" vian. Muussa tapauksessa joku saa hyvän projektin tai varaosat. Kiitos!
#7
Nokialta jos löytyisi luentaa - moottorin varoitusvalo loistaa hehkuvan oranssina ja moottoritilasta kuuluu tyhjäkäynnillä korkeamman taajuuden vihellystä sekä jonkin asteen kolinaa. Kyseessä Paskat CC -09. En voi avusta tarjota oikeastaan muuta kuin lämmintä kättä, tai jos voin neuvoa jollakin osaamisalueellani, autot eivät niihin erityisesti kuulu mutta muuta tietotaitoa löytyy :)

YV:llä tavoittaa parhaiten, kiitos suuresti etukäteen!
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy