Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Sam123

Sivuja: [1] 2 3
1
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 28.10.20 - klo:14:55 »
Minä meinaan pärjätä normaalilla 230 V virralla ulkovaraston seinästä. Ehtii hyvin yön yli ladata. Bensalla tuokin auto kuitenkin pääosin kulkee.

Juu ja kannattaa mielestäni ne paremmat LED:t ottaa. Leonin ulkonäköön ne liittyvät olennaisesti. Alcantara-sisustuksen (sähkösäätöinen penkki) kanssa ne ovat pakollisetkin.

Mä en tiedä onko tää totta, mutta mulle myyjä sano, että auton mukana tulevat piuhat on vain tilapäiskäyttöön mm. kauppojen pihalla oleviin laitteisiin. Ei tee hyvää lataa niillä jatkuvasti.

Voi olla myyntikikka, johon ainaki ite menin sitten lankesin  ;D. Mulla on kiinteä piuha, joka tuli itse aseman mukana.

2
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 28.10.20 - klo:10:46 »
Kuinkas moni on tilannut Full-led valot? Itsellä jäi tilaamatta ja vähän rupesi mietiyttämään valotehon ja ulkonäön suhteen. PHEV tourer tulossa ilmeisesti vuodenvaihteessa :)

Minkälaisia latausratkaisuja ootte tehnyt? Itellä pohdinnassa Webaston laite.

Otin ite Ledit. Osaa lisävarusteista ei saanut ilman. Ajelen myös muutaman kerran vuodessa Pohjois-Suomeen, jossa on pimeämpää kuin täällä etelässä. Hommasin liikkeen kautta Ratio Electricin 11kw kotilatauslaitteen. Puolikiinteä asema, joka saa virtansa voimavirrasta 850e.  Laitteen saa minne tahansa mukaan, missä on voimavirtapipstoke. Ei mielestäni ollenkaan paha hinta. Asennus oli kirjaimellisesti pistoke seinään ja valmis.

3
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leonin tuotantoaikataulu
« : 26.10.20 - klo:10:42 »
Saas nähdä miten tuo Espanjan poikkeustila vaikuttaa autojen tuotantoon. Oman auton pitäis valmistua tällä viikolla..

4
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 23.10.20 - klo:19:54 »
Se nosta jalka kaasulta on sellainen rullaustoiminto mun mielestä. Ei tarvitse painaa kaasua.

Röpötys olikin tosiaan yllä mainittu, että on jalankulkijoita varten.

Sieltä e-managerinsta sai säädettyä, sitä sähköakun tasoa, ettei mene tietyn rajan alle. Jos esim. Akkua pitää säännöstelyä syystä tai toisesta.

5
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 22.10.20 - klo:19:24 »
Noniin nyt on kokeiltu Hatchback versio Leonin uudesta Plugarista.

Sähköllä on kyllä tosi miellyttävä ajaa ja toimii yllättävän ripeästi kaupunkiajossa.

Autosta löytyy kaks eri vaihtoehtoa sähkö ja hybrid modet. Molemmat toimivat hyvin ja koeajon autolla halusinkin ajaa pidemmän lenkin, jotta näen miten tarkka tuo toimintamatka on ja minkälainen kulutus tässä on. Hyvin tarkalleen oli sitä, mitä ajotietokone sanoi. Autossa oli akkua 70% ja auto näytti toimintamatkaksi 34km.  Ajoin sähköllä n. 35km. Reitti Espoosta-Tuusulaan ruuhka-aikaan. Motaria, ruuhkassa matelua ja maantietä. Yhteismatka 80km, kulutus 3,3l/100km. Ei mielestäni ollenkaan huono.

Auto on mielestäni selvästi tehokkaampi kuin mhev ja itselle aikakin ihan sopivan tehokas. Sitten kun autolla haluaa ajaa kovempaan, niin autolla menee hetki tajuta, että nyt tarvitaan bensamoottoria, jolloin tulee lisätehoa boosteineen.

Alusta ei mielestäni ole niin kova kuin mhev fr:ssä. Tässä ei ilmeisesti ole edes sporttialustaa.  Mieleisin asetus koeajossa oli comfort, menee mukavasti töyssyistä ja sopivan pehmeä kyyti. Oma vanha 1.0 TSI 2019 ST Leon on mielestäni jäykempi ja kuopat sekä töyssyt tuntuu enemmän.

Koeajoautossa oli 17-tuumaiset kitkat ja rengasmelua on jonkin verran, mutta on vanhaa hiljaisempi. Ei ainakaan itselle ollut häiritsevää rengasmelua. Vaikea sanoa miltä 18-tuumaisilla sitten kuuluu melu.

Tosi paljon on laatu ja yleisilme muuttunut verrattuna omaan 2019 malliin. Ei ole vieläkään Golf tai Octavia, mutta kokoajan mennään lähemmäksi. Pitkä takuu on iso plussa.

Tuntui taas, kun istui koeajon jälkeen omaan autoon, että olis täysin eri merkin autoon istunut tai, että on vähintään 5-vuotta vanhempi auto. Omassa ei ole juurikaan apujärjestelmiä ja tällä uudella tuntui, ettei tarvii oikeastaan muuta tehdä kuin painaa kaasua. Auto jarruttaa itsestään ruuhkassa, liikennemerkkien mukaan jne.

Auton käyttöjärjestelmä tulee kyllä vaatimaan opettelua ja on vähän tönkön tuntuinen, ajon aikana ei nopeasti löydä tiettyjä asetuksia, mutta eiköhän ne aika äkkiä opi. Yritin start stopia laittaa pois päältä, mutta en löytänyt asetusta. En tiedä onko sitä edes tässä

Kaiken kaikkiaan ihan miellyttävä kokemus, mut hurina on hieman häiritsevä, mutta siihen kyllä varmasti tottuu ja ihan fiksu ratkaisu, että jalankulkijat huomaavat auton. Auto on todella hiljainen sähköllä ajaessa. Lisäpaino ei mielestäni mitenkään tällaiselle tavalliselle tallaajalle tuntunut.

6
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 22.10.20 - klo:16:27 »
Itse parhaillaan tässä koeaajan autoa ja matelee ruuhkassa. En tiedä onko normaalia, mutta 0-20km/h vauhdissa autosta kuuluu ihmeellinen humina.

7
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 22.10.20 - klo:14:24 »
Kehtaakohan noita käydä koeajaa, vaikka ei oo Seat Centeriltä autoa tilannut.

8
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 19.10.20 - klo:14:18 »
Kiitos tiedoista, hyvää tietää että on nuo toiminnot ja ei se ero niihin olekaan niin iso.

9
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 19.10.20 - klo:12:54 »
Onpa harmillista. En tiedä onko samantyyppisiä toimintoja luin matrixei-valoissa/IQ valoissa. Oli meinaa aika kalliit, jos erona ”vain” tehokkuus ja takana olevan led nauha.

Kumma juttu ettei vieläkään ole tästä phevistä muita revikoita tai videoita kun nuo Cuprat.

10
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 19.10.20 - klo:11:42 »
Onko nuo Seatin Full LED sama kuin Matrix valot?

11
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
« : 14.10.20 - klo:11:31 »
Mulla on keskikulutus nyt 2,8l/100km ja autossa on vajaat 14tkm mittarissa. 65km on ennätys sähköllä kesällä kun ajelin lähinnä pikkuteitä. Nyt kun kelit on taas viileämmät, niin todellinen sähkörange lähenee 40 kilometriä. Kesällä se oli mun ajoilla 50-55km keskimäärin.

Lataat ilmeisesti päivittäin? Mitenkäs vaikuttaako esim. ilmastoinnin päällä pitäminen paljonki tuohon rangeen? Kiitos!

12
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
« : 14.10.20 - klo:11:11 »
Minkälaisia todellisia lukuja on Super IV omistajat pystyneet ajamaan sähköllä? Paljonko ollut bensankulutus ? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

13
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
« : 14.10.20 - klo:09:35 »
Seatilla tuo Beats pyöri pitkään noissa konfiguraattoreissa. (PHEViin) Sitä ei kuitenkaan siihen saanut, koska ei mahdu.   Nyt se on vasta näköjään otettu pois.

Octavia lisävarusteluettelossa lukee Cantonin kohdalla. (Vain jos PJC pois lukien jos iV-malli. Ambition-mallissa oltava myös PWZ, RAF ja W1F tai 4H5. Ei jos 1.0 TSI, eTEC tai G-TEC -malli).


14
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leonin tuotantoaikataulu
« : 13.10.20 - klo:12:15 »
Onko nämä Cuprat ns. kaikilla herkuilla jo valmiiks? Vähän tuli paha mieli, kun ite tilannut jo oman FR ja haluamallani varusteilla hinta siellä n.41te sis kaiken (kitkat myös).
Ei varmaan kuitenkaan kauhean kauaksi jää enää tämän Cupran PHEV in hinta...

15
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leonin tuotantoaikataulu
« : 08.10.20 - klo:10:05 »
Itsellä myös vahvistunut tuotanto viikolle 42.

Autokauppa ilmeisesti tilannut ennakkoon autoja määrän X, kaupat tein vasta Syyskuussa. Tilauspäivänä lukee 17.6.2020. Itselle tulee ”vain” koukun esiasennus. Myös lasikaton vaihdoin ihan viime tipassa pois. Kaikki muut herkut sitten tuleekin  8)

Auto lienee Suomessa marraskuun lopulla tai joulukuun alkuun. Tammikuussa kuitenkin vasta luovutus, jotta  saa auton 2021 puolelle rekisteröityä.  Odottavan aika on pitkä...


16
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 17.09.20 - klo:13:26 »
Lämpöpumppu plugarissa ajaa käytännössä saman asian kuin Webasto, taitaa hyötysuhteeltaan olla parempikin. Toki ajoakkua se syö, muttei oikein ajastettuna paljoa.

Tuolle riittää ilmeisesti jo joku 10min.

17
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 12.09.20 - klo:19:34 »
Jos päädyn Leoniin, niin ilman muuta tilaan ilman ilman malli ja moottorimerkintää, kun se on nyt mahdollista. Pääsee siitä hieman rumasta Leon-tekstistäkin eroon. Nykyisestäkin se otettiin pois, tosin silloin myyjän toimesta ennen luovutusta. Helpottaa myös auton pesua ja vahausta.

Noita alcantara-/mikrokuitupenkkejä ei taida saada uuteen Leoniin ilman tuota sähköpenkkiä? Tähän 5F malliin alcantarapenkit maksoivat n. 700 EUR. Ovat olleet hyvät ja kulutuskestävyys on parempi kuin kangaspenkkien, jotka olivat mulla aiemmassa 2014 FR Leonissa. Joten kyllä ne kannattaa. Mutta hinnat nousseet tuossakin.


Ei taida saada mun mielestä. Olisikohan hinta ollu tuolle setille joku 880€? Ei tunnu enää missää ku niin kallis jo muutenki 🤣, mutta onpahan kaikki mahdollinen, ettei jää mistään kaivelee. Nahkapenkit olis ollu aika turhan kalliit (2200-2500€). En tykkää henk koht nahkapenkeistä ihan kauheasti.

18
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 12.09.20 - klo:16:18 »
Päätin vielä tehdä viime hetken muutoksia omaan tulevaan pheviin.  Otin vielä dynamica verhoilun ja sähköisen kuljettan penkin. Olis jääny kaivelee.

Samalla päätin ottaa mallimerkinnän pois ( 0€ ). Katselin kuvia ja tuo ehybrid teksti mielestäni pilaa tuota lookia. Ootteko omistanne ottaneet pois vai jättäneet? Tuo ite FR ihan siisti, mutta tuo ehybrid ei mielestäni ole kovin kaunis. Toki saa sen pelkän ehybrid tekstin varmaa pois, mut ei taida jaksaa nähdä vaivaa..?

19
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 10.09.20 - klo:12:28 »
Vähän ehkä epäselvästi kirjotettu. Tuohon 1.0tsi ei siis ainakaan saanut koko adaptiivista vakkaria. 1.5 tsi ja siitä ylöspäin tais saada.

20
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 10.09.20 - klo:10:06 »
Kävin Lohjalla istumassa uuden Leonin, punainen ST. Ihan makean näköinen ja riittävän erilainen vanhakoppaiseen verrattuna. Tietoviihde jäi testaamatta, kun virtoja laittaessa näyttöön pamahti liuta vikailmoituksia. Ilmeisesti auto oli juuri purettu kuormasta, olisiko siirtotila vielä ollut käytössä. Tilaa oli takana kivasti.

Ei nykymaaleilla tuo haalistuminen ole ongelmana. Vanhoilla suorakiilloilla ja myös lakallisilla maaleilla se toki sitä oli. Esim. keltainen 1M Leonini haalistui 10 vuoden aikana ihan hullun lailla, etukyljen korjausmaalaus ei sävyltään istunut sitten mitenkään... Muuten on kyllä söpöä että jengi valitsee autojen värin ylläpidon helppouden tai myyjän suosittelun perusteella. Sitten vielä ihmetellään miksi Suomessa on niin tylsä autokanta.  ;D

Mun mielestä tuo uus tietoviihde-järjestelmä on tosi siisti ja näppärä kaikkinen käsieleineen. Myöskin mukana tuleva ääniohjaus vaikuttaa hyvältä. Muutenki nuo apujärjestelmät on tosi hyvin toteutettu yhdistettynä noihin wrapledeihin. 

Nyt tuo oma 2019 mallinen tuntuu vähintään 5 vuotta vanhemmalta autolta verrattuna tuohon uuteen.
Niin paljon on muuttunut. Vanhassa ei edes ole ACC:tä, kun ei siihen saanut.  :-[.

Mun mielestä Seatilta oikein onnistunu tää uus malli. Hyvännäköinen (takaled ja feikkiputket vaatii vähän totuttelua) ja autoihin saa hyvät varusteet. Onhan tää saanut tosi hyviä arvosteluja.  Olen omistanut monta golffia ja Octaviaa. Kyllä Seat näistä nuorekkain on, jos ei RS Skodaa lasketa. Itse olen alle 40vuotias ja ainakaan itelle ei noi kromilistat yms vaan iske sitten millään.

3.kertaa olen koeajanut uuden Leonin. Kerran hatchbackin ja kaks kertaa farkkua. Hatchback ehkä pikkasen parempi ajaa?, mutta eihän tuo kontti riitä mihinkään.
Miinuksena sanoisin rengasmelun (MHEV), mut tää johtuu osittain alustasta ja 18" pyöristä.  Alusta tulee olemaan hieman eri tuossa PHEV:ssä. Myyjän mukaan MHEV:n Comfort/Normal vastaa tuota PHEV alustan jäykkyyttä.   Alustan säätö DCC toimii hyvin, asetuksilla on oikeesti eroja ja ne huomaa.

Tuossa muuten pitäis olla joku ennakoiva ACC, joka ottaa nopeusrajoituksen huomioon kameran ja navigaattorin tietojen mukaan, en tätä ite osannu käyttää!?..

Odottavan aika on niiiin pitkä. Mitenköhän ihmeessä tässä saa 3,5kk kulumaan nopeasti?

21
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 07.09.20 - klo:15:00 »
Sellainen vaalea hopeinen on ehkä tylsin autoväri omasta mielestä (tulee mieleen 2000-luvun alun rumat mersut), mutta makunsa kullakin. Tummanharmaa taas oli ihan miellyttävän näköinen, tai oikeastaan paras noista Seatin väreistä kun itselle punainen on  inhokkiväri autoissa. Nykyinen auto on musta ja se olisi muuten tyylikäs, mutta todella työläs ylläpidettävä. Seat olisi voinut tuoda jonkun uuden sinisen joukkoon, tuo nykyinen on karmea. Bemarilla on hienoja sinisiä värikartastoissaan. Myös tämä kuvan eräällä videolla esiintynyt väri Cupra Leonissa oli mielenkiintoinen, mutta en tiedä onko virallinen väri.

Makuasioita nämä kuitenkin!  :)

Tuo värivalikoima on valitettavan suppea. Itsekään en ole punaisten autojen ystävä, mutta mun mielestä tuo punainen sopii tuohon fr erittäin hyvin.

Päädyin itse tuohon kuitenkin magnetic techiin, joka on myös nykyisen auton väri. Tiedän varmasti mitä saan. Väri on myös mielestäni hieno. Vaikka vähän ”tylsä”, kun jo samanlainen katoksessa. 

Kiveniskemät yms helppo paikata siististi ja muutenkin suht helppo ylläpitää. Autoa pesen 1-2 krt/kk.

Lasikatto hukkuu vähän tuohon väritykseen, mutta omaksi ilokseni sen otin enkä että näkyisi muille  ;D

Oon muutenkin normaalia tarkempi ihminen niin tuo punainen väri aiheuttais jatkuvaa stressaamista itselle.

22
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 07.09.20 - klo:13:14 »
2 punaista autoa ollut ja ne oli kyllä sellaisia linnunpaskamagneetteja että ei enää koskaan.

Kävin taas koeajamassa punainen. Onhan se tyylikäs ku mikä, mutta on haastava väri. Kyllä se hopeinen tai harmaa itselle tulee. Paikallisen liikkeen mukaan hopeisia mennyt yksi kpl kaikista myydyistä ja toisessa liikkeessä ei ainuttakaan hopeista tilattu. Espanjan ja Saksan Seat sivuilla hopeista ei edes saatavilla  :o

23
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 06.09.20 - klo:21:57 »
Alusmaali on valkoinen, joten päättä itse, miten kiveniskut näkyy.

Täytyy varmaan siihen tylsään harmaaseen kuitenkin kallistua. Punainen sopii tuohon kyllä aivan tajuttoman hyvin ja vielä lasikatolla 8).. ite oon tosi tarkka. Yöunet punaisen kanssa vaan menis.

24
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 06.09.20 - klo:21:44 »
Tuli tilattua uus Leon punaisena. Kuinkahan helposti tuossa näkyy jäljet ja kiveniskut? Nykyinen harmaa ja siinä ei näy juuri mikään. Ois vaan kivaa vaihtelua uus väri, mutta uskaltaako sitä ottaa  :o

25
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« : 05.09.20 - klo:15:55 »
Octavian hinnat nähtyäni lähti tilaukseen FR PHEV Sportstourer. Luovutus 2021 Tammikuu.

Kuulin, että Golfista ei tule farkku plugaria.

Seatiin kun saa vielä 5v/100 000km takuun, sekä akustolle 8v/160 000km. Loppujen lopuks päätös oli suht helppo.

Lisävarusteet:

PDY 230 V virran ulosotto tavaratilassa
PB2 Connectivity Box langaton matkapuhelimen lataus
PDC Dynamic & Comfort Pack
E1E1 Desire red -ulkoväri
PXX Full LED -ajovalot
PCI Peruutuskamera
PTC Sähköinen, lasinen kattoluukku
PDL Turvallisuuspaketti XL:
PCP Väliverkko tavaratilaan

Koukkua ja lasikattoa ei saa molempia eikä myöskään Beats audiota. Webastoakaan ei saanut tuohon.

+Kitkat 17-tuumaisen ja lisäks latausasema Home box ( siirrettävä ).

Kalliiksi tulee, mutta otin sitten kerralla kaikki, ettei vaan jää harmittamaan mikään.

Nyt sitten odotellaan..

Itse sain parhaan tarjouksen Seinäjoen käyttöautosta. Vaikka en asu ees lähelläkään.

Mulle myyjä sano, etteivät suosittele tekemään pinnoitetta. Vetävät jonkun ruiskuvahan (?) siihen ennen luovuteta.. en oo moista ennen kuullu.

26
Ulkopinnat / Vs: Maalipinnan pienet vauriot
« : 21.08.20 - klo:17:35 »



Saisiko pois myllyttämällä? Ratkaiseva tekijä ostanko uuden auton.

27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 16.08.20 - klo:11:59 »
Tottakai auton arvot laskevat, oman Leonin arvo tippunu 10 000€ vuodessa. Lähinnä pointtina hintojen nousu vrt. kevääseen, mutta tuskinpa täällä kukaan ennustaja on, mitä tulee hintoihin 🤣

28
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 16.08.20 - klo:09:40 »
Terve!

Edelleen vähän pihalla tästä koko lataamishommasta. Onko näitä turvallista ladata tavallisesta lämpötolpasta esim 10A, jos vaihtais sellaisen kytkimen missä on pakotus?

Miten täällä muut latailee autojaan?

Autoon menisi 30te ja  siihen päälle esim. Webasto pure asennettuna 1300€. Kalliiks tulee 🤣

Jotenki itellä sellanen olo, että nuo hinnat tulee tässä pian alas..

Onkohan  tällä hetkellä järkevä ostaa vai odottaisko pari kuukautta? Nyt vaan olis sellanen yksilö tarjolla missä olis ns kaikki herkut, näitä ei ihan älyttömän usein tule  tarjolle. Pelottaa vaan, että arvo laskee vuodessa n. 5000€ näillä nykyisillä hinnoilla.

29
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 12.08.20 - klo:09:32 »
Osaako joku neuvoa, saako näitä ladata jatkojohdon kanssa? Asunnon terassilla
voimavirtapistoke, mutta auton mukana tuleva johto ei riitä (5m) vaan tarvii 8–0metriä pitkän johdon.

Voimavirtaan tulis adapteriksi: https://www.puuilo.fi/ADAPTERI-16A-SCHUKO

Ja jatkojohdoksi: https://www.puuilo.fi/Jatkojohto-3-x-25mm-2-osainen-10M

Onko turvallinen yhdistelmä?


Kiitos avusta jo etukäteen!

30
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 11.08.20 - klo:15:12 »
Jep..ehkä iteki kallistumassa hieman vanhempaan missä hyvät varusteet. Sitä haikailee kuitenkin niiden perään.

Löysinki just yhden 2017 60+ajettu, kaikilla herkuilla..28900€...Ainakin ois iso huolto tehty, vaikka onki "paljon" kilsoja.

Sivuja: [1] 2 3




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy