Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Ocu2004

#1
Herätellääs tätä ketjua. Itsellä tullut näitä lukkomekanismeja joitakin vaihdettua. Tällä kertaa vaan lakkas etälukitin toimimasta, keskuslukitus toimii, kun vääntää avainta pitkään. Onko muille käynyt näin? Molemmissa ovissa mikrokytkimet rikki ja vaihdettu vain kuskilta.
#2
VW / Vs: TSI ja jakoketju
21.09.22 - klo:23:13
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 17.09.22 - klo:22:05
BMY moottoriin tein ketjurempan ja ei siinä mitään ahtimen ohjaintappeja tarvinnut.

Purin jakopään ja ketju oli tosiaan löysällä, melkoisesti sai purkaa edestä tavaraa pois tieltä. Vaihtelin osat ja säädin ajoitukset kohdilleen, mutta jotain kummaa tapahtuu.. Mitenhän se etummainen nokka-akseli pääsee liikkumaan sivusuunnassa, eli kun pyöritän konetta käsin niin jossain kohdassa se akseli liikkuu edestä katsottuna oikealle ja ketju on ihan vinossa? Auttakaa viisaammat, kun harmittaa kuin pientä eläintä.
#3
VW / Vs: TSI ja jakoketju
17.09.22 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 17.09.22 - klo:16:56
Lienee samanlainen mitä CAXC.
1 sylinteri yläkuolokohtaan, lohkoon kampiakselin lukituspultti paikoilleen, nokkien takalevyt irti ja sinne lukitustyökalu.

Juurikin samalla tekniikalla menee tuo ja näyttää menevän myös FSI:t. Noissa ajoitustyökaluissa on mukana ahtimen ohjaintapit, tarvitaanko niitä ja millai niitä käytetään?
#4
VW / Vs: TSI ja jakoketju
17.09.22 - klo:08:38
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 17.09.22 - klo:00:36
Ajoitus muuttuu satavarmasti jos jakoketju pomppaa. Jos olisi pompannut, en enää paljon ajelisi. Seuraava pomppaus voi tarkoittaa kansiremonttia ja useampaa touhutonnia.

https://www.youtube.com/watch?v=Bz7lsbZKvXM kuulostaako tuolta?

Näin ajattelinkin. Hieman tuolta, mutta käynti meni samassa rytäkässä jyskyttäväksi. Saman tapaisesti, kuin yksi suutin olisi pois pelistä. Asiasta toiseen. Onko nokkaakselin ajoitusäätimellä ja hammasrattaalla sekä kampiakselin hammasrattaalla jotkin merkit millä ajoitukset saa tarkistettua/säädettyä? Itelle vieraampia nuo ketjut.
#5
VW / TSI ja jakoketju
17.09.22 - klo:00:06
Kertokaapa viisaammat voiko ajoitus muuttua, kun jakoketju pomppaa? Kyseessä 1.4tsi CAXA -13. Nokka-akselin asentotunnistin ok. Vikakoodeja P0011, P001100 +sytytyshäiriöt joka pytyssä. :o
#6
Octavia / Egr ja vikakoodi
02.12.17 - klo:22:10
Varoitusvalo syttyy ja sammuilee, herjaa vikakoodia P0407 pakokaasujen kierrätysjärjestelmän (EGR) anturin b virtapiirin matala jännite. Olisko Vagilaisilla vinkkiä mistähän alkais vikaa etsiä? Kone on 1.6 bensa..
#7
Octavia / Octavian öljyn syönti
17.10.17 - klo:22:59
Mistähän mahtais johtua Octavian -04 1.6 bensa öljyn syönti, kun menee about 1L/1000km. Käynnistäessä tupsauttaa paksummat vanhan diesel auton savut. Painetesti tehtiin pajalla ja ei vuotoja. Lisäks sytty moottorin vikavalo ja etummainen lambda meni vaihtoo, lisäks korjaamo ukko meinas, että katalysaattori saattaa jossain kohtaa mennä vaihtoon. Epäilen että nuo menee rikki öljyn syönnin takia. Onko ideoita, alkaa itsellä keinot käymään vähiin? Veikkaisin ite venttiilivarren gumeja, mutta kai niiden ois pitäny painetestissä näkyä jos vuotavat..
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy