Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Viestit - Junnu82
1
« : 29.04.23 - klo:22:52 »
Itselläni on todella hankala ongelma webaston kanssa.
Ei yksinkertaisesti lähde käyntiin ei kaukosäätimestä eikä auton sisältä. Vilkuttaa keltaista valoa kaukosäätimessä. Heti kun auton laittaa käyntiin, niin alkaa toimimaan. Aina silloin, kun webasto ei toimi, niin myöskään auton ovet eivät aukea auton avaimet taskussa periaatteella. Nämä kaksi vikaa kulkevat käsi kädessä. Ei ole mitään väliä onko pakkasta vai plussaa. Akun varauksesta ei ainakaan siinä mielessä ole kiinni, että sille on testit tehty ja kaikki kunnossa. Paikallinen autokorjaamo nosti kädet pystyyn.
Oiskohan tästä jotain apua
2
« : 18.03.23 - klo:14:01 »
Onko ideana että saisit pysymään pyyhkijät pysty asennossa
3
« : 10.03.23 - klo:15:09 »
Minkä firman softat teillä olikaan. Kiinnostaisi kesällä softata tuo oma ja toki myös penkissä käyttää. Aj techille seinäjoelle yritin yhteyksissä olla, mutta ei vastausta joten pitänee kilpailuttaa muitakin. Suosituksia saa antaa.
Tehopaja
4
« : 04.03.23 - klo:18:16 »
Onko bensa vai diesel?
Mulla ei "luvatakaan" softalle kuin 460 Nm väänntöjä. No, juuri sitä se VCDS:llä näyttää. Tarkistin ahtopaineet myös OBD-Bluetooth palikalla ja Torque puhelinsoftalla, niin se sama 1.55 bar ahdot sieltä tulee.
Diesel se on mulla. Samalla Torque ohjelmalla oon minäkin ahdot kattonu. Mulla on itellä Cupa moottori. Sitä en tiiä onko tehoihin vaikutusta
5
« : 04.03.23 - klo:15:44 »
Moro, pimeni oikean puolen päivänajovalojen DRL Led-nauha. Taitaa olla umpion uusiminen edessä…
Tuli mieleen, että voiko molempien puolien DRL:t koodata pois kokonaan, kun kuitenkin normivalot valokytkimen siinä asennossa toimii?
Jos voi niin tuleekohan katsastuksessa siitä sanomista/korjauskehoitusta??
Ja oliko osaavia koodareita Oulun seudulla???
Nakkaappa V3lmu viestiä. Mulle koodaili alku syksystä muutamia juttuja.
Auto on S3 8P
6
« : 04.03.23 - klo:15:09 »
Itse käytin myös hiljattain oman RS TDI neliveto Octavian ohjelmoinnissa.
En hoksannut tai ehtinyt ottaa reaaliaikaista dataa testerillä ennen ohjelmointia. Nyt olen ohjelmoinnin jälkeen pari kertaa ottanut ajon aikana dataa sekä VCDS:llä tallentamalla että erillisellä yleiskapulalla samalla kuvaten näyttöä.
VCDS näyttää mm. kierroslukua, vääntömomenttia, imusarjan painetta, ilmamassaa sekä g/s että kg/h, ja polttoainesyöttöä. Erillinen kapula näytää ilmamassan vain g/s.
Olen syöttänyt mitatut arvot exel taulukkoon ja antanut sen laskea ilmamassaa per työtahti. Vähän tulee heittoa onko arvo laskettu kg/h vai g/s arvoista. Tuo g/s antaa järjestäin n. 5..7 % suuremmat arvot. Maksimi ilmamassat siis ovat 1300 mg/S ... 1400 mg/S riippuen kumman kautta lasketaan.
Noilla maksimi ilmamassojen kohdilla VCDS ilmoittaa väännöksi 450 ... 460 Nm. Käsittääkseni VCDS laskee väännön tuon ilmamassan avulla eikä sitä varsinaisesti mitata mistään. Jos mitattaisi, niin mistä? VCDS:llä on kai tieto jossain mitä vääntöä ko. moottorityyppi (senhän se tunnistaa) antaa milläkin ilmamassan arvolla. Tämähän perustunee joihinkin "tehdas" arvoihin.
Ainoa mikä noissa molemmissa mittauksissa on ihmetyttänyt, on maksimi ahtopaine. Se nimittäin pysähtyy kuin "seinään" 1,55 bar kohdalla. Tästä muistinkin, että tuo minun erillinen kapula teki saman myös ex auton kanssa. Tämän auton mittasin toki myös OpCom avulla ja siellä maksimit olivat ohjelmoituna 2,1 bar. Tämä oli todellinen, koska myöhemmin hommatessani nk eSID palikan se näytti myös samaa. Myös ohjelmointifirman mukaan tuo oli ahtojen maksimi. Nyt ihmetyttää, että voiko myös VCDS:llä olla maksiminäyttö ahdoissa, kun on niin ihmeellinen sattuma.
Lisäksi muuten laskin exel taulukkoon myös moottori tehon. Tämän saa käyttämällä tuota VCDS:n vääntö- ja kierrosluku arvoa. Parhaimmillaan tuli selvästi yli 200 hv lukemia. Pääsääntöisesti 220...230 lukemia. Kävipä yhdessä kohtaa jopa 250 lukema, mutta siinä lienee kyseessä VCDS:n ajoitusvirhe nk Timestamp, jossa VCDS:n tallentamat vääntö ja kierrosluku eivät ole täysin samalla aika-akselilla.
Mulla on kans ohjelmoitu Rs Ocu. Auto comilla tutkin auton sielun elämää, niin sen perusteella mulla pitäs siinä olla 500nm. Ahtopaineet tais olla 1.6bar
7
« : 04.03.23 - klo:15:01 »
Olisi vähän rengastyötä tiedossa ja ajattelin, että voisi nuo auraukset tarkistaa samalla. Ratti on lievästi oikealle vinossa. En ole koskaan ennen omistanut autoa missä on nuo kääntyvät ajovalot.
Olen aina hoitanut nämä asiat Vianorilla. Onnistuuko se säätö siellä vai pitääkö nuo valot jotenkin kalibroida suuntauksen jälkeen? Vaatiiko merkkiliikkeessä käyntiä?
Ei tarvi merkkiliikkeessä tehdä. Onnistuu vag comilla kalibroida. Tuota en osaa sanoa onnistuuko vianorilla tehdä tuota. Oman Ocun käytin syksyllä ns, nyrkkipajalla missä ne säätivät ja kalibroivat valot uusiksi Vag Comilla
8
« : 19.02.23 - klo:10:35 »
Taitaa päästä kaikista helpoimmalla, kun hommaa DSPn tuohon väliin.
9
« : 21.01.23 - klo:22:11 »
Ite käytin loppu kesästä oman tai rs ohjelmoitavana Oulun suunnilla. Autossa pitäs olla nyt 240/490 oli tarkoitus käyttää loppu kesästä auto penkissä, mut tuli työ kiireiden takia peruttua penkki aika. Tuossa joku aika sitten tutkailin autocomilla tarkemmin auton sielun elämää, niin selvisi että siinä on joko 500nm tai sitten tuo on tehon rajoitus säädetty tuohon. Ihan tarkkaan en muista mistä kohtaan tuon löysin
10
« : 03.01.23 - klo:00:58 »
Taitaa mennä marmori tiski hommaksi, se napin hommaus
11
« : 01.01.23 - klo:11:45 »
Voihan se uus termari olla myös valmiiksi viallinen. Voi johtua monesta muustakin viasta, kuten vesipumpusta jne...
12
« : 18.12.22 - klo:18:09 »
No sitten riittää ihan perus relesarja ja voihan sitä varalta sen diodin sinne kans laittaa. Pitkien valojen johtoa alkaisin katteleen kuskin puolelta, umpion pistokkeen luota. Johdon väriä en uskalla varmuudella sanoa, mut aika yleinen kuulostaa olevan musta/valko väri
13
« : 18.12.22 - klo:13:36 »
No vähän jos sais lisä tietoa, mitkä valot siinä auton keulalla on. Halogeeni vai xenon, onko bi-xenon tai onko erillinen hehku pitkille valoille
14
« : 13.12.22 - klo:05:01 »
Onko tietoa että jos laittaisi niitten ihan vakiona olevien ledvalojen lisäksi lisävalopaneelin, niin toimisikohan se valojen automaattivaihto enää sitten oikein? Vai alkaisko häikäistä vastaantulevia liikaa ennen vaihtoa. Nyt en tarkoita matrixeja.
On olemassa sellanen äly rele, joka osaa ohjata valojen vaihdot oikein. Hintaa tais olla sillä relesarjalla n, 300€ +-10€ Sivua en nyt äkkiseltään muista, mut eiköhän se googlesta löydy. Tuli itelle se sivu ihan vahingossa vastaa ja se kyseinen rele
15
« : 06.12.22 - klo:20:05 »
Lähtee käyntiin nätisti ja käy tyhjäkäyntiä ilman ongelmia. Suuttimien korjausarvoja katsoin ja yhden suuttimen arvo on tapisssa (2.99).
Taitaa olla tullu suutin tiensä päähän. Itellä oli aikanaan BNZ moottorilla oleva portteri ja siinä oli kans yks suutin joka näytti samaa. Suutin vaihtoon ja on the road 😁
16
« : 06.12.22 - klo:07:54 »
Kävin marmorilla kysymässä vasemmanpuoleista säädinosaa. Ei kuulemma myydä erikseen ja paketissa tulee molemmat puolet. Taisi olla karvan alle 400e. Mulla nuo rullat toimii mutta jotenkin ihmeellisesti vasemmanpuoleisesta rullasta on lohjennut pari palaa irti. Käyttöön ei vaikuta, enemmän kosmeettinen juttu. En osta tuon takia uusia tuolla hinnalla.
Itellä on kans lohjennu vasemmasta rullasta palanen. Itellä on siinä välillä semmosia oireita, niin kuin ois joku muovin murunen tai vastaava välissä joka ahistaa sielä välissä. Jonkun kerran kun rullaa pyörittelee ees taas, niin alkaa pyörimään ihan oikein. Muuten rullan toiminnassa ei ole ollu ongelmia. Tullu muutaman kerran mieleen jos ois hommannu uuden ehjän rullan, mut taitaa jäähä itelläkin tuohon hintaan kauppaan. Pitää vielä tutkia ebay jos sieltä löytyis rulla
17
« : 17.11.22 - klo:10:28 »
Sulla on kolmos koppainen octavia ja tämä ketju on kakkoskoppaisista octavioista joiden valmistus loppui 2012-2013, joten turhaan ihmettelet tuota asiaa, koska sinulla kyse uudemmasta korimallista.
Joo tiiän kyllä, että mulla on mk3. Vastasinkin vaan tuohon valoautomatiikan toimintaan liittyen, kun tuntu sen toiminta kiinnostavan. Tuskin sen toiminta tapa on muuttunu mihinkään, oli se sitten mk2 tai mk3 korinen. Samalla myös oli tarkotus antaa mainintaa JHM käyttäjälle, tuosta sen nykyisestä autosta
18
« : 17.11.22 - klo:00:29 »
Kaukovaloavustinta tarkoitin. Eli kytkeytyvätkö lisävalot pois päältä kun valoa havaitaan edessä ja jos niin käykö tuo tällöin liian aikaisin kun valot näyttävät kauas? Seurauksena liian pitkä pimeä katve ennen vastaantulijan kohtaamista.
Mulla on 2015 Ocu ja siinä on tuo kaukovaloavustin. Eli valot sammuu kun tutka havaitsee edestä valon lähdettä. Sitä en muista missä etäisyydessä se vaihtaa lyhyet päälle, kun ei tule itellä pidettyä sitä toimintoa päällä
19
« : 09.11.22 - klo:21:26 »
Katsoin tuota Pureluxia myös!
Purelux on 85mm syvä kun Optibeam on 90mm, ei niissä isoa eroa ole ellei asennuksessa ole sitten jotain eroavaisuutta. Laita toki kuvia/kokemuksia miten Purelux asettuu.
Tuosta uppoasennuksesta en ymmärrä mitään. Siinä kai rikotaan muovisäleikköä eli se on asennuksen jälkeen entinen jos esimerkiksi valo hajoaa. Tai entä jos valon ottaa kesäksi irti 
Mikä tuo katkaisin-juttu oli? Eikö nämä valot vaihdu viiksestä niinkuin tavallisestikin vai pitääkö nämä laittaa ihan eri namiskasta päälle/pois? Tällöin siis kaukovaloautomatiikkakin häviää? Eli ei vaihda itekseen pitkiä valoja päälle/pois tilanteen mukaan?
Olisi kiva kuulla muitakin kommentteja heiltä, jotka ovat tähän malliin lisävaloja asennuttaneet.
Tuossa paneelissa on tuo nappi käsittääkseni power boost mode, millä saa otettua valosta kaikki tehot irti. Valon vaihtaminen lyhyelle toimii ihan normaalisti.
20
« : 08.11.22 - klo:19:07 »
Mistä sais tilattua uuden original nupin, manuaaliin? on nahkakesinyt sen verran, vissiin käsidesi syönyt. Irroitus ohje tosiaan näkyy löytyvän youtubesta.
Katteleppa täältä jos löytyis http://www.kopacek.com/
21
« : 02.11.22 - klo:21:13 »
Laitetaas vielä tähän vaikka tein jo aiemmin oman aiheen eri alueelle..
Ongelmana on että auto vaihtaa vaihteen töksäyttäen yleensä kun mennään 2->3 ja 5->6. Joskus myös peruutusvaihe nykäsee.
Aivan kuin manuaalivaihteisella autolla nostaa kytkimen liian nopeasti ylös, töksäyttäen.
Tätä tapahtuu satunnaisesti. Esim viikonloppu meni kokonaan ilman nykimisiä, mutta nyt viikolla taas ilmestynyt. Ja samalla ajokerralla voi toimia ihan hyvin ja välillä taas tökkii.
Korjaamo epäilee kytkintä.
Onkohan muilla kokemuksia? Mitään vikavaloa ei tule tauluun.
Auto siis Touran 2015, 1.4TSI + dsg
Päivittelen tähän sitten tuloksia.
Ootko millon viimeeksi vaihtanu laatikkoon öljyt? Kaverilla vähän saman tyyliset oireet jos on ajettu joitakin kymmeniä tuhanseja kilsoja. Vika sillä korjaantuu aina kun vaihtaa laatikkoon öljyt, vaihtaa huomattavasti pehmeämmin, kun öljyt vaihdettu. Sillä auto on 2.0tdi dsg:llä
22
« : 11.10.22 - klo:18:48 »
Olisko suositusta mitkä poltimot olisivat tehokkaat? Jotkut noista ovat olleet aika tehottomia. Ja jos löytyisi ihan kotomaasta.
En osaa suositella vielä mitään tiettyä hehkua. Itellä on kans ajatus vaihtaa jossain vaiheessa ledeiksi
23
« : 11.10.22 - klo:02:33 »
Paljon ollut täällä juttua valaistuksista mutta jo hieman vanhempaa settiä. 2015 RS, kulmavalot on mallia havin tuikut. Onkos noihin olemassa nykyisin jo huomattavasti parempaa settiä ledeinä? Nuo vissiin on sitten mahdollista koodata OBDelevenilla ledeiksi ettei tule turhia mittarihälyjä. Onko esim FL mallissa kulmavaloina tehokkaammat ledit jo vakoina?
Scalassa oli tosi tehokkaat kulmavalot.
Etit vaan suoraan canbus väylään tarkotetut ledit ja laitat ne paikolleen
24
« : 10.10.22 - klo:22:58 »
Ei siinä mun mielestä mitään erillistä lukitusta ollut, pari vuotta sitten omaani vaihdoin ja oli yksi helpoimmista mitä muistan näihin vaggeihin näitä vaihtaneeni.
Tässä aika selkeä video:
https://www.youtube.com/watch?v=LGrLRG0fW_U
No näin minä oon käsittänyt tuon hehkun irrotuksen. Ei vaan meinaa millään lähteä kääntymään auki päin se hehku. Ei saa tarpeeksi sormi voimaa, että sais käännettyä sen auki. Pitää nikkaroida siihen joku ns, avain vääntö varren kans, niin eiköhän se sitten aukea
25
« : 10.10.22 - klo:00:11 »
Onko nuissa umpioissa jonkulainen erillinen lukitus nuille D3S hehkuille? Olen yrittänyt kääntää sitä hehkua, mut se ei vaan meinaa kääntyä. Isompaa voimaa en ole viittinyt käyttää, kun en ole ollut varma hehkun lukituksesa
27
« : 18.09.22 - klo:10:02 »
Vissiin sit kirjautuneena näkee vain oman auton tiedot?
En pääse kirjautumaan/rekisteröitymään kun alkaa herjaamaan, ettei ole autossa skoda connect eikä jotain smart
28
« : 17.09.22 - klo:11:49 »
Keskikulutus on 6.0/100km joka sisältää sekalaista ajoa. Matka-ajossa on menny 5,2L/100km
29
« : 17.09.22 - klo:11:41 »
2015 RS Soodalla
30
« : 17.09.22 - klo:11:31 »
Minä katson tiedot / huollot tuolta. -> https://www.skoda-connect.com/
Joo tuo olikin tiedossa jo, mut mulla on liian vanha auto ettei sitä löydy listasta. Tai sitten en vaan osaa käyttää koko sivua
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus,
Hääkuvaus,
Hautajaiskuvaus,
Henkilöstökuvaus,
Ilmakuvaus,
Muotokuvauskuvaus,
Lapsikuvaus,
Lemmikkikuvaus,
Profiilikuvaus,
Yrityskuvaus,
Tapahtumakuvaus,
Perhekuvaus,
Tuotekuvaus ja
Ylioppilaskuvaus,
Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi
|