Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mike69

#1
Audi A3 8L (96-02) / 2-din soittimen kehys
06.11.19 - klo:17:09
Moro! Pitäs jostain löytää 2-din ”sovitin”/kehys, tietääkö kukaan mistä löytyis?
Autona siis audi s3 8L vm. 2001
Sama kehys taitaa käydä myös 1M leoniinkin.
#2
Ja viellä tossa





#4
Elikkäs tuli tossa keväällä laitettua autoon otsikon mukainen alustasarja.
Heti alustasarjan laiton jälkeen alkoi bensatankin puolelta kuulumaan kolinaa töyssyissä kuin myös tasaisella ajettaessa, ja etenkin kaupunki/taajama nopeuksissa.
Noh, auto kävi muutamalla pajalla ja joka paikassa sanottiin että se on pakoputki mikä siellä kolkottaa... ::)
Tällä viikolla sitten kyllästyin toden teolla kolinaan ja vein auto pajalle ja sanoin että purkakaa vaikka koko alusta atomeiksi että vika selviää.
Ja selvisihän se vika.
Vika oli iskarin yläpäässä, siellä missä iskunvaimentimen varsi ottaa kiinni yläpään tukeen.
Elikkäs iskarin mäntä ei mahdu menemään ylätuesta lävitse pohjaan, vaan reikä on noin puoli milliä liian pieni jolloinka se ei asetu sinne oikein. (Ilmeisesti töyssyissä pääsee hieman uppoamaan syvemmälle ja samalla se ei ole enää tiukka, ja alkaa kolisemaan)  >:(
tässä viellä korjaamon oma selvitys viasta sanasta sanaan:

Liitteenä kuva taka iskunvaimentimen yläpäästä ja siitä kohdasta missä iskunvaimentimen varsi ottaa kiinni yläpään tukeen.
Alkuperäinen iskarin mäntä on ohuempi eikä tätä ongelmaa tule.
Iskunvaimennin on siis väärän mallinen tähän autoon.
Kuvissa näkyy kun olemme vanhasta ylätuesta ottaneet materiaalia pois, jotta varsi menee pohjaan asti, ilman että pystyosa ottaa kiinni itse tukeen.
Tässä on vain se ongelma, että tuessa kiinteänä oleva kumi kärsii samalla eikä ole varmasti pitkäikäinen. Emme suosittele ko.asennusta autoon.

Sitä vaan ihmettelen että mitenkä tämä voi olla mahdollista, koska paikka mistä alustan ostin niin piti mahdottomana sitä että siinnä voisi olla minkäännäköstä yhteensopivuus ongelmaa  ::)
Ja alusta on tilattu leoniin vm99-05, 1.8t ja etuvetoiseen. Eli näiden osalta osien pitäisi olla oikeat.






#5
Pajalla kävin ja totesivat että joku tiiviste oli jäännyt remontissa huonosti ja sieltä pääsi öljyä vuotamaan, moottorin vikavalo ( ketjun ajoitus viivästynyt) oli viellä mysteeri mutta sanoivat että todennäköisesti öljyn vuotaminen olisi sytyttänyt vikavalo  ::)
Noh, ajelin taas pari päivää ja valo syttyi uudestaan  ???
Vein pajalle ja taas sama juttu, ketju myöhässä. No sitten selvisi että uusi ketjun kiristin oli viallinen, uusia saman merkkisiä löytyy kyllä heti mutta muita tarvike merkkisiä ei sitten ihan heti kuulemma löydykkään, joten pistivät koneen kasaan ja ajetaan niin kauan kuin tarvike osa löytyy. Orkkis kiristin maksaa noin 800, ja tarvike 300,... siitä voi miettiä miksi en ihan heti laita orkkis kiristintä  ::)
Ja kaikki kustannukset menivä tietysti tarvike osan valmistajan piikkiin.
#6
Juu, vein jo. Tuli vaan tehtyä virhe kun vikakoodi ilmaantui niin nollasin sen itte  ::) ja nyt korjaamolla sanoivat että eivät pysty paikallistamaan vikaa ilman vikakoodia. Ja heitin viellä sunnuntaina aika pitkän lenkin eikä vikavaloa syttynyt. Kuinkakohan usein se ilmottelee tommosesta? Ja voiko olla mahdollista että jäi vain yhteen kertaan vikakoodi?
#7
Elikkäs, auto on vm. 03 leon 1.8t ja ajettu 215tkm. Moottoriin on tehty sisäpesu ja myös öljysihti vaihdettu. Moottorin sisäpesun yhteydessä huomasivat että jakoketju on venynyt, ja ketju pitäisi vaihtaa sekä kiristin myös. Elikkäs jos olen oikein ymmärtänyt niin moottorissa on jakohihnan ja ketju johtuen kahdesta nokka-akselista, ja hihna vaihdetaan 80tkm välein ja taas ketjulle ei tehdä mitään koska pitäisi kestää moottorin eliniän. Noh, sain auton huollosta viime viikolla ja nyt viikonloppuna heitti vikakoodin (camshaft a position timing over retrded) elikkäs nokka-akselin ajoitus viivästynyt. Ja toiseksi koneesta kuuluu apukuskin puolelta ilkeää rahinaa/"metallista surinaa", ja kolmanneksi moottori vuotaa öljyä kuskin puolelta. Mietin vain että ennen ketjun vaihtoa ei ollut mitään ongelmia, edes vikakoodia ketjun venymisestä, ja nyt on kaikkea mahdollista. Alkaa hieman v****aa.
Mietin että mikä muu koneessa voi pitää ilkeän kuulosta ääntä appari  puolella?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy