Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - eerop

#1
Gen 4. Haldexissa on suodatin, merkkipellet ei tosin sitä myy.
Elekma myy alkuperäistä Borg Warnerin suodatinta.

Itse vaihdoin öljyt suodattimen kanssa, paineilmalla töhkät puhaltelin pois, 384tkm -09 golffilla rullattu ja alkuperäinen pumppu edelleen.

Kannattaa samalla puhdistaa pumpun päässä oleva karkeasuodatin
#2
Helppo vaihtaa jos on laaja kirjo työkaluja käytössä. Kannattaa korvata tuo imusarja bkd moottorin alumiinisella tai muovisella jossa ei ole läppiä.
#3
Skodalla sama osa 150â,¬ halvemmalla ollut aina kun tarvinnut työn puolesta vaihtaa. Vaihtoa varten pitää purkaa moottorin alta apurunko, dpf yms. Irti joten ei ihan pikkuhomma
#4
3 tapausta omalle kohdalle sattuneita 2l moottoreita joissa korkannu ketju tai/ja tasapainoakselit.

Erittäin epäonnistunut jakopää näissä, suosittelen mielummin vanhempaa hihnakonetta.

Jakopää toki helppo vaihtaa mutta ärsyttää kun muilla merkeillä hihnalla 200tkm vaihtoväli. Vag ketjut ei kestä 120tkm ajaa ilman jonkinlaista ongelmaa.
#5
Mikä jakoketju?



Dpf pytyn saa pois häiritsemästä tyhjentämällä ja ohjelmoimalla.


Jos moottorikoodi on BLS niin kannattaa tehdä jotain dpf:lle nopeesti, jos tekee polttoja tiuhaan niin tykkää nämä katkoa pakosarjan pinnapultit kanteen.
#6
Hannu Miettinen Jyväskylästä osaa hommansa ja tekee semmosen softan kun haluaa.
Itsellä kokemusta n.100 hannun tekemästä softasta.
Tdituning.fi nimellä toimii

Aloittanut harrastaja pohjalta joten kiinnostaa tehdä vaativammatkin hommat(isommatkin virit menee helposti)
#7
Taitaapa olla nokkien välinen ketju tai ketjun kiristin porsinut, samoilla oireilla itsellä tullut vastaan. Tuurillaan pelkkä anturi mutta epäilen kuitenkin ettei anturissa ole vikaa.

#8
Mistä löytyy halvin nelivetoon? On eri pumpulla kun etuvetoiset. Matalempi runko ainakin.

#9
Mistä tämä "uusi" ahdin on tullut. Ei kuulosta uudelta millään jos pitää mennä säätämään tankoa/rajoitinruuvia. N.150kpl tämmöisiin ahtimia vaihtaneena en ole koskaan törmännyt tuommoiseen, ettei olisi joku kiinan poikien "uusi" kopio tai sitten puolan poikien kunnostama harakiri.

Noiden halpakopioiden kanssa säheltäneet on kyllä saaneet tapella paljonkin vaikka minkälaisten ongelmien kanssa.



Ahdin siis syttyy nyt huonosti->tanko liian pitkä tai rajoitinruuvi liian auki.

Ahtaako liikaa vielä kuitenkin yläkierroksilla vaikka tankoa on jatkettu?

#10
Itsellä osramin +100% polttimot, apupitkissä katuauton.fi:n F7 ballastilla(70w) 35w poltin joka syttyy tuolla ballastilla heti. Lisänä vielä bilteman 7" versio testivoittaja lisäpitkästä jossa katuauton F5 ballastilla(55w) 35w polttimolla. Näkeehän tuolla kohtuullisen hyvin ajella.


Uudet polttimot antaa hurjasti lisää valoa kun ottaa vähän paremmat kerralla
#11
Octavia / Vs: Octavia mittaristo
13.10.14 - klo:07:05
Kohtuullisen helppo työ jos osaa kolvata. Itsellä meni n. tuntia kun kolvailin uudet valkoiset ledit paikoilleen.

Tuommoiset istui paikalleen hyvin, sana led käy myös golf 5 mittaristoon

Osram LW T673

#12
Ahdin kappaleina, vuotaa öljyä turbiinin kautta pakoputkeen


Yv:llä yhteyttä jos kiinnostaa saada lisäapua
#13
Fin-diesel kuopiossa pystyy myös ohjelmoimaan uusiksi nykyään nämä 1.6tdi:t

N.140hv taitaa tulla melkein kaikista mitä on ohjelmoinut. Custom softaa tekee ainoastaan, ei mitään bulkki kakkaa
#14
Lainaus käyttäjältä: 14tsi - 13.02.14 - klo:16:30
Moro! Mulla on tommone  1.4tsi 103kw koneella oleva jetta ja nyt on ruennu häviimään öljyä. Jakoketju on vaihdettu kun kilometrejä oli mittarissa 160tkm ja nyt on noin 200tkm. Auton pohjaa tsekkasin ja apukuskinpuolelta öljypohjan kylki oli tuoreessa öljyssä. Mitään lammikkoo ei minun mielestäni oo jättänyauton alle. Laakosella sanovat, että voipi johtua öljypohjan liimauksista. Onkos jollain muita ideoita tai arvauksia.

E: mielestäni auton pakokaasukin on haissut hieman omituiselle.


Turbohan se siellä on vainaa noilla kilometreillä. Imuputko irti ja kokeile onko kuinka hirveä välys. Noilla kilometreillä alkaa olla pyörinyt itsensä hengiltä helpostikkin.

Pistäppä yv jos välystä löytyy, apua löytyy helposti tuohon vaivaan
#15
Toiset ajaa työkseen autoa, 130-160tkm tulee helposti vuodessa. Nykyisin pelkästään työmatkat tuo sen 80tkm vuodessa itsellä. Se jos vähän ajaa vuodessa, 10-15tkm. Ei kerro vielä omistajalleen juurikaan kestävyydestä yms. Mutta jos ajetaan lähemmäs 100tkm, alkaa pienetkin ominaisuudet löytymään,ä joista osan kanssa voi elää, osan ei.

En ole vielä eläessäni nähnyt kestävää autoa, kaikkiin on aikanaan tullut jotain. Joko tyyppivikaa tai muuta.

#16
Lainaus käyttäjältä: aak - 11.02.14 - klo:22:23
Tarkoitan uudella 2012 ja uudempia. 2009-2012 maiili ei ollutkaan kummoinen. En tiedä millaisia ovat takuuajan jälkeen mä vaihdan kun 100tkm lähestyy.


Tuommoinen uudempikin oli mutta onneksi ei pitkään, itsekin myönnät että takuuajan sisällä hävität pois. Eihän noita uskalla pitää kauemmin. 7kk meni meillä takuu umpeen tuollaisesta rottelosta.

Löytyyhän avesta sähköinen käsikarru, jota kiellettiin käyttämästä talvella koska vejerit venyy, laatua

Voit vaan kuvitella minkälaista jätettä nämä anjovikset on takuuajan ulkopuolella jos sen aikanakin hirveää sontaa



Kannattaa hakea takaisin se ave ja citymarketista uusi tuulipuku samalla, pääset takaisin suhisemaan corolla kerhoon
#17
Ilman öljynvaihtoa särkyy haldexista se pumppu, suodatin tulee huoltosarjassa samalla joten se kuuluu vaihtaa!
#18
Kyllä nykyinen anjovis on sellaista paskaa että ei todellakaan voi sanoa laadukkaaksi. Renkaat korkeintaan.

Aikaisempi pyörempi malli(2008) oli vielä ihan jees mutta ne moottorit, varsinkin diisselit. Toiminnallisesti ei sinänsä ollut 260tkm mitään vikaa mutta ei japanilaiset sitten osaa tehdä moottoria niin että sitä olisi helppo huoltaa ja siinä olisi muitakin ominaisuuksia kun polttoaineen kulutus ja käyntiääni.

Tämä viimeisin korimalli on sitten sellaista "laatua" että siitä riittäisi kerrottavaa.

270tkm asti oli pakko pitää. Nahkaratti piti vaihtaa 3 kertaa kun nahka kuoriutui kun käärmeeltä. Kuskin oven pintapelti halkesi(pelti todella ohutta) kytkin ja vauhtipyörä 4 kertaa. Etuapurunko, kaikki iskarit ja tukivarret ainakin 3 kertaa eikä siltikään saatu kulkemaan suoraan. Maahantuojan toimesta kori kävi oikaisussa 2 kertaa autorobotilla, eikä tullut kuntoon. Lausunto löytyy edelleen autosta jossa maahantuojan kirjoittamana "Tälläisia nämä ovat, ei näitä paremmaksi saa"

Pyörien suuntauksessa kävi maahantuojan puolesta 29 kertaa, söi renkaita ihan hirveästi, ulkoreunat sileänä alle kahdessa kuukaudessa.

Jos siis vertaat anjoviksen "laatua" suberb:iin niin kyllä et ole koko autoa nähnytkään
#19
Scirocco / Vs: mukava ylläri
02.02.14 - klo:22:25
Paljonko tullut kilometrejä tuolla öljynvaihtovälillä, ajalla ole niinkään väliä. Itsellä tulee 2kk:een reilu 12tkm enkä aja enempää öljyillä.

Ei todellakaan saa moottori kulua tuohon kilometrimäärään millään noin paljoa vaikka öljyjä vaihtelisi  itse. Tuo merkkiliikkeen asenne on aivan perseestä näissä tapauksissa jossa joku osaa itse tehdä autolleen  jotain. Heti syytetään tekijää.

Jännä homma että töissä paikkaillaan älyttömän paljon merkkiliikkeiden "jälkiä", siis todella paljon

Käytä muualla puolueettomalla korjaamolla tuo moottori tarkastettavana ennen hirveitä remontteja
#20
Q5 8R (10-) / Vs: Q5 tehonlisäys
02.02.14 - klo:22:03
Pistäppä dynolappua tuosta mittauksesta!

Vakioturbo on vainaa aika nopeesti noilla tehoilla, tuohon joku sopiva viriturbo vakion kuoriin ja mahdollisesti suuttimet vaihtoon niin voisi sieltä irrota oikeasti sitä voimaa.

Vääntöä kannattaa rajailla ainakin vähän tuosta ettei lastikko antaudu heti

Itsellä golf 5 2.0tdi bkd(140hv) moottoriin tulossa meillä(Fin-turbo) vakion kuoriin tehty ahdin joka piisaa 250-280hv riippuen muusta kokoonpanosta.



#21
Kyllä ainakin itsellä bxe moottoreissa on pelannut tuo letkulämmitin hyvin.
#22
Calix re480 mallia olen käyttänyt vähän vaikka mihin. Kaikki koneet ja moottorit kelpuuttaneet tuon kaverikseen.

N.100â,¬ johtosarjoineen Fixus liikkeissä


Miksikö suosin calixia? 2 vuoden takuu tälläkin ja todella paljon halvempi kun defa ja defaa olen joutunut uusimaan todella monesti calixiin nähden
#23
http://www.ebay.de/itm/Standheizung-3KW-230V-Motorvorwarmer-Motor-Heizung-Zuheizer-Motorvorwarmung-/231073567716?pt=DE_Autoteile&hash=item35cd0ed3e4

Tuo sopii pikalähtöihinkin. Itsellä monenlaista tuolta tilattua lämmitintä. Pirun hyvä tuo termostaatti, saa olla vaikka kokoajan lämmittimessä kun pakkasta se -30 ja alle kun pitää pystyä lähtemään aina liikkelle.

Letkulämmitin(defa/calix) toimii erittäin hyvin oikein sijoitettuna, noilla pumpullilla ei ole mitään väliä missä ovat kun neste kiertää varmasti ja ei kuumene liikaa termostaatin ansiosta
#24
Lämmönvaihtimelta(moottoriöljyn) kannen päähän nousevaan letkuun on tullut useita laitettua. Kertaakaan ei ole sotkenut lämpöanturia
#25
Jos moottorikoodi on BKD niin kansi sieltä on halki tai egr jäähdytin vuotaa. Egr helppo todeta laittamalla lauhduttimen letkut yhteen joksikin päiväksi. Kansi jos on halki niin pakoputkessa on valkoista härmää.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy