Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JJambs

Sivuja: [1] 2 3 ... 5
1
Joo, tuttua tarinaa. Hauskaa tässä oli minusta se, että liikkeen yläkerrassa, vaihtoautohallissa makaa vuoden ikäinen 30tkm ajettu bensa-RS, joka ei sitten maahantuojalle / liikkeelle kelvannutkaan vertailukohteeksi minun tapauksessa.

2
Minulla 6v DSG:n kanssa alaspäinvaihdoissa 4-3-2 myös nykimistä, jos jarruttelee vaihtohetkillä. Lisäksi koko koriin tuntuva värinä, kun D:llä tai R:llä nostaa jalan jarrulta paikallaan. Auto RS TSI Ocu. Olen myös ajanut muita 6&7v. märkiä laatikoita ja ne toimivat loistavasti. Merkkiliike ei kahdella ekaa kertaa huomannut (=halunnut huomata) vikaa. Perusasetusten palautus tehtiin, ja minusta se pienen hetken toimi silloin ok. Kolmannella kerralla olin itse mukana ja asentaja hyvin vähättelevästi ja vaivalloisesti myönsi, ettei toimi ihan niin kuin kuuluisi. Sanoivat, että laittavat kyselyä maahantuojalle. Sieltä oli kuulemma ohjeistettu myyjäliikettä etsimään spekseiltään vastaava auto, jotta päästään porukalla kokeilemaan ja vertailemaan. Laitoin itse maahantuojalle viestiä, ja he tosiaankin haluavat nyt järjestää toisen vastaavan auton, jota voidaan verrata tuohon minun autoon. Yhteydenpito sieltäkin hyvin vaivalloista, ja kovasti tuntuu olevan menoja, etteivät kerkeä asiaa edistää. Ärsyttää.

3
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 17.10.18 - klo:17:07 »
Mitenkä muut kokevat ajoviiman äänet / tuulen suhinat sisälle yli 100km/h nopeuksissa? Kuuluuko selkeästi vaiko ei?  Jotenkin olen nyt kehittänyt tuosta itselleni ongelman. Ääni ei ole vihellystä tai vinkumista, vaan yksinkertaisesti suhinaa. Tiivisteet on kunnolla paikallaan ja silmämääräisesti ehjiä.

4
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 03.09.18 - klo:22:51 »
Miten Enhancer koodasit tuon? Ohjausyksikkö 44 ja driving profile switchover -> direct? Minulla tuo koodaus ei ainakaan muuttanut mitään siten, että olisin huomannut. :o

5
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III RS
« : 29.08.18 - klo:09:45 »
Kyllä on.

6
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 28.08.18 - klo:16:31 »
Nyt saakelivie, huomenna tartun puhelimeen ja soitan Laakkoselle ja kysyn mitä haluavat tuolle tehdä. Kilometri kilometriltä tuo nelosta pienemmillä vaihteilla alaspäin vaihdot esim. hidastaessa pysähyksiin tai lähes pysähdyksiin ärsyttävät enemmän ja enemmän. Kaupungissa 20km/h -> 30km/h > 20km/h välinen matelu on ärsyttävästi hieman nykivää aina alasvaihdoissa. Niskoja naksauttelevasta nykimisestä ei kuitenkaan ole kyse. Kukaan tuoreella DSG6:lla ajeleva ei ainakaan vielä vahvistanut tuntemuksiani normaaleiksi, joten kai tuossa on pakko jotain sanomista olla. Muuten aski toimii kuin unelma. En keksi muuta pahaa sanottavaa.
Auto käynyt kahdesti huollossa tämän takia. Mikään oireista ei tietenkään esiinny koeajoilla, toisella kerralla olin asentajan mukana. Toimitin videon tuosta nytkäyksestä liikkeeseen. Asentaja teki perusasetusten palautuksen, ja ikään kuin hetken tuo laatikko olisi toiminut kaikin puolin paremmin. Nyt 200km myöhemmin tuo on taas oma surkea itsensä. Kyllä v*tuttaa, olisi pitänyt ottaa se manuaali.

Kaksi muuta DSG6-autoa ajettu vertailun vuoksi, ja ne toimivat niin kuin tuon vaihteiston kuuluukin.

7
Minulla aiemmissa Volvoissa oli tapana noiden napapulttien löystyä ja ne todellakin pitivät samanlaisissa tilanteissa melko koviakin paukahduksia. Vaikkei olekaan Volvo kyseessä niin periaate lienee jokseenkin sama :)

8
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 15.08.18 - klo:23:24 »
Samoin täällä, sama koodi muistissa.

9
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III RS
« : 15.08.18 - klo:15:34 »
Eikös tuo mennyt niin, että 230 poistui mallistosta ja sen korvasi 245. Ominaisuudet 245:ssä on niin kuin aiemminkin?

10
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 11.08.18 - klo:21:54 »
mulla   polo  gti  6 lovinen  dsg...normaali  moodilla    nykii   alaspäin  aika  terävästi   kun  antaa  vaihtaa   valoihin   itsekseen....   laitoin  moodin    sport-D      loppu    alaspäin  vaihto    nykimiset...siihen..
Siis nykiikö sinulla D:llä vai S:llä? Minullahan RS Octavia tekee tuota samaa, ja siihen yritetään löytää ratkaisua. Merkkihuolto ei huomaa mitään vikaa koeajolla :)

11
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 08.08.18 - klo:17:20 »
Onko DSG:n sopeutusta/resetointia/perusasetusten palautusta mikä lie nimeltään onkaan, soveliasta tehdä itse takuunalaiseen autoon? Laakkosen huolto ei minun valituksista huolimatta huomannut RS:n vaihteiston alasvaihdoissa mitään erikoista, vaikka minusta nuo ovat varsin nytkähteleviä. Ajattelin, jos tuolla sopeutuksella välttäisi turhat pajalla seisottamiset?

12
Tuosta en tiedä, kai auto täytyy olla liikennekäytössä vaikkei olisikaan uuden omistajan nimissä, ellei sitä ole haettu hinurilla pihasta?

13
Trafin mukaan auto ei ole tällä hetkellä liikennekäytössä eikä vakuutustietoihin ole tullut muutoksia 23.7.2018 jälkeen.

14
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III RS
« : 02.08.18 - klo:23:47 »
Octaviaan taitaa vielä saada Winter packin veloituksetta. Siihen kuuluu tehdaswebasto. Octavian lisävarustelistallakin on tuo Canton, jota voin omasta puolesta suositella. Alkuun tuo Canton tuntui pettymykseltä, mutta on nyt ajan myötä vertynyt huomattavasti paremmaksi.

Navigaattori ei ole vakiovaruste. Se tulee Amundsenin ja Columbuksen mukana. Autossa on vakiona kuitenkin Android Auto/Carplay, jonka kautta saat navin auton näytölle puhelimesta. Tuo toiminut itsellä myös oikein hyvin.

15
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III RS
« : 26.07.18 - klo:16:46 »
Onkos muiden autoissa nuo kangasmatot tulleet saman värisillä tikkauksilla, kuin penkit ja ratti? Epäilen, että minun autoon on tehtaalta laitettu väärät matot, sillä niissä ei ole värillisiä tikkauksia. Pieni murhe sinänsä, mutta olisihan se kiva, jos nuo saisi vaihdettua oikeanlaisiin :)

16
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 25.07.18 - klo:17:08 »
Ens viikolla testaillaan sitten miltä auto tuntuu. Jonkin verran oli aiemmin havaittavissa myös nykimistä kaupunkiajossa alaspäin vaihdettaessa, hidastaessa valoihin. Tästä joku mainitsi tässäkin ketjussa ja liittyy kuulemma todennäköisesti kytkimen hajoamiseen.
Oma RS kävi tänään Laakkosella ihmeteltävänä tämän 'ominaisuuden' takia. 20km oli autolla näemmä poljettu oikein huolella, mutta kuulemma eivät huomanneet mitään poikkeavaa. Pian odottaa uusi käynti pajalla, jossa vaihdetaan rämisevä taustapeili. Otan tuolloin jonkun siitä huollon puolelta kyytiin, jottei vahingossakaan jää nykiminen enää toista kertaa huomaamatta.

17
Parin minuutin homma osaavalle. Vaatii koodauksen esim. VCDS:llä tai OBDElevenillä. Täältä saatat löytää auttajan, riippuen siitä missä asustat: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.240

18
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 16.07.18 - klo:15:33 »
Oliko ihan oireeton ennen täystuhoa?

19
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 15.07.18 - klo:22:14 »
Alkoi tässä joku päivä sitten räsän taustapeili rämistä suhteellisen voimakkaasti, motarinopeuksissa kuuluu vielä musiikinkin läpi. Saavat kurkata tuota samalla kun käytän DSG-huolien takia tuota pajalla.

20
Kaistavahti taisi vaatia sen paremman kameran tehtaalta, olikohan samoin liikennemerkkien tunnistuksen kanssa? Mulla on OBDeleven käytössä,  Lahden seudulla ja lähialueilla liikuskelen. Tuo kontin sulku kakesta ja sisältä olisi ainakin helppo homma ;)

21
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III RS
« : 29.06.18 - klo:19:13 »
Olen pohtinut samaa splitxyz. En keksi tuohon mitään muuta selitystä, kuin sen, että autot ovat yksilöitä. Litraiseen Leoniin lisäsin ensimmäisen 15tkm aikana yhteensä 6dl öljyä eikä sen jälkeen enää kulutusta mittatikusta erottanut. Vuosien takainen 1.4 TSI Leon ei kuluttanut ollenkaan mittatikusta katsomalla. Ajoprofiili minulla on mielestäni normaali, kaupunki/maantie 40/60 suhteella. Metrejä tulee noin 40tkm vuoteen (älkää edes kysykö, miksi ajan bensa-rs:llä näillä kilsoilla ;D).

22
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III RS
« : 29.06.18 - klo:15:11 »
Minkäs verran muiden bensaräsät kuluttavat öljyä? Minulla 5000km mittarissa ja öljyä on nyt hieman yli mittatikun asteikon puoliväliin.

23
Octavia III (13-) / Vs: Octavian toimitusaika
« : 29.06.18 - klo:12:39 »
Voisin tuohon DSG-mietintään omien kokemusten perusteella kommentoida sen verran, että koeaja sitä DSG-versiota huolella, ennen kuin tilaus lukkiutuu :)

24
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 27.06.18 - klo:21:24 »
Onko normaalia DSG7-meininkiä, että kun jarruttelee kevyesti esim. liikennevaloihin, niin vaihteen vaihtuessa alaspäin tuntuu pieni nykäisy? Kun päästään pienimmille vaihteille (ehkä 4->3 ja/tai 3->2). ~Saman tyylinen kuin käsivaihteella alas vaihtaessa, ei mikään paha mutta selvästi huomaa kuitenkin. Kyseessä n. 77K ajettu Golf TGI-koneella (kaiketi vastaa TSI:tä). Muuten mielestäni toimii ihan normaalisti, peruuttelut ylämäkeen ongelmitta jne.
Minulla DSG6 RS Ocussa tekee juuri tuota ja ottaa välillä pannuun aivan saakelisti tuo, kun on tottunut momentinmuunninaskeihin. En tiedä onko normaalia vai onko tuossa vikaa.
Nyt saakelivie, huomenna tartun puhelimeen ja soitan Laakkoselle ja kysyn mitä haluavat tuolle tehdä. Kilometri kilometriltä tuo nelosta pienemmillä vaihteilla alaspäin vaihdot esim. hidastaessa pysähyksiin tai lähes pysähdyksiin ärsyttävät enemmän ja enemmän. Kaupungissa 20km/h -> 30km/h > 20km/h välinen matelu on ärsyttävästi hieman nykivää aina alasvaihdoissa. Niskoja naksauttelevasta nykimisestä ei kuitenkaan ole kyse. Kukaan tuoreella DSG6:lla ajeleva ei ainakaan vielä vahvistanut tuntemuksiani normaaleiksi, joten kai tuossa on pakko jotain sanomista olla. Muuten aski toimii kuin unelma. En keksi muuta pahaa sanottavaa.

25
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 18.06.18 - klo:20:03 »
Juu, juuri näin minullakin. Yritin aiemmin jo kalastella muiden kokemuksia tuosta ominaisuudesta DSG6:n osalta, mutta ei kukaan vahvistanut kokemuksiani :D

26
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 18.06.18 - klo:09:57 »
Minulla DSG6 RS Ocussa tekee juuri tuota ja ottaa välillä pannuun aivan saakelisti tuo, kun on tottunut momentinmuunninaskeihin. En tiedä onko normaalia vai onko tuossa vikaa.

27
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 17.06.18 - klo:14:49 »
Onko RS octavia kovin äänekäs?
Minun autohistoria on allekirjoituksessa. Kaikissa paitsi neloskorin Golfissa ollut sama rengastus: 225/40/18 ja RS Combi on näistä kaikista ollut tähän mennessä hiljaisin.

28
Minulla myös start-stop disabloitu tuolla samaisella jännitekikkailulla (nostettu alkuperäisestä 7.6 -> 12.1, tms) ja herja on juurikin tuo 'energiantarve on liian suuri'. Auto tosin Octavia, mutta tuskin on eroa tuon toiminnallisuuden suhteen.

29
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 26.05.18 - klo:22:38 »
Minulla 2000km ajettu Octavia RS (TSI) DSG:llä. Muutama asia tuossa askissa häiritsee, joista ajettelin olla myyjäliikkeeseen yhteydessä. Olisikohan kellään samanlaisia kokemuksia tuosta 6-lovisesta DSG:stä? Eli kun hiljennän vauhtia niin, että auto vaihtaa itse neloselta kolmoselle, auto jarruttaa mielestäni turhankin aggressiivisesti moottorijarrulla. Välillä nuo hiljentämiset jarrun kanssa ovat niin epätasaisia, että minusta tuntuu, etten osaa enää jarruttaa tasaisesti. Tuo aggressiivinen jarrutus on läsnä kaikilla nelosta pienimmillä vaihteilla, kun hiljentää. Samaten tuo 4 -> 3 vaihto aiheuttaa välillä pienen epämukavan nytkähdyksen. Tietyissä vaihdoissa ikkuna auki ajaessa olen myös ollut kuulevinani jotain klonsauksia vaihteen kytkeytyessä. Ylöspäin vaihtaa joka tilanteessa käytännössä huomaamatta. Kaikki nämä 'ominaisuudet' ovat olleet läsnä jo luovutuksesta alkaen. Eli onko tuo DSG yksinkertaisesti tuollainen, vai onko siinä ehkä jotain sanomista? Omat edeltävät kokemukset automaateista ovat Volvon vanhempia momentinmuunninaskeja, joten osa kokemuksistani saattaa mennä myös tuon piikkiin. Tosin koeajoilla en muista huomanneeni em. asioita. ::)

30
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 26.05.18 - klo:12:10 »
Ei suoranaisesti tekninen murhe tai vika, mutta tänään löysin 2000km ajetun räsän takakaaresta tämmöisen nirhauman:




Hyväksyisittekö itse mukisematta normaaliksi kiveniskun aiheuttamaksi jäljeksi, vai olisiko syytä epäillä vikaa maalauksessa? Ajattelin kuitenkin käydä Laakkosella näyttämässä. Kuvista ei kunnolla näe, mutta tuo näyttää ikävästi siltä, että tulee vielä joskus lohkeamaan lisää.

Sivuja: [1] 2 3 ... 5







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi