Kuuluuko tikittävää ääntä ipcun suunnalta? Noi on valitettavasti kulutusosia ja niitä joutuu uusimaan muutaman vuoden välein.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - patch #1
Tee-Se-Itse / Vs: Eberibei puhalla lämmintä sisälle.29.11.18 - klo:17:09
Kuuluuko tikittävää ääntä ipcun suunnalta? Noi on valitettavasti kulutusosia ja niitä joutuu uusimaan muutaman vuoden välein.
#2
Hifi, Navigointi ja multimedia / Vs: 2din soitin androidilla29.11.17 - klo:18:46Lainaus käyttäjältä: Raumaster - 29.11.17 - klo:13:46 Luultavimmin toimii ihan heittämällä mutta näissä suositellaan enemmän kuin 1 Gigan keskusmuistilla olevia laitteita. Sanovat että moniajo ym. toiminnot sujuvat paljon sutjakammin. #3
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Octavia 2013 rengaspaineet häiriövalo30.10.17 - klo:17:39
Vaikuttaa siltä että jos TPMS-resettinappia ei ole niin joku on ominaisuuden siihen koodannut VCDS:llä. Löytyykö MFD:n kautta se TPMS-reset?
Tämän linkin ohjeen mukaisestiko ei löydy radion kautta?: https://youtu.be/7C6VTbfpN5k #4
VCDS (VAGCOM) / Vs: skoda super b -11 xenon valojen vaihto jälkikäteen04.10.17 - klo:10:28Lainaus käyttäjältä: M_M - 04.10.17 - klo:07:46 ^Tämä! Ja lisäksi mikäli merkkari huomaa tasonsäätöjen puuttuvan niin voi olla etteivät ala edes hommaa suorittamaan vaikka osaisivatkin. Auto kun ei ole silloin katsastuslaillisessa kunnossa juurikin Xenoneille vaadittujen tasonsäätöjen myötä. Ellet sitten laita 25w xenoneita jolloin pesurit ja tasonsäädöt saavatkin puuttua..mutta toisaalta jos umpioista puuttuu mahdollisesti hyväksyntä pienemmille xenoneille niin homma saattaa jälleen tyssätä siihen. #5
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus02.10.17 - klo:21:44
Täältä yksi kokemus lisää. Oma CDAA-tyyppinen 1.8 litrainen öljypoltin skeidan kopassa alkoi omaamaan runsaampaa öljynälkää noin 90tkm jälkeen, ensin sitä haluttiin lisää noin 7tkm jälkeen ja tästä tahti sitten oli vain kiihtymään päin. Lopulta kun autolla oli ajettu 120tkm aloin pelkäämään että öljykorkista lähtee pian kierteet ja teetätin kulutusmittauksen eräällä Varsinais-Suomalaisella merkkikorjaamolla. Oma arvioni oli siinä vaiheessa n.1.5 l/tkm ja mittauksen valmistuttua kuulin suureksi hämmästyksekseni kulutuksen olleen vain 0.3 l/tkm eikä auto näin ollen merkkikorjaamon mielestä ollut ollenkaan rikki. Mitään kirjallista dokumenttia mittauksesta minulle ei annettu vaan vedottiin takuuasioihin ja yritettiin saada lupa turbon vaihtoon kun ahtoputket olivat kuulemma olleet öljyiset.
En niellyt tätä selitystä ihan tuollaisenaan vaan soittelin parit turbokorjaamot läpi ja heidän mielestään jos turbo ei ääntele tai anna vikakoodeja ja ahtaa hyvin niin ei todellakaan anna aihetta vaihtotoimenpiteisiin. Yhden korjaamon mielestä kaikkien VAGien ahtoputket ovat jossain määrin öljyisiä jo 20tkm jälkeen turbon vaihdosta. Seuraavaksi kyselin korjaamoilta mäntäremontin hintaa ja tuloksena oli että mikäli korjaus tehdään vähemmän hyvin eli käytetään uusia mutta ennenpitkää vikaantuvia mäntiä olisi kustannusarvio n.3kâ,¬, paremmilla männillä missä on leveämmät öljyrenkaat ja isompi männäntappi kustannus olisi 4,5kâ,¬ koska myös veivit menisi vaihtoon. Sitten alkoi olo jo kääntyä alkavan stressin puolelle ja mietin jo kaikenlaisia epätoivoisiakin skenaarioita mutta onneksi käännyin vielä auton minulle uutena myyneen liikkeen puoleen (Lohjanportin Auto) ja sovittiin tulevasta määräaikaishuollosta ja toisesta öljynkulutusmittauksen aloittamisesta. Tulos oli aika häkellyttävä: 3.1 l/tkm. Tästä tehtiin asialliset kirjalliset dokumentit allekirjoituksineen kuten aina kuulemma näissä mittaustapauksissa kuuluu tehdä. Tiedot lähti maahantuojalle ja pian sovittiin jo aika pajalle ja kansi auki ja kuvat kahden sylinterin naarmuista tuottivat maahantuojalta viestin: koko kone vaihdetaan uuteen. Kaikkinensa auto oli Lohjalla 1,5 viikkoa ja remontin alviton kokonaishinta oli päälle 7600â,¬ josta maahantuojan ja autoliikkeen osuuden jälkeen maksettavaksi jäi 10% eli 760â,¬. Turbo ja katalysaattori tarkistettiin myös eikä niistä löytynyt mitään vikaa, ullatus! Summa summarum, on hyvin erikoista että näinkin ristiriitaisia tuloksia saavutetaan saman konsernin merkkikorjaamoilla mutta näemmä kannattaa joskus kysyä toinenkin mielipide jos ei saa mieleistä vastausta. Tarinalle tuli siis mieleinen loppu semminkin kun uudella koneella on 2 vuoden takuu mukanaan. Iso käsi ja kumarrus täältä siis Lohjanportin Auton henkilökunnalle ja ainakin osalle Skodan merkkiorganisaatiota. #6
Elektroniikka / Vs: Eberspächer vikaa toistuvasti05.09.17 - klo:18:17
Itselläni herjasi taannoin myös tuota F31:stä vaikka puhallin pyöri moitteettomasti. Syyksi selvisi kylmäjuotos ohjainlaitteessa. Salossa ainakin on valtuutettu Eber-huolto joka pystyy korjaamaan noita ohjailaitteita ilman uuden hankkimista. Käytännössä kuoreen porataan pieni reikä jossa viallinen juotoskohta sijaitsee ja korjauksen jälkeen kohta peitetään teipillä. Tällatavoin säästi 350â,¬.
#7
Kori ja valot / Vs: FL Octavian AFS-vika04.04.17 - klo:18:31Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.03.17 - klo:20:14 Nimenomaan tuo ylös-alas moottori on kyseessä. Ottaisin mielelläni lisätietoja vastaan tuon moottorin vaihdosta ja osanroista. #8
Kori ja valot / FL Octavian AFS-vika26.03.17 - klo:11:28
Alkoipa sitten 2010 Ocuni oikuttelemaan xenon-valojen liikuttelun suhteen. Startatessahan nuo valot tekevät sen jumpan alas-sivuille-ylös mutta nyt oikean puoleinen ajovalo jää siihen ala-asentoon. AFS-herjaa tämä ei kuitenkaan vielä aiheuta. Olen kokeillut vaihtaa siihen sitä AFS-säätöyksikköä ja lisäksi ristiin vasemman umpion kanssa mutta vika pysyy oikeassa umpiossa.
Näyttäisi siis että umpion sisällä oleva asentomoottori prakailee. Onkohan tähän olemassa muuta lääkettä kuin vaihtoumpio ebaysta tmv..? #9
Octavia II (04-13) / Vs: eberi vika12.10.16 - klo:17:18Lainaus käyttäjältä: harrastaja3250 - 06.01.16 - klo:15:32 Vaikka tämä aihe ei enää välttämättä kysyjää auta niin vikakoodeja penkomalla saisi paljon enemmän osviittaa mistä lähteä liikkeelle. Tähän samaan topikkiin oma case Eber, vikakoodi F31: 6 vuotta sitten uuteen Ocuun jälkiasennettu bensa-Eber 5kW alkoi tänä keväänä takkuilemaan ja antamaan vikakoodia 31 eli katkos paloilmapuhaltimen johtosarjassa. Purin laitteen ja testasin puhallinta paristolla ja hyvinhän se pyöri joten jotain muuta oli tekeillä. Kävin Salon Moottorihuollossa kyselemässä mitä laitteelle on tehtävissä ja sieltä löytyy asiansa osaava Ebereihin erikoistunut ammattimies. Hän meinasi että suurella todennäköisyydellä vika löytyy kylmäjuotoksesta ohjainlaitteessa mikäli puhallin pyörii paristolla testattaessa. Tämä Eberin ohjainlaitteen elektroniikka on valettu kumimassan sisään joten ei ole suoraan korjattavissa mutta heillä oli kontakti joka osaa kiertää ongelman liitteessä olevan kuvan mukaisesti: https://1drv.ms/i/s!Ah62h2Cg6koagYszzAYM2MBDtIkdbg Eli porataan reikä ohjainlaitteen päätyyn tiedossa olevan vikapaikan kohdalle ja tinataan juotos kuntoon sitä kautta. Hopeinen teippi peittää reikää kuvassa. Nyt lähti Eber jälleen pelittämään ja säästyi useampi satanen sillä korjaus maksoi vain muutaman kympin. Voin siis hyvillä mielin suositella paikkaa ohjainlaitteen korjaukseen 👍 #10
Octavia II (04-13) / Vs: Skodan kynnyslistat ja kolhusuojat28.09.16 - klo:17:03
Jos maltti riittää pitkiin toimitusaikoihin niin suht halvalla noita löytää myös Kiinasta.
Esim: https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20160928055938&SearchText=Octavia+door+sill #11
Superb II (08-15) / Vs: Superbin päiväajovalot LEDeiksi?25.05.16 - klo:18:59Lainaus käyttäjältä: jonssoni - 25.05.16 - klo:15:11Kuvat kiinnostaisi kyllä. Lataa ne vaikka aijaa.com ja linkit tänne jakoon. #12
Superb / Vs: Superb kysymyksiä17.05.16 - klo:19:28
Ja yleensä tuon Comfort-boxin oikkuilu johtuu tulipellin takana sijaitsevan akkukotelon vedenpoistoreikien tukkeutumisesta ja sateella vedenpinta nousee kotelossa ja lopulta tulvii matkustamoon jossa pitkässä juoksussa tuhoaa tuon vähemmän järkevästi alimmalle tasolle sijoitetun boksin. Kannattaa ensiapuna poistaa kotelosta ne ahtaat ja tukkeutumisherkät vedenpoistotulpat ja tarkkailla onko matto märkä mistään kohtaa tulipellistä taaksepäin ja tarvittaessa kuivattaa ja/tai korjata vahingot.
#13
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia II: Huoltojen hinnat20.08.15 - klo:23:211. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia 1.8 TSI DSG 2010 2. Mitä huoltoon kuului: isompi määräaikaishuolto 90tkm vaikka ajettu vasta 72tkm (= öljyn vaihto (omat öljyt)+ sytytystulpat+ jarrunesteiden vaihto + suotimia 3. Liike jossa huolto tehty: Salon Autotalo 4. Huollon hinta: ~350â,¬ 5. Huollon ajankohta: 06/2015 Huollossa mainittu myös DSGn ravistuksesta, siitä enempi juttua täällä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.msg520015;topicseen#new #14
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat20.08.15 - klo:22:28Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 19.08.15 - klo:22:10 Kuulostaa kovin tutulta..Omassa alkoi täristys rapiat 20tkm ajettuna ja nyt vasta sain tehtyä asialle jotain kun mittarissa on 74tkm. Paikallisessa jälleenmyyjäliikkeessä vierailtuani sain myöhemmin soiton jossa luvattiin maahantuojan GoodWilliä niin että korvaavat osat 100% ja työstä 70%. Tämä meni mielestäni hyvin 5-vuotiaaseen autoon. Jos korjausraportti kiinnostaa niin tuolta voi kurkata mitä kaikkea autoon vaihdettiin: http://aijaa.com/UQWFkp Niin ja testeri sekä koeajo antoivat vahvistuksen myös myymälähenkilökunnalle että kytkimessä todella on jotain häikkää. #15
Superb / Vs: Vuoden 2005 Superb 1.8T23.04.14 - klo:16:18Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 23.04.14 - klo:10:49 Eikö ruostetta löydy edes takaluukun rekisterikilpivalojen ympäriltä? Omasta 2004 mallisesta meni aikanaan uudelleenmaalaukseen koko kontti noiden takia ja autoa myytäessä 2009 näkyi sama vaiva uusiutuvan hyvää vauhtia.. #16
Superb / Vs: Vuoden 2005 Superb 1.8T15.04.14 - klo:08:59
Kannattaa myös ehdottomasti pitää akun alta löytyvät vedenpoistoreiät avoinna. Muutoin tulvan tullessa valuttaa vedet tulipeltiä pitkin sisätiloihin ja kastelee ja tuhoaa maton alta jalkatilasta löytyvän mukavuusboxin.
#17
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia II: Huoltojen hinnat13.04.14 - klo:17:431. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia FL Combi 1.8 TSI DSG vm 2010 2. Mitä huoltoon kuului: 60 tkm määräaikaishuolto (omilla öljyillä) + ilmastointihuolto. 3. Liike jossa huolto tehty: Salon Autotalo 4. Huollon hinta: 252â,¬ 5. Huollon ajankohta: 10.4.2014 Ocu kävi huoltovälinäytön kirittämänä 60t LL-huollossa mittarilukemalla 56tkm. Samalla teetätin jo nelivuotiaaseen autoon ensimmäistä kertaa ilmastointihuollon vaikkei siinä mitään moitittavaa ollutkaan. Ajoturvan leimaa eivät antaneet syystä että jarrunesteet olisi pitänyt vaihtaa periaatteessa vaikka ne on pari vuotta sitten vaihdettu ja lisäksi paikkaussarjan nestepullon päiväys mennyt vanhaksi. Samapa tuolle leimalle kun hinauspalvelua saa tarvittaessa Kasko-vakuutuksesta. Lisähommana tekivät tehtaan kampanjana DSG-öljyjen vaihdon mikä ei kyllä laatikon toimintaan vaikuttanu mihinkään suuntaan. #18
Hifi ja multimedia / Vs: Passat C3 Radioon ruudulla "Phone"02.04.14 - klo:17:55Lainaus käyttäjältä: ksandler - 25.03.14 - klo:08:39 Asennus ja käyttökokemukset kiinnostavat joten ilmoittelehan miten tuon soittimen kanssa sujuu! #19
Octavia II (04-13) / Vs: Ocu II FL maalipinnan hilseily? Tyyppi vai yksilövika?18.03.14 - klo:18:39
Täältä myös hilseili maalit etupuskimesta, onneksi takuuajan sisällä niin ei mennyt tappeluksi huollon kanssa. Meriselityksenä huonot pohjatyöt erässä puskureita ennen maalausta.
#20
Hifi ja multimedia / Vs: Passat C3 Radioon ruudulla "Phone"05.03.14 - klo:12:37Lainaus käyttäjältä: ksandler - 05.03.14 - klo:08:37 Tuohon hintaluokkaan valitsemaan mieleistä esim http://www.erisin.com/Supply-for-volkswagen_c38?page=4 Toimitus UKsta niin ei tullimuodollisuuksiakaan. #21
Kori ja valot / Vs: Sonniboy aurinkosuojat27.02.14 - klo:16:19
Minulta löytyy marmorilta haetut suojat, Sonniboytahan nuo ilmeisesti ovat. Istuvuus on täydellinen eivätkä pidä mitään ääntä ajossa. Tummennusten prosentteihin osaa mitään muuta sanoa kuin hoitavat hommansa mainiosti ja minulle riittävästi.
#22
Passat B7 (11-14) / Vs: B7 jarrutus/hidastus/kanitus kesken ajon18.02.14 - klo:16:21Lainaus käyttäjältä: johnson - 18.02.14 - klo:16:10 Näissä uudemmissa VAGinoissa on automaattinen jarrujen kuivatustoiminto vesisateella joten märällä kelillä tuo voisi selittää oireet. Mikäli tuota tapahtuu myös silloin kun pyyhkimet eivät käy niin sitten on mystisempi tapaus. #23
Kori ja valot / Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta08.02.14 - klo:16:08Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 08.02.14 - klo:12:07Onko jälkiasennettu Eberi? Omassani ainakin IPCU käynnistää sisäpuhaltimen vasta kun nesteen lämmöt 30 astetta plussalla. Mahtaakohan tuota pystyä jostain testerillä säätämään +-? #24
Superb II (08-15) / Vs: ISOFIX-kiinnitys oik.etuistuimessa [3G2]05.02.14 - klo:21:36Lainaus käyttäjältä: Ile88 - 05.02.14 - klo:19:55 No eipä tosiaan pahalta näytä ainakaan tuoreessa mallissa. Noh, turha rutista kun aikanaan tilaamatta moiset jätin mutta hyvä tietää vastaisen varalle. Kiitos hyvästä kuvasta! #25
Skoda / Vs: Swing-radion näytön himmennys11.01.14 - klo:16:58
Mielestäni tuohon vaikuttaa ilmeisesti mittaristossa? sijaitseva kirkkausanturi. Ocussa ainakin aurinkoisessa säässä näyttö kirkastuu silminnähden ja vastaavasti hämärässä näyttö on himmeä.
#26
Kori ja valot / Vs: Sisävalot ei toimi25.11.13 - klo:10:29Lainaus käyttäjältä: Passo1983 - 24.11.13 - klo:18:07 Mitä todennäköisimmin tökkäsit metallisella meisselillä sen takaluukun lampun pois pidikkeestään jolloin sulake palaa kun kontaktiliuskat yhdistyy leveyssuunnassa. Harvemmin ledit mitään oikkareita tekee, ne joko palaa tai sitten ovat väärinpäin jolloin vain eivät pala. Nimim. Been there done that.. #27
Superb II (08-15) / Vs: ISOFIX-kiinnitys oik.etuistuimessa [3G2]21.11.13 - klo:09:29Lainaus käyttäjältä: Jyri - 29.11.09 - klo:18:05 Tähän minäkin haluaisin kommentteja.. Eritoten tiedon siitä voiko isofix lenkit asentaa jälkikäteen FL-Ocun etujakkaraan? #28
Octavia II (04-13) / Vs: 1.8 Tsi vonkuu hetken kylmäkäynnistys20.11.13 - klo:10:54Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 07.11.13 - klo:20:31 Jaa-a, omassani tehnyt myös uudesta asti, huollon mielestä ei aiheuta toimenpiteitä. Nyt ajettu 53t. #29
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia combi 2009 sisävalot13.11.13 - klo:15:42
Lukuvaloissa T10 kanta, keskimmäinen putkipolttimo n. 30-40 mm pitkä, mitoitus tulevan lampun kanssa ei niin tarkkaa kun peltiliuskoja voi taivuttaa lähemmäs tai kauemmas.
Varovasti kirkkaan muoviosan reunasta raottaa niin lähtee irti. #30
Octavia II (04-13) / Vs: Viima/lumisuojan tarpeellisuus?27.10.13 - klo:13:58Lainaus käyttäjältä: mabe - 22.10.13 - klo:21:28 maben postauksen innoittamana tein tämän modin myös itselleni käyttäen linkin kurakaukaloa á 3â,¬, liitteenä olevilla kuvilla dokumentoituna, ihan siedettävä tuosta tuli. |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |