Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - patch

#1
Kuuluuko tikittävää ääntä ipcun suunnalta? Noi on valitettavasti kulutusosia ja niitä joutuu uusimaan muutaman vuoden välein.
#3
Vaikuttaa siltä että jos TPMS-resettinappia ei ole niin joku on ominaisuuden siihen koodannut VCDS:llä. Löytyykö MFD:n kautta se TPMS-reset?

Tämän linkin ohjeen mukaisestiko ei löydy radion kautta?:
https://youtu.be/7C6VTbfpN5k
#4
Lainaus käyttäjältä: M_M - 04.10.17 - klo:07:46
Merkkikorjaamon apuun en minäkään kovin paljoa laskisi, kai sielläkin voidaan homma saada onnistumaan mutta tunteja ja rahaa menee kyllä melkoinen määrä.

^Tämä! Ja lisäksi mikäli merkkari huomaa tasonsäätöjen puuttuvan niin voi olla etteivät ala edes hommaa suorittamaan vaikka osaisivatkin. Auto kun ei ole silloin katsastuslaillisessa kunnossa juurikin Xenoneille vaadittujen tasonsäätöjen myötä. Ellet sitten laita 25w xenoneita jolloin pesurit ja tasonsäädöt saavatkin puuttua..mutta toisaalta jos umpioista puuttuu mahdollisesti hyväksyntä pienemmille xenoneille niin homma saattaa jälleen tyssätä siihen.
#5
Täältä yksi kokemus lisää. Oma CDAA-tyyppinen 1.8 litrainen öljypoltin skeidan kopassa alkoi omaamaan runsaampaa öljynälkää noin 90tkm jälkeen, ensin sitä haluttiin lisää noin 7tkm jälkeen ja tästä tahti sitten oli vain kiihtymään päin. Lopulta kun autolla oli ajettu 120tkm aloin pelkäämään että öljykorkista lähtee pian kierteet ja teetätin kulutusmittauksen eräällä Varsinais-Suomalaisella merkkikorjaamolla. Oma arvioni oli siinä vaiheessa n.1.5 l/tkm ja mittauksen valmistuttua kuulin suureksi hämmästyksekseni kulutuksen olleen vain 0.3 l/tkm eikä auto näin ollen merkkikorjaamon mielestä ollut ollenkaan rikki. Mitään kirjallista dokumenttia mittauksesta minulle ei annettu vaan vedottiin takuuasioihin ja yritettiin saada lupa turbon vaihtoon kun ahtoputket olivat kuulemma olleet öljyiset. 

En niellyt tätä selitystä ihan tuollaisenaan vaan soittelin parit turbokorjaamot läpi ja heidän mielestään jos turbo ei ääntele tai anna vikakoodeja ja ahtaa hyvin niin ei todellakaan anna aihetta vaihtotoimenpiteisiin. Yhden korjaamon mielestä kaikkien VAGien ahtoputket ovat jossain määrin öljyisiä jo 20tkm jälkeen turbon vaihdosta.

Seuraavaksi kyselin korjaamoilta mäntäremontin hintaa ja tuloksena oli että mikäli korjaus tehdään vähemmän hyvin eli käytetään uusia mutta ennenpitkää vikaantuvia mäntiä olisi kustannusarvio n.3kâ,¬, paremmilla männillä missä on leveämmät öljyrenkaat ja isompi männäntappi kustannus olisi 4,5kâ,¬ koska myös veivit menisi vaihtoon.

Sitten alkoi olo jo kääntyä alkavan stressin puolelle ja mietin jo kaikenlaisia epätoivoisiakin skenaarioita mutta onneksi käännyin vielä auton minulle uutena myyneen liikkeen puoleen (Lohjanportin Auto) ja sovittiin tulevasta määräaikaishuollosta ja toisesta öljynkulutusmittauksen aloittamisesta. Tulos oli aika häkellyttävä: 3.1 l/tkm. Tästä tehtiin asialliset kirjalliset dokumentit allekirjoituksineen kuten aina kuulemma näissä mittaustapauksissa kuuluu tehdä. Tiedot lähti maahantuojalle ja pian sovittiin jo aika pajalle ja kansi auki ja kuvat kahden sylinterin naarmuista tuottivat maahantuojalta viestin: koko kone vaihdetaan uuteen.
Kaikkinensa auto oli Lohjalla 1,5 viikkoa ja remontin alviton kokonaishinta oli päälle 7600â,¬ josta maahantuojan ja autoliikkeen osuuden jälkeen maksettavaksi jäi 10% eli 760â,¬. Turbo ja katalysaattori tarkistettiin myös eikä niistä löytynyt mitään vikaa, ullatus!

Summa summarum, on hyvin erikoista että näinkin ristiriitaisia tuloksia saavutetaan saman konsernin merkkikorjaamoilla mutta näemmä kannattaa joskus kysyä toinenkin mielipide jos ei saa mieleistä vastausta. Tarinalle tuli siis mieleinen loppu semminkin kun uudella koneella on 2 vuoden takuu mukanaan. Iso käsi ja kumarrus täältä siis Lohjanportin Auton henkilökunnalle ja ainakin osalle Skodan merkkiorganisaatiota.
#6
Itselläni herjasi taannoin myös tuota F31:stä vaikka puhallin pyöri moitteettomasti. Syyksi selvisi kylmäjuotos ohjainlaitteessa. Salossa ainakin on valtuutettu Eber-huolto joka pystyy korjaamaan noita ohjailaitteita ilman uuden hankkimista. Käytännössä kuoreen porataan pieni reikä jossa viallinen juotoskohta sijaitsee ja korjauksen jälkeen kohta peitetään teipillä. Tällatavoin säästi 350â,¬.
#7
Kori ja valot / Vs: FL Octavian AFS-vika
04.04.17 - klo:18:31
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.03.17 - klo:20:14
Tarkoitatko sitä moottoria joka kääntää linssiä vai sitä joka nostaa/laskee sitä?

Nimenomaan tuo ylös-alas moottori on kyseessä. Ottaisin mielelläni lisätietoja vastaan tuon moottorin vaihdosta ja osanroista.
#8
Kori ja valot / FL Octavian AFS-vika
26.03.17 - klo:11:28
Alkoipa sitten 2010 Ocuni oikuttelemaan xenon-valojen liikuttelun suhteen. Startatessahan nuo valot tekevät sen jumpan alas-sivuille-ylös mutta nyt oikean puoleinen ajovalo jää siihen ala-asentoon. AFS-herjaa tämä ei kuitenkaan vielä aiheuta. Olen kokeillut vaihtaa siihen sitä AFS-säätöyksikköä ja lisäksi ristiin vasemman umpion kanssa mutta vika pysyy oikeassa umpiossa.

Näyttäisi siis että umpion sisällä oleva asentomoottori prakailee. Onkohan tähän olemassa muuta lääkettä kuin vaihtoumpio ebaysta tmv..?
#9
Octavia II (04-13) / Vs: eberi vika
12.10.16 - klo:17:18
Lainaus käyttäjältä: harrastaja3250 - 06.01.16 - klo:15:32
Hiljattain asennettu eberi, toimi hyvin pari kuukautta. Nyt lähtee polttamaan auto sammuksissa ja palaa puhtaasti. Auto käynnissä eberi kuitenkin sammuu muutamassa minuutissa. Missähän vika ?

Vaikka tämä aihe ei enää välttämättä kysyjää auta niin vikakoodeja penkomalla saisi paljon enemmän osviittaa mistä lähteä liikkeelle.

Tähän samaan topikkiin oma case Eber, vikakoodi F31:
6 vuotta sitten uuteen Ocuun jälkiasennettu bensa-Eber 5kW alkoi tänä keväänä takkuilemaan ja antamaan vikakoodia 31 eli katkos paloilmapuhaltimen johtosarjassa. Purin laitteen ja testasin puhallinta paristolla ja hyvinhän se pyöri joten jotain muuta oli tekeillä. Kävin Salon Moottorihuollossa kyselemässä mitä laitteelle on tehtävissä ja sieltä löytyy asiansa osaava Ebereihin erikoistunut ammattimies. Hän meinasi että suurella todennäköisyydellä vika löytyy kylmäjuotoksesta ohjainlaitteessa mikäli puhallin pyörii paristolla testattaessa.

Tämä Eberin ohjainlaitteen elektroniikka on valettu kumimassan sisään joten ei ole suoraan korjattavissa mutta heillä oli kontakti joka osaa kiertää ongelman liitteessä olevan kuvan mukaisesti:
https://1drv.ms/i/s!Ah62h2Cg6koagYszzAYM2MBDtIkdbg

Eli porataan reikä ohjainlaitteen päätyyn tiedossa olevan vikapaikan kohdalle ja tinataan juotos kuntoon sitä kautta. Hopeinen teippi peittää reikää kuvassa.
Nyt lähti Eber jälleen pelittämään ja säästyi useampi satanen sillä korjaus maksoi vain muutaman kympin. Voin siis hyvillä mielin suositella paikkaa ohjainlaitteen korjaukseen 👍
#10
Jos maltti riittää pitkiin toimitusaikoihin niin suht halvalla noita löytää myös Kiinasta.
Esim: https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20160928055938&SearchText=Octavia+door+sill
#11
Lainaus käyttäjältä: jonssoni - 25.05.16 - klo:15:11
Tänään saapuivat ja asennettu on. Ei hälytä auto valoista, ja hyvän näköiset ovat! Otin kuvan ennen ja jälkeen, mutta en osaa tänne niitä laittaa.
Kuvat kiinnostaisi kyllä. Lataa ne vaikka aijaa.com ja linkit tänne jakoon.
#12
Superb / Vs: Superb kysymyksiä
17.05.16 - klo:19:28
Ja yleensä tuon Comfort-boxin oikkuilu johtuu tulipellin takana sijaitsevan akkukotelon vedenpoistoreikien tukkeutumisesta ja sateella vedenpinta nousee kotelossa ja lopulta tulvii matkustamoon jossa pitkässä juoksussa tuhoaa tuon vähemmän järkevästi alimmalle tasolle sijoitetun boksin. Kannattaa ensiapuna poistaa kotelosta ne ahtaat ja tukkeutumisherkät vedenpoistotulpat ja tarkkailla onko matto märkä mistään kohtaa tulipellistä taaksepäin ja tarvittaessa kuivattaa ja/tai korjata vahingot.
#13

1. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia 1.8 TSI DSG 2010
2. Mitä huoltoon kuului: isompi määräaikaishuolto 90tkm vaikka ajettu vasta 72tkm (= öljyn vaihto (omat öljyt)+ sytytystulpat+ jarrunesteiden vaihto + suotimia 
3. Liike jossa huolto tehty: Salon Autotalo
4. Huollon hinta: ~350â,¬
5. Huollon ajankohta: 06/2015

Huollossa mainittu myös DSGn ravistuksesta, siitä enempi juttua täällä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.msg520015;topicseen#new
#14
Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 19.08.15 - klo:22:10
DSG siis reistailee tai siis täristää vaihteen vaihtuessa kakkos vaihteelle. On aika toisaikainen eli ei tee joka lähdössä vaan satunnaisesti.
Onko jollain muulla otettu kyseistä testiraporttia ja mikä oli lopputulos siis satunnaisella tärinällä tai muutenkin?

Kuulostaa kovin tutulta..Omassa alkoi täristys rapiat 20tkm ajettuna ja nyt vasta sain tehtyä asialle jotain kun mittarissa on 74tkm. Paikallisessa jälleenmyyjäliikkeessä vierailtuani sain myöhemmin soiton jossa luvattiin maahantuojan GoodWilliä niin että korvaavat osat 100% ja työstä 70%. Tämä meni mielestäni hyvin 5-vuotiaaseen autoon.
Jos korjausraportti kiinnostaa niin tuolta voi kurkata mitä kaikkea autoon vaihdettiin:
http://aijaa.com/UQWFkp


Niin ja testeri sekä koeajo antoivat vahvistuksen myös myymälähenkilökunnalle että kytkimessä todella on jotain häikkää.
#15
Superb / Vs: Vuoden 2005 Superb 1.8T
23.04.14 - klo:16:18
Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 23.04.14 - klo:10:49
Kiitokset kaikille vastanneille. Lisääkin saa tulla.

Ruostetta ei ole missään ja auton varustelu on hyvä nahkapenkkeineen. Ainoa isompi puuttuva juttu on kattoluukku, mutta sitä en olisi huolinut muutenkaan.

Eikö ruostetta löydy edes takaluukun rekisterikilpivalojen ympäriltä? Omasta 2004 mallisesta meni aikanaan uudelleenmaalaukseen koko kontti noiden takia ja autoa myytäessä 2009 näkyi sama vaiva uusiutuvan hyvää vauhtia..
#16
Superb / Vs: Vuoden 2005 Superb 1.8T
15.04.14 - klo:08:59
Kannattaa myös ehdottomasti pitää akun alta löytyvät vedenpoistoreiät avoinna. Muutoin tulvan tullessa valuttaa vedet tulipeltiä pitkin sisätiloihin ja kastelee ja tuhoaa maton alta jalkatilasta löytyvän mukavuusboxin.
#17

1. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia FL Combi 1.8 TSI DSG vm 2010
2. Mitä huoltoon kuului: 60 tkm määräaikaishuolto (omilla öljyillä) + ilmastointihuolto.
3. Liike jossa huolto tehty: Salon Autotalo
4. Huollon hinta: 252â,¬
5. Huollon ajankohta: 10.4.2014

Ocu kävi huoltovälinäytön kirittämänä 60t LL-huollossa mittarilukemalla 56tkm. Samalla teetätin jo nelivuotiaaseen autoon ensimmäistä kertaa ilmastointihuollon vaikkei siinä mitään moitittavaa ollutkaan. Ajoturvan leimaa eivät antaneet syystä että jarrunesteet olisi pitänyt vaihtaa periaatteessa vaikka ne on pari vuotta sitten vaihdettu ja lisäksi paikkaussarjan nestepullon päiväys mennyt vanhaksi. Samapa tuolle leimalle kun hinauspalvelua saa tarvittaessa Kasko-vakuutuksesta.
Lisähommana tekivät tehtaan kampanjana DSG-öljyjen vaihdon mikä ei kyllä laatikon toimintaan vaikuttanu mihinkään suuntaan.
#18
Lainaus käyttäjältä: ksandler - 25.03.14 - klo:08:39
http://www.ebay.de/itm/ES811DE-8-HD-Car-DVD-Player-GPS-IPOD-TV-BiB-DIY-Autoradio-VW-PASSAT-SKODA-SEAT-/231029774338

Tuollaisen päädyin tilaamaan. Hintaa toimituskuluineen tuli 248â,¬. Kahtellaan miten asennus onnistuu...

Asennus ja käyttökokemukset kiinnostavat joten ilmoittelehan miten tuon soittimen kanssa sujuu!
#19
Täältä myös hilseili maalit etupuskimesta, onneksi takuuajan sisällä niin ei mennyt tappeluksi huollon kanssa. Meriselityksenä huonot pohjatyöt erässä puskureita ennen maalausta.
#20
Lainaus käyttäjältä: ksandler - 05.03.14 - klo:08:37
Pitäisi olla:

7-8" kosketusnäyttö, BT, GPS, EU-alueelle soveltuva radio, langaton parkkitutka olisi bonus - jossain myytiin n. 40â,¬ lisämaksusta. Mielellään saisi olla VW pikaliittimelle paikka ettei tarttis säätää niiden adapterien kanssa. Sit luin jostain että ennen vuotta 2008 valmistetuissa autoissa saattaa olla virtaongelmia uusien soittimien kanssa, pitäsi olla siis versio joka soveltuu myös -05 vuosimalleille.

Hinta sais olla 180-250â,¬ - ehdotuksia?

Tuohon hintaluokkaan valitsemaan mieleistä esim http://www.erisin.com/Supply-for-volkswagen_c38?page=4
Toimitus UKsta niin ei tullimuodollisuuksiakaan.
#21
Kori ja valot / Vs: Sonniboy aurinkosuojat
27.02.14 - klo:16:19
Minulta löytyy marmorilta haetut suojat, Sonniboytahan nuo ilmeisesti ovat. Istuvuus on täydellinen eivätkä pidä mitään ääntä ajossa. Tummennusten prosentteihin osaa mitään muuta sanoa kuin hoitavat hommansa mainiosti ja minulle riittävästi.
#22
Lainaus käyttäjältä: johnson - 18.02.14 - klo:16:10
Moro,

alla vm. 2011 B7 jolla ajettu ~87 000 km. Automaatti 2,0l diesel (103kw) etuveto.

Auto on ollut minulla reilut 3 kk, ja olen parin viime kuukauden aikana yrittänyt selvittää outoa vaivaa autossa.

Homma menee niin että kun ajan maantiellä tasaista ajoa esim. 80 km/h, rupee auto yhtäkkiä "jarruttamaan" itsekseen. En siis tiedä tapahtuuko jarrutusta, mutta tunne on samanlainen. Eli yhtäkkiä kuuluu vaimeaa kohinaa ja auto alkaa ikään kuin kanittamaan ja kulkemaan vaivalloisesti. Tätä kestää 2-15 sek ja yhtäkkiä ote kirpoaa ja sitten tuntuu pieni kiihdytys ja homma jatkuu normaalisti. Eli ihan kun joku jarruttaisi ja päästäisi sitten jarrun irti. Hetkellinen kulutus nousee tuon jarrutuksen aikana 2-3l vaikka tie ja kaasu tasainen (eli tyyliin 4,0l -> 7,0l). Tätä tapahtuu 20 km matkalla 5-10 kertaa.

Olen käyttänyt auton kaksi kertaa marmorilla (VW-auto Espoo), lopputuloksena 300 â,¬ laskua ja pään pyörittelyä. Eli mitään vikaa ei ole löydetty. Toisella kerralla vaihdettiin takajarrupalat, vaikka nekin olivat vielä ihan hyvässä kunnossa. Muuta mitä on tehty: jarrujen putsaus ja herkistys (edessä ja takana). Heidän mukaansa jarruissa ei ole mitään vikaa.

Kuitenkin ongelma on edelleen olemassa, ja vaikuttaa siltä että ongelma on pahempi vesi-/kurakeleillä. Kun oli tuo vähän pidempi pakkasjakso jokunen aika sitten, ei ilmiötä tuntunut yhtä paljon. Välillä on myös tuntunut palaneen käryä vasemman takarenkaan kohdalla ajon jälkeen, mutta en tiedä liittyykö se asiaan, vai liittyykö se esim. hiukkassuodattimen hiukkaspolttoon. Marmorilla heitettiin myös ilmaan sellainen vaihtoehto että hiukkassuodattaminen hiukkaspolton aikaan voisi tuollaista hidastusta ja kulutuksen nousua ilmetä. Ainoa vaan että polton pitäisi tapahtua 500 km välein, ei 10 kertaa 20 km aikana. Vikakoodeissa ei myöskään ollut mitään joka viittaisi hiukkassuodattimen toimintahäiriöön.

Joka tapauksessa, ärsyttävä "ominaisuus", joka varmasti lisää polttoaineenkulutusta. En tiedä onko vika jarruissa, laakereissa, webastossa, hiukkassuodattmimessa vai missä...

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?

Näissä uudemmissa VAGinoissa on automaattinen jarrujen kuivatustoiminto vesisateella joten märällä kelillä tuo voisi selittää oireet. Mikäli tuota tapahtuu myös silloin kun pyyhkimet eivät käy niin sitten on mystisempi tapaus.
#23
Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 08.02.14 - klo:12:07
Eberin toiminnassa ainut mitä jäi toivomaan on ettei sisäpuhallin käynnistyisi ennenku vedet on kunnolla lämmenny.
Onko jälkiasennettu Eberi? Omassani ainakin IPCU käynnistää sisäpuhaltimen vasta kun nesteen lämmöt 30 astetta plussalla. Mahtaakohan tuota pystyä jostain testerillä säätämään +-?
#24
Lainaus käyttäjältä: Ile88 - 05.02.14 - klo:19:55
En nyt tiedä onko nuo niin rumat että lapsiperheen autosta jättäisin pois. Kyseessä siis 2014 FL Superb ja repsikan paikan isofix-kiinnikkeet.

No eipä tosiaan pahalta näytä ainakaan tuoreessa mallissa. Noh, turha rutista kun aikanaan tilaamatta moiset jätin mutta hyvä tietää vastaisen varalle. Kiitos hyvästä kuvasta!
#25
Mielestäni tuohon vaikuttaa ilmeisesti mittaristossa? sijaitseva kirkkausanturi. Ocussa ainakin aurinkoisessa säässä näyttö kirkastuu silminnähden ja vastaavasti hämärässä näyttö on himmeä.
#26
Kori ja valot / Vs: Sisävalot ei toimi
25.11.13 - klo:10:29
Lainaus käyttäjältä: Passo1983 - 24.11.13 - klo:18:07
Eli oon nyt laittanut eteen ja taakse lukuvaloiksi sekä sen keskimmäisen polttimon vaihtanut ledeiksi.Toimi hyvin pari päivää, sitten menin irrottamaan takaluukun valoa nähdäkseni minkälainen polttimo siellä on niin eipä enää syty mikään valo, sisällä eikä takaluukussa. Katsoin sulakkeet ja sisävaloja ohjaava sulake oli palanut. Kysymys onkin että polttiko tuo takaluukun polttimon tarkastus sen sulakkeen vai voiko noi ledit oikeesti polttaa tuon sulakkeen?

Mitä todennäköisimmin tökkäsit metallisella meisselillä sen takaluukun lampun pois pidikkeestään jolloin sulake palaa kun kontaktiliuskat yhdistyy leveyssuunnassa. Harvemmin ledit mitään oikkareita tekee, ne joko palaa tai sitten ovat väärinpäin jolloin vain eivät pala.
Nimim. Been there done that..
#27
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 29.11.09 - klo:18:05
Kokemuksia ja kommentteja?

Tähän minäkin haluaisin kommentteja.. Eritoten tiedon siitä voiko isofix lenkit asentaa jälkikäteen FL-Ocun etujakkaraan?
#28
Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 07.11.13 - klo:20:31
lmeisesti ei ole kovin yleistä.

Jaa-a, omassani tehnyt myös uudesta asti, huollon mielestä ei aiheuta toimenpiteitä. Nyt ajettu 53t.
#29
Lukuvaloissa T10 kanta, keskimmäinen putkipolttimo n. 30-40 mm pitkä, mitoitus tulevan lampun kanssa ei niin tarkkaa kun peltiliuskoja voi taivuttaa lähemmäs tai kauemmas.

Varovasti kirkkaan muoviosan reunasta raottaa niin lähtee irti.
#30
Lainaus käyttäjältä: mabe - 22.10.13 - klo:21:28
Nyt on taas omakin ocu tukittu keulasta.
Viime talven viritys pääsi uudelle kierrokselle.
https://www.toknet.fi/pesimet-mopit-ja-kuivaimet/iisi-kurakaukalo-musta-75x38-cm-/6438114266977/dp?openGroup=883
Kurakaukalosta puukotettu viimasuoja on keulassa.
Eli tuosta kehys irti, noin 1/3 2/3 paloihin leikattuna niin että hyödynnetään täysi leveys. Isompi pala alamaskiin sisäpuolelle mustilla nippareilla kiinni. Leikkasin tähän pienen kolon lämpöanturia varten, olisikohan 3x3cm yläreunan kohdalle.
Ylämaskiin kapeampi kaistale maskin ja tukiraudan välistä pujottaen, reunoille 2 nippusidettä. Konepellin avausvipua varten 3cm leveä ja about 10cm pitkä kaistale pois leikattuna niin saa lähes koko keulan umpeen.
Ei näy ulospäin minnekään, ei maksanut juuri mitään ja ei myöskään mätäne kuten pahviversiot.

maben postauksen innoittamana tein tämän modin myös itselleni käyttäen linkin kurakaukaloa á 3â,¬, liitteenä olevilla kuvilla dokumentoituna, ihan siedettävä tuosta tuli.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy