Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - janike

#1
Piti pitkästä aikaa kirjautua sisään kommentoimaan.

Tänne sivustolle on näköjään tullut jokin päivitys. Kehitys alkaa ilmeisesti olla kohta maksimissa, kun sivusto alkaa olemaan käyttökelvoton. Järkyttävän sekava ja nostaa ikivanhoja ketjuja aihealueiden kärkeen. Todella vaikea löytää uusia viestejä, entisellä sivulla oli parasta alkusivulla ylimpänä kooste uusista viesteistä/aiheista.

Palstan seuraaminen jää kyllä itseltä pois jos ei tule muutoksia.
#2
Aina uudet pultit kiertokankiin. Ei ne liuskatkaan maksa ku varmaan 20-30e niin tuskin kannattaa siinä säästää.
#3
Vaihteistoöljyjen vaihto pariin kertaan auttaa ongelmaan, liikaa kosteutta öljyn seassa aiheuttaa tuon.
#4
Simppeli homma tehdä vaikka kone on paikallaan, kiertokankien pulttien vaihto riittää. Tottakai kannattaa samalla tarkistaa laakerit että on kunnossa, vaihto jos tarvii.
#5
Isotöisen kuuloiseksi alkaa nelivedon pitäminen mennä, jos joutuu joka toinen öljynvaihto pumppua nysväämään irti ja paikkoja puhdistelemaan.
#6
Eikai tämä ole jonkin sortin trolli? Eihän nyt hinha jakopäätä ruveta rasvaamaan missään nimessä.

https://www.gatestechzone.com/en/problem-diagnosis/synchronous-drive-system
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.01.20 - klo:13:59
Pesurin puuttumiseen ei ole muita syitä kuin säästö, samalla ajovalojen maksimi lumen määräksi on rajattu 2000lm.
#8
Boschin hehkut on ainoat mitä kannattaa laittaa, ei tahdo muut kestää.
#9
Ota pisteet pois linkin perästä niin toimii.

Itse ihmettelen myös että miksi bensakoneiden hiukkaspäästöistä ei nosteta samoja ongelmia esille. Ovatko ne hiukkaset jotenkin haitattomanpia kuin dieselissä?
#10
Olisi ihan mukava tietää rengasvalmistaja?
#11
Kyllä ne pikeentyy niin jumiin ettei liottelut auta, öljyrengas jumii ensimmäisenä jolloin ei näy niinkään puristuksissa. Hattu pois ja uudet renkaat tilalle, sillä siitä pääsee. Turhaa ohjureille tehdä mitään, jos ne vuotaisi niin nimenomaan heti käynnistyksessä pölläyttäisi savut. Longlifellä ajeltu?
#12
Lainaus käyttäjältä: Emil - 11.12.19 - klo:13:43
Kaksoismassa vauhtipyörällä haetaan kierrosherkkyyttä, koska se voi rakenteensa vuoksi olla kevyempi kuin perinteinen kiinteä vauhtipyörä. Ja kai sillä keveydellä saadaan hieman polttoaineen säästöäkin aikaan.

Mihinhän tämmöinen perustuu  ???
#13
Mii / Vs: Mii electric
08.12.19 - klo:08:26
Erivalmistajan sähköautossa n.-20°C toimintamatka on aika tarkasti puolet siitä mitä kesäkeleillä.
#14
Kovasti laatikkovammalta kuulostaa, onkohan siellä öljyjä enää ollenkaan tai onko niitä koskaan vaihdettu?
#15
Haulla löytyy juttua esim.

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=39445.0

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=12794.0

Öljyt kannattaa vaihdella tunnollisesti jokapaikkaan.
#16
Paa valokytkimestä valot päälle (1-asentoon)? Pitkät ei jää palamaan automaattiasennossa.
#17
Lainaus käyttäjältä: Rispa - 21.11.19 - klo:10:20
Oliko keula peitettynä,maskin suojat paikallaan ?

Kiertokangen pultit korkkaa varoittamatta. Ennakoivana korjauksena käyttää öljypohjan irti ja uudet pultit veiveihin.
#18
Geoman "Korkealaatuiset nykyöljyt joutuessaan palotilaan eivät savuta kuten "vanhan ajan öljyt"."

Ihan samalla lailla ne savuaa, katalysaattori vaan jaksaa aikansa imeä öljynkäryt ennen kuin särkyy.
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
05.10.19 - klo:17:47
Jos kyse on kamuxista niin peru äkkiä kaupat kun vielä kerkeät, ongelmien selvittely on heidän kanssaan tuulimyllyjä vastaan taistelua. Paljon on tullut kuultua huonoa heidän toiminnasta, mutta paskan pitää näköjään osua omaan rupeliin ennen kuin uskoo.

Tämä oli vain ihan OT välihuomautuksena. Asiallista ja kiinnostavaa keskustelua, jatkakaa.
#20
Eihän oo tehty mitään muutoksia esim. Soitinta vaihdettu?
#21
Kyllähän tuo laatikkovammalle kuulostaa, ja tuon ikäinen auto kytkin+laatikko+vauhtipyörä vikaisena on ihan parin satasen vehje. Käytännössä renkaiden arvoinen.
#22
Leon 5F (12–19) / Vs: Huoltohintoja
15.08.19 - klo:16:34
930e jarrulevyjen ja palojen vaihdosta ei ole tarjous vaan ryöstön yritys. Vähintään sytteenä pitäisi olla törkeä petoksen yritys..

Eihän tuommoinen törky hinnoittelu voi perustua mihinkään. Levyt ja palat vaikka zimmermanina, brembona tai trw:nä maksaa maksimissaan 150e/akseli, eli työlle jää hintaa 630e. Joko merkkarilla käytetään niin kädettömiä ammattikoulu harjottelijoita huoltomiehinä että niillä menee 2tunnin hommassa 2päivää?
#23
Takaperästä laakerit sökönä?
#24
Kyllähän tuo lukkolaite vialle haiskahtaa. Uskomatonta kyllä sama ongelma on ollut konsernituotteissa jo yli 20vuotta.
#25
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Alusta uusiksi ?
10.07.19 - klo:09:26
Jos vakiojouset ei oo poikki niin ei niitä kannata millään lesjöförsseillä korvata. Paa pikkusen jäykemmät iskarit vakiojousten kaveriksi esim bilstein.
#26
Mahtaa suurin syy siihen että ihmiset ajavat vanhoilla autoilla olla, ettei porukalla ole varaa ostaa tuoreempia. Tuskin kukaan huvikseen ja verottajan kiusaksi rappaa vanhaa katiskaa, että pääsee seuraavana päivänä taas töissä käymään. Niissä bileissä autoverojen laskuilla ja korotuksilla ei ole mitään merkitystä, käyttömaksujen ja polttoaineverojen korotus vain syö ennestään huonoa ostovoimaa.
#27
Joka apinalta joka on nyt vapun jälkeen ajanut kolarin takatalven ja kesärenkaiden takia, kortti pois vuodeksi ja vakuutusmaksut kolminkertaiseksi viiden vuoden ajaksi.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4f5401bd-ab52-4795-bb38-af158897f5c5
#28
Mun puolesta koko autoveron saa vaikka kolminkertaistaa, en halua maksaa itseä kipeäksi polttoaineista ja kaikenmaailman käyttömaksuista tai tulevista tietulleista, kiinteistöveroista puhumattakaan. Kyllä valtio jostaki sen rahan takaisin ottaa.
#29
Perus 1.6, manuaali.
#30
Ei muuta ku leuka rintaan ja kättä taskuun. Teettää jumpan jossaki pienemmällä pajalla, tuskin siitä ainakaan löyhempi tulee kuin marmorilla.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy