Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jukkanen

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 19.10.18 - klo:21:45 »
Minäkin arvostaisin farkussa suurempaa tavaratilaa. Onhan se myös vähän outoa että saman kokoluokan vanhanajan viistoperissäkin saattoi olla enemmän tilaa.

2
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 05.10.18 - klo:14:25 »
Lupauksia satelee:

"Orpo: Autovero poistettava kokonaan ensi vuosikymmenellä, koska suomalaiset ajavat liian vanhoilla autoilla"

https://yle.fi/uutiset/3-10439506

Voi kun Orpo pääsisi vaikkapa valtiovarainministeriksi niin jopa kaikki autoverot yms. turhat maksut poistuisivat ja muutenkin maksuviidakko selkenisi. Eikun, hetkinen, kukas se valtiovarainministeri nyt olikaan juuri nyt?! Mitenkäs tämä nyt näin meni? :X

3
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 04.10.18 - klo:20:09 »
Kannattaa varmaan muistaa vaalienkin aikaan ketkä tällä kertaa olivat päättämässä asioista. Todennäköisesti kannattaa valita jotain muita jos muutoksia haluaa? :D

4
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 28.09.18 - klo:14:13 »
Muiden tarpeista ja tottumuksista en tiedä enkä niihin puutu mutta ainakin tavallisessa -17 Leon ST:ssäni koen takalasinpyyhkimen omassa ajossani tarpeelliseksi ja hyödylliseksi ja käytänkin sitä usein. Peruutusautomatiikka on myös ollut ihan hyvä lisäominaisuus.

5
Foorumin yleiset asiat / Vs: Hävettääkö ajaa TSI:llä
« : 07.09.18 - klo:10:02 »
Kesällä pahimpien helteiden aikaan tuli hinattua noin 80 kilometriä suurelta osittain mäkistä ja mutkaista itä-suomalaista tietä, osittain taajamaa, vähän yli tonnista pikkuautoa tuolla 1.0 tsi:llä. Etukäteen vähän huolestutti miten moisessa käy, mutta täytyy kyllä hattua nostaa vag-insinööreille, olin kyllä vallan hämmästynyt. Hattua täytyy nostaa myös hinatun auton kuljettajalle, tuommoinen matka liinalla toiseen autoon kytkettynä ei ole mikään rento kokemus. Keskikulutuskin nousi yllättävän vähän, tarkkaa lukua en muista.

6
Mielestäni hieno ja näppärä systeemi nykyisellään. Olen ollut manuaalivaihteisessa Leon ST:ssä todella tyytyväinen.  ;D

7
Seat / Vs: Seat-myynnin kehitys
« : 25.06.18 - klo:09:07 »
Kyllä täytyy todeta että Seatin myyntimäärät täällä Suomessa on edelleen todella pieniä, suunnastaan mitättömiä. Kaksi asiaa, Atecan kohdalla oli kiinnostusta, mutta saatavuus täysin naurettava. Toinen asia on Atecan hinnoittelu, joka on täysin metsässä. Samalla hinnalla saa paremman Skodan tai Volkswagenin. Ylihintaa on melkein 10 000 euroa.

Eli maahantuoja nuo on sählännyt, ilmeisesti ei vaan kiinnosta kun muut merkit myy senkin edestä.

Voisitko laittaa jonkin esimerkin jostain Atecan versiosta vs vastaava Skooda vs vastaava Volkkari?

8
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« : 15.05.18 - klo:12:29 »
Kovasti vaikuttavat VAG-kulkineet käytettyjä autoja selailevia kiinnostavan. Jännää muuten että Leon ST on top-10 -listalla. Onkohan tosiaan normi Leonillakin omat lukunsa, kuin muistakaan listalla olevista malleista ei ole korimallia eritelty?

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kamux-listasi-suosituimmat-automallit-muutaman-automitan-paassa-muista/nau8egBb

Kamux listasi suosituimmat automallit: "muutaman automitan päässä muista"

Huhtikuussa ylivoimaisesti eniten kiinnostusta herätti Volkswagen Golf.

Käytettyihin autoihin erikoistuneen Kamuxin verkkosivuilla käytiin huhtikuussa ahkerasti tutkailemassa autoja. Ylivoimaisesti eniten kiinnostusta herätti Volkswagen Golf, ja sen perässä seurasivat isompikoppainen Mercedes-Benz E ja pienempi C -malli.

Auton vaihtoa suunnittelevat hakivat tuntumaa menopeleihin Kamuxin verkkosivuille huhtikuussa yli 200 000 kertaa.

Yhtiön mukaan sen autokaupassa ei näy kovin suuria vaihteluja eri kuukausien välillä.

”Kamuxin sivuilla kyllä näkyy, että nyt moni miettii auton vaihtoa kesää vasten. Kesällä liikutaan enemmän ja menopelin halutaan sopivan omaan tarpeeseen. Kiireisemmät saattavat jättää autonsa vaihdon taas kesälomalleen, jolloin on enemmän aikaa käydä vertailemassa ja koeajamassa autoja”, sanoo Kamuxin maajohtaja Jussi Mäkinen.

Kamuxin sivulla katsotuimpien autojen kärkeä piti suvereenisti Volkswagen Golf lähes 11 000 katselukerralla. Muutaman automitan päässä tulleet Mercedes-Benz E- ja C-mallit saivat lähes yhtä paljon kiinnostusta, ja niiden perässä taas Audi A4 ja A7.

”Näiden TOP 10 -automallien suuret katsojamäärät selittyvät sillä, että näistä on meillä hyvin tarjontaa eri korimalleilla ja varusteilla, mutta myös eri kilometreillä ja hintalapulla.”

Mäkisen mukaan kyseiset mallit saavuttavat laajan ostajakunnan suosion.

”Kun on valikoimaa, on myös mitä vertailla.”

Erikoisemmista automalleista on vähemmän tarjontaa, mutta niillä on Mäkisen mukaan oma vannoutunut ostajakuntansa. Kesää vasten kiinnostusta on myös vetoautoina toimivista katumaastureista ja pick-upeista

Kamux.fi-sivujen katsotuimmat automallit huhtikuussa 2018:

1. Volkswagen Golf

2. Mercedes-Benz E

3. Mercedes-Benz C


4. Audi A4

5. Audi A7

6. Seat Leon ST

7. Volkswagen Passat

8. Audi A6

9. Volvo V60

10. Volvo V70

9
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 11.05.18 - klo:21:27 »
Onkos tuossa vielä takuu?

10
https://tekniikanmaailma.fi/paljastui-tm-testissa-volkswagen-konsernin-autojen-turvavoissa-vaarallinen-suunnitteluvirhe-johtanee-laajaan-takaisinkutsuun/

"Seat Aronan vasemman takamatkustajan turvavyö avautui vertailutestin väistökokeessa. Seuraavalla ajokerralla se avautui uudelleen. Sama tapahtui toisella autoyksilöllä. Ongelma koskee myös Seat Ibizaa ja Volkswagen Poloa. Tulossa on todennäköisesti takaisinkutsu."


Kyseessä on vakava suunnitteluvirhe joka saattaa aiheuttaa kuolemantapauksia ja vakavia loukkaantumisia. Onneksi tuo tuli esille.

"Koskee myös Ibizaa ja Poloa
Toinen autoyksilö on heti käsillä, sillä TM:n 60 000 kilometrin käyttötestissä on vertailussa ollutta autoa vastaava Seat Arona. Paikallaan tehdyssä turvavyö­kokeessa tulos on sama.

Tämän jälkeen herää vahva epäilys, että vastaava suunnitteluvirhe voi löytyä myös muista uutta MQB A0 -perusrakennetta käyttävistä VW-konsernin automalleista eli Seat Ibizasta ja Volkswagen Polosta. Tällöin ongelma olisi jo kerta­luokkaa isompi, sillä näitä pikkuautoja myydään Euroopassa liki puoli miljoonaa joka vuosi.

Kerromme löydöstämme maahantuojalle alustavasti 20.4. ja sovimme, että tulemme tekemään kokeen Ibizalle ja Pololle VV-Auton tiloihin.
"

11
Paremminhan start&stop manuaalivaihteisessa omien kokemusteni mukaan toimii, ainakin näissä vageissa millä on tullut ajettua. Miksi ihmeessä se ei toimisi manuaalissa vai oliko kyse vain vitsistä?   

12
Eiköhän jatkossakin löydy ostajansa sekä automaateille että käsivaihteisille ihan samaan tapaan kuin kaksipyöräisissäkin riittää markkinoita sekä skoottereille että "oikeille" moottoripyörille. 

13
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« : 19.04.18 - klo:21:03 »
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/autojen-menekki-euroopassa-niiasi-yli-viisi-prosenttia--tassa-haviajat-ja-voittajat/VeLnH3vR?ref=iltalehti:5db8&_ga=2.213816343.2054561585.1523982746-642588960.1466694298

Euroopan suurimman autonvalmistajan Volkswagen-konsernin merkeistä VW:n rekisteröinnit kasvoivat 1,8 prosenttia, Seatin 9,3 ja Škodan 3,6. Sen sijaan Porsche putosi 11,2 prosenttia ja Audi 9,3.

Melko hyvä nousu Seatilla.

14
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 18.03.18 - klo:13:41 »
https://yle.fi/uutiset/3-10049244

"Viime vuonna rekisteröidyistä uusista henkilöautoissa enää 35 prosentissa oli käsivalintainen vaihteisto."

15
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 18.03.18 - klo:10:56 »
Itse en enää ikinä vaihda manuaaliin, sen verran helppoa ja mukavaa automaatilla ajaminen on.

Itse pyrin nykyään välttämään "en enää ikinän" sanomista etenkin kun automaattien jälkeen kaksi viimeisintä uutena hankittua autoa olivat paluu manuaaleihin.

Edelleen molemmissa järjestelmissä on omat hyvät puolensa. Nykyään mukavaa on se että hintaeroa ei juurikaan ole niin valinnan voi tehdä puhtaasti omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan.

16
Leon 5F (12–) / Vs: Huoltohintoja
« : 14.03.18 - klo:12:20 »
Kuopion Laakkosella oli 9 kuukautta ajetun litraisen Leon ST:n 30000 kilometrin huolto kaikkineen noin 215 euroa.

17
Touran (03-15) / Vs: Suksiboksi vinkuu!
« : 25.02.18 - klo:11:46 »
Eikö telineen mukana ollut niihin rakoihin sopivaa kumilistaa? Itsellä jotkut meganexin tms. aerodynaamiprofiilitelineet jotka ilman ko.  kumeja pitivät hyvää vinkunaa. 

18
Itse olen huomannut että -15 celsiusastetta vaikuttaa olevan sellainen raja jossa kulutus vielä pysyy samoissa lukemissa ja rullailee hiljaisesti ja kevyesti mutta siitä kun kylmenee, kulutus kasvaa selvästi. Onkos näissä muuten mitään lämmitysvastusta sisätilan tuloilmaa lämmittämässä ja jos on, millä periaatteella se kytkeytyy?   

19
Itsellänikin kyllä olleet Camskillistä tilaillut setit todella tuoreita. On tuolla sivuilla joskus tullut vastaan erikseen semmoisia pilkkahintaisia settejä joissa mainittu joku muinaisempi paistovuosi.

20
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 Chat
« : 22.01.18 - klo:10:24 »
Nopeuskameroiden tutkat ainakin Leonin bongaavat moitteetta.  :o

Taitavat nopeusvalvontakamerat enimmäkseen käyttää tien pinnan alle upotettuja induktiosilmukoita nopeuden mittaamiseen, eli siihen ei välttämättä erityisemmin auton väri tai muoto vaikuta.

21
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 13.01.18 - klo:22:02 »
1.0 Ecomotivessa 23000 km mittarissa ja öljyn mittatikussa öljy puolessa välissä. En ole nähnyt syytä lisäillä muuta kuin bensaa ja tuulilasinpesunestettä. Auto on ollut mainio, myös talvikeleillä.

22
Leon 5F (12–) / Vs: Seat leon st:n takuun pidennys
« : 06.01.18 - klo:09:23 »
Minäkin muistelen 300:n euron luokkaa olleen kesäkuussa luovutettuun Leoniin.

23
Tosiaan työpaikan auton parkkipaikka on vaahteran alla ja aina ei edes kerran vuodessa tyhjäys riitä estämään ikävää yllätystä. Paras olisi tyhjätä sisälolasuojien sisus aina pyörienvaihdon yhteydessä jos olosuhteet ovat tukkeutumille otolliset. 

24
Edelleen myynnissä, hintapyyntö tiputettu pikkuisen, eli pyyntö nyt 35 euroa.

25
Edelleen tarjolla, hintaa tiputettu kympillä, eli pyyntö 120 euroa. :)

26
Foorumin yleiset asiat / Vs: Median luomat mielikuvat
« : 03.11.17 - klo:09:02 »
Media ilmoittaa aina törttöilevän auton merkin, jos kyseessä on BMW tai Audi. Usein niiden kohdalla sanotaan, että BMW ajoi. Siis auto eikä kuljettaja. Muiden merkkien kohdalla puhutaan pelkästään kuljettajasta. En ole ikinä lukenut mediasta, että Seat-mies teki jotain.

Se johtuu vain siitä että me Seat-kuskit olemme täydellisen virheettömiä emmekä ärsytä ketään... :D
Siis silloin kuin ajamme Seatilla. Muutummehan mekin sitten toisista piittaamattomiksi hurjasteleviksi ja kiilaileviksi egoisteiksi taikka tien tukkiviksi köröttelijöiksi kun istuudumme jonkun toisen auton kuskinpenkille.

Tällä hetkellä Seat-imago on tosiaan Suomessa mukavan mitäänsanomaton, useimmiten edes merkin olemassaoloa harva muistaa, ja siihen ei suhtauduta kovin kummoisilla tunnelatauksilla. Kun VAG-tuotteita luetellaan päästöhuijauksien tai muiden ongelmien yhteydessä, Seat usein autuaasti unohdetaan. :)

Mutta että pelkät BMW:t ja Audit mainittaisiin ei kyllä pidä paikkaansa; kyllä myös Jaguar, MB, Lamborghini, yms. -uutisia on ollut näkyvillä. Usein automallien ja -merkkien kohdalla on myös sellainen ongelma että toimittaja ei tunnista ollenkaan tai tunnistaa mallin ja/tai merkin väärin, sikäli bemarit, mersut ja audit lienevät toimittajille "helpompaa riistaa"?

27
Ennemmin kuolet katupölyyn ja  saasteisiin? http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/74861/YMra_16_2016.pdf?sequence=1


Montako ihmistä tuon perusteella jäisi kuolematta jos kaikki siirtyisivät talvirenkaissa nastattomien käyttöön?

28
HS tänään:
Nastarenkailla ajaminen on vastuutonta hätävarjelun liioittelua – Faktat unohtuvat rengaskeskustelusta
https://www.hs.fi/autot/art-2000005425723.html

"Jos kaikki ajaisivat kitkoilla, kuolemaan johtaneet talvikauden onnettomuudet lisääntyisivät vuosittain keskimäärin yhdeksällä."


Kuka haluaisi olla noiden keskimäärin yhdeksän joukossa? Tai kuka haluaisi että nuo yhdeksän olisivat läheisiä?


29

Jotta totuus ei unohtuisi, tässä taas tämä kuuluisa Ruotsin poikien testi vuodelta 2015, jossa esim. Nokian Hakka R2 kitkat osoittautuvat murhaavan surullisiksi etelä-suomen keliolosuhteilla, ollen sadekelillä jopa 10 kertaa huonommat jarrutusmatkaltaan kuin Continentalin huippuluokan TS850 KE-kitkakumit. Jäällä jarrutuksessa eroa on vain nelinkertaisesti R2:n hyväksi. Loogisesti pääteltynä siis mummoa kaatuu edestä ja takaa kumoon kun joku piruparka lipsuttelee menemään noilla ärräkakkosilla seuraavan 2kk ajan. P.S. Koska pisteethän merkkaavat kaiken, ja omaa järkeä ei saa käyttää rengastestejä lukiessa, ei varsinkaan kotimaisia. Eihän?




Mitkä tuossa olivat ne jarrutusmatkat, vai enkö vain osaa tulkita niitä kuvasta? :o

30
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 24.10.17 - klo:11:40 »
Vaihdoin joku päivä sitten pakkasten ja lumen tultua paikkakunnalle alle talvirenkaat, kesäkuussa Laakkoselta auton mukana ostetut Nokian kasit, ja hämmästyin kun ajotietokoneen mukaan kulutus ei noussutkaan. Tämä ihmetytti ennen kuin tajusin verrata nopeusmittaria GPS:sään ja niinpähän se tosiaan olisikin mittarivirhe selkeästi isompi, eli Hakkapeliitta onkin pikkuisen pienempi ulkomitaltaan kuin kesämisukat samassa koossa, kumma juttu. En tykkää. Pitäisi tarkistaa nyt nuo erot ihan mittanauhan kanssa.

Sivuja: [1] 2 3 4







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi