Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jukkanen

Sivuja: [1] 2 3 ... 5
1
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 28.05.19 - klo:14:36 »
Ongelma ei olisi välttämättä niin kummoinen jos molempia, sekä tietoa pariston huonoudesta että lukkopesän reikää ei olisi piilotettu. Nyt kuitenkin satunnaisen käyttäjän on aika vaikea arvata että kun kessy ei toimi, eivätkä avaimen napitkaan toimi, pitäisi alkaa repiä avaimella muovista suojusta jostain irti (mahdollisesti rikkoen jotain, pakkasessa, sateessa, korvessa jossa kännykkäkään ei toimi ja ohjekirjakin auton sisällä...). Ja sen jälkeen kun on mahdollisesti päässyt autoon löytänyt paikan missä virratonta avainta täytyy pitää että auton saa käyntiin.

Onhan tuo nyt outoa että kessyavainta voi muuten säilyttää vain taskun pohjalla koskaan hipelöimättä mutta ihan vain patterin mahdollisen huonon tilan tiedoksi saamiseksi pitää aina silloin tällöin kaivella avain esille ja painella "muuten vaan" auton sisällä. Erittäin huonoa suunnittelua, joka ehdottomasti pitäisi ohjelmistopäivityksellä korjata. Erityisesti jos konsernin muissa autoissa näyttö toimii oikein.

2
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 27.05.19 - klo:14:41 »
Minulle vaihdettiin avaimen paristo huollossa, kuuluu huoltosoppariin. Kokeilin toista, käyttämätöntä avainta ja ainakin vielä se toimii. Pitääkin kokeilla painiketta, kertoisiko auto että paristo pitää vaihtaa. Kuulemma (?) avain juttelee pihalla olevan auton kanssa säännöllisesti, vaikkei sitä käyttäisikään.


Pitäisi varmaan ottaa itselle säännöksi että vaikkapa vuosittain vaihtaisi paristot. Jännä ettei normaalihuolto-ohjelmaan kuulu, kai...? Paljonkohan huolto muuten ottaa tuosta noin minuutin työstä ja euron-parin paristosta hintaa?

3
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 27.05.19 - klo:12:10 »
Eilen 23 kuukauden ikäisessä Leonissa (-17, KESSY) toisen avaimen paristo lopetti toimintansa. Ei varoitellut mitenkään etukäteen. Painoin kokeeksi toisenkin, vielä toimivan avaimen nappia autossa ollessa, ja silloin auto osasi sanoa että paristo pitäisi vaihtaa, minkä sitten molemmille avaimille suoritinkin. Ihan helppo hommahan tuo oli ja paristojakin (CR2025) onneksi saa nykyään useimmista lähikaupoista, mutta pitää näköjään ottaa tavaksi silloin tällöin painaa avaimen jotain nappiakin ettei tyhjeneminen tule yllätyksenä. Olisi kyllä kiva jos auto osaisi varoitella muutenkin.

4
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 02.05.19 - klo:13:42 »
Minkäikäinen ja paljonko ajettu kyseessä ja milloin viimeksi huollettu ja/tai tulpat vaihdettu? Ihan mielenkiinnosta vain tämmöisiä...?

5
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 12.04.19 - klo:22:53 »
On tämä kyllä ollut mainio auto. Nyt ikää 22 kuukautta ja mittarissa 66000 km. Maavara voisi olla vähän isompi ja samoin tavaratila joka pikkuisen joutuu kärsimään silmää miellyttävästä ja pienen kulutuksen mahdollistavasta muotoilusta mutta nuo pystyn onneksi sietämään. Ajettavuus on kiva ja auto tuntuu sopivan kompaktilta ja käteensopivalta.

Saapa nähdä minkälainen syksyn uusi malli sitten tulee olemaan, saako sitten vetää jo ostohousut jalkaan...? Onko jossain ollut nähtävillä vähemmän hämättyjä kuvia?

6
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 16.01.19 - klo:14:58 »
Leonissani Kessyä häiritsi aikaisemmin halvan kiinalaisen kojelautakameran halpa virtapistoke. Jotakin radiotaajuista säteilyähän siitä jännitteenalentimesta lähti, huomasi myös radion huonompana kuuluvuutena sen lisäksi että auto valitti välillä että avain ei muka olisi autossa. Kannattaa muistaa mahdollinen vianaiheuttaja jos vastaavia ongelmia muissakin VAG-tuotteissa. Saattaa toki ilmetä muunkin valmistajan tuotteissa, eihän tuo autonvalmistajan vika ole.

7
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 16.01.19 - klo:14:47 »
Käytän usein takalasin lämmitintä, takalasin läpi näkee huomattavasti paremmin jos se ei ole jäässä. Itse arvostan myös takalasin läpi saatavaa informaatiota.

Oma Leon ST:ni viettää yleensä yöt tallissa, mikä saattaa selittää sen että viime talvena takaluukun kahvan kanssa ei ollut merkittäviä ongelmia. Tänä talvena viime vuoden puolella kahvassa oli jonkin verran palautumisvaikeuksia, eli kahva ei jaksanut palautua ala-asentoon omin voimin. Vaiva parani parissa päivässä sen jälkeen kun ruiskuttelin (ainakin) silikoniöljyä voiteluaineeksi. Yhden kerran tänä talvena kahvan tienoo jäätyi kiinteäksi klöntiksi jota joutui ensin vähän hakkaamaan että kahva tuli ylipäätänsä näkyviin, toimi kuitenkin ihan ok heti.

Suhteessa siihen miten paljon tuohon kaikkea ajossa ja paikallaan kertyy, kahva toimii yllättävän hyvin. Olisi kuitenkin hyvä jos tuohon saisi joko jonkinlaisen jälkiasennettavan suojan tai valmistaja itse kiinnittäisi tuohon huomiota ja tekisi tuleviin automalleihin jonkin hyvän ratkaisun.

8
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 20.12.18 - klo:14:22 »
Itsellä on nyt tovin ollut Occu 1.5TSI ja muuten tyytyväinen autoon, mutta kylmänä nykii melkoisen ärsyttävästi ennen kuin moottori on lämmennyt käyntilämpöiseksi. Lieneekö ominaisuus vai onko autossa jotain vikaa?

Tapahtuuko tämä koko kierrosalueella vai esim. pienillä kierroksilla vedätettäessä tai kevyessä vedossa tms.?

9
Nokia Hakkapeliitta 8 oli täysi susirengas.
Hirveästi kehuttiin ja ylistettiin.
Kyllä saisi koko brändi hävetä.

Mikä siinä on vikana?

10
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 07.12.18 - klo:09:21 »
Pesurin pumppu oli jämähtänyt paikalleen ja oli lähtenyt tähän hätään toistaiseksi toimimaan (onneksi :) ) kun oli nyhjyteltypyöritelty käsin. Takuuvaihto sitten ensi viikolla.

11
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 05.12.18 - klo:16:04 »
Laakkoselle on laitettu viestiä kyllä. Eipä takuuhommia viitsi itse hirveästi lähteä tekemään, sulakkeen vaihto olisi ollut ihan ok.

12
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 05.12.18 - klo:15:54 »
Lisäyksenä että niinhän se tosiaan saattaa olla että pesuripumpulle ei erillistä sulaketta edes ole. Takuuasiasta sitten lienee kyse, harmi vain että takuu ei korjaa autoa itsestään ja heti kuten sulakkeen vaihto olisi saattanut tehdä, eli ihan jonkin aikaa joutuu ajelemaan ilman pesuria... :(

13
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 05.12.18 - klo:15:34 »
Konehuoneen sulakkeet vaikuttivat ehjiltä. Ohjaamon sulakkeita ei ole niin mukavaa lähteä yksi kerrallaan arpomalla tarkastamaan.

Saattaa olla että muitakin toimintoja puuttuu, mutta tähän mennessä olen huomannut vain sekä tuulilasin että takalasin pesupumpun toimimattomuuden.

Liekö sitten tällä yhteyttä siihen että Laakkonen vaihtoi viime viikolla autoon etulokasuojan, kaksi ovea ja takapuskurin kun linja-auto oli antanut pusua koko kyljen mitalta pysäköityyn autooni? Laakkonen oli työn viimeiseksenä osuutena lukenut autosta vikakoodit. Auton sain maanantaina ja tiistaina huomasin vian. Outoa?

14
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 05.12.18 - klo:11:47 »
Onkohan tietoa pissapojan pumppujen sulakkeen sijainnista -17 Leonissa? Laakkoselle soitto ei tuottanut toivottua tulosta enkä omistajan käsikirjan sulakekaaviosta löytänyt kyseistä toimintoa.

15
Toledo NH (12-) / Vs: Kokemuksia Toledosta
« : 22.11.18 - klo:10:08 »
EPC-valon palamisesta tuli mieleen että aikaisemmin tässä ketjussa olinkin maininnut että vuonna 2017 minulla meni silloinen 60 tuhatta ajettu -15 1.2 tsi Toledoni nilkutustilaan ja vaihtoivat silloin kaasuläppäkotelon ja vika poistui. Silloin sanoivat että työn ja osan hinta olisi ollut jotain 800 eurosta ylöspäin jos ei olisi ollut takuuasia.

---

Kas, tarkastin että tässä samalla sivullahan se vielä tässä ketjussa vielä onkin, toistin itseäni turhaan.  Toledoissa on näköjään niin vähän harmeja ettei tämä ketju kartu muiden mallien tahtiin. :D

16
Joo ja en. Autohold tekee tuon automaattisesti minun puolesta. Aivan loistava varuste autossa ja toimii täydellisesti 2015 Golf 7:ssa. Passat 3C:ssä ei toiminut yhtä hyvin. En kyllä ihan helpolla hanki enää autoa missä perinteinen käsijarru.

Samanlaiset kokemukset Seat Leon ST -17:sta, loistava toiminta. Toimi hienosti myös viime talvena.

17
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 19.10.18 - klo:21:45 »
Minäkin arvostaisin farkussa suurempaa tavaratilaa. Onhan se myös vähän outoa että saman kokoluokan vanhanajan viistoperissäkin saattoi olla enemmän tilaa.

18
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 05.10.18 - klo:14:25 »
Lupauksia satelee:

"Orpo: Autovero poistettava kokonaan ensi vuosikymmenellä, koska suomalaiset ajavat liian vanhoilla autoilla"

https://yle.fi/uutiset/3-10439506

Voi kun Orpo pääsisi vaikkapa valtiovarainministeriksi niin jopa kaikki autoverot yms. turhat maksut poistuisivat ja muutenkin maksuviidakko selkenisi. Eikun, hetkinen, kukas se valtiovarainministeri nyt olikaan juuri nyt?! Mitenkäs tämä nyt näin meni? :X

19
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 04.10.18 - klo:20:09 »
Kannattaa varmaan muistaa vaalienkin aikaan ketkä tällä kertaa olivat päättämässä asioista. Todennäköisesti kannattaa valita jotain muita jos muutoksia haluaa? :D

20
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 28.09.18 - klo:14:13 »
Muiden tarpeista ja tottumuksista en tiedä enkä niihin puutu mutta ainakin tavallisessa -17 Leon ST:ssäni koen takalasinpyyhkimen omassa ajossani tarpeelliseksi ja hyödylliseksi ja käytänkin sitä usein. Peruutusautomatiikka on myös ollut ihan hyvä lisäominaisuus.

21
Foorumin yleiset asiat / Vs: Hävettääkö ajaa TSI:llä
« : 07.09.18 - klo:10:02 »
Kesällä pahimpien helteiden aikaan tuli hinattua noin 80 kilometriä suurelta osittain mäkistä ja mutkaista itä-suomalaista tietä, osittain taajamaa, vähän yli tonnista pikkuautoa tuolla 1.0 tsi:llä. Etukäteen vähän huolestutti miten moisessa käy, mutta täytyy kyllä hattua nostaa vag-insinööreille, olin kyllä vallan hämmästynyt. Hattua täytyy nostaa myös hinatun auton kuljettajalle, tuommoinen matka liinalla toiseen autoon kytkettynä ei ole mikään rento kokemus. Keskikulutuskin nousi yllättävän vähän, tarkkaa lukua en muista.

22
Mielestäni hieno ja näppärä systeemi nykyisellään. Olen ollut manuaalivaihteisessa Leon ST:ssä todella tyytyväinen.  ;D

23
Seat / Vs: Seat-myynnin kehitys
« : 25.06.18 - klo:09:07 »
Kyllä täytyy todeta että Seatin myyntimäärät täällä Suomessa on edelleen todella pieniä, suunnastaan mitättömiä. Kaksi asiaa, Atecan kohdalla oli kiinnostusta, mutta saatavuus täysin naurettava. Toinen asia on Atecan hinnoittelu, joka on täysin metsässä. Samalla hinnalla saa paremman Skodan tai Volkswagenin. Ylihintaa on melkein 10 000 euroa.

Eli maahantuoja nuo on sählännyt, ilmeisesti ei vaan kiinnosta kun muut merkit myy senkin edestä.

Voisitko laittaa jonkin esimerkin jostain Atecan versiosta vs vastaava Skooda vs vastaava Volkkari?

24
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« : 15.05.18 - klo:12:29 »
Kovasti vaikuttavat VAG-kulkineet käytettyjä autoja selailevia kiinnostavan. Jännää muuten että Leon ST on top-10 -listalla. Onkohan tosiaan normi Leonillakin omat lukunsa, kuin muistakaan listalla olevista malleista ei ole korimallia eritelty?

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kamux-listasi-suosituimmat-automallit-muutaman-automitan-paassa-muista/nau8egBb

Kamux listasi suosituimmat automallit: "muutaman automitan päässä muista"

Huhtikuussa ylivoimaisesti eniten kiinnostusta herätti Volkswagen Golf.

Käytettyihin autoihin erikoistuneen Kamuxin verkkosivuilla käytiin huhtikuussa ahkerasti tutkailemassa autoja. Ylivoimaisesti eniten kiinnostusta herätti Volkswagen Golf, ja sen perässä seurasivat isompikoppainen Mercedes-Benz E ja pienempi C -malli.

Auton vaihtoa suunnittelevat hakivat tuntumaa menopeleihin Kamuxin verkkosivuille huhtikuussa yli 200 000 kertaa.

Yhtiön mukaan sen autokaupassa ei näy kovin suuria vaihteluja eri kuukausien välillä.

”Kamuxin sivuilla kyllä näkyy, että nyt moni miettii auton vaihtoa kesää vasten. Kesällä liikutaan enemmän ja menopelin halutaan sopivan omaan tarpeeseen. Kiireisemmät saattavat jättää autonsa vaihdon taas kesälomalleen, jolloin on enemmän aikaa käydä vertailemassa ja koeajamassa autoja”, sanoo Kamuxin maajohtaja Jussi Mäkinen.

Kamuxin sivulla katsotuimpien autojen kärkeä piti suvereenisti Volkswagen Golf lähes 11 000 katselukerralla. Muutaman automitan päässä tulleet Mercedes-Benz E- ja C-mallit saivat lähes yhtä paljon kiinnostusta, ja niiden perässä taas Audi A4 ja A7.

”Näiden TOP 10 -automallien suuret katsojamäärät selittyvät sillä, että näistä on meillä hyvin tarjontaa eri korimalleilla ja varusteilla, mutta myös eri kilometreillä ja hintalapulla.”

Mäkisen mukaan kyseiset mallit saavuttavat laajan ostajakunnan suosion.

”Kun on valikoimaa, on myös mitä vertailla.”

Erikoisemmista automalleista on vähemmän tarjontaa, mutta niillä on Mäkisen mukaan oma vannoutunut ostajakuntansa. Kesää vasten kiinnostusta on myös vetoautoina toimivista katumaastureista ja pick-upeista

Kamux.fi-sivujen katsotuimmat automallit huhtikuussa 2018:

1. Volkswagen Golf

2. Mercedes-Benz E

3. Mercedes-Benz C


4. Audi A4

5. Audi A7

6. Seat Leon ST

7. Volkswagen Passat

8. Audi A6

9. Volvo V60

10. Volvo V70

25
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 11.05.18 - klo:21:27 »
Onkos tuossa vielä takuu?

26
https://tekniikanmaailma.fi/paljastui-tm-testissa-volkswagen-konsernin-autojen-turvavoissa-vaarallinen-suunnitteluvirhe-johtanee-laajaan-takaisinkutsuun/

"Seat Aronan vasemman takamatkustajan turvavyö avautui vertailutestin väistökokeessa. Seuraavalla ajokerralla se avautui uudelleen. Sama tapahtui toisella autoyksilöllä. Ongelma koskee myös Seat Ibizaa ja Volkswagen Poloa. Tulossa on todennäköisesti takaisinkutsu."


Kyseessä on vakava suunnitteluvirhe joka saattaa aiheuttaa kuolemantapauksia ja vakavia loukkaantumisia. Onneksi tuo tuli esille.

"Koskee myös Ibizaa ja Poloa
Toinen autoyksilö on heti käsillä, sillä TM:n 60 000 kilometrin käyttötestissä on vertailussa ollutta autoa vastaava Seat Arona. Paikallaan tehdyssä turvavyö­kokeessa tulos on sama.

Tämän jälkeen herää vahva epäilys, että vastaava suunnitteluvirhe voi löytyä myös muista uutta MQB A0 -perusrakennetta käyttävistä VW-konsernin automalleista eli Seat Ibizasta ja Volkswagen Polosta. Tällöin ongelma olisi jo kerta­luokkaa isompi, sillä näitä pikkuautoja myydään Euroopassa liki puoli miljoonaa joka vuosi.

Kerromme löydöstämme maahantuojalle alustavasti 20.4. ja sovimme, että tulemme tekemään kokeen Ibizalle ja Pololle VV-Auton tiloihin.
"

27
Paremminhan start&stop manuaalivaihteisessa omien kokemusteni mukaan toimii, ainakin näissä vageissa millä on tullut ajettua. Miksi ihmeessä se ei toimisi manuaalissa vai oliko kyse vain vitsistä?   

28
Eiköhän jatkossakin löydy ostajansa sekä automaateille että käsivaihteisille ihan samaan tapaan kuin kaksipyöräisissäkin riittää markkinoita sekä skoottereille että "oikeille" moottoripyörille. 

29
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« : 19.04.18 - klo:21:03 »
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/autojen-menekki-euroopassa-niiasi-yli-viisi-prosenttia--tassa-haviajat-ja-voittajat/VeLnH3vR?ref=iltalehti:5db8&_ga=2.213816343.2054561585.1523982746-642588960.1466694298

Euroopan suurimman autonvalmistajan Volkswagen-konsernin merkeistä VW:n rekisteröinnit kasvoivat 1,8 prosenttia, Seatin 9,3 ja Škodan 3,6. Sen sijaan Porsche putosi 11,2 prosenttia ja Audi 9,3.

Melko hyvä nousu Seatilla.

30
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 18.03.18 - klo:13:41 »
https://yle.fi/uutiset/3-10049244

"Viime vuonna rekisteröidyistä uusista henkilöautoissa enää 35 prosentissa oli käsivalintainen vaihteisto."

Sivuja: [1] 2 3 ... 5





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy