Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kalakukko88

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« : 13.03.19 - klo:21:23 »
Okei. Pitänee toki seurailla miten paljon alkaa temppuilemaan. Toki ei varmaan kummallisesta viasta ole kysymys, koska korjaa viiveellä sen lämpötilan. Sen olen toki huomannut, että tänään ja eilen aamulla se korjas melko nopeasti lämpötilan oikeaksi kun taas töistä lähtiessä kun lämpötila oli ulkona lämmennyt yli 10 astetta toki pakkasella edelleen, niin se korjaaminen  kesti huomattavasti kauemmin.

2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« : 11.03.19 - klo:17:35 »
Moro!

Minulla tänään töistä lähtiessä -15 2.0tdi passatin lämpöila näytti noin 7 astetta liian kylmää kuin todellisuudessa oli. Eli näytti sellaista -13 kun ulkona oli sellainen -6. Se kyllä tippui tuohon -6 asteeseen muutaman kilometrin jälkeen. Auto ollut mulla vasta pari viikkoa ja nyt teki ekan kerran. Kovemmilla pakkasilla oli viimasuoja ja tänä aamuna pakkasta olikin yllättäen -17 vaikka lupasi vaan -10 joten en tajunnut laittaa viimasuojaa keulalle. Aamulla kun ajoin auton työpaikan pihaan se näytti tuota -13.  Olen pitänyt yleensä -10 rajana viimasuojan käytölle, tosin jotkut ovat sitä mieltä varmaan että pakkasella pitää aina olla mut any way. Aikaisemmin ei ole ollut mitään vaikka olen ajanut ilman viimasuojaa tai sen kanssa. Täällä oli ainakin Puuhis, a_jaba, passo_s, Rimpula keskustellut samankaltaisesta viasta, mutta miten teillä on asia ratkennut vai onko edelleenkään?

3
Ookko nyt ihan varma että ääni tulee kytkimestä ettei vaan tulis jostain moottorin tuennasta tai pakoputken joustoliitoksesta?

No enhän mä sata varma ole, mutta se vaan ääntää edellä mainituissa tilanteissa. No jos se olisi joku tuenta tai joustoliitos niin pystyykö noita miten varmistamaan millä konsteilla? Kuulostaa oudolta, mutta toki mahdolliselta. Onko sinulla kenties kokemusta noista äänistä kun heitit tuollaisen ajatuksen? :)

4
Riittääkö pelkän kytkinlevyn vaihto vai pitääkö vaihtaa muutkin hilppeet samalla kun availee paikkoja. Ja onko järkevää vaihtaa kaikki muutkin jos ei mitään muuta oiretta autossa tunnu olevan siellä suunnalla?

5
Moro.

En oikein tiennyt pitäisikö laittaa kyssäri johonkin valmiiseen aiheeseen, mutta siirretään tarvittaessa. Eli otsikon mukainen vika on kysymyksessä. Tuo vingahdus on säännöllisenpää lähtiessä pakittamaan mutta aika ajoin myös eteenpäin lähtiessä. Se ei ole mielestäni kovin paha ääni ainakaan vielä. En ole vielä saanut selvyyttä että miten kytkintä pitää nostaa että ääni kuuluu. Mutta lähinnä minua kiinnostaisi tietää mistä tarkemmin vingahdus mahdollisesti tulee et mikä siellä  on menossa rikki? Ja voiko sitä ääntä jollain tavalla hallita esim. Kytkimen nosto tavalla ettei se vingahtaisi? Ja jos jollain jopa tietoa mahdollisesta kustannuksista tulevalle rempalle? Auto on 1.6tdi b7 Passat manuaalilaatikolla tietysti. Ajettu sellainen 208tkm.

Olen myös miettinyt auton vaihtoa niin mitenhän hanakasti liike ottautuu tuohon pieneen vingahdukseen ja laskeeko auton arvo miten herkästi?

6
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 15.02.19 - klo:18:18 »
Laakkosella 450€ töineen päivineen. 163€ osa ja loput työtä. Täytyy nyt miettiä mitä tuolle tekee..oottaako  et sanoo totaalisesti sopimuksen irti et voidaan sata varmasti sanoa että elv  on syy vai veiskö jo ennakkoon huoltoon.  Tosin emmä nyt tiedä voiko se enää muu vika ollakaan.

Semmoisen huomasin tänään, että start&stop ei muuten toimi. Tai siis se sammuttaa auton mutta käskee starttaamaan  auton manuaalisesti. Tämä on varmaan osa oireilua tuon elv takia vai?

7
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 15.02.19 - klo:13:04 »
Joo eivät tietenkään lähde vaihtamaan mitään nippeliä eikä nappelia vaan koko osa. Toki jos itsellä riittäisi osaamista ja rohkeutta lähteä nikkaroimaan ja tietysti aikaa niin silloin voisi itekin tehdä. Mutta oon niin helvetin arka lähteä ite laittelemaan, ettei sitten säry mitää muuta ni äkkiä pieni korjaus muuttuu isommaksi ja sit pitää viedä pajalle ja alkaa maksamaan. Mutta pitää odotella Laakkosen kustannusarvio tuosta ELV:stä ja sitten miettiä mitä tehdä.

Tässä on myös tietysti se, että olen suunnitellut auton vaihtoa ja tämä mahdollinen ELV ongelma nyt vähän hidastaa sitä. Olen miettinyt, että jos se nyt todetaan ELV viaksi, niin kannattaako ensin laittaa auto sitä myöten kuntoon vai myydä ELV vikaisena auto? Meinaan sitä, että jos sen myy ELV vikaisena ja liike vähentää autonarvosta tuon korjauksen osuuden, niin sitten jos siinä onkin isompaa ettei ELV:n korjaus riitä niin se ei meniskään minun pussista. :D Koska minähän sen maksan joka tapauksessa korjattiinpa tuo ELV ennen tai jälkeen kauppojen. Toki pitäisi löytää vaan ns uusi auto piakkoin. Kierosti ajatellen ehkä, mut mietinpähän tällaistakin. :D

Kiitos kuvista ja linkistä mitä laitoitte.

8
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 15.02.19 - klo:08:08 »
Joo murtopulteilla on kiinni tuo ELV kuulemma. Ja kyllä, Laakkonen puhui tuosta kertaohjelmoinnista osan osalta...en vain enää muistanut edellistä viestiä kirjoittaessa. :D No kyllä se sinne 400€ hintoihin nousee töineen päivineen, kun äkkiseltään epäili Laakkonen töiden (n. 2h) ja osan olevan 50/50.

Ihan uteliaisuudesta, ni onko tämä mukavuusboxi myös kertaohjelmoitava? Mitä kaikkea tuo mukavuusboxi muuten pitää sisällään? Voiko mukavuusboxiin sisälle vaihtaa sitten eri moduuleja mikäli se sellaisia pitää sisällään vai onko sekin niin, että vaihtaavat suoraan koko boxin ja sillä selvä?

Varmaan tuo kierrätyshommakin on vaan rahastuskeino, että aina vaan uutta boxia niin hyvin saa otettua autoilijalta rahat poies. :D

9
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 14.02.19 - klo:22:06 »
No se laakkosen kaveri epäili että vika on tuosa ELV:ssä ja sen hinta töineen päivineen maksaa 500€ molemmin puolin ja  työn osuus olisi noin 2 h. Ja tuo ELV on murtopulteilla kiinni. Onko tuo ELV nyt mainitsemasi mukavuusboxi? :D Missä tämä ohjauslukko sijaitsee sitten? Onko sekin jossain tuossa ELV:n vieressä ja onko ohjauslukolle kenties virallisempaa nimeä mitä marmori käyttää. Tämä kuulostaa varmaan hauskalta, mutta täällä foorumilla puhutaan yhdellä nimellä ja marmorilla toisella nimellä vaikka kyse olisikin samasta osasta, niin vaikea pysyä mukana välillä keskustelussa. :D

No tuosta virtalukon vaihdosta sain hyvitystä hyvitystä siinä toisessa selvittelykerrassa ihan mukavasti. Mutta kysyin tuon ELV:n hyvitystä jos se vika ei korjaannukaan. Niin se väitti jotain sellaista, että se ei ole mahdollista, koska se koodataan/ mukautetaan tuohon minun autoon, niin se on tarkoitettu vain minun autoon. Mutta eikös nyt autoon voi vaihtaa miten monta kertaa tahansa saman osan tarvitsipa se koodauksen tai ei. Vai tarkoittiko se sitä, että jos minun autooni koodataan tuo ELV niin se ei käy enää muihin ajoneuvoihin?

10
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 14.02.19 - klo:20:18 »
En tiedä jäikö minulta jotain oleellista aamujen vikakoodista kertomatta, mutta tuossa ajonestolaitteen vikakoodin alussa oli myös tällaista tekstiä:

 Address 25: Immobilizer       Labels: 3C0-959-433-25.clb
Control Module Part Number: 3AA 959 433     HW: 3AA 959 433
  Component and/or Version:    IMMO         043 0400
           Software Coding:
            Work Shop Code: WSC 131071 1023 2097151
           Additional Info: 3C0905861J     ELV          029 0380   
           Additional Info: Geraet 2097151
                      VCID: 76E38C5601C985FAFF-8022


Soitin marmorille ja epäili, että sieltä on mennyt ELV eli joka ilmeisesti ohjaa rattilukon toimintaa. Tuo tukee tota yllä olevaa tekstiä, joissa on lisätiedot kohdassa mainittu tuo ELV. Sovittiin, että ne selvittää paljonko se tulee tulisi maksamaan jos tuo olisi se viallinen osa.

Mietin myös sellaista, että jos olisin aamulla auton antanu startata niin pitkään kuin mahdollista, niin olisikohan punainen ratti syttynytkin päälle eikä olisi enää käynnistynytkään, kun alkoi jo vilkuttamaan keltaista rattia.

11
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 14.02.19 - klo:12:28 »
Maksaakohan tuo rattilukon vaihto ja osa mitenkä paljon ja vaatiiko tuo rattilukko avainten uudelleen koodaamisen? Itse olen täysin tumpelo noiden autojen kanssa, joten auto täytyy joka tapauksessa viedä jollekin korjaajalle vaihdettiinpa sinne mikrokytkimiä ja releitä tai sitten tuo rattilukko. Noiden mikrokytkimien ja releiden vaihto on varmaan halvin vaihtoehto noista. Noi releiden ja kytkimien vaihto ei varmaan työnä ole kummoinen ajallisesti? Lähinnä jos uteliaisuudesta marmorilta kysyy noita kummankin vaihtoehdon kustannuksia, niin näkee vähän paljonko ne varaa aikaa vaihtotyölle. 100€/h jos velottaa niin työn osuus saattaa näytellä isoakin roolia noissa.

Kiitos tarjouksesta o.b., mietin vielä kuitenkin kun tässä alettava suunnittelemaan kumpaa lähteä ensin korjaamaan ja sitä kautta katsottava paikka. Jos se noilla kytkimillä korjaantuu, niin tuskin sitä kannattaa viedä marmorille vaan joku pienempi paja voisi sen tehdä paljon halvemmalla. Niin jos sieltä pienemmän pajan kautta ei nuo kytkimet maksa hirveän paljoa enempää kuin sinulla o.b. niin silloin on ihan sama hankkia pajan kautta. :)

Kiitos vielä nopeista vastauksista ja jelpeistä. Laitetaan taas viestiä kun asiaan on saatu joku ratkaisu.

12
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 14.02.19 - klo:10:01 »
No niin taas mentiin jonkin aikaa kun uudelleen starttaaminen tapahtui tänä aamuna. Tosin sitä virrattomuutta ei tehnyt. Homma meni kuten aikaisemminkin, paitsi että virrat tuli normaalisti autoon ja kun starttasin, niin hörähti ja sammui ja alkoi uudelleen starttaamaan. Noh tein kuitenkin aikaisempaan verrattuna siten, että annoin auton startata vähän pidempään. Lopetin kuitenkin siinä vaiheessa kun alkoi vilkuttaa keltaista ratin kuvaa eli avain pois ja uudelleen sisään ja starttaus-> starttasi aivan normaalisti. Lukasin vikakoodit niin oli jättänyt myös ajonestolaitteen puolellekin vian. Alla on kyseiset viat, mitä se jätti:

6260 - Engine Start Blocked by Immobilizer
          P1570 00 [032] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 208032 km
                    Date: 2019.02.14
                    Time: 06:21:29

                    Engine speed: 802.25 /min
                    Normed load value: 20.4 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 65 °C
                    Intake air temperature: 0 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 11.859 V
                    Unlearning counter according OBD: 39
                    Immobilizer snapshot A: 94


02861 - Electronic Steering Column Lock Check Sum Error
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 25
                    Mileage: 208032 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.07.07
                    Time: 06:21:31

Niin voisiko joku avata enemmän mihin tuo vika voisi liittyä ja tietääkö joku mahdollisista korjauskustannuksista. Olen toki etsinyt Ross-Tech:n sivuilta tuolla vikakoodi numerolla ja löytänytkin, mutta jos joku voisi kääntää kansankielelle mikäli se on mahdollista kyseisestä ongelmasta.

Pisti silmään tuo ajonestolaitteen vikakoodi, että Priority on arvoltaa 4, ettei se kuitenkaan ns. isommasta viasta tuon mukaan ole kysymys. Kellon aika pitää paikkaansa eli tänä aamuna tapahtui tuo. Autona siis 1.6.tdi -12 vuosimallin manuaalilaatikolla.

13
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 08.02.19 - klo:11:43 »
Joo tuosta olen itsekin kuullut, että akku saattaa mennä jos autolle ei kerro että uusi akku on vaihdettu. Mutta mietin sitä, että jos akku on mennyt, niin eikö sen pitäisi joka kerta tehdä virrattomuus  ja käynnistys ongelmia. Nyt on kulunut vajaa pari viikkoa siitä kun auto yritti iltapäivällä startata itsekseen uudestaan autoa ja virrattomuus asia oli viimeksi viime vkl kerran. Viime vkl:ta tähän päivään auto toiminut ihan moitteettomasti jokaisella käynnistyksellä.

14
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 06.02.19 - klo:21:58 »
Joo kyllä mäkin olen saanut normaalin huollon yhteydessä, mutta en vaan tajunnut sitä nyt pyytää eikä se liiemmin tarjonnutkaan sitä mukaan. :D Se, että se tuossa käteislaskussa lukee et testi on tehty ja se oli ok, mutta eihän se mitään lukemia kerro.

15
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 06.02.19 - klo:19:30 »
Ne teki akku testinkin ja se näytti olevan heidän mielestään ok. Piru kun en ottanut sitä heidän tekemää akkutestin "kuittia" mukaan. Mutta joo pitää varmaan kokeilla tuota akkulaturin käyttöä.

16
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 05.02.19 - klo:19:39 »
Joo o...auto kävi tänään Laakkosella tutkittavana tästä kyseisestä ongelmasta, mutta eivät löytäneet mitään selkeää vikaa. En ole vielä kerennyt "Killer":n ehdottamaa akun lataamista kokeilla, mutta tuossa sunnuntaina mittasin auton käynnistysakusta jännitteen. Autolla olin ajanut samana päivänä about klo 13 aikaan viimeksi ja mittauksen suoritin klo 21. Ajattelin, että viimeisestä ajosta on sen verran aikaa, että siihen lukemaan voi jo jollain tasolla luottaa. Mittaus näytti about 12,4V. Kyseinen akku on vaihdettu viime maaliskuussa uuteen laakkosen toimesta vielä niin mietin, että voiko se tosiaan mennä näin nopeasti huonoksi.

Autoa noudettaessa huoltomyyjä mietti, että voisiko kenties jäähdytysnesteen lämpötilan anturi jollain tavalla sekoittaa jonkun ohjainyksikön toimintaa, että auto luulee et autolla on ajettu jo jonkin aikaa vaikka kyseessä onkin esilämmitys. Koska näitä edellä mainittuja vikoja on tapahtunut vain auton ollessa kylmänä. Hän myös kyseli kauanko lämmitän autoa webastolla ja sanoin, että nyt tämän vuoden puolella olen kylläkin lämmittänyt aikaisempia talvikausia pidempiä jaksoja. Se, että onko tuossa mietinnässä mitään järkeä niin se on toinen asia.

17
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 02.02.19 - klo:15:05 »
Joo on erillinen akku webastolle ja löytyy takakontista. Sillä nyt uskaltaakin pyörittää vähän pidempään webaa kuin normaalisti. Normaaalisti se on pyöriny 30 min.

18
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 02.02.19 - klo:11:04 »
Voiko akku kulua niin nopeesti että se alkaa tälleen oireilemaan. Se on viime keväänä vaihdettu uuteen ja ajan joka päivä arkena semmosen 30-50 min matkoja siis aamulla ja iltapäivällä et pitäisi sen kerätä latautumaankin käsittääkseni. En pysty irrottamaan vkl akkua kun joudun työni puolesta päivystämään ja lähtö voi tulla millon vaan mutta jos sillä ei oo väliä onko se autossa kiinni niin miks ei sitä voi kokeilla.

19
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 01.02.19 - klo:21:19 »
Jep. Mystisemmäksi menee ongelma. Onko sitten muita hyviä vinkkejä mistä vikaa voisi lähteä etsimään. :D

20
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 01.02.19 - klo:18:32 »
Mittasin tänään ennen töistä lähtöä tuon latausjännitteen niin se näytti sellaista 14,4-14,5V. En tiedä onko sillä merkitystä, että webasto pyöri ennen starttausta sellaisen 30 min ja kun käynnistin niin meni ehkä pari minuuttia siitä kun löysin tuon latausjännitteen sieltä gatewaysta. Laitoin tuulilasin ja takalasin lämmittiminen, molemmat penkin lämmittimet, kaikki valot sumuvaloineen, niin silloin se näytti tuota em. lukua. Taisi myös webastokin pyöriä samaan aikaan. Sitten kun sammuttin kaikki paitsi puhaltimen latausjännite nousi sinne about 14,7V. Puhallin ei kyllä ollu täysillä, liekö merkitystä tässä. Onkohan sillä merkitystä kauanko auto on ollut kylmiltään kun mittaa tuota latausjännitettä ja miten nopeesti se jännite pitäisi starttauksen jälkeen mitata? Pitäisikö mitata vielä huomisaamuna ja vaikka suoraan akulta, niin näkee nopeammin starttauksen jälkeen?

21
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 01.02.19 - klo:10:16 »
Miten se käytännössä tulee mitata (mitä asioita täytyy tehdä ennen mittausta?)? Miten vcds:stä sen pääsee mittaamaan? Pahoittelut maaalaisuuteni, mutta kun ei tiedä niin pakko kysyä. :D Jos sen voi mitata vaikka heti, niin vaikuttaako sen mittaamiseen se, että  ajoin autolla aamulla reilut 40km ja se on nyt seisonu työpaikan pihassa muutaman tunnin?

22
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 01.02.19 - klo:07:44 »
Käynnistin auton tänään sillä toisella avaimella ja käynnistyi ilman mitään ongelmia. Webasto oli pyörinyt tuolloin about sen täyden ajan eli 45 min minkä asetin illalla ja käynnistymisen jälkeen sähkölaitteista ei ollut päällä kuin puhallin ja radio, kuten muinakin aamuina.

23
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 31.01.19 - klo:20:30 »
Lämmitettävä tuulilasi löytyy eli niillä vastuslangoilla lasissa. Toki auto on aina yön yli katoksessa, jolloin tuulilasin lämppäriä en tarvi. Ja harvoin töistä lähtiessäkään käytän tuulilasin lämppäriä. Lämmityskennoa ei mielestäni ole. Webastolle on oma akku takakontissa. Muita sähkölaitteita en laita heti päälle esim penkinlämmitintä ennen kuin olen lähtenyt ajamaan. Tietysti puhallin on päällä automaattisesti, mutta sitäkin monesti pienennän käynnistymisen jälkeen kun webaston ollessa päällä puhallinkin monesti on aika kovalla. Sitäkin olen miettinyt miten auto/ webasto valitsee miten kovaa se esilämmittäessä autoa työntää lämmintä ilmaa kabiiniin. Vaikka miten säädän puhaltimen voimakkuuden illalla töistä tullessa, niin ei sillä tunnu olevan mitään merkitystä.

24
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 31.01.19 - klo:17:51 »
ko. vikakoodi oli "engine start blocked by immo" eli moottori on kaiketi käynyt sekunnin verran, vikakoodi rekisteröitynyt järjestelmään ja moottori sammunut. Eikä kai mikään nykyauto kytke latausta päälle heti välittömästi moottorin käynnistymisen jälkeen?

Joo about sekunnin verran pyörii ja sit heti sammuu.

25
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 31.01.19 - klo:17:50 »
Niin tämä virrattomuus ja itsekseen starttaaminen on tapahtunut aina silloin kun auto on seissyt pidempään parkissa eli yön yli kotona ja töistä lähtiessä. Toki websto on aina pyörinyt ennen käynnistystä 30-50 min riippuen pakkasen määrästä. Silloin kun auto on lämmin, aina on käynnistynyt normaalisti. Joo se johon avain työnnetää missä on ne haitat, jotka menee sen avaimen koloihin, vaihdettiin reilu pari viikkoa sitten. Asentaja puhui virtalukosta. Viime keväänä on vaihdettu uusi akku konehuoneeseen. Ja viime syksynä asensin led lisävalon xbb älyreleellä varustettuna suoraan auton konehuoneen akkuun, kun sitäkin selvittelin Laakkoselta mistä se kannattaa ottaa ja ne neuvoivat suoraan akusta otettavan virran.

Pitää kokeilla aamulla toisella avaimella. webasto on taas ajastettu ja pyörii aamusella 45 min ennen käynnistymistä.

26
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 31.01.19 - klo:14:17 »
Lukasin nuo kaikki kolme yksikköä, mutta ei se antanut kuin tuonne 1 yksikköön vikakoodit. 25 ja 46 ei löytynyt mitään vikakoodia. Kun ajoin vikakoodin luvun ajaksi auton halliin ja käynnistin sen kylmänä pihalla se teki sen virrattomuuden taas, mutta ei yrittänyt startata autoa ite. En kyllä ite jaksa uskoa, että isosta viasta on kyse jo pelkästään noiden vikakoodien määrän suhteen. Ja tuo vikakoodi pitäisi olla tämän viikon maanantailta jäänyt, jolloin se sammutti itekseen auton ja yritti heti sen jälkeen startata.

                Address 01: Engine       Labels: 03L-906-023-CAY.clb
Control Module Part Number: 03L 906 023 FS    HW: 03L 907 425 C
  Component and/or Version: R4 1.6l TDI   H43 9978
           Software Coding: 00194036032401080000
            Work Shop Code: WSC 00015 115 00000
              ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023FS 003014 (VW46)
                       ROD: EV_ECM16TDI02103L906023FS_003.rod
                      VCID: 7CF79E7EF7E5DFAA89-8028
2 Faults Found:

6260 - Engine Start Blocked by Immobilizer
          P1570 00 [032] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 206633 km
                    Date: 2084.14.05
                    Time: 15:17:23

                    Engine speed: 760.25 /min
                    Normed load value: 20.8 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 56 °C
                    Intake air temperature: -16 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 11.520 V
                    Unlearning counter according OBD: 34
                    Immobilizer snapshot A: 94

13283 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
          P0116 00 [101] - Implausible Signal
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 206573 km
                    Date: 2084.14.05
                    Time: 06:05:05

                    Engine speed: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 63 °C
                    Intake air temperature: -20 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 11.972 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Coolant temperature: 63 °C
                    Coolant temperature at radiator outlet: actual value-TCO_2: -13 °C
                    Fuel temperature-TFU: -9 °C
                    Sensor for temp after charge air cooler: raw value-TBA_MES: -20 °C
                    Outside air temperature-Ambient temperature: -21.00 °C
                    Shut-off timer: last ECM after-run time-T_ES_FCT_DIAG: 0.00 s
                    Time since engine start: 0 s


Olen miettinyt tämän aiheen otsikkoakin, kun ma käytin avainta, jossa on luultavasti alkuperäinen paristo ja sen jälkeen olen käyttänyt toista avainta, johon vaihdoin viime viikolla pariston, että voisikohan kyse ollakin avaimesta. Se mitä o.b. kertoilit noiden eri yksikkö moduulien hintoja, niin liittyykö jonkun vaihtoon myös avainten uudelleen koodaaminen?

27
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 30.01.19 - klo:20:43 »
Juu kyllä se aito vcds on. Olen kyllä omistanut piuhan hetken aikaa, mutta olen melko aloittelija tuon kanssa kun ei meinaa aika riittää tuon piuhan kanssa pelaamaan niin pakko varmistaa, että tarkoitit engine, immobilizer, central conv. yksiköitä. Ja sieltä fault codes välilehdestä vaan niin silloin hakee vikakoodit? Hakeeko se vikakoodeja tarkemmin kuin se auto-scan toiminto jota olen enemmän käyttänyt?

Pitää toki yrittää keretä ennen ensi ti kun silloiin se menee Laakkoselle tutkittavaksi. 

28
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 30.01.19 - klo:10:59 »
Juu, en minäkään usko, että se vika olisi ainakaan ECU:ssa. Mutta ensi viikolla ollaan EHKÄ viisaampia. Jos ne ei löydä mitään vikaa, niin onkohan kenelläkään tietoa Kuopion seudulta ketään/mitään firmaa, joka olisi erikoistunut sähköpuoleen oikein tosissaan ja jopa B7 passatin sähköihin ja löytäisi oikeasti vian? :P

29
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 29.01.19 - klo:20:31 »
Ajonesto on B6 ja B7:ssa jaettu kolmelle yksikölle: ECU, rattilukko ja mukavuusboxi. Minkä tahansa kun noista vaihtaa, auto käy starttauksen jälkeen sekunnin ja sammuu. ECU:n ajonestotiedot pystyy kopioimaan vanhasta jos vaan tietotaitoa ja oikeita työkaluja riittää. Muut vaativat on-line yhteyden VAG:n keskuskoneelle.

Mittariston voi vaihtaa toisesta autosta.

No jos se vika on jossain noista kolmesta. Niin onkohan mitään tietoa paljonko nuo osat itsessään maksaa ja kauankohan töihin kannattaa varata aikaa jos sen teettää esim marmorilla? Itselläni ei valitettavasti tietotaito riitä em. osien vaihtoihin, mutta lähinnä osaa vähän varautua jo kustannusten suhteen jos todetaan jossain noista kolmesta sen vian olevan.

30
Passat B7 (11-14) / Vs: virta-avainko sökö?
« : 29.01.19 - klo:15:17 »
Sähköisen rattilukon mikrokytkimet ja/tai releet takkuaa? Samaa vikaa jo B6 Passatissa. Mikrokytkimet ja releet on vaihdettavissa itsekin jos on kohtalaisesti elektroniikkakorjauksesta kokemusta. Rattilukon vaihto marmorilla maksanee jotain 600 ja tonnin väliltä?

Tuleeko näyttöön välillä "Steering lock defective" ja ratin kuva vilkkuu oranssina?

Jotain tälläistä saattaisi näkyä ajonestoyksikössä:

Address 25: Immobilizer        Labels: 3C0-959-433-25.clb
   Part No SW: 3C0 959 433 R    HW: 3C0 959 433 R
   Component:    IMMO         042 0383 
   Revision: 00042000    Serial number: VWZCZ000000000
   Shop #: WSC 79006 205 96941
   VCID: 3979296670********-****

   Subsystem 1 - Part No: 3C0 905 861 G
   Component:    ELV          027 0380
   3C0905861G     ELV          027 0380   

1 Fault Found:
02861 - Electronic Steering Column Lock Check Sum Error
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 188
                    Mileage: 349044 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.11.29
                    Time: 06:53:14

Ei vilku ei eikä tule tuollaista tekstiä kojetauluun. Työnnän virta avaimen ensimmäiseen kohtaan syttyy keltainen ratin kuva ja palaa yhtä jaksoisesti. Sen jälkeen työnnän avaimen syvemmälle niin virrat syttyy mittaristoon ja muuallekin autoon kuten normaalisti. Mutta välillä noiden virtojen syttymisessä on 2-3s viive. Eilen tuli virrat tuolla viiveellä ja kun käynnistin auton sammui heti ja alkoi itse käynnistämään autoa uudestaan sekä mittaristossa luki jotain "Start manually". Kun se lähti starttaamaan itse uudestaan ajattelin että se on lopetettava ja vedin avaimen virtalukosta pois. Sen jälkeen uudestaan avain sisään ja käynnistys, niin aivan kuin ei vikaa olisi ollutkaan koskaan. :D

Sivuja: [1] 2 3 4





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy