Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - kalakukko88

#1
Lainaus käyttäjältä: jt - 15.05.20 - klo:23:00
Jos tuontiauto pitää saada ja tuntuu ettei itsellä ole kaikesta niin paljon tietoa, niin voi luottaa suomalaiseen liikkeeseen ja ostaa sitä kautta, samalla saa hieman virhevastuuta mukaan ja voinee välttää pahimmat sudenkuopat.

Joo siis suomalaiselta liikkeeltä olikin ajatus hankkia jos sitä sellaisen hankkii.

Lainaus käyttäjältä: LasseHa - 16.05.20 - klo:18:54
itellä ollut 2 suomiautoa ja 3 tuontipeliä. Ei tuontipeleissä mitään vikaa ole ollut. Enemmän varusteita samaan hintaan ja jotenkin tuntuu että tuontipelit paremmin pidetty/huollettu


Joo niin olen itsekin ymmärtänyt että tuontiautot saattavat olla paremmin varusteltuja. Mikähän siinä on että suomiautot ei ole välttämättä niin hyvin varusteltuja kuin tuontiautot?
#2
Moro!

Itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta (ainakaan vielä) tuontiautosta ja senpä takia pari kyssäriä heräsi mieleen. Arvostetaanko tuontiautoa samalallalailla kuin suomiautoa esim. liikkeessä jos vaihtaa tuontiautoa suomiautoon?
Onko vakuutuksissa/ vakutuusmaksuissa mitään eroa tuontiauton ja suomiauton välillä?

Em. kysymyksiin toki on vaikea vastata, koska varmasti riippuu liikkeestä ja vakuutusyhtiöstä, mutta jos olisi niitä kokemuksia.

Onko muita asioita mitä kannattaisi huomioida tuontiautoa ostaessa?

Onko alustanumero sama kuin VIN numero?
#3
Onko muuten noissa tavallisissa led valoissa ja dynaamisissa led valoissa mitään eroa. Itselläni on dynaamisen led valot ja olen kyllä ollut ihan tyytyväinen niihin, mutta ei ole kokemusta tosta ns. tavallisista led-valoista. Kun vastaan on tullut noita tavallisia ledvalollisia passatteja ja kun näyttää ja tuntuu siltä, että se valokuvio hajoaa samalla tavalla kuin, jossakin amiksen toyota corollassa, johon normaaliin umpioon on työnnetty led valo tai xenon ni häikäsee kaikkialle muualle kuin sinne minne pitäisi.  ;D


Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 09.05.20 - klo:10:56
Alemmat taitavat olla "tavalliset" LED-ajovalot ja ylemmät Dynaamiset LED-ajovalot (ajotilanteen mukaan säätyvät). Sitten on vielä erikseen saatavana dynaamiset kaukovalot lisävarusteena (vaatii tuulilasikameran, mutta ajovalot samat kuin Dynaamiset LED-ajovalot).
#4
Noh en tiedä onko käynnistys ongelmaan löytynyt ratkaisu, mutta ei ole sen ekan kerran jälkeen tehnyt sitä vaikka on ollut muutamia yhtä kylmiä öitä/ aamuja. Ainoa ero on siinä, että auton akkua on ladattu sillä defan akkulaturilla samalla kun webasto on pyörinyt 30 min joka aamu. Tosin piuhan olen joissakin tilanteissa ottanut pois ennen käynnistystä ja joskus käynnistyksen jälkeen. Ja viimasuoja ollut paikallaan lähtökohtaisesti aina kun kylmenee alle -5°C. Jokuhan täällä taisi kirjoitella huonosta akusta johtuva mutta sitä en kyllä ole vieläkään mitannut. Tämä kylmäkäynnistys ongelma on ollut vain aamuisin, töistä lähtiessä on aina käynnistynyt vaikkei laturissa olekaan ollut.
#5
Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 13.01.20 - klo:01:53
tehdasweballa olevat diiselit ei ilmeisesti hehkuta lainkaan,  jos webaa käytetty?  tätä en ole itse päässyt varmentamaan vielä.

No mikäli hehkun merkkivalo taulusta löytyy ja sen pitäisi toimia niin kuin kuuluu eli palaa heiluttaessa, niin omassa b8 ja b7 Passatissa ei palanu yhtään pidempään kuin muutkaan valot jotka sammuivat normaalisti hetken päästä virtojen päälle laitosta.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta onko Odis sama kuin vcds tai voiko vcds:llä tehdä saman kuin Odiksella? Ja onko Odis virallinen kauppanimi vai lempinimi?
#6
Juu tuo päivänvalo moodi oli kans tiedossa. Lähempänä se on mielestäni tota joka 10 kertaa kuin joka 5:ttä. Noh jos ei muuten saa täyttä varmuutta ni kokeilee käytännössä vaikka kotipihassa. Lähinnä kyselin kun tosiaan B7 passatissa sen kyllä kuulikin selkeästi milloin ajon aikana peseytyy mutta nyt ei kuule, ni mietin että onko uuteen korimallin tullut muutoksia tässä asiassa
#7
110kw/150hv koneella oma ajokkini. Itse olen kyllä käyttänyt viimasuojaa lähtökohtaisesti  aina kun pakkanen kipuaa -5 kylmemmäksi. Muistelen että silloinkin oli viimasuoja kun auto tuon tempun teki. Itselläni on 10A malli ja maksoi Veljekset Laakkosella 395 osineen ja töineen. Se oli joku kampanja. Eka vahingossa kyselin k-caarasta asiaa kun katsoin netistä väärin ni siellä se olis maksanu 500-550â,¬ töineen ja osineen.

Kysyminenhän ei mitään maksa, että eiköhän ne siellä sano onko jotain käynnissä olevia kampanjoita tai päivityksiä ajokkiini joita ei edellinen omistaja mahdollisesti ole tehnyt.
#8
Moro!

Auto 2.0 TDI rekisteröity 10/2015. Onko kukaan perehtynyt kuinka usein tai millä syklillä ne ajovalopesurit toimii ajon aikana tai mikä on tehtaalla asetettu oletusarvo. Sen tiedän, että kun auto startataan niin ensimmäinen pesu pesee myös valot, mutta ajaessa kun pesee tuulilasia niin ei kuule eikä erota peseekö samalla valoja kuin tuulilasia. Oletan siis, että ajovalopesurit on tehdasasetuksella. Kiitokset vastauksista.
#9
Itsellä sama juttu kuin "peped":llä. Tuossa viime vuoden lopulla yhtenä aamuna pakkasta -15 joka oli eka kylmempi aamu ja käynnisty mutta sammui ja ilmoitti "käynnistä moottori manuaalisesti". Ei muuta kuin virrat pois ja takaisin päälle ja käynnistys eikä ollut ongelmaa. Itsekin mietin, johtuiko start näppäimen liian lyhyt aikaisesta painamisesta vai oliko vaan sattumaa.  Webasto oli pyörinyt 30min. ennen starttausta. Asennutin merkkiliikkeessä defan ylläpitolaturin ja sinä aamuna se ei ollut piuhassa. Tuon jälkeen ei ole tehnyt sitä, toki pakkastakin on ollut vähemmän, mutta niinä aamuina kun on ollut -5 tai kylmempi auto on ollut piuhassa ja webasto pyöriny 30min on käynnistynyt normaalisti. Olen myös painanut nappiakin vähän pidempään kuin tuolla em. aamuna. Olen myös antanut auton ns. heräillä rauhassa ja kun ylimääräiset merkkivalot ovat sammuneet, sen jälkeen starttaan. Autoni on 2.0 TDI 10/2015 valmistettu/rekisteröity.  Muutama kysymys juolahti mieleen tätä keskustelua lukiessa:

Miten pitkään sitä nappia oikeasti pitää painaa? Niin pitkään kuin kuulostaa siltä että auto oikeasti käynnistyy vai riittääkö oikeasti vain yksi nopea painallus?

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 03.01.20 - klo:23:15

kannattaa merkkiliikkeeseen soittaa ja kysyä onko päivitetty, selviää viimeistään sillon onko päivityksiä kun auto kytketään Odisiin merkkipajalla.
softalla nostetaan välijäähyn lämpötilaa jolloin kondenssivettä ei jää välijäähyyn.
Kuuluko tuo lämpötilan säätö johonkin kampanja/takuu asioihin, eli pitäisiköhän sen päivityksen saada teetätettyä ilman, että maksumieheksi joutuu? Vai onko noissa kampanja/takuu jutuissa jokin deadline, että pitää viedä jonkin tietyn ajan sisällä auto pajalle, jotta sen saa ilmaiseksi?


Toki akun kuntoa en ole vielä tarkastanut, täytyy sekin tsekata.
#10
Aamulla auto lähti ajoon ni kävi niin että ratti oli hetkellisesti jäykistynyt eli ilmeisesti ohjaustehostimessa joku häiriö mutta palautui normaaliksi melkein heti. Ja sen lisäksi kaikki merkkivalot sammuivat itsestään kuten oli aikaisemmin puhetta.
#11
VCDS (VAGCOM) / Vs: Vikakoodit takaisin
11.08.19 - klo:22:18
Joo niin pitänee. No okei olihan se melko outo idea mutta toisaalta vaihtelu virkistää.  ;D ;D
#12
No se oli jotakuinkin puol tuntia mitä häärin siinä. Ja sammutin kyllä kaikki turhat kuluttajat pois sen ajaksi, mutta ehkä se olisi pitänyt laittaa lataukseen tutkimisen ajaksi. En kyllä miltä vuosisadalta akku oli mutta ei siitä äkkiseltään löytyny mitään vuosinumeroita ym. Joko ehkä sellainen tarra on lähtenyt pois tai sitten se oli jossain sivulla mutta kun oli sen verran ahdas paikka eikä akkua tietysti käytetty irti joten jää mysteeriksi.
#13
Joo, mullakin b7 passatin kohdalla arveltiin silloin kun vielä auton omistin, että rattilukko sökö, joten siinä mielessä tuttu juttu. Muistelen, että ne ei tainnu ihan älykalliita olla, kun toinen vaihtoehto minun autossani oli ohjainlukko vika jos en väärin muista ja se olisi ollut huomattavasti kalliimpi. Täälläkin taisin vähän hintoja kysellä. Mutta sitä jäin miettimään kuitenkin, että oliko vain huonoa tuuria, että kun pidin virtoja päällä autossa jonkun aikaa ja nollauksen jälkeen yritin startata, niin eipä käynnistynytkään vai olisiko se muka voinut ottaa itteensä siitä vikakoodien luku/nollaus tuokiosta?
#14
tässä muuten vielä yksi vikakoodi, mikä saattaa liittyä noihin edellisiin jollain tapaa:

Address 09: Cent. Elect.        Labels:. 3C0-937-049-30-H.lbl
   Part No SW: 3C8 937 049 F    HW: 3C8 937 049 F
   Component: Bordnetz-SG     H54 2602 
   Revision: 00H54000    Serial number: 00000009690204
   Coding: EE8A8F4701041A00470A00000F000000000E59435C000120000000000000
   Shop #: WSC 05124 000 00000
   VCID: 3467765E5735D7EF41-8060

   Subsystem 1 - Part No: 3C1 955 419 A  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 180609 004  0206 
   Coding: 00046997
   Shop #: WSC 05124 

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
   Component: RLS     040809 054  0402 
   Coding: 00208936
   Shop #: WSC 05124 

2 Faults Found:
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 254
                    Mileage: 294592 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        ON
                    Voltage: 8.05 V
                        OFF
                        ON
                        ON
                        ON
                        OFF

02195 - Dimmer Switch Instrument Panel & Switch Lighting (E20)
            006 - Short to Plus - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100110
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 223
                    Mileage: 293206 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        OFF
                    Voltage: 11.75 V
                        OFF
                        OFF
                        OFF
                        OFF
                        OFF
#15
Sori, mutta yritin eilen laitella puhelimen kautta vikakoodeja jpg  kuva muodossa tänne, mutta oli teknisiä ongelmia sen suhteen, niin saanut laitettua. Tässä olisi vikakoodit jotka on moottorin puolelta ja ajoneston puolelta mistä kyselinkin:

Address 01: Engine (CBA)       Labels: 03L-906-022-CBA.clb
   Part No SW: 03L 906 022 QD    HW: 03L 907 309
   Component: R4 2.0l TDI G000AG  9977 
   Revision: 13H02---    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0000078
   Shop #: WSC 36089 001 1048576
   VCID: 77FD815206C3FCF7A4-8022

4 Faults Found:
001299 - Incorrect Immobilizer Key
               P0513 - 000 -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 293590 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.10.22
                    Time: 09:59:45

             Freeze Frame:
                    RPM: 874 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 11.48 V
                    Absolute Pres.: 999.6 mbar
                    Absolute Pres.: 979.2 mbar
                    Temperature: -2.7°C
                    Temperature: 2.7°C

006472 - Control Module 2 for Cooling Fan
               P1948 - 000 - Output Short Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 294683 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.12.18
                    Time: 09:01:18

             Freeze Frame:
                    RPM: 782 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 34.2°C
                    Temperature: 63.0°C
                    Temperature: 23.4°C
                    Lambda: 32.4 %
                    Lambda: 0.0 %

009298 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
               P2452 - 000 - Elect. Malfunction - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 10100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 61
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 294693 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.12.19
                    Time: 05:51:52

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 11.48 V
                    Pressure: 0 mbar
                    Pressure: -28 mbar
                    (no units): 0.0
                    Temperature: 23.4°C

006481 - Radiator Fan 2 (V177)
               P1951 - 000 - Movement Restricted / Jammed - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 294683 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.12.18
                    Time: 09:01:44

             Freeze Frame:
                    RPM: 1541 /min
                    Speed: 78.0 km/h
                    Temperature: 35.1°C
                    Temperature: 90.0°C
                    Temperature: 26.1°C
                    Lambda: 32.4 %
                    Lambda: 0.0 %


Address 25: Immobilizer        Labels: 3C0-959-433-25.clb
   Part No SW: 3C0 959 433 AR    HW: 3C0 959 433 AR
   Component:    IMMO         043 0383 
   Revision: 00043000    Serial number: VWZCZ000000000
   Shop #: WSC 131071 1023 2097151
   VCID: 7AFB986635D1E19FDB-802E

   Subsystem 1 - Part No: 3C0 905 861 G
   Component:    ELV          027 0380
   3C0905861G     ELV          027 0380   

4 Faults Found:
02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met
            000 - - - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 242
                    Mileage: 293145 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.08.31
                    Time: 19:02:51

02827 - Wake-Up request via ESP
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 242
                    Mileage: 294112 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.10.28
                    Time: 13:16:25

02861 - Electronic Steering Column Lock Check Sum Error
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 1
                    Mileage: 293145 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.08.31
                    Time: 19:02:51

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 2
                    Mileage: 294689 km
                    Time Indication: 0

Ja ei auttanut ratin kääntely..täytynee ajella autolla. Voi olla, että menee hiusten halkomiseksi, mutta kauanko autolla olette ajaneet, että valot sammuvat? Kun auto on sellaisessa ajossa, jossa tulee  99% pelkästään pätkäajoa eli muutaman kilometrin siirtymiä päivän aikana, niin mietin, että ne ei riitä varmaan. Auto on varustettu kuitenkin 2:lla akulla olettaen, että takakontin akku on webastolle, mutta eihän se vaan riitä siltikään tuollaisessa ajossa missä se tällä hetkellä on. Joudun itse nyt etänä hoitamaan sitä auto asiaa kun ei ole omasta autosta kysymys, joten vastauksissa saattaa kestää, mutta yritän kyllä laittaa viimeistään loppuratkaisua tänne miten tarina päättyi.
#16
No joo auto lähtikin käyntiin. Ladattiin akkua ja heti ku laturin otti pois näytti 12,6V. Pidin myös minus napaa reilu puol tuntia irti. Mutta seuraava ongelma muodostui että keltainen ratin kuva sekä ESP merkkivalo  ilmestyi kojetauluun eikä lähde vikakoodien nollauksella pois.
#17
Auto on kahdella akulla. Moottorihuoneen akku näytti 11,8V ennen ku ruvettiin lataamaan. Onhan tuo alhainen kylläkin.
#18
Hhmmm...Voisikohan ajonestolaite olla jotenkin sökö että ei anna käynnistää vaan ns. Nakuttaa antaa vikakoodiakin sinne päin. Yritän laittaa tänne kuvat koodeista.
#19
VCDS (VAGCOM) / Vs: Vikakoodit takaisin
10.08.19 - klo:20:08
No kun nollasin kaikki vikakoodit ja yritin startata autoa niin ei startannutkaan vaan vonkuu nii ku akku olisi lopussa. Nyt muutaman tunnin latauksen jälkeen vaam nakuttaa kun yrittää startata ja vähän vonkuu nii kuin akku olisi sökö. Niin ajattelin että voiko palauttamalla ne koodit takaisin saamaan auton käyntiin..kuulostaa typerältä ajatukselta mutta se tuli mieleen. ;D
#20
Mistähän se maadoitusjohto pitäisi löytyä tarkalleen? Akku ollu nyt useamman tunnin latauksessa eikä hörähdä... ???
#21
Moro. Olisin kysellyt sellaista kun -09 passatista nollasin vikakoodit ja yritin startata niin mittariston valot vilkkuu ajovalojen kanssa mutta ei tapahdu mitään. Samalla kun merkkivalot vilkkuu niin kuuluu sellainen nakutus.Tuntuu kuin akku olisi tyhjä eli silleen vonkuu kun yrittää startata mutta ei käynnisty. Mittaristoon syttyy normaalisti valot ja kaikki näyttää ihan normaalilta kun avaimen työntää sisään mutta ei vaan jostain syystä käynnisty. Tutkiessani vscd:ää autossa oli virrat melko pitkään päällä mutta sammutin kaikki ylimääräiset laitteet ennen ku aloin lukemaan vikakoodeja. Osaisiko joku sanoa äkkiseltään missä vika.
#22
VCDS (VAGCOM) / Vikakoodit takaisin
10.08.19 - klo:16:41
Moro.

Auto scannasin 3c -09 passatin ja tallensin kaikkineen vikakoodeineen koneelle. Saako miten helposti kyseisen vikakoodit palautettua autoon takaisin? Voisiko joku kertoa miten se onnistuu? Tilanne vähän päällä niin asialla olisi kiire. Suuret kiitokset avusta jo etukäteen.



#23
Okei. Pitänee toki seurailla miten paljon alkaa temppuilemaan. Toki ei varmaan kummallisesta viasta ole kysymys, koska korjaa viiveellä sen lämpötilan. Sen olen toki huomannut, että tänään ja eilen aamulla se korjas melko nopeasti lämpötilan oikeaksi kun taas töistä lähtiessä kun lämpötila oli ulkona lämmennyt yli 10 astetta toki pakkasella edelleen, niin se korjaaminen  kesti huomattavasti kauemmin.
#24
Moro!

Minulla tänään töistä lähtiessä -15 2.0tdi passatin lämpöila näytti noin 7 astetta liian kylmää kuin todellisuudessa oli. Eli näytti sellaista -13 kun ulkona oli sellainen -6. Se kyllä tippui tuohon -6 asteeseen muutaman kilometrin jälkeen. Auto ollut mulla vasta pari viikkoa ja nyt teki ekan kerran. Kovemmilla pakkasilla oli viimasuoja ja tänä aamuna pakkasta olikin yllättäen -17 vaikka lupasi vaan -10 joten en tajunnut laittaa viimasuojaa keulalle. Aamulla kun ajoin auton työpaikan pihaan se näytti tuota -13.  Olen pitänyt yleensä -10 rajana viimasuojan käytölle, tosin jotkut ovat sitä mieltä varmaan että pakkasella pitää aina olla mut any way. Aikaisemmin ei ole ollut mitään vaikka olen ajanut ilman viimasuojaa tai sen kanssa. Täällä oli ainakin Puuhis, a_jaba, passo_s, Rimpula keskustellut samankaltaisesta viasta, mutta miten teillä on asia ratkennut vai onko edelleenkään?
#25
Lainaus käyttäjältä: Juzu84 - 17.02.19 - klo:17:36
Ookko nyt ihan varma että ääni tulee kytkimestä ettei vaan tulis jostain moottorin tuennasta tai pakoputken joustoliitoksesta?

No enhän mä sata varma ole, mutta se vaan ääntää edellä mainituissa tilanteissa. No jos se olisi joku tuenta tai joustoliitos niin pystyykö noita miten varmistamaan millä konsteilla? Kuulostaa oudolta, mutta toki mahdolliselta. Onko sinulla kenties kokemusta noista äänistä kun heitit tuollaisen ajatuksen? :)
#26
Riittääkö pelkän kytkinlevyn vaihto vai pitääkö vaihtaa muutkin hilppeet samalla kun availee paikkoja. Ja onko järkevää vaihtaa kaikki muutkin jos ei mitään muuta oiretta autossa tunnu olevan siellä suunnalla?
#27
Moro.

En oikein tiennyt pitäisikö laittaa kyssäri johonkin valmiiseen aiheeseen, mutta siirretään tarvittaessa. Eli otsikon mukainen vika on kysymyksessä. Tuo vingahdus on säännöllisenpää lähtiessä pakittamaan mutta aika ajoin myös eteenpäin lähtiessä. Se ei ole mielestäni kovin paha ääni ainakaan vielä. En ole vielä saanut selvyyttä että miten kytkintä pitää nostaa että ääni kuuluu. Mutta lähinnä minua kiinnostaisi tietää mistä tarkemmin vingahdus mahdollisesti tulee et mikä siellä  on menossa rikki? Ja voiko sitä ääntä jollain tavalla hallita esim. Kytkimen nosto tavalla ettei se vingahtaisi? Ja jos jollain jopa tietoa mahdollisesta kustannuksista tulevalle rempalle? Auto on 1.6tdi b7 Passat manuaalilaatikolla tietysti. Ajettu sellainen 208tkm.

Olen myös miettinyt auton vaihtoa niin mitenhän hanakasti liike ottautuu tuohon pieneen vingahdukseen ja laskeeko auton arvo miten herkästi?
#28
Laakkosella 450â,¬ töineen päivineen. 163â,¬ osa ja loput työtä. Täytyy nyt miettiä mitä tuolle tekee..oottaako  et sanoo totaalisesti sopimuksen irti et voidaan sata varmasti sanoa että elv  on syy vai veiskö jo ennakkoon huoltoon.  Tosin emmä nyt tiedä voiko se enää muu vika ollakaan.

Semmoisen huomasin tänään, että start&stop ei muuten toimi. Tai siis se sammuttaa auton mutta käskee starttaamaan  auton manuaalisesti. Tämä on varmaan osa oireilua tuon elv takia vai?
#29
Joo eivät tietenkään lähde vaihtamaan mitään nippeliä eikä nappelia vaan koko osa. Toki jos itsellä riittäisi osaamista ja rohkeutta lähteä nikkaroimaan ja tietysti aikaa niin silloin voisi itekin tehdä. Mutta oon niin helvetin arka lähteä ite laittelemaan, ettei sitten säry mitää muuta ni äkkiä pieni korjaus muuttuu isommaksi ja sit pitää viedä pajalle ja alkaa maksamaan. Mutta pitää odotella Laakkosen kustannusarvio tuosta ELV:stä ja sitten miettiä mitä tehdä.

Tässä on myös tietysti se, että olen suunnitellut auton vaihtoa ja tämä mahdollinen ELV ongelma nyt vähän hidastaa sitä. Olen miettinyt, että jos se nyt todetaan ELV viaksi, niin kannattaako ensin laittaa auto sitä myöten kuntoon vai myydä ELV vikaisena auto? Meinaan sitä, että jos sen myy ELV vikaisena ja liike vähentää autonarvosta tuon korjauksen osuuden, niin sitten jos siinä onkin isompaa ettei ELV:n korjaus riitä niin se ei meniskään minun pussista. :D Koska minähän sen maksan joka tapauksessa korjattiinpa tuo ELV ennen tai jälkeen kauppojen. Toki pitäisi löytää vaan ns uusi auto piakkoin. Kierosti ajatellen ehkä, mut mietinpähän tällaistakin. :D

Kiitos kuvista ja linkistä mitä laitoitte.
#30
Joo murtopulteilla on kiinni tuo ELV kuulemma. Ja kyllä, Laakkonen puhui tuosta kertaohjelmoinnista osan osalta...en vain enää muistanut edellistä viestiä kirjoittaessa. :D No kyllä se sinne 400â,¬ hintoihin nousee töineen päivineen, kun äkkiseltään epäili Laakkonen töiden (n. 2h) ja osan olevan 50/50.

Ihan uteliaisuudesta, ni onko tämä mukavuusboxi myös kertaohjelmoitava? Mitä kaikkea tuo mukavuusboxi muuten pitää sisällään? Voiko mukavuusboxiin sisälle vaihtaa sitten eri moduuleja mikäli se sellaisia pitää sisällään vai onko sekin niin, että vaihtaavat suoraan koko boxin ja sillä selvä?

Varmaan tuo kierrätyshommakin on vaan rahastuskeino, että aina vaan uutta boxia niin hyvin saa otettua autoilijalta rahat poies. :D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy