Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Popo

#1
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 09.07.23 - klo:20:06
Siis mikä on polttareiden/plugareiden ostajien näkemys tulevaisuudesta sillä aikahorisontilla millä he uuden autonsa aikovat pitää?

Auton pitäisi vastata ihan samoihin tarpeisiin kuin ennenkin. Ehkä tavaratilasta voi tinkiä ja sehän uhrataankin usein akkuja varten. Ei tarpeet ratkaisevasti muutu vain, koska sähköauto.Ja omalla rahalla ostettuna, kohtuullisena kertasuorituksena, joten sähkölisäkään ei innosta. 50-tonnia tavallisesta perheautosta on liikaa.

Päivittäinen ajo ei pitkää ole ja etätyötkin todellisuutta, mutta silti todellista tarvetta on myös useiden satojen kilometrien etenemiselle ilman "tankkausta". Octavian seuraajan etsiminen ei nyt sitten olekaan kovin helppoa, v. 2023. Jälkiviisaana voi todeta, että olisi pitänyt ostaa viimeisistä III Octavioista seuraava auto. Niitä sentään sai ilman vuosien odotusta ja hinnatkin olivat alempana. Kun seuraava auto tod näk kuitenkin on bensaa polttava...
#2
Lainaus käyttäjältä: kerkko - 29.05.23 - klo:08:05
Ajelin -13 Beetle 1,2 tsi -Cabriolla 10 v ja 440 000 km vailla nokkakejuhuolia. Loppua kohden piti joskus käynnistettäessä äänen. Kunnossa kuitenkin huollon mukaan oli.

Tässä on kyllä ylitetty jo moottorin laskennallinen käyttöikäkin.  :)

Mutta eiköhän siinä jotain perää ole, että "loppupään" ketjut ovat parempia...
#3
 Ainakin merkkihuollot suosittavat vähintään  6-vuoden vaihtoväliä jakohihnalle. Ei siis ongelma, vaan "normaalia kunnossapitoa", mutta maksaa silti...
#4
95 tkm ajettuna alkoi pöristä kylmänä reippaammin. Silloin merkkihuollossa mittauksen mukaan kiristimen pituus vielä toleranssin puitteissa. Nyt 130500 ajettu ja ajoittain pärisee, mutta ei ole suurempaa muutosta tullut. Näillä mennään. "Kallista ketjuremppaa" odotellessa on rahaa mennyt ihan tarpeeksi jo "normaaliin kunnossapitoon".

Osat ei nykyisin ole valmiina settinä kalliita, että suurin kuluerä on työ. Jos se hoituu jopa itse niin mikä ettei. Olen varautunut johonkin n. tonnin+ menoerään. Siihen toki sisältyy uudet öljytkin...
#5
 Oma 1.2 TSI Octavia päätyi tuohon EPC valon "nilkutus-tilaan" ja ajoturvan kautta hinurilla lähimpään merkkihuoltoon muutama vuosi sitten. Vikakoodit näyttivät ties mitä, mutta tulpanjohdot vaihdettiin, ei puolaa. Sen jälkeen on pelannut, paitsi toissa viikolla auto seisoi kosteassa melkein viikon ja ekalla startilla sen jälkeen EPC syttyi. Virta pois ja uudelleen ei ole valo  palannut, toistaiseksi...

#6
Lainaus käyttäjältä: pekeke - 29.07.22 - klo:12:54
Niin, yleensähän narina kuuluu juurikin jostain apparin penkin suunnasta.

Jaa. Minun autossani se on se pelkääjän paikka...  ;D
#7
No joo, vastataan itse, jos tästä joku joskus hyötyisi. Tutkivat auton, mitään ei suoraan löytynyt, mutta epäilevät vaihdetun etupään tukilaakerin olevan "maanantaikappale". Että uutta takuuna tilalle ensi viikolla, toivotaan että auttaa. Onneksi narina kuului myös koeajajan korviin, ei vain asiakkaan päässä...
#8
II Octaviasta katkesi toinen etujousi ja takajousien vaihtoa oli jo suositeltu ruostumisen vuoksi. Eli kaikki samalla korjaamokäynnillä vaihtoon. Lisäksi edestä vaihtui toinen koiranluu sekä tehtiin nelipyöräsuuntaus.

Heti rempan jälkeen ainoa havainto oli ehkä hieman kohonnut etupää. Parin päivän jälkeen alkoi varsinkin pienemmissä epätasaisuuksissa kuulua tätä narinaa, tod näk oikealta puolelta, myös ihan kävelyvauhdissa. Isommissa montuissa ei erikoisempaa erotu. Mistähän tuo narina voisi johtua, mikä  ottaa kiinni?

Aion ottaa pajalle yhteyttä, mutta vinkit voisivat auttaa reklamaatiossa. Aiemmin tuollaista ääntä ei ole kuulunut. Korjaamosta ei aiempaa kokemusta, tuttuun paikkaan kun ei heinäkuussa aikaa saanut ja asiakaspalaute näillä vaihtelevaa ongelmatilanteissa...
#9
Lainaus käyttäjältä: Avolava - 08.07.22 - klo:11:43
Jos vielä jotain halpoja kohteita haluaa tutkia, niin joskus tuli jossain vastaan, että polttoaineputket / -letkut napsuttavat runkoa vasten.

Tämä kannattaa selvittää. Omassa Skodassa tuo naputus ilmeni juurikin tyhjäkäynnillä kohdistuen matkustajan puolelle eteen. Merkkihuollossa oli tuttu juttu ja muistaakseni laittoivat sinne jotakin massaa demppaamaan putkien liikettä...
#10
Lainaus käyttäjältä: JouniJL - 17.05.22 - klo:15:52
Ettei vain kiinnikkeet ole menneet rikki väärän avaustavan vuoksi. Vaihdoin itse ensimmäisen lampun sisälokarin välistä ja nolotti, kun huomasin tämän

Peitelevyn poisto sormilla ei ole ihan helppoa. Sellainen vinkki tod  näk tältä sivustolta muistuu mieleen, että kangasta tms. pehmustetta pihtien leukoihin ja voimalla lähtee. Itsellä on toiminut. Vuoden 2012 Ocussa nuo lamppujen kannat usein sulivat nopeasti, kyseessä materiaalivika. Takuuajan jälkeen nuo tuli vaihdettua jonkinlaisen "vastaantulon" merkeissä molemmat. Nykyiset polttimot kestäneet todella pitkään...
#11
Erittäin hyvää palvelua tarjonnut rengasliike sai myytyä Yokohaman renkaat 195/65R15 , ovat vielä asennusta vailla, joten merkkiä ehtii vaihtaa. Myyjä kehui käyttäjien kiitelleen hiljaisiksi, mikä jyristävän II Ocun kuskia ilahdutti. Hieman harvinaisemmasta rengasmerkistä kokemukseksia kuitenkin  olisi mukava kuulla.
#12
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 14.03.22 - klo:13:01
Huurre joka lähtee pois ajossa on ok mutta pisarat ei todellakaan. Ja ajossa sen pitäisi joka tapauksessa kuivua. Itse ei kannata alkaa soveltamaan mitään patentteja. Ei ole ominaisuus vaan vika. Varmaan menee umpio vaihtoon.

Lähiviikkoina se selviää (ellei tule reipas takatalvi), kuivuuko umpio. Omassa II-kopan Ocussa edellisenä talvena kastunut Xenon-umpio kuivui keväällä 2021 yllättävän nopeasti. Mutta viime syksynä kosteus saapui taas...
#13
Lainaus käyttäjältä: Max3 - 15.01.22 - klo:20:08
Octavia 2017 pre oli 5 vuoden huollossa, ajettu 60 tkm, sanoivat että pyöränlaakeri jurisee edessä, kuulemma yleinen vika. No ei täällä tuosta ole mitenkään kirjoiteltu, enkä itse ole tuollaista ääntä huomannut. Pyöränlaakerin vaihto maksoi 320â,¬, kai se oli sitten tarpeellista.

Tutulla Ocu 1.2 TSI vuodelta 2016 ja pyöränlaakerit vaihdettu...
#14
Octavia II (04-13) / Vs: Jakoketjun vaihto
14.12.21 - klo:14:38
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 13.12.21 - klo:10:56
1.2 koneessa kiristimen saa irroitettua ilman mitään purkamista, kiristin vain kierretään irti sylinterinkannesta. Tiedä sitten tapahtuuko mittaus jotenkin sieltä kiristimen reijästä.

Kuvan keltainen "pultinkanta" on se kiristin.

Kiitos, hyvä kuva. Tää alkaa selvitä, 1.2 koneessa tuo jakopään "kurkistusaukko" löytyy ja kaipa siitä kiristimen reiästä tunkevat sisään jonkun mitan, jolla ketjun venymistä eli kiristimen pituuden riittävyyttä mitataan. Tämä menettely ei ole jostain syystä "yleisessä jakoketju-keskustelussa" ole tullut esiin, mutta "yksnelosessa" ei siis onnistu.

Aiemmin väitettiin, että kiristin toimisi pelkällä öljynpaineella, mutta huollossa muistaakseni ovat kertoneet, että näissä "uudemmissa" olisi jo jokin jousi tms. mekanismi apuna. Voihan se olla myös niin, että kun ketju venyy ja kiristimeltä vaaditaan pitempää liikettä, kestää startissa sen aktivointikin öljynpaineella pitempään ja meteliä kuuluu uutta moottoria enemmän, vaikka ihan "tapissa" ei säätö olekaan, vielä... ???
#15
Octavia II (04-13) / Vs: Jakoketjun vaihto
24.11.21 - klo:13:09
Lainaus käyttäjältä: iqo - 24.11.21 - klo:10:27
Aloittajalle sanoisin, että jos todella on aikomus ajella autolla vielä 100tkm, niin 90% todennäköisyydellä ketjumurheet osuvat tuolle välille. Sikäli voisi hyvillä mielein tehdä homman jo ennakoidusti. Silloin ei tarvitsisi ainakaan pelätä, että onko jako hypännyt tms. kun rallatus alkaa tai moottorin vikavalo syttyy. Jos haluaa jotain faktaa päätöksen pohjaksi, niin voisi toki teettää huollossa mittauksen, jolla jakoketjun venymisastetta selvitetään valmistajan laatiman proseduurin avulla. Joskus venynyt ketju hyppää rattailla tuota mittausta tehtäessä, jolloin remontti on tietysti pakollinen. Montaa kymppiä en kuitenkaan mittaukseen sijoittaisi, koska tuloksen melkein tietää jo ennakkoon.

Ilmeisesti Volkkarin huolloissa ovat tehneet tuon "koeponnistuksen" ketjulle. Omalla kohdalla kahdessa eri Skoda-merkkihuollossa on mitattu kiristimen pituutta ja tätä palstaa lukiessa on jäänyt epäselväksi, miten nuo mittaustavat korreloivat tulosten osalta. Viimeksi maksoin tarkistuksen itse, kun siihen n. 94  tkm ajetussa 1.2 TSI:ssä satunnaisesti pitempään jatkuvan käynnistys-äänen perusteella aihetta ilmeni. Kiristimen pituus oli raja-arvojen sisällä (72mm, max 74mm), eikä mitään siis tehty. Aiemmin oli huollosta infottu, ettei jaon pitäisi ainakaan näissä uudemmissa moottori-versioissa (1.2 TSI) hypätä ketjun löystyttyäkään. Vaan kuka tietää, ainakin yli 22 tkm ajo on tarkistuksen jälkeen sujunut entiseen tapaan. Jossain jakoketjukeskustelun tuoksinassa on myös mainittu, että pelkkä tuon "lopussa" olevan kiristimen vaihtaminen voisi auttaa. Miten se auttaa venyneen ketjun suhteen, ei tekniikan suhteen kädettömälle aukea. Ketjuremppaa paljon halvempaa se toki olisi.

Mutta ainakaan ne ennustukset tältä palstalta eivät ole toteutuneet , että n. 20 tkm ja alle 2-vuotta ajetun moottorin ketjun kiristimen arvot menisivät yli toleranssin, kun ajaa saman verran lisää...
#16
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 15.11.21 - klo:11:07
Tein itse jakopäärempan sukulaisen autoon viime Joulun pyhinä, moottori juuri toi CBZB.

Jakopään osat marmorilla joku 600-700.

Oliko tämä siis pelkkien osien hinta täysin vastaavasta sarjasta, kuin tuo 199â,¬ VAG:n valmistama? Kallistahan marmorilla on, mutta tässä on kyllä hurja ero.

Kesäkuussa 2020 1.2. TSI Octavia kävi ketjun/kiristimen mittauksessa, koska alkoi äännellä satunnaisesti pitempään käynnistyksessä. Silloin mitään ei vielä päädytty tekemään, kun kiristimen pituus 72 mm ja sallittu maksimi 74mm. Ajoa on tullut lisää n. 22 tkm ja edelleen pidempi rallatus on satunnaista kylmänä. Sen hetken tiedon mukaan tarjolla on kuulemma näihin nyt jo (heilläkin) valmis remonttiosien-paketti n. 350 â,¬:n hintaan + töiden kanssa mennään tuhannen euron hintaluokkaan. Kyseinen huolto tosin on merkkihuolto-statuksestaan huolimatta enemmän "monimerkkihuolto", ei autoliikeen oheispalvelu yhdelle edustukselle...
#17
Lainaus käyttäjältä: Ukko - 08.11.21 - klo:14:21
Juuri noin, nämä ongelmat ovat jatkuneet VAG-konsernin autoissa ainakin kymmenen vuotta. Yleensä alkaa jostain kulmasta ja sitten ajan myötä muutkin alkavat päästämään vettä sisään. Takuuaikana hoituu maahantuojan piikkiin (kun hävisivät ennakkotapauksen) ja sen jälkeen kuluttaja maksaa itse.

Kustannukset on luokkaa 5000-15 000 euroa (etuvalojen vaihto), merkeistä Audilla ja Skodalla on kalleimmat varaosat.

Tähän saakka olen pitänyt II Ocu Faceliftin  Xenon-umpioita kalliina suhteessa tavan halogeeni-umpioihin verrattuna, mutta muutamia satasiahan ne erot ovat, eikä sentään yli tonnia pari. Mutta ehkä uudemmissa ovat tuhansien paukkuja, huh huh. ???

Viime talvena vasen umpio kostui, mutta kuivui huhtikuun lopun katsastukseen mennessä. Nyt on taas umpio märkänä...
#18
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 23.09.21 - klo:09:58
Mekanismi alkaa jumittamaan ja samalla kuluttaa palat. Käsijarrumekanismi kuitenkin liikuttaa paloja, vaikka ei paljon jarruttelisikaan.

Voi tuohon toki jonkun salaliittoteorian kehittää, jos haluaa.

Toissa keväänä Octavian renkaiden vaihdon yhteydessä ilmeni, että takana jarrupalat lähes loppu. Huollossa selvisi, että jarrusylinterit olivat täysin jumissa, että vaihtoon menivät nekin ja syy kulumiseen selvisi. Levyjä ei vielä tarvinnut onneksi vaihtaa silloin. Vajaan 8 vuoden ja yli 90 tkm:n aikana jarruja oli putsattu huollossa lisätöinä ja pyrin huomioimaan niiden käytön, vaikka ajotyyli onkin "ennakoiva". Mutta näin ne takajarrut käyttäytyy...
#19
Lainaus käyttäjältä: JP84 - 06.09.21 - klo:10:36
Onko kyllä tympeää, kun varmasti myyjilläkin on tiedossa, että toimituksissa on viiveitä, niin silti ostajille puhutuaan kaupanteon yhteydessä 4-5 kuukauden toimitusajasta. Eikö kaikkien kannalta olisi parempi suoraan sanoa, että toimitusaika voi ollakin 6-10 kuukautta, tai jopa ylikin?

Perinteistä meininkiä. Asiakashan saattaa vaihtaa liikettä ja merkkiä, jos totuus kerrotaan. Ei sitä luottamusta myytävän automerkin ylivoimaiseen haluttavuuteen sitten myyjällä olekaan. Itse arvostan auton ostossa erityisesti  hyvää palvelua ja rehellisyyttä, mutta automyyjä elää hetkessä, kauppa kerrallaan. Minulle on tarjottu joskus toukokuun alussa vielä kesäksi ajoon sellaista automallia, että ko. farkku-versio oli tulossa tarjolle vasta syyskuussa.  Kuitenkin automyyjä lupaili, että heinäkuun lopulle farkku saataisiin. En alkanut kyselemään, mistä hän sen minulle taikoisi, jätin koeajon lyhyemmästäkin versiosta väliin...
#20
Jahas, 10-vuotias 1.2 TSI DSG ja ajettu 256 tkm...

Tästä tulikin mieleen, kun takuuaikana käytin TSIn ketjun tarkistuksessa Veholla. Mulle "luvattiin" että kyllä 200 tkm jälkeen tekniikan puolella on odotettavissa  isompaa remppaa näissä vähällä huollolla pärjäävissä nykyautoissa. Suomi alkaa olla täynnä näitä muutaman tonnin autoja, joita ei saa pidettyä ajokunnossa ilman muutamien tuhansien eurojen remppoja...  ???

Moni tällä palstalla on ollut sitä mieltä, että koko tuon ajan dsg on kusetus. Auton myyjän ei tarvitse erityisesti huijata, että jotain ongelmaa ilmenisi noilla kilometreillä, mutta ymmärrän harmituksen, kun ajoitus on tämä. Tällainen auto juuri vaatisi "myyjäliikkeen vastuuta", mutta yksityisten kauppaanhan nämä päätyvät...

Mielestäni apua ja neuvoja on palstalla kyllä koitettu antaa. Pelkkä sympatia myyjän haukkumiseen ei olisi auttanut tämänkään vertaa. Tuskin myyjä on luvannut sinulle uutta vastaavaa autoa 4300 â,¬:n hinnalla, joten ei sitä oikeusteitsekään voi vaatia.
#21
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.05.21 - klo:16:47
Tuolla alla olevalla hinnalla tekee sen kaksi hihnanvaihtoa (Jopa kolme). Normaaleilla kilsoilla ajelee sen 12 vuotta ja helposti 300tkm. Unohtamatta että jos tuo ketju katkeaa, niin aina pelkällä vaihdolla ei selviäkkään.

Oletan 1.2 ja 1.4TSI vaihtojen hinnan olevan nimenomaan jakohihnojen vaihdon hintoja ei ketjun?

1.4 TSIn ketjurempan hinta 1600 -1800â,¬ kuulostaa kieltämättä reippaalta. Oma kiinnostus kohdistuu 1.2 moottoriin joka on yksinkertaisempi. Töineen alle tonnin on luvattu, 1.4 hintoja en ole kysellyt. Voi siis olettaa, että kun TSIn ketjuremppaa mainostetaan alkaen 900â,¬, se ei tarkoita 1.4 konetta.

"Normaalina kunnossapitona" 749â,¬ on kuitenkin "vähän ajavalle" (10 - 15tkm/v) kuuden vuoden kohdalla aika iso kustannus. Kaikkine muiden huoltotöineen toista tonnia tod näk..
#22
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.05.21 - klo:09:41
Ketjun piti kestää auton elinkaaren jakohihnan ei. Tässä on hienoinen ero.

Näin. Hihnan vaihto taas on normaalia kunnossapitoa, suositellaan 6 vuoden välein. Eikä rahanmenoa voi estää. Laakkonen aina valmiina palvelemaan:

"JAKOHIHNAN VAIHTOPAKETIT DIESEL- JA BENSIINIMOOTTOREIHIN.
Dieselmoottorit 599 â,¬

1,2 TSI ja 1,4 TSI moottorit 749 â,¬"

Mutta alkuperäisellä ketjulla mennään, 105 tkm ja 9 v. takana. Ketjupaketti vaihtotöineen ei nykyisin hinnaltaan hihna-huollosta paljoa eroa, ainakaan 1.2 TSIn osalta...
#23
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 04.04.21 - klo:17:05
Ketjunvaihto maksoi itselleni 1.2 tsihin 650â,¬ kaikkineen. Ei siis kovin kallis.
Kiitos tästä, tällainen käsitys aiheesta on muodostunut. Onko kyseessä  ei-merkkikorjaamo, aika halpa? En ketjun vuoksi omaa 1.2-Ocua ole tässä tilanteessa hukkaamassa. Hihnan vaihto lähes samaan hintaan olisi tullut eteen  merkkihuollossa jo 6-vuoden kohdalla...
#24
Lainaus käyttäjältä: Foxit - 30.03.21 - klo:11:20
En tiedä kuinka paljon jakopään ketjun vaihto nykyisin kustantaa halvimmillaan asiallisesti tehtynä, joten sen puoleen ei ongelmaa.

Et tiedä jakopää-rempan hintaa  joten se ei ole  ongelma? Sori  mutta oli pakko palata tähän. Mitä o i k e a s t i tarkoitat? Jatkossa suosittelet diesel 1.2-moottoria manuaali-vaihteilla, sen ymmärsin, alkua en...  ;)
#25
Lainaus käyttäjältä: prinne - 17.02.21 - klo:13:04
Tuskin löydät yhtään automerkkiä tai mallia ilman vikoja tai erikoisia ominaisuuksia

Tämä. Ennen uuden auton ostoa vain pitäisi löytää sellaiset keskustelupalstat, joissa näitä avoimesti käsitellään. Kuten täällä.

Auton vaihto vähitellen mielessä, mutta toki käy mielessä, josko odottaisi niitä tiistaina valmistettuja Ocuja...  :D
#26
Kun kampiakselin hammasratas on saatavana ja todistettavasti asennettukin, voinee nuo tässä pitkässä keskustelussa jo vuosia sitten esitetyt väitteet rattaan vaihtokelvottomuudesta unohtaa. Mistä ovat lähtöisin tietysti askarruttaa, jos se onkin 1.4 TSI, jossa ei voi ratasta vaihtaa. Varmaa luuloa...

Ketju 1.2 TSI:n öljynkulutuksesta en ole aiemmin kuullut, jakopään remppa tai ei. Sen sijaan uudemmat hihna 1.2 TSI-moottorit ovat tällaista mainetta saaneet, kun niistäkin on jo vuosien kokemusta. Oma 4/2012 moottori ei ole öljyä vienyt  max 16 tkm vaihtovälillä. Alkuperäisellä ketjulla menty 102500 km, ajoittaista ääntelyä käynnistyksessä, mutta kiristin mitattu olevan toleransseissa. Viime kesänä.



#27
Lainaus käyttäjältä: Valmet - 12.02.21 - klo:19:39
Saka on yhtälailla lestataustainen. Sah:lla samat taustat. Pieni piiri...

Jesse muistaa niitä  jotka muistavat Jesseä, muista ei niin suurta lukua. Sellasta kuluttajan suojaa? Vaikka eikös esivaltaa pitäisi kuitenkin kunnioittaa...  ???
#28
Lainaus käyttäjältä: cannon - 12.02.21 - klo:08:22
Olisiko suosituksia Skoda-huolloista pääkaupunkiseudulla? Metroautoa olen käyttänyt tähän asti, mutta nyt voisi kokeilla jotain muuta. Edessä olisi kaiketi hihnanvaihto-remppa, joten osaava paikka on haussa. Merkkihuolto, missä hinta-laatusuhde kohdallaan etusijalla, ja sijaisauto ilmaiseksi  ;)

Tsekkaa Alppilan Autohuolto: https://www.alppilanautohuolto.fi/alppilan-toimipiste/

Kyllä ne varmaan hihnan osaa/haluaa vaihtaa, kun olen kuullut ko. "normaalia kunnossapitoa" tarjottavan ihan oma-aloitteisesti huollon jo varanneelle asiakkaalle, koska kilometrit... ;)

Sijaisauto lienee 50â,¬/päivä, mutta itse ajelin viime kesänä Fabialla pelkän bensan hinnalla ainakin viikon edestä, kun jarrurempan jälkimainingeissa meni pajalla vähän pitempään. Ei Alppilakaan mikään hyväntekeväisyyslaitos ole, mutta jos olet Metroauton kanssa pärjännyt, niin eiköhän nuo ainakin samalle tasolle yllä. Ainakin korjaavat mokailunsa ihan ok. Metroautosta on siltä osin vain ikäviä muistoja, mutta se olikin edesmennyt Viikin  "virheetön toimipaikka"...  ???
#29
20000+-hintaluokan Volvo ja mieluusti V60 on ollut harkinnassa seuraavaksi kulkuvälineeksi, mutta eihän tällaiset tarinat tietenkään innosta siirtymään "uuden karheeseen" premiumiin. Tiedä sitten miten Volvon organisaatio omista takuun alaisista vaihtoautoistaan vastaa. Nämä hupparipoikien kevennetyn turvan autokaupat ei ainakaan kaupoille innosta.

Ei tuo Kuluttajariita ltk sinänsä pelota, asuntokaupoissa sieltä tuli toivottu suositus, jota myös noudatettiin. Mutta siinä meni se kaksi vuotta. Autolla pitäisi myös ajaa, eikä odottaa päätöstä ja tämän nuo autokaupan veijarit tietävät...  ???
#30
Lainaus käyttäjältä: KunfuPanda - 07.02.21 - klo:19:40
Pitkään tullut seurattua tätä foorumia ja nyt päätin ottaa keskusteluun osaa, kun ei aivan huoleton alku ole ollut uuden Octavian kanssa.

Reilun viikon ollut uusi auto (Octavia Combi 1.0 dsg eTec) ajettu 800km.

Muutenhan noin ominaisuuksiltaan auto on ollut hyvä.

Tervetuloa joukkoon! Näistä "litran kevareista" ei vielä ole kovin paljoa kokemuksia. Mites tuo uusi paketti kulkee verrattuna edelliseen 1.0 dsg-malliin? Se lisävääntö lähinnä kiinnostaa, avittaako oikeasti, painoa ilmeisesti on kuitenkin tullut lisää...
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy