Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Riso

#1
Autona on Octavia mk2 vm 2010 HB, TSI 1.4 manuaalivaihteilla. Ajaessa on alkanut kuulumaan vienoa ujeltavaa ääntä kun nopeus ylittää 40km/h. Ã,,änen voimakkuus eikä taajuus muutu vauhdin kasvaessa. Ã,,äni kuuluu selkeästi vaikka radio ja ilmastointi on päällä. Ã,,änen suuntaa on vaikeaa paikallistaa, kun yleensä kuski matkustaa yksin.

Välillä ääni häviää kun kytkimen painaa pohjaan, mutta ei aina. Vaihteella tai kierroslukemalla ei ole merkitystä ja tyhjäkäynnillä ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Kytkin ei ravista eikä luista ja vaihteetkin kytkeytyvät ongelmitta.

Jarrut eivät todennäköisesti hankaa, koska jarrulevyt/satulat eivätkä vanteet ole tuntuneet erityisen kuumilta ajon jälkeen.

Mikä siis on leviämässä autosta vai laitetaanko radiota kovemmalle?
#2
Eikös tuo aux liitäntä ole tarkoitettu äänen tuomiseen ulkoisesta lähteestä, eikä kuulokkeita varte?
Ainakin omassa ocu2:ssa vm2010 niin auxiin kun kytkee puhelimen niin voi puhelimessa olevaa musiikkia soittaa auton radion kautta.
#3
Dodih. Nyt on selvitetty tämäkin mysteeri ja syynä oli maadoitus. Hapettumaa luukun lukkossa olevassa liittimessä sekä toisessa rekisterikilven valon liittimessä. Nämä putsailtu ja toimivuus sentään nousi 98%. Välillä hieman pätkii ja räpsii valoja, niin epäillys on, että hapettuma on päässyt lukkoyksikön sisäpuolellekin. Täytyy tutkia saako sitä availtua.
#4
Kaivetaan tämä ikivanha ketju taas pölyistä ja katsotaas joskos tulisi uusia ideoita. Eli nyt eivät kontin valot ole palaneet varmaan syksystä lähtien ollenkaan. Kuitenkin kun kontin avaa, niin mittaristoon mfd:lle ilmestyy, että kontti on auki. Samoin kabiinin valot syttyvät. Tästä päätellen ja testattu sulake on ehjä, jonka takana kontin valot on.

Mittasin kumpi on maajohto ja kytkemällä ylimääräisen maan auton runkoon valot palavat, tosin koko ajan eivätkä sammu vaikka kontin luukun sulkee. Tutkailin kontin sisällä olevia piuhoja ja liittimiä, mutta en löytänyt katkeamista tai hapettumaa liittimistä.

Koska ylimääräisellä maa:lla valot kuitenkin toimii, niin oisko kuitenkin murtuma jossain maa piuhassa vai miten nämä valot ovat ohjattu? Nyt kun tuntuu, että jotenkin ohjaus ei mene valoille asti...
#5
Tuohon ohjainboksiin en nyt osaa oikeastaan sanoa, että onko se nyt oikea vai väärä sun autoon. Onko kauppa vastaillut mitään siihen, että oisko 1.8 tsi ocua varten pitäny olla eri ohjainyksikkö?


Mutta tuo johtojen pituudesta valittaminen huollon toimesta kuulostaa nyt hieman naurettavalta. Muistaakseni kun itse mittailin niin aika naftisti mitoitettu ne oli, ellei jopa hieman lyhyet. Mutta kolvi käteen ja jatkoa tinamaan. Itsellä nyt piuhat jäi lyhyeksi siitäkin syystä, että vetokoukun piuhasarja oli asennettu ja samalla tukittu rungon läpivienti lyhimmältä matkalta. Tästä johtuen ei ohjainboksikaan ole alkuperäisessä paikassa vasemman lokarin päällä, vaan takavalon alla pellissä kiinni.

Kaveri joka on enemmän säätänyt noiden kanssa, hoiti kojelaudan alle kytkennät, joten en osaa itse sanoa siitä. Voin toki tarvittaessa kysellä häneltä.
#6
Jos liike sen tutkan asentaa, niin miksi täytyisi itse päästä johtojen paikkoja vaihtamaan? Eiks ne sit asenna sen kuitenkin kokonaisuutena, eli anturit, kytke can väylään ja koodaa kuntoon?

Ja kyl nähtävästi jotenkin voi päästä käsiksi antureihin purkamatta puskuria kokonaan irti. Oli nimittäin oma auto huollossa kun oli yksi anturi irronnut ja siinä 30min odottelun aikana olivat fiksanneet sen. Ei siin ajassa kuitenkaan pureta ja kasata koko puskuria.
#7
Eipä omassakaan paketisss ohjeita tullut mukana. Tosin aika selekää se sinääsnä oli, yhet piuhat virralle ja toiset datalle can väylään.

Jotenkin niistä piuhoista pystyi päättelee mikä on mikäkin numero, mutta vimristään testaamalla huomaa jos piuha menee "väärään" anturiin. Nimim. Kaksi piuhaa ristissä.

Ja itsellä toimii sen jälkeen kun radiolle oli vcds:llä koodattu, että autoon on asennettu tutka. Muuten tutka toimi kyllä, mutta radion näytöllä ei näkynyt mitään.
#8
Lainaus käyttäjältä: pomo - 30.10.14 - klo:12:08
Elikkäs palataan vanhaan aiheeseen, osaako joku sanoa mikä malli käy Swingin kanssa octavia II facelift combiin taakse? Eli pelkkä takapiippari, käykö 5JO919475A eli http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/park-pilotpla-park-assistentops-sets-parts/oem-rear-parktronic-ops-for-vw/#product_5471
Lyhyesyti, kyllä. En usko, että on eroa combin ja sedanin välillä, kun ei noissa kaupoissakaan sitä eritellä. Asennuskuvia http://1drv.ms/1yJRyVI
#9
Lainaus käyttäjältä: pomo - 30.10.14 - klo:18:51
Mahtaako  5JO919475A osanumerolla oleva takapysäköintitutka sopia ocativa II combi faceliftiin? eli http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/park-pilotpla-park-assistentops-sets-parts/oem-rear-parktronic-ops-for-vw/#product_547
Pitäis sopia. Eipä tuollaisen tekniikan osalta varmaan eroa ole onko combi vai sedan. Omassa FL sedanissa on juuri tuolla osanumerolla tilattu paketti ja hyvin toimii.
#10
Lainaus käyttäjältä: SNG - 24.10.14 - klo:18:36
Nyt onnistuin paikannuksessa. Ekan kerran rupesi naksumaan, tai enemmänkin tärräämään. trr...trr...

Eli rele menee uusiksi.

Sijaitsee ratin vasemmalla puolella kojelaudan sisällä. Kojelaudan päässä OCU II:ssa pelkkiä sulakkeita.

Mites tuonne pääsee käsiksi? Aiemmin kun asentelin telematiikkalaitteita kojelaudan päähän, en saanut kojelaudan alamuoveja irti vaikka kaikki ruuvit auoinkin. En uskalttanut käyttää voimaa.

Tietty kaippa ne huollostakin ohjeet antaa auton omistajalle.

Onka varmasti kaikki ruuvit irti? Omat kun tipahtivat lattialle ilman mitään apuja kun viimesen ruuvin irroitti.
#11
Lainaus käyttäjältä: JMansikka - 06.08.14 - klo:14:05
...
-parkkitutka taakse (osaako joku sanoa, että mistä saa tarvittavat hilppeet?)
...

Onnea uudesta sisäänajetusta skodasta!

http://www.cars-equipment.com/ Tuolta tuli itse tilattua tämä parkkitutka ja hinta näyttäisi edelleen olevan sama. Ja tutkien anturit tulivat myös oikean värisenä kun tilauksen yhteydessä ilmoitin värikoodin. Tuolla sivulla puhuvat kyllä, että siitä veloittaisivat 15e lisää, mutta multa ei kyllä sellaista otettu. Mahdollisesti koskee jotain erikoisvärejä, eikä perus.

Itse samaan pakettiin tilasin myös tuon valokatkaisijan. Siinä mielessä ryssivät, että lähettivätkin tuon kalliimman version kromivivulla, mutta se sopikin loppujen lopuks paljon paremmin mielestäni kokonaisuuteen. Paketti tuli mielestäni todella nopeasti. Mitä nyt muistelen, niin oiskohan hieman päälle viikko tilauksesta kun paketti oli kädessä.

Asennukset molemmissa melko plug n' play. Täältä sekä briskodasta googlettamalla löytyi hyvät ohjeet, sekä kaverin avustuksella vcds:llä tarvittavat koodaukset.
#12
Myös volymetasoa (auton radiosta) voi joutua nostamaan melko korkealle, ennen kun mitään kuuluu.
#13
Eilen tuli vaihdettua alle uudet goodyearin efficentgrip performancet. Hiljeni ajo mukavasti verrattuna hakkapeliitta 7 verrattuna lyhyellä työmatkalla.
#14
En nyt osaa sen enempää itse aiheeseen kommentoida, mutta pari kuvaa ei latautunut sivulla. Liekko nimi väärin tms?

EDIT:
http://personal.inet.fi/koti/rautjan/toledo/her%C3%A4tteenjatko.jpg
http://personal.inet.fi/koti/rautjan/toledo/her%C3%A4tesulakeboxista.jpg

Nuo ei toimi.
#15
Skoda / Vs: Cars-Equipment.com
14.02.14 - klo:12:25
Itse tässä viime aikoina kaksi tilausta sieltä tehnyt ja kummallakin kerralla onnistunut asiallisesti sekä nopeasti. Eniten paketin kulku tahmaa suomessa itellan käsissä. Muuten annan kyllä peukkuja kaupalle.
#16
Kori ja valot / Octavia II FL kontin valot
11.02.14 - klo:17:57
Pieni ongelma kontin valojen kanssa ja nyt ei oikein osaa lähteä vikaa itse metsästämään mistään. Ongelmana on, että kontin valot eivät syty aina tai joskus syttyvät viiveellä. Hyvin harvoin kun syttyvät saman tien kuin kontin aukaisee.

- Kontin luukun kun aukasee, syttyvät kabiinin sisävalot heti sekä maxidot näytöllä ilmaistaan, että kontti on auki. Tämä viittaisi, että mikrokytkin on ehjä ja toimii.
- Koska valot nyt kuitenkin toimivat, niin luulisin sulakkeidenkin olevan kunnossa. Ymmärtääkseni myös kabiininvalot ja kontinvalot on saman sulakkeen takana.

Onko mitään vinkkejä, mistä päin lähteä vikaa selvittämään? Kosketushäiriö tulee mieleen, mutta mistä suunnalta sellaista etsiä?
#17
Jostain syystä en saanut 2010 FL octaviaan xenoneilla toimimaan CH/LH valoja. Heti kun käskytti käyttämään sumareita, niin toimii. Kestoa ja käytössä/pois käytöstä pystyy nähtävästi ihan MFD:n kautta tämän jälkeen säätämään.
#18
Tuli vaihdettua nyt oma valokatkaisija auto-malliseen ja koodauksen vcds:llä käyttöön. Tänään vähän enemmän testausta kun oli myös valoisaa ja hyvin näytti toimivan.

Seuraavaks tutustuis noihin CH/LH valojen säätelyyn, kunhan läppärin akkua latailee hetken.
#19
Onko kertoa, paljonko skodateilestä tilatessa on postikuluja? Heidän sivut kun eivät tämän suhteen kovin informatiiviset olleet. Tai sitten olen todellinen puusilmä :)
#20
Lainaus käyttäjältä: TPi - 26.01.14 - klo:21:24
Coming home/leaving home-valot saa toimimaan osittain myös ilman auto-katkaisinta, mutta vaihtamalla valokatkaisimen auto-malliseen CH/LH-valot saa toimimaan täydellisesti. Samalla tietysti saa valoautomatiikan toimimaan. Uusi katkaisin ei ole iso investointi, niitä saa tilattua melko halvalla esim. skodateilen kautta (http://www.skodateile.cz/). Asennus on erittäin helppo, lisäksi tosin vaaditaan koodaus VCDSn avulla  ;)
Voiko jostain tarkistaa, että onko itsellä valmiiksi tuo valosensori tuota valoautomatiikkaa varten? Ocussa on kyllä automaattisesti himmenevä peili ja asetuksissa pystyy säätämään rain closingia ikkunoille jne.
#22
Kohteena  on FL 2010 vuosimallin Octavia 1,4 TSI. Vaikka auto onkin ollut itsellä vasta pari kuukautta, niin on alkanut himottaa OEM pysäköintitutkan asentaminen. Aiheesta on tullut etsittyä tietoa niin googlettamalla kuin myös tätä foorumia lukemalla ja tutkan jälkiasennus näyttäisi olevan täysin mahdollista. Nyt pitää kuitenkin kysyä hieman apuja, lähinnä itse tutkapaketin hankinnasta.

Tutkia näyttää löytyvän PDC ja OPS mallisia, joista jälkimmäinen taitaa olla jota haetaan jos halutaan myös radion (swing) näytölle grafiikka? Lisäksi hämmentää hieman näissä paketeissa mukana tuleva kaiutin? Eikö tutkan piippaukset tulekkaan äänentoistojärjestelmän kautta?

http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/park-pilot-sets-kits/oem-rear-parktronic-ops-for-vw/
Tässä paketissa mainitaan vain, että toimii yhteen radion kanssa.

http://www.carsystems.pl/skoda-octavia-2-park-pilot-rear-w-ops-candy-white,id444.html
Täällä mainitaan Bolero, Amundsen ja Columbus tuettujen listaan.

Autossa on myös irrotettava peräkoukku, joka luultavimmin on jo tehdasasennettu. Tämän ei pitäisi kuitenkaan vaikuttaa mitenkään tutkan asennukseen? VCDS koodaus onnistuu kaverin kanssa.

Muut vinkit asennukseen sekä hankintaan ovat enemmän kuin tervetulleet.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy