Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - dwntime

Sivuja: [1] 2 3 ... 24
1
Ehkä tyhmä kysymys mutta onhan valokytkin auto asennossa? Muissa asennoissa avustin ei toimi.

2
A3 8V (12–) / Vs: Audi A3 jakohihnan vaihtoväli
« : 13.12.18 - klo:17:33 »
Moi, tässä mietiskelin kun omistan 2013vm, 1.4tfsi(122hv) moottorilla varustetun a3:sen jolla ajettu 61000km, että minkälaiset mahtaa olla tehtaan suositukset vaihtaa jakohihna sekä vesipumppu tähän malliin?

Virallinen ohjeistus on vuosimallista 2013 eteenpäin, mistä lähtien näissä on tuo tarunomainen ikuinen hihna, että ei ole vaihtoväliä vaan ensimmäinen tarkastus on 150tkm huollossa ja siitä eteenpäin joka vuosi tarkastetaan. Vaihto sitten jos hihna näyttää kärsineeltä.
Näille siis EI OLE mitään kiinteää vaihtoväliä ilmoitettu mikä kuulostaa uskomattomalta mutta näin vaan on.

Tällaisen ohjeistuksen sain merkkihuollosta kysymällä. Meidän Leoniin tehdään hihnan tarkastus seuraavassa inspection välihuollossa. Auto 1.2 TSI DSG, vuosimallia 2013 ja ajettu 125tkm.

3
Kori ja valot / Vs: Octavia MK2 FL xenon AFS ei toimi
« : 12.12.18 - klo:11:35 »
jatketaan yksinpuhelua, uuden muoviosan rikkoonnuttua tutkin tuota moduulia ja vettähän se oli täynnä ja hapettumia. Yritin putsata ja nyt odotan uutta muoviosaa jonka jälkeen selviää, menikö tuo yksikkö pilalle. Uusi Laakkoselta 360€ ja ebay:stä noin 100€. Pitää vahvistaa muovikynttä tietämälläni kikalla sekoittaa pikaliimaa ja ruokasoodaa, siitä tulee kova yhdiste joka toivonmukaan saa tuon palikan kestämään.

Onko kyse tuosta osasta? :

Vai onko kyse tästä :

Tuon jälkimmäisen saa avattua ja vaikka hiustenkuivaajalla kuivateltua. On huomattavasti kestävämpi kosteutta vastaan kuin tuo ballasti. Jos tuo ylempi osa niin se on mennyttä, sitä et saa pelastettua enää millään.

4
Yeti / Vs: yeti maavalo
« : 12.12.18 - klo:11:32 »
Tuolta löytyy hyvin tietoa asiasta ja pinout :

https://www.my-gti.com/2158/volkswagen-golf-jetta-door-controller-information-mark-v

Golf V:lle mutta Yetissä pitäisi elektroniikan olla aikalailla sama.

Ja vaatii tosiaan max oviohjaimet. Perusmallissa ei ole tuota fyysistä pinniä edes siinä ohjainlaitteessa joten ei saa toimimaan.

5
Volvo / Vs: Uusi V60, 2018
« : 09.12.18 - klo:11:18 »
Melkein meni oikein sullakin, mutta vain melkein.

V60 tehdään ruotsissa, vain S60 tulee jenkeistä, sitten kun tulee.

Tuossa vaiheessa tieto oli että molemmat tehtäisiin jenkeissä. Joten oli ohan oikea tieto siinä kohtaa. Vaihtoivat tuotantopaikaksi Ruotsin kun tehtaan laajennus valmistui.

Enpä ole jaksanut melkein vuoden vanhaa postausta alkaa korjaamaan joten hyvä että sinä jaksoit.

6
Leon 1P (05-) / Vs: Akun vaihto itse
« : 04.12.18 - klo:16:25 »
^ Juurikin noin. Jos ei ole start-stoppia niin eipä paljon tarvii koodailla kun ei ole tuota akun "kunnon" valvontaakaan.

7
XC60 Volvon myydyin malli. Tuo S/V90 on aika iso lahna, väittäisin että tässä nykypäivän SUV kiimassa nuo isot farmarit ja sedanit ei niin enää myy. Ja nyt kun S/V60 myynti pääsee kunnolla vauhtiin, niin väitän että tippuu entisestään tuon isomman mallin myynti.

8
Aah totta, nyt vasta huomasin kun kirjoitit kessystä että tuolla lukee ”starttinapista virrat päälle”. Joo ei taida tosiaan mennä kun kessy mooduli ja mittaristo ei ole paritettu.

9
Minä väittäisin että tuo ostamasi VDO on rikki. Noita jonkin verran puljaillu tässä vuosien varrella ja ehjä mittaristo kyllä lähtee käyntiin ja näyttää valot yms. oli sitä sopeutettu autoon tai ei.

Ja itse en lähtisi näytön kanssa kikkailemaan varsinkaan MMarellin mittariston kanssa. Ostaisin jostain VDO mittariston ja vaihtaisin sen. Jatkon kannalta helpompi muutenkin.

Mulla olisi yksi black & white Golf VI VDO mittaristo bensamalliin varastossa. Toimii varmasti. Mittariston voit sopeuttaa huollossa vaikka, tarviit jonkun joka nollaa kilometrit tuohon mittaristoon niin sen jälkeen voit kilometrit muuttaa käsin siihen vaikka VCDS:llä.

10
Octavia III (13-) / Vs: Coming home, Leaving home valot
« : 18.11.18 - klo:20:00 »
Et pääse. Tarviit diagnostiikkasoftan ja kaapelin. VCDS, ObdEleven tai VCP.

Oletin että sulla on VCDS kun läppäristä kirjoittelit eka postauksessa. Kokeile koodaisko joku sulle korvausta vastaan tuon. Pääset helpoimmalla.

11
Octavia III (13-) / Vs: Coming home, Leaving home valot
« : 17.11.18 - klo:22:10 »
Juu ei paniikkia :)

Riittää kun poimit nuo saksankieliset adaptaatiokanavat tuolta. Siinä on suoraan miten ne pitää muuttaa että menee sumuvalot CH valoiksi.

MQB alustaisissa autoissa mihin tuo sinunkin Octaviasi jo lukeutuu, noita valoasetuksia ei koodaamalla tehdä suoraan vaan kaikki asetusmuutokset tehdään sieltä 09 moduulin adaptation kanavien kautta. Avaa moduuli 09, syötä sinne security accessin kautta tuon 31347 numeron. Pitäis sanoa että accepted.

Sen jälkeen avaat sen adaptations ja sieltä etsit ja muutat seuraavat kanava-arvot :

(4)-Comfort illumination-Coming Home Leuchten, muuta tähän "Nebellicht" (Jos haluat pelkät DRL valot niin riittiköhän että tähän laittaa TFL, Tagfahrlicht tai DRL, en muista ulkoa mikä noista siellä oli valittavissa)
Leuchte6ABL LC5 - C 6 Lichtfunktion => tähän muuta "Not active"
Leuchte7ABL RB1 Lichtfunktion C - 7 => tähän muuta "Not active"

Sulje sovellus, virrat pois, ulos autosta ja lukitse ovet. Odottele hetki ja sitten ovet auki ja kokeilemaan menikö muutos perille.

12
Octavia III (13-) / Vs: Coming home, Leaving home valot
« : 17.11.18 - klo:21:19 »
Tuoltapa ohjeet :
https://www.briskoda.net/forums/topic/349370-vcds-foglights-as-coming-homeleaving-home-lights/

Vaihdoin rouvan Leoniin sumarit ch valoiksi joskus taannoin ja en tykännyt niistä. Pitää kokeilla tuota drl:ien käyttöä ch valoina. Ne saattais jopa toimiakin.

13
Tuolta löytyy esimerkiksi äärimmäisen hyvät ohjeet kuvineen ja osaluetteloineen :

https://forums.vwvortex.com/showthread.php?7891337-MK6-Multi-Function-Steering-Wheel-Retrofit-DIY

Jos sulla on airbag ton näköinen ja muotoinen mitä tuossa kuvassa niin tuskin tarvitsee uutta hankkia.

Toinen vaihtoehto että hankit ebaysta monitoimiratin airbageineen. Noita saa n. 300 € ihan tuliteriäkin. Ostin edelliseen MK5 Golf Plussaan briteistä tuliterän monitoimiratin airbageineen hintaa 370 € sisältäen toimituksen.

Jos sinulla on autossa vakionopeudensäädin, hyvin todennäköisesti rattiakselimoduuli on highline mallinen jolloin se tukee myös monitoimirattia. Jos ei ole, sitten menee sekin vaihtoon ja sen varmistamiseksi se VCDS on aika ehdoton. Ja tarvitset sen jokatapauksessa että saat sen koodattua autoon sopivaksi.

EDIT :
Niin ja se clock spring moduuli mikä on heti siinä ratin alla ja mihin nuo airbagin ja monitoimiratin johdot menevät, voit joutua myös sen vaihtamaan. Sen pitää tukea rattinappeja myös.

14
Okei. No aika jännä, että tuo asennusfirma osas sanoa rekkarin perusteella, että tarvii uuden airbagin myös?

No katoppa johtuiskos ihan siitä että heillä on käytössä virallinen ETKA. He saavat rekkarin perusteella VIN numeron jonka perusteella saavat ETKA:sta kaivettua ne tiedot juuri sinun autollesi.

Mehän emme täällä moista omista emmekä omaa telepaattisia taitoja jolloin me tavan kuolevaiset tarvitsemme tuon VCDS autoscanin. Mutta ole hyvä, jatka toki merkkarin kanssa tuota hommaa kun heille pelkkä rekkari riittää.

15
Helpoin homma kun käyt jonkun VCDS omaavan henkilön luona ja otat autostasi autoscanin ja laitat sen tänne näkyville. Aika vaikea sanoa autoa näkemättä siitä yhtään mitään.

16
Ja sitten vielä yksi asia mikä ei välttämättä ole riittävä. Rattiakselilla oleva ohjainmoduuli pitää olla sellainen joka tulee monitoimirattia. Jos nykyinen ei tue niin napithan luonnollisesti ei toimi.

Tuolta voi kattoa moduuliversiot :
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions

17
Joo ei se obd11:llä onnistu ainakaan. Tuossa VI Golfissa on jo uudempi IMMO niin sitä ei millään VAG K Can commanderilla enää sopeuteta.

Jultsulla lienee ainakin sopivat työkalut tuon mittariston vaihtoon.

Mutta, ensin kyllä selvittäisin että missä vika kun ei mittaristoon tule valoja. Ne kyllä tulee vaikka mittaristoa ei olisikaan sopeutettu, ja ei MM ja VDO eroa fyysisiltä kytkennöiltään toisistaan kyllä mitenkään.
Tuleeko sulla nykyiseen mittaristoon kuitenkin valot ja ne ikonit syttyy, eli pelkkä näyttö on siitä pimeä? Jos se käyttäytyy kuten tuo VDO niin oiskohan kuitenkin jossain muualla vika kuin mittaristossa?

18
Kannattaa se VDO mittaristo vaihtaa tilalle.

MagnetiMarellista ei pirukaan taida pystyä vaihtamaan kilometrejä. Ja on muutenkin aika paljon haastavampi vs. VDO.

19
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III RS
« : 09.11.18 - klo:13:39 »
harvapa taitaa tota tutkaa kalibroida,eli säätö onnistuu joka pajalla..

Ja jos vain aurauskulmat säädetään eikä taka-akseliin kosketa ei tarvii kalibroida tutkaa eikä kameraa. Jos kulkukulma muuttuu, sitten vaatii kalibroinnin, näyttää muuten pieleen.

Itse en jättäisi kalibroimatta, ovat kuitenkin turvallisuusvarusteita. Nimim. Pysäkillä olevaan bussiin reagoi ja veti liinat kiinni :)

20
Golf VII (12-) / Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« : 09.11.18 - klo:08:12 »
Varmista vielä VW jälkimarkkinoinnista onnistuuko. Toinen tapaus on Audin osalta sellainen mitä tiedän, että PR kooditarrassa oli täsmäävä tieto mikä Audi Smartphone interface kuvauksessa vaadittiin mutta auto oli 2015 vuosimallia. Audi lupaa aktivoinnin toimivan 2016 ja eteenpäin. Ei onnistunut. Ilmeisesti hw ei ole sama vaikka PR koodi onkin.

Tuossa on nimittäin se ongelma että jos se aktivointi ei onnistukaan, niin sinulla on reilun 200 € arvoinen paperipaino. Tuo koodi on nimittäin kertakäyttöinen ja se happanee huolimatta siitä onnistuiko aktivointi tai ei.

21
Golf VII (12-) / Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« : 08.11.18 - klo:22:45 »
Eipä taida tuohon onnistua. Vaatisi mallivuoden 2016 auton. Tuolta lisätietoa :

https://shop.volkswagen.fi/app-connect-aktivointi-5g0054830a

Tsekkaa löytyykö sulta kontin pohjapeltiin liimatussa PR kooditarrassa I8E koodi. Sillon tuo app connect aktivointi onnistunee. Muussa tapauksessa no-go ainakaan virallisesti.

Toinen vaihtoehto on hommata uudempi soittimen keskusyksikkö ja lähettää se joko Puolaan tai Espanjaan modattavaksi.

22
Superb III (15-) / Vs: Ovivalojen lisääminen takaoviin
« : 02.11.18 - klo:20:04 »
Hyvältä näyttää. Virtuaalipeukku!

23
Superb III (15-) / Vs: Ovivalojen lisääminen takaoviin
« : 01.11.18 - klo:22:00 »
Ne ei näy erikseen koska takaovien moduulit ovat LIN väylän kautta kiinni etuovien moduuleihin.
VCDS:llä ne näkyvät etuovimoduulien alla slave moduuleina ja niitä pääse koodaaman kun valitsee listalta sen slave moduulin.
En tiedä osaako obd11 tuota tehdä.

24
Superb II (08-15) / Vs: Xenon ajovalot
« : 31.10.18 - klo:09:11 »
En kyllä vaihtelisi yhtään mitään sinne ennenkuin autosta vähintään vikakoodit saat luettua. Tuskin on xenon polttimo rikki jos 2 kk sitten olet sen vaihtanut. Minä luulen että se ballast on kyrvähtänyt ja hyvin todennäköisesti tuon kosteuden takia. Jos vaihdat sinne uuden ballastin niin hetken päästä on taas sama vika.

Se halkeama, jos ilmestyy, yleensä tulee sinne yläreunaan parkkipolttimon paikkeille. Voit kokeilla vaikka valuttaa kannusta hiukan vettä siihen umpion lasin päälle ylhäältä ja yrittää sillä tavalla paikallistaa valuuko sinne umpion sisälle vettä.

25
Superb II (08-15) / Vs: Xenon ajovalot
« : 31.10.18 - klo:07:50 »
Tsekkaappa että umpio on ehjä. Tuossa Superb mallissa on jo jonkinasteinen tyyppivika se että umpioon tulee pieni halkeama sinne aivan yläreunaan josta sitten pääsee vettä umpion sisälle. Vesi valuu umpion pohjalla olevaan kuoppaan jossa on ballastin liitin. Umpion sisältä kun sitä ei ole tiivistetty mitenkään, niin vesi pääsee tuosta ballastin sisälle ja rikkoo sen.

26
Ei kadota.

Lähtisin vikaa metsästämään tuosta vetokoukun asennuksesta. Jonku luo jolla VCDS ja vikakoodit lukuun.

27
Octavia III (13-) / Vs: Front assist: no sensor view
« : 23.10.18 - klo:22:55 »
Niin, siinähän on tietenkin vielä se hienous että tutkahan ei reagoi kiinteisiin esteisiin mitenkään. Edessä olevan kohteen täytyy liikkua että se rekisteröityy.
Näkee hyvin siitä vakkarin ikonista.
Ei tunnista esim. Liikennevaloissa seisovia autoja, mutta tunnistaa kyllä heti kun edessä oleva auto lähtee liikkumaan jolloin myös siihen vakkarin ikoniin tulee pieni auton kuvake.

Joten edelleen väitän että keskikaide ei mitään tutkaheijasteita tuota mitkä vaikuttaisi tutkan toimintaan.
Saa ihan vapaasti todistaa vääräksi, olen jonkin verran tähän aiheeseen sattuneesta syystä vuosi sitten tutustunut.

28
Octavia III (13-) / Vs: Front assist: no sensor view
« : 23.10.18 - klo:19:32 »
Ei se saa häröjä antaa mistään keskikaiteista, jos näin tekee niin sitten tutka osoittaa väärin. Se keila on niin kapea että ei se heijasteita kyllä mistään tommoisista ota. Tutkan kalibrointi ollut pielessä.

Onko aloittajan autoon tehty nelipyöräsuuntaus mahdollisesti? Moni unohtaa että jos taka-akselin suuntausta pitää säädellä eli kulkukulma muuttuu,  jolloin pitää front assist kamera (jos sellainen on) ja ACC:n tutka kalibroida. Osoittavat muuten väärin.

Meillä tuo Leon häröili ACC asennuksen jälkeen millon mistäkin kun autolla tuli pari päivää ajettua ennenkuin tutka kalibroitiin. Veti kerran liinat kiinni pysäkillä olevan bussin takia :) Onneksi ei ollut takana ketään.

Edelleen, yhteys johonkin VCDS omistajaan joka on lähellä ja vikakoodit lukuun. Sillä näkee jos siellä oikeasti on joku syy miksi tuo tipahtaa pois.

29
Octavia III (13-) / Vs: Front assist: no sensor view
« : 23.10.18 - klo:13:21 »
Kokeile että se tutka on kunnolla kiinni siinä alustassa. Se on kolmesta nurkasta kiinni. Sun pitäis saada sormet sinne taakse ja sieltä painella niitä ulospäin. Ne klipsut muistaakseni irtoavat taaksepäin joten edestä ei kannata sitä painella :)

Jollain oli vastaavaa ongelmaa josta kyseli Ross-Techin foorumilla ja hän itse löysi vian. Yksi nurkka oli irronnut siitä alustasta ja kun napsautti sen takaisin niin ei ollut ongelmia enää.

Jos on kunnolla kiinni varmasti niin sitten joku jolla VCDS ja vikakoodit lukuun. Näkee mistä se oikeasti narisee.

30
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 23.10.18 - klo:13:18 »
Puisto Avustaja hälyttää turhaan. Taka/oikea-anturit hälyttävät ilman syytä. Pieni paukuttelu puskuriin ei tuonut muutosta.

VCDS:llä vikakoodit lukuun, jos herjaa internal faulttia niin anturi vaihtoon, jos taas open or short to plus tai gnd niin liitin irti, puhdistusta, jos ei auta niin johtosarja tsekkaamaan.

Yleismittarilla saa kans jonkinverran irti. Eli anturi irti, virrat päällä ja sitten mittailet +12 ja gnd välin mitä näyttää ja keskimmäinen sense karva + maa välin, mitä se näyttää.
VCDS:llä on myös hyvät meas blockit joista näkee väriseekö se anturi ollenkaan.

On se verran ketjulla pituutta että kysytääs kun ei haulla löydy. 2015 LB Ocu, takaa sisältä kuuluu joku narahdus kun menee esim. korokkeiden yli. Onko ollut yleistä? En ole päässyt tarkasti paikallistamaan mistä kohdin kuuluu.

Toinen on taka-akselisto, sekin narisee ikävästi. Auttaako tuohon puslien tai vastaavien vaihdot?


Eipä auta. MQB alustaisissa autoissa tuo alusta vaan kolisee, paukkuu ja narisee. Eipä tuo vaarallista ole, toki rasittavan kuuloista. Puslia rasvailemalla voi saada hetkeksi hiljenemään.

Sivuja: [1] 2 3 ... 24






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi