Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - dwntime

Sivuja: [1] 2 3 ... 26
1
Hifi ja multimedia / Vs: USB ei toimi Octaviassa
« : 28.04.19 - klo:11:51 »
Laita mulle privaa

2
Hifi ja multimedia / Vs: USB ei toimi Octaviassa
« : 27.04.19 - klo:14:42 »
Koodaamalla saa toimimaan. Radioon koodataan USB/AUX portin läsnäolo päälle ja that's it.

Mirrorlink toimintoa (jos siinä uudessa bolerossa sitä vielä edes on), et saa toimimaan. Se vaatii tehdasyhteyden kautta tehtävän feature enabloinnin. Käytännössä siis vaatisi että sun autossa olisi ollut joko tehtaalta lähtiessä se toiminto tai valmius siihen. Jos ei ole kumpaakaan alunperin niin ei onnistu edes jälkikäteen lisätä. Ellei sitten hanki hakkeroitua soitinta.

Onko sulla VCDS kaapelia tai mahdollista saada autoscania omasta autostasi tänne? Voin sulle sen koodauksen muuttaa jos saan sen nykyisen koodin jollain ilveellä siitä sun radiosta.

3
Don't feed the troll vai mitensenytoli....

4
Muut merkit / Vs: Peugeot 508 RXH Hybrid4
« : 02.04.19 - klo:22:00 »
Ei ole ollut kohta pariin vuoteen enää.

Ihan hyvä auto oli. Pari kertaa piti lavetilla viedä huoltoon. Eka kerralla vajaa 14tkm ajettuna hajosi vaihteisto ja toisella kertaa tasan vuosi ensimmäisen hinausreissun jälkeen, autoa vietiin lavetilla uudelleen. Tällä kertaa akku kaput.

Kovilla pakkasilla sähköt temppuili jonkin verran, välillä mentiin pelkällä takavedolla, välillä pelkällä etuvedolla.

Vaihteisto ei oikeastaan ikinä pahemmin haitannut. Robotti tosiaan toimii tuon sähkömoottorin ansiosta ihan ok. Veto ei katkea  samalla tapaa kuten polttomoottoriversiossa.

5
Tarraco (18-) / Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« : 30.03.19 - klo:14:57 »
Tarkoitatko sisarmallilla Kodiaqia?

Mikähän vika tuossa minun koeajamassani Kodiaq RS:ssä oli kun en kyllä pitänyt sitä mitenkään erityisen hiljaisena. Oikeastaan päinvastoin.
Toki koeajoautossa oli 19” nastarenkaat alla mutta niin on mulla nykyisessäkin autossa.

6
Ja paljonko merkkari ottaa säädöstä?

Ei saatana tätä pihien suomalaisten kansaa....

7
A6 C7 (11-) / Vs: ACC ja Braking quard tippuu päältä
« : 12.03.19 - klo:21:31 »
Juu, paitsi Audissa onkin vähän kinkkisempi kun noita tutkia on kaksi :)

Mutta tuollahan sen saa tehtyä. Toki vaatii sopivan tasaisen suoran jotta auto on ”vaaterissa” myös.
Tälläkin foorumilla oli hyvät ohjeet tutkan säätöön.

8
En kyllä tiedä noiden erosta. Googlaamalla varmaan löytyy parhaiten ne erot.

9
Otat vcdsllä autoscanin. Siinä näkyy osanumerot. Jos haluat kartat näkyviin siihen AIDhen niin sillon pitää olla parempi navi.

10
Käytettynä et löydä mittaristoa mistään, noita ei vielä ole. Ja niissä on se ongelma että kilometrit on ne mitä sattuu olemaan, niitäkään ei muutella.
Uusi mittaristo vaikkapa Saksasta lienee jossain 1000-1500€ välimaastossa.

Merkkarityö maksaa n. 90€ koska yli tunnin työstä ei ole kyse. Ja jokainen merkkari on tähän koulutettu koska kyseessä on ihan normaali mittariston vaihtotyö ja avainten sopeutus.
Loput koodaukset voi sitten tehdä vcdsllä/vcp:llä.

Jotta digimittaristo toimii kunnolla, autosta pitää löytyä MIB2 jossa optinen lähtö sekä uudempi 3Q0 alkuinen gateway. Vanhemmalla gatewaylla ei range toimi.

11
Pystyy vapauttamaan sen tutkan. Ellei tutkaa ole ilmoitettu varastetuksi jolloin ei onnistu millään komponenttisuojausta poistaa.

12
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 02.03.19 - klo:15:25 »
^ Joo totta, jos lisävarusteinen spoileri niin silloin ei kyllä helpolla tuota valoa irroteta.

13
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 02.03.19 - klo:14:52 »
Helpompi on yrittää irroittaa se lisäjarruvalo. Tuo takaluukun yläosan verhoilun purkaminen on ihan oikeasti aika persiistä.

Uusi lisäjarruvalo kilkkeineen maksaa marmorilla n. 30 € joten ei isosta vahingosta ole kyse vaikkei ehjänä sitä irti saisikaan.

Korjaamo-ohje muistaakseni ohjeisti sellaisella leveällä lattapäiseillä verhoilunpurkuun tarkoitetulla työkalulla tuon irroittamaan. Se leveä talttapää työnnetään sieltä lisäjarruvalon yläreunasta ja kammetaan koko pakettia eteenpäin. Siellä on muistaakseni metalliset klipsit jotka lähtevät melko helposti irti ja niitä saa sitten metsästää sieltä peltien sisältä. Samoin tiiviste kyllä kärsii valitettavasti.

14
No katsotaanpa sitten jos tulee kohdalle.

Eipä oikeasti jaksa kiinnostaa sen enempää. Jos porsii niin porsii, katsellaan sitten kuka maksaa.

Ainahan tuota voi vaikka iltapululle itkeä jos tuntuu että elämä ja VW konserni potkii päähän.

15
Meille tuo Seat on ihan puhtaasti kakkosauto joten ei aiheuta muuta kuin mielipahaa :)

16

Se että katsoo paikallaan olevaa hihnaa, ei juuri kerro sen kunnosta vielä mitään. Tietty jos sitä voisi kädessä pyöritellä ja taivutella, niin voisi havannoida mahdollisia pykimiä ja kulumia tarkemmin. Lähtisin siitä, että kuusi vuotta hihnalle varsinkin suomen oloissa on kelpo vaihtoväli. Itse ajattelen, että hihna omissa kulkineissa vaihtuu, kun aika tulee täyteen. Eipähän tarvitse jännätä.

No minulle ja huollon kaverille se kertoi kyllä ihan tarpeeksi. Kotelon sisällä ei ollut oikeastaan edes pölyä. Eristys ainakin nyt näyttäisi olevan kunnossa. Hyvä vertailukohta oli tuo apulaitehihna joka oli jo rispaantunut reunoilta ja aivan ruskean "Oulun tauti" -pölyn kuraama.

Minä luotan siihen kun tehdas ja huolto sanoo että hihna vaihdetaan tarvittaessa meidän oloissamme. Ainoa vaatimus on että tietystä kilometrimäärästä lähtien tehdään hihnan kunnon tarkistus huollon yhteydessä. Tämä riittää minulle.

Minulla on tuosta vaihtotarpeesta mustaa valkoisella ja mikäli hihna nyt porsisi niin voin vakuuttaa että artisti ei ole se joka tuon maksaa. Maksaja löytyy kyllä ihan muualta.

Mutta saahan tuon hihnan toki vaihdattaa, ja jos se painaa mieltä niin tottakai se kannattaa silloin vaihto tehdä. Eipähän varmasti porsi.

17
En ole kurkannut pellin alle jakohihna mielessä, niin joku asian jo tarkastanut voisi jakaa tänne yksityiskohtaiset ohjeet tarkastusta varten, jos se kerta 5min homma on että jakopään saa näkösälle?

Nimimerkillä: 6v 100tkm kohta mittarissa ja Oulun jakohihnasyndrooma kummittelee takaraivossa.  ::)

Edestä katsottuna koneen vasemmassa päädyssä se musta muovikoppa pois. Lähtee kun irrottaa sen bensahuuruja kuljettavan letkun liittimineen ja yksi ruuvi irti. Koppa lähtee irti ja siinäpä se hihna näkyy sitten.

Ja Oulussa on meidänkin auto ollut koko ikänsä 2013 asti ja ei ollut yhtään ruskeaa möhnää jakohihnassa eikä rullissa.
Apulaitehihna sitävastoin meni 135tkm inspection huollossa vaihtoon. Se oli jo aika luokattomassa kunnossa.

18
Kaikkihan tietysti huoltaa omistamiaan kulkuvälineitään just niin kuin itse tykkää, mutta tuo kuusi vuotta kuulostaa näin maalikollekin järkeen käyvälle.    :)

Joo aivan varmasti, mutta vanha sanonta ”If it ain’t broken, don’t fix it” on tässä(kin) tapauksessa ihan järkevä lähestymistapa.
Jos itsekin näen ihan omilla pikku silmilläni että hihna on virheetön, miksi sen vaihtaisin?

19
Ei kait nyt sentään.

Pyydä hihnan tarkastus. Vie kokonaiset 5 min ainakin näissä ruohonleikkurimoottoreissa :)

20
Meidän Leonista tarkastettiin hihna edellisessä inspection huollossa. Pyysivät minut myös katsomaan hihnan kuntoa. Oli aivan virheettömässä kunnossa. Ei minkäänlaista pölykertymää eikä kulumaa.

Autolla ajettu 120tkm ja 1.2 TSI DSG

21
Merkkarilla joudut auton käyttämään jotta saat komponenttisuojauksen pois ja nuo enablointikoodit palautettua siihen uuteen tutkaan.

22
A6 C7 (11-) / Vs: ACC ja Braking quard tippuu päältä
« : 23.02.19 - klo:18:01 »
Ei. Uudempi VCDS interface tai VCP osaa näyttää tuon extended infon. Siinä näkyy tarkempi info tuosta viasta.

23
A6 C7 (11-) / Vs: ACC ja Braking quard tippuu päältä
« : 23.02.19 - klo:16:52 »
Tuo internal checksum error viittaa vialliseen moduuliin. GPS kuitenkin vaikuttaa Audissa ACCn toimintaan ja tuo herja stoppaa sen toiminnan.

Kokeiles nyt ensin niin että vcdsllä ajat erase all dtcs ja ajelet jonkin aikaa. Katso mitkä virhekoodit sulle tulee takaisin.

24
Seat / Vs: Seat Leon X-Perience erikoisuuksia
« : 23.02.19 - klo:16:25 »
Noista kahdesta ongelmasta vaikea sanoa mitään. Pitäisi auto saada varmaan jonkin oikean diagnostiikan päähän.

ESC onnistuu jos ABSn koodausta muuttaa, sillä saa sinne infotainmentiin myös ESC off valinnan. Ei onnistu muuten.

25
A6 C7 (11-) / Vs: ACC ja Braking quard tippuu päältä
« : 23.02.19 - klo:16:22 »
Autoissa joissa ei ole navia, ACCssa ei ole tuollaista toiminnallista rajoitetta. Tämän totesivat myös TMn viimeisimmässä talviauto-vertailussa.

Harvinaisen typerä feature minusta.

Aloittajalle, GPS antenni (tai johdotus) kuntoon niin ACC pelaa taas.

26
A6 C7 (11-) / Vs: ACC ja Braking quard tippuu päältä
« : 23.02.19 - klo:11:00 »
Kylläpä se GPS virhe vaan vaikuttaa. Se on Audissa kytköksissä tuohon ACChen. Vaihda se GPS antenni niin pitäis homman toimia taas.

Samaa vikaa oli jollain muullakin Ross-Techin foorumilla ja GPS antennin vaihdolla korjaantui.

27
Leon 5F (12–) / Vs: Leon -14 halogeenit ledeiksi ??
« : 20.02.19 - klo:19:00 »
Edellisen Golf Plussan valot päivitin halogen -> Bixenon alkuperäisosilla ja hintalappu taisi olla jossain 1500 € paikkeilla vaikka hankin kaikki osat käytettynä ja osan sain vieläpä kohtuullisen halvalla.

Asennus itsessään oli aika suoraviivainen vaikkakin hidas kun tuota purkamista ja kasaamista oli aika reippaasti. Sitten esim. tuon korkeudensäätö-anturin kiinnitykseen tarvitaan taka-akselille erikoistyökalua. Sinne pitää napauttaa niittimutterit koloihin jotta saa anturin ruuvattua paikalleen.

Niin tuosta listasta unohtui että Leonissa on erilainen tuo valojen alusta halogen vs. led joten senkin joutuu vaihtamaan ja on lisäkustannus.

Itse en lähtisi tuota operaatiota tekemään. Ennemmin käyttäisin tuon rahan ja vaihtaisin vaikkapa sellaiseen Leon malliin missä nuo valot on valmiina.

28
Leon 5F (12–) / Vs: Leon -14 halogeenit ledeiksi ??
« : 20.02.19 - klo:07:52 »
Onhan se mahdollista ja laillinenkin kun hankit ja asennat tarvittavat osat.

Eli ainakin :

Led ajovaloumpiot ohjainlaitteineen ~ 1000€+ käytettynä. Uudet maksaa useamman tonnin.
Korkeussäätöanturi(t)
Valojen ohjainlaite
Mahdollisesti uusi keskuskelektroniikka
Mahdollisesti uusi can gateway moduuli
Johtosarja antureilta valojen ohjainlaitteelle ja gatewaylle
Johtoadapteri ajovaloumpioille. Halogen ja led umpioissa erilaiset liittimet ja eri määrä piuhoja

Asennusaikaa saat varata kolmisen päivää ja autoa pitää purkaa melkoisesti.

Sitten tietenkin koodaukset ja jos joutuu gateway ja/tai keskuselektroniikan vaihtamaan pitää merkkarilla käydä kun noista pitää komponenttisuojaus poistaa.

Sivuja: [1] 2 3 ... 26





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy