Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jyri

Sivuja: [1] 2 3 ... 140
1
T-Roc / SIIRRETTY: T-Cross
« : 06.05.19 - klo:09:03 »
Tämä aihe on siirretty alueelle T-Cross.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=42419.0

2
Miksi kysymys on osiossa VCDS, kun vikakoodit on selvästi luettu jollain muulla työkalulla?  ::)

VCDS puhuu englantia ja sen antamiin vikakoodeihin voi jopa luottaa.
Eiköhän tämä kuitenkin ole paras alue tälle, vai?

3
Parannusehdotukset / Vs: HTTPS
« : 20.01.19 - klo:20:13 »
Periaatteessa kyllä, mutta nykyinen teema ei suoraan tuo / toimi https:n kanssa. Pitää selvittää mistä syystä ja korjata se ensin.

5
Ei haittaa ja pakko todeta että ymmärrän hyvin, itselle tämä korkeampi maavara on todella ollut helpotus, kun joudun usein ajamaan outoihin paikkoihin jalkakäytävän reunojen ymv. yli.

6
Volvo / Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
« : 13.11.18 - klo:12:18 »
Superb vaihtaa osoitetta alkuvuodesta ja tilalle tulossa S90 D4 AWD Business Inscription aut, MYE:1.
Onkos tuo nyt sitten Made in C vai S?
Kaikki S90set tulevat nykyisin Kiinasta.

7
Pakko todeta että on aivan uskomattoman hyvä auto omaan käyttöön. Edelleen tulee aina hyvä mieli kun "joutuu" ajamaan autolla. Ainoat viat ovat olleet keskikyynärnojan kannen lukituksen hajoaminen (jousi lähti pois paikaltaan), sekä hanttimiehen penkin reisituen jatkeen sauman aukeaminen. Molemmat korjattiin viime huollossa (22 tkm). Eli ei ole mennyt vaihtoon ja olin sanomassa ettei kävisi mielessäkään vaihtaa, mmutta totuus on että tuo sähköllä ajaminen on niin koukuttavaa että lähetin kyllä kesällä kyselyitä muutamille myyjille sähköautoista, mutta koska kukaan ei edes palannut asiaan ja toisaalta siksi ettei oikein ole vielä mitään järkevän hintaisia täyssähkövaihtoehtoja niin asia ei ole edennyt.

Koko ajan todellinen kulutus on jossakin 2-3 l / 100 km välillä omassa ajossa. Kun tuo akku olisi tupla tai tripla niin sitten voisin sanoa auton olevan täydellinen.

9
Volkswagen / Vs: Ohjeet ja uusien mallien lisääminen
« : 29.06.18 - klo:14:50 »
Pahoittelut tämä oli jäänyt huomaamatta. Eos lisätty.

10
Ulkopinnat / Vs: Valojen kalvotus
« : 21.06.18 - klo:23:51 »
Voisin kuvitella että hieman sama kuin peilikoteloiden teippaaminen, siitä löytyy runsaasti videoita ja omaan silmään esivenytys vaikutti toimivalta tekniikalta.

12
Ulkopinnat / Vs: Miten usein peset / pesetät autosi?
« : 19.04.18 - klo:20:58 »
Ei se kuivaus ole paha, kun on oikeat välineet...


Tuon perään vain kahdella mikrukuituisella isolla ja tuuhealla kuivausliinalla, niin muutama minuutti ja auto on kuiva, peilikoteloita ja muita rakoja myöten. Ihme mitä lähes kolmattasataa liikkuva ilma saa aikaiseksi ;)

13
^ Tottahan tuo on itselläkin mielssä käynyt, mutta vaikka valitsisi ajomoodiksi Puren, joka siis on pelkkä sähkö, niin ilman esilämmistystä kyllä käyttää polttomoottoria aluksi, ilmeisesti juuri sen takia että olisi moottori aina ajossa hieman lämmin, eikä tulisi missään tilanteessa revittyä kylmästä moottorista tehoja ulos.

14
Ulkopinnat / Vs: Claybareista
« : 06.04.18 - klo:16:03 »
^Kiitos, itsekin käytän fleeceä/mikrokuitua raudan ja pienpoistossa apuna tarvittaessa.
Pitääpä itsekin ruveta suunnittelemaan millaisen kevät käsittelyn autolle tekee.

15
VCDS (VAGCOM) / Vs: VAGCOM auttajaa tarvitaan
« : 26.03.18 - klo:17:36 »
Taitaa saada pois toiminnasta oikeat sulakkeet poistamalla? Tai sitten pistokkeet irti ::)

Vikakoodi tietty tulee ainakin lampunpesijästä, mutta se ei näy muuta kuin VCDS:llä tai vastaavalla lukijalla.
Ainakin uudemmista saa koodattua lampunpesijät toimimaan tai olemaan toimimatta helpost VCDSlläi, en ole ihan varma miten on Sciroccon tilanne.

16
Päivitetty otsikko, muutenkin erittäin suotavvaa olisi luoda tarkempia ja spesifisempiä otsikoita ja ketjuja eikä noita mammuttiketjuja, vaikka viihdyttäviä voivatkin olla, niin eivät tosiaan palvele yhtä hyvin tietoa kaipaavia/etsiviä.

17
Volvo / Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
« : 05.03.18 - klo:14:36 »
Minulla oli tämä uuskoppanen S90 vm 2017 ja sama ilmastoinit varmasti XC60:ssä. Eli jossain on säästetty. Ja säästöähn se aina on kun jotain laitetaan kosketusnäytölle eikä tarvitse laittaa nappuloita.
Säästöä tai markkinointia ja myyntiä, itse meinaan päädyin uuteen Volvoon tärkeimpänä syynä ohjaamon ilme ja nappuloiden vähyys. Mutta tämäkin on tietysti makuasia, eikä ole olemassa yhtä ja oikeata ratkaisua / tapaa, sattuu vain miellyttämään omaa silmää ja käyttötapaa.

18
Volvo / Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
« : 05.03.18 - klo:11:34 »
Just näin, hybriditekniikka on vielä niin täysi vitsi, että sähköllä ajon pituuden tarvitsee kolminkertaistua ennen kuin on järkeä ostaa.
Ei suinkaan, on vain kyse siitä kenelle ja millaiselle ajoprofiilille se sopii, nykymuodossa ei suinkaan kuin osalle ja totta mikäli sähköllä pääsisi 100-150 km, niin tilanne olisi jo aivan toinen, kuten Polestarin ensimmäisessä omassa mallissa.

Itselle pistokehybridi on sopinut, omassa T8ssa 9 tkm keskikulutus on n 4,5 l / 100 km, ei paha tuon kokoiselle 2,2 tonnin möykylle. Ajan käytännössä aina yli tuhat kilometriä yhdellä tankillisella.

Itse artikkelista pakko kommentoida muutamia kohtia:
-Tuosta lämmityslaitteen säätämisestä moititaan usein, kun se pitää tehdä kosketusnäytön kautta, näin on ollut TMssäkin, itseä ei haittaa, kun en ole joutunut siihen vielä kertaakaan koskemaan sen jälkeen kun laitoin lämpötilan 20 asteeseen, miksi sitä pitäisi ajon aikana säätää, varsinkaan jatkuvasti?

-Adaptiivinen vakkari, siinä saa aikaa edellä ajavaan säädettyä, ja painikkeiden käyttö on mielestäni erittäin helppoa. Kaikkein parasta on että voi vaihtaa adaptiivisen ja aktiivisen kaistallapidon välillä yhdellä ratin painikkeella, Octaviassa tuo vaati valikoissa seikkailua

Moni moittii mielessään myös tuota "leikki" nelivetoa, jännää etteivät monet tule ajatelleeksi että perinteisellä Haldexilla pitää moottorissa olla yli 500 nm vääntöä että saisi takapyörille enemmän vääntöä kuin T8ssa, aika harvassa taitaa olla? On totta että mikäli nelivetoa tarvitsee kylkiedellä ajamiseen maantienopeuksissa, niin silloin mikä tahansa muu perinteinen neliveto on parempi, mutta hitaassa nopeudessa ja vaikeassa maastossa tällä hybridin toteutuksella pärjää mainiosti.


19
Loppu hyvin, kaikki hyvin, osa tulikin nopeasti ja oma auto on taas alla. Pisteet Bilialle asian hoitamisesta ripeästi ja SPA laina-autosta.

Ei se S90 kyllä ollut minun auto, onneksi tuli aikoinaan muutettua tilaus tuohon XC60seen, en tiedä onko matala auto enää koskaan se juttu nyt kun on päässyt SUVlla ajamaan.

20
Ensimmäiset ongelmat, eli joulun pyhinä tuli käytyä vanhempien luona ja eikös siellä parkkipaikalla joku ollut rikkonut (törmännyt?) auton takavalon ja puskuria, viikko sitten oli varattuna aika korjaukseen jonka arvio oli 5 pv, joka muuten piti kutinsa. Mutta, juuri edellisenä päivänä kun olin autoa viemässä syttyi alustan varoitusvalo ja kehoitus olla yhteydessä huoltoon, no mainitsin asiasta samalla ja kun siirsivät auton huoltoon korikorjauksen jälkeen niin ilmoittivat että ilma-alustan kompressori on rikki, eikä autolla suositella ajettavan, eikä siinä vielä kaikki, osa ei ollut edes Ruotsissa, joten korjausarviota eivät osanneet antaa. Sain jatkaa Hetrzin V60sellä, mutta ajatus että sillä pitäisi ajaa epämääräinen aika ei oikein innostanut, joten olin yhteydessä myyjään joka järjestikin lomaltaan asian esimiehensä kanssa ja sain vaihtoehdoiksi vanhan XC60 D5sen tai S90sen ja luonnollisesti päädyin SPA -alustaiseen sijaisautoon (T5 vajakki). Pakko todeta että viikko tuolla V60sellä (D3? vajakki) ja nyt päivä S90sellä vahvistaa vain että tuli tehtyä juuri oikea valinta XC60sen ja T8 voimalinjan suhteen, eikä edes harmita että mukana tuli tuo ilma-alusta, kunhan ei enää uudestaan joudu viikkoja ajelemaan jollain muulla.

Muutenkin olen kyllä erittäin tyytyväinen autoon ja se kulutus on omassa ajoprofiilissa erittäin maltillinen. Katsotaan vaan miten kauan pitää tuolla S90sellä ajella... ??? ::)

21
Tuo ideasi voisikin olla hyvä kompromissi! Eli myyntipalstalle mutta stickynä, ettei huku uudempien ilmojen alle ja löytyy aina hyvin.

Uskoisin että tämä olisi hyvä kompromissi.

22
Volkswagen / Vs: Ohjeet ja uusien mallien lisääminen
« : 25.02.18 - klo:12:12 »
Tiaguan allspace vaikkei tätä vielä saakaan suomesta mutta tulossa on
Uskon että Tiguan II alue on oikea paikka tuolle, kun kerran tekniikka on sama lyhyemmän kanssa. Uskon että palvelee paremmin näin, vai onko toisenlaisia näkemyksiä?

23
Volvo / Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
« : 12.02.18 - klo:16:16 »
Makuja lienee melkein yhtä monta kuin on ihmisiä  ;) itselle ei ole koskaan ollut nuo vanhan sukupolven V60set tai XC60 vaihtoehto, lähinnä niiden sisustan takia. Oma kolmoskoppanen RäSä meni vaihtoon kun joku meni mainitsemaan jossakin topikissa aikoinaan että Skodalla on vanhahtavat ohjaamot. Tämä herätti silloin mielenkiinnon ja törmäsin S/V90sen ohjaamoon ja se olikin menoa, en ole pystynyt edes harkitsemaan mitään muuta vaihtoehtoa noiden SPA alustaisten autojen sisästän näkemisen jälkeen, ainut joka voisi kelvata on Rangen Velar, mutta silloin pompsahtaakin hinta jo ihan eri luvuille, eikä toistaiseksi ole pistokehybridiä tarjolla. Mutta on totta että T8 ei missään nimessä ole kaikille optimi, itselle vain tuo sopii kohtuullisen hyvin, sitten kun saadaan lataushybridien range tuonne +100 km luokkaan niiin ei tarvitsisi polttomoottoria käyttää kuin matka-ajossa, jota ei itsellä paljoa ole.

Ainoat asiat mitä kaipaan RäSästä tähän uuteen XC60seen on ohjaus (progressiivinen ja tunnokas).

24
Volvo / Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
« : 12.02.18 - klo:14:12 »
Saanko kysyä että miten volvo (70t€) saadaan käyttökustannuksiltaan samaksi kuin skoda (40t€)? Jos nuo alkaen hinnat ovat oikein? Vain onko ajatuskaan maksaa autoa kokonaan omaksi?
Itsellä on tällä hetkellä pinemmät kokonaiskustannukset XC60 T8ssa kuin oli Skoda RäSässä, kun otetaan kaikki autoilun kulut huomioon. Toki tässä ei ole tarkoitus maksaa autoa omaksi, kuten en ole tehnyt viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen ja totta, että tämän hetkinen on vielä arvio, lopullinen totuus paljastuu kun vaihtaa tätä seuraavaan autoon, mutta oletus on että käsiraha/pääoma/oma osuus on tässä siinä vaiheessa samaa luokkaa kuin on ollut aikaisemmissa viime autoissakin.

25
Omaani olen ladannut aina minimi virralla kun jätän latautumaan yön yli ja muuten maksimilla, eli 16A.

Korjaus, tuo vakiona tullut kaapeli onkin 13A, ei 16A.

26
Volvo / Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
« : 05.02.18 - klo:19:43 »
Onnittelut JTH66lle hienosta paketista ja nopeasta toimituksesta. 19" on oikein mainio koko, itselläkin on sekä kesä- että talvirenkaissa tuo koko orkkisvanteilla ja olen erittäin tyytyväinen, jopa ulkonäöllisesti. Ei myöskään haittaa että kumia ja ilmatilaa on enemmän, itselle yksi suurimmista syistä citymaasturiin oli juuri se että ei tarvitse kaikkia töyssyjä varoa ja vaikkapa hidastetöyssyt on yhtä juhlaa, paitsi kun edessä on joku matala auto  ;D

Harmittaa muuten että TMn maasturivertailussa oli selkeästi 20" renkailla ollut auto, vaikkei sitä missään jutussa mainittukaan, mutta useissa kohdissa moitittiin ilma-alustaa, olisi kiva tietää mitä olisivat tykänneet 19" renkailla.

27
Mulla tuli auton mukana sekä Type2 että Schuko latauskaapelit, kuten oli kuulemma uutena käytäntönä viime syksynä.

Latausasemaa en tosiaan ole vielä hankkinut, kun ei siitä ole iloa latausajan suhteen, vaan ainostaan pistorasian kestävyyden suhteen. Omaani olen ladannut aina minimi virralla kun jätän latautumaan yön yli ja muuten maksimilla, eli 16A.

Valitettavasti tosiaan auton laturi ei kykene hyödyntämään isompia lataustehoja.

28
Volvo / Vs: Volvo S90, V90 CC90 käyttäjien kokemuksia
« : 22.01.18 - klo:16:53 »
Onhan se erilainen, kun takapäässä on T8siss vain sähkömoottori, eli tuolla pääsee kyllä liikkeelle hyvin, mutta ei toimi mihinkään kovavauhtiseen kylkiedellä ajamiseen. Ei kyllä sopisi citymaasturin luonteeseen muutenkaan eikä julkiseen liikenteeseen. Omaan ajoon erittäin passeli.

29
Volvo / Vs: Volvo S90, V90 CC90 käyttäjien kokemuksia
« : 21.01.18 - klo:21:33 »
Itsellä kokemusta vain XC60 T8sista, jossa toki samanlainen neliveto. Tosin ei ole juurikaan tullut ajettua AWDllä, vaan lähes aina Hybrid / Pure, kun sähköllä ajamisesta on tullut jonkinlainen pakkomielle  ???

30
Siirretty oikealle alueelle, vielä kun käyt tarkistamassa että ilmoitus täyttää nämä säännöt: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=48.0

-Jyri

Sivuja: [1] 2 3 ... 140





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy