Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Wasabrod

#1
Olen ollut siinä käsityksessä että omistamani Passat olisi Highline. Käsitys perustuu varustelutasoon, autossa on varusteita joiden olen luullut puuttuvan Comfortlinesta: automaattisesti himmenevä taustapeli, sadetunnistin, nahkainen ratti ja vaihdekepin nuppi, coming home leaving home -toimito.

Nyt sitte yllätykseksi auton huoltokirjan tarrassa onkin teksi "COMFO". Eli onko kyseessä sittenkin Comfortline-auto, ja jos on, niin miten tuo varustelu on mahdollinen?
https://www.dropbox.com/s/ntc99xk3eppaebk/Passat3C.jpg?dl=0
#2
Heips,
Passatin kuljettajan penkinlämmitin ei lämpeä. Pajalla sähkömies mittaili, että vastusarvot erit kuin pelkääjän penkissä, joka siis toimii. Tällä perusteella diagnoosi oli että elementit vaihtoon, eli tarkoittaa verhoilun vaihtoa.

En oikein luota tuohon diagnoosiin, miten vastus voi silla tavalla hyytyä, että vastusarvo on suurempi, mutta ei kuitenkin läheskään kokonaan poikki? Voiko olla, että kuljettajan penkissä on muuten vain hieman erisuuruinen vastus? Voisiko vika olla jossain muualla, esim NPC-vastus pimeänä? Pitää vissiin käyttää toisella pajalla, vai oisko muita vinkkejä?

Jos nuo verhoilut pitää vaihtaa, niin saako jostain halvemmalla, esim saako noita Saksan Ebaysta?
Kiitos avusta!
#3
Heips,
syksy saapui, ja näemmä molemmat lisävalot pimeänä. Kaukovalot toimii normaalisti. Kuljettajan vasemman polven paikkeilla on keinukytkin jolla lisävalot otetaan käyttöön.
Tuskin molemmat polttimot itsekseen kesänaikana tai yhtä aikaa palaneet (pitää tosin vielä tarkistaa). Missä todennäköisin vika?
#4
Hei,
nyt olisi tarve ammentaa passuuttajien suurta tietoutta. Kyseessä 2005 sedan 2.0FSI ja huomasin, että kytkinpolkimessa tuntuu selvää värinää kun sitä painaa vain aavistuksen. Värinä tuntuu selvimmin kun ajaa tasaista nopeutta (esim 60km/h) ja painaa kytkinpoljinta hieman "huulille", eli juuri ennen kuin kytkin alkaa avaamaan (polkimessa selvästi ensin hieman tyhjää ennen kuin alkaa avaamaan voimansiirtoa). Värinä tuntuu siis selvimmin kun moottori vetää, normaalissa vaihteenvaihdossa sitä tuskin ehtii huomata. Liikkeellelähdössä ei tunnu mitään erityistä.

Kaipaisin valistuneita arvauksia, onko tämä
a) täysin normaalia (moottorin värinä kulkeutuu polkimeen asti)?
b) painelaakeri menossa?
c) kaksoismassa menossa?
d) muu, mikä?

Jos b), niin kannattaako
e) teetättää kytkinremppa heti vai jatkaa ajoa?

Jos e), niin kannattaisko harkita, että
f) vaihdattaa samalla kaksoismassan ihan varalta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy