Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Seba

Sivuja: [1]
1
https://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/2552341

Myynnissä vähän käytetty KW:n alustasarja Variante 1 -malliltaan eli korkeussäätö mutta ei iskarin jäykkyyssäätöä. Sopivuus Golf 7, Leon 5F, A3 8V, Octavia 3 jne. missä on etuiskarin tolpan halkaisija 50mm ja taka-akselina multi-link (saattaa myös sopia jäykkäänkin taka-akseliin).

KW:n tuotekoodi 1028000G mutta sarjasta saa tehtyä esim. H tai Y -päätteistä vastaavan ainoastaan jousia vaihtamalla, iskarit ovat TÜV-todistusten mukaan aina samat.

Hp. 400e ja mielellään nouto Espoosta. Yhteydenotot: sebastian.naumanen(ät)geemail.com tai nolviisnol-523 8685

2
Leon 5F (12–) / Leon SC
« : 09.08.13 - klo:17:08 »
Tänään kävin kuikuilemassa Seat Center Helsingissä Leon SC:tä, on kyllä luonnossa todella upean näköinen laite ja kattolinja näyttää mukavan matalalle. Aika kovan vastuksen laittaa Audi A3 CC:lle, jos ei tarvitse nelivetoa.

3
Tällainen osui silmiin FFP:n ja Volkkaripalstan kautta. Tapahtuma siis avoin muillekin VW:lle kuin vain boxerilla varustetuille.

http://www.speedday.fi/

4
VAG / Varaosaohjelmisto netissä
« : 13.05.13 - klo:16:42 »
http://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php

Ja tuolta Welcome - Free Services - CarProg2

5
Volkswagen / VW Polo BlueGT M6 4-ov Deep Black
« : 06.05.13 - klo:00:12 »
Tammikuussa 2013 aloin miettimään seuraajaa uskolliselle -03 Renault Cliolle, joka oli ollut omistuksessani vuoden vanhasta ja 11 tkm ajetusta lähtien. Luotettava ja hyvä ostos auto oli nämä vuodet, mutta jotain uutta piti silti saada tilalle. Vaihtoehtoina käytetyistä autoista oli mm. seuraavia:

- Ford Fiesta 2008 uudempi 1.6 TI-VCT tai uusi 1.0 125hp Ecoboost ja Sport-varusteilla
- Audi TT 8N 225 Quattro
- Opel Astra G Bertone Coupe
- Renault Clio II Renault Sport
- Polo 6R 1.2 TSI 77kW M6

Ja sitten ihan uusista autoista:

- Seat Toledo 1.4 TSI DSG
- VW Polo 6R BlueGT

Kaikkia noista ylläolevista tuli koeajettua, paitsi Clio II RS:ää ja 77kW TSI Poloa. Fiesta oli 1.6 bensakoneella tosi asiallinen ja se melkein olikin mun valintani kunnes vihdoin ja viimein menin ottamaan koeajoon Polo BlueGT:n manuaalina. Mikään auto ei ollut koukuttanut niin vakavasti kuin mitä Polo teki ja sen jälkeen kaikki muut vaihtoehdot karisivat pois laskuista. Joo onhan noiden vaihtoehtojen hintahaitari melko laaja ja uusi auto on aina uusi auto, mutta Polossa vaan oli sitä jotain heti ensimetreistä lähtien.

Myöhemmin koeajoin vielä BlueGT:n DSG:nä sekä Ibiza ST FR 1.4 TSI DSG:n. Ibiza oli melkoinen järkytys sisätiloiltaan Polon jälkeen ja vähän käytetyn Ibizan hintakin oli lähellä uutta BlueGT:tä. BlueGT:n kohdalla valinta kohdistui manuaaliin, koska en pitänyt DSG:n toiminnasta ollenkaan ja siitä maksettava 2000e hintalisä ei tuntunut kannattavalta omiin ajotottumuksiin.

Aloin sitten kyselemään tarjouksia 2-ovisesta tehdastilaus-BlueGT:stä ympäri Suomea. Kun kuulin että tehdastilausaika on jotain 4kk luokkaa ja muutenkin kun olen tottunut jo takaoviin Clion kanssa niin päätin että pyydetään tarjous maassa jo olevasta yksilöstä koska halusin uuden auton viim. kesäkuun alulle jotta kesäloman voi viettää uuden auton kanssa nauttien.

Markku J:n hyvät kokemukset Keravan Laakkosen Matti Lajusesta ohjasivat loppuen lopuksi mut perjantaina 26.4. hänen puheilleen ja lopputuloksena oli se, että tein kaupat itseäni miellyttävästä vapaasta yksilöstä. Tämä yksilö oli siis:

- 4-ovinen
- manuaali
- Deep Black -helmiäisväri
- Life-paketti
- Xenon-paketti
- Comfort-paketti
- RCD-510
- lisäksi vielä TT:n polkimet, GTI:n pakoputkenpäät ja kangasmatot jälkivarusteluna

Luvattu toimitusaika oli vko 20, mutta vappuaattona sain Matilta miellyttävän puhelun että auto oli tullut heille pihaan ja että sopisiko luovutus perjantaina 3.5. Odotusaika ei ollut loppuenlopuksi yhtään tuskallinen vaan päivät kuluivat mukavan nopeasti töitä tehden ja Clioa myyntikuntoon laittaen.

Tällainen näky sitten odotti töitten jälkeen perjantaina Keravan Laakkosella:











Nokkelimmat pokkelimmat varmaan huomaavat että autossa ei ole GTI:n pakoputkenpäitä kiinni vaikka niiden piti olla asennettuna luovutukseen. Toinen putkenpää meni Saksan tilaukseen niin sen saaminen viivästyi eikä yhtä putkenpäätä kannata laittaa autoon kiinni. Odotellaan siis hetkinen vielä putkenpäitä.

Pari päivää meni aika epätodellisessa fiiliksessä että onko tämä auto tosiaan nyt mun oma eikä mikään koeajoauto, mutta pikkuhiljaa alkaa usko vahvistumaan että tässä se nyt sitten on se ikioma BlueGT mistä tuli haaveiltua vuoden alusta lähtien.

Edit: lisää kuvia löytyy http://s637.photobucket.com/user/snauma/library/Polo

Sivuja: [1]








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi