Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - JHS

#1
Tiedustelen näin foorumilaisilta, onko ilmiötä ollut muilla.   Kyseessä on kesällä käyttöön otettu Golf Variant 1.6TDI Bluemotion 81kW, eli ns. ekoversio kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla.   Vastaavaa toteutusta on esim. Octaviassa ja Audi A3:ssa.   Uudesta lähtien on ihmetyttänyt tyhjäkäynnin kierrosten äkillinen vaihtelu oli kone lämmin tai kylmä.  Joskus kierroksia on vajaa yhdeksänsataa, toisinaan n.950 ja hyvin usein 1030, joka hetken päästä voi rauhallisesti laskea esim. vajaaseen 900 tai heilahtaa n.sata kierrosta tai enemmän alemmaksi tuhannesta palatakseen samassa takaisin.  Ainakin kerran on ollut useampi heilahdus esim. liikennevaloissa yli tuhannesta alle 900.  Vaihteluväli on vajaa 200 kierrosta.

Muuten kone käy hyvin.  Tosin kulutuslukemat ihmetyttävät vaikka tiesinkin, ettei lähellekään luvattua päästä.   Samanlaisella ajoprofiililla ja rengastuksella vain vajaa litra vähemmän kuin aiempi muuten samanlainen Golf, mutta 1.2 tsi 77kW.

Asiallisen huoltoneuvojan kanssa ihmeteltiin ja hän sai vastaukseksi maahantuojalta, että kyseessä on moottorin ominaisuus, koska erilaiset sähköjärjestelmän osa-alueet ja moottorinohjaukset tms. voivat aiheuttaa kierrosten heittelyä.

Kun itse yritän "kiusata" sähköjärjestelmiin puuttumalla ilmastointi, valot tms. ei mitään vaikutusta.   Ilmiö on sama kesä ja talvi-olosuhteissa.   
#2
Golf VII (12-) / Golf 1.0 TSI Bluemotion
06.03.15 - klo:21:52
Kolmisylinterinen 1.0 TSI on tulossa nyt myös Golfiin.  Toivottavasti  myös Suomen valikoimaan.
http://www.salon-auto.ch/en/photos/golf-tsi-bluemotion-7077
http://www.volkswagengroup.it/Apps/WebObjects/VGI.woa/wa/viewContent?id=1033&lang=eng
#3
Laitan tähän uuden aiheen keskustelupalstan eri puolilta tekemistäni havainnoista ja omista kokemuksista, joiden avulla voinee parantaa ajettavuutta.
1.  SPORT-ALUSTA.   Koeajoin 1,6 diesel Bluemotionia, jossa on vakiona sport-alusta ja vaikka rengastuksena oli perussetti HKPL 8 195/65  15, auto kulki  vakaasti ja tiehen suorastaan imeytyen.  Ehdoton tehdastilausvaruste, alle 300e,  Blemotionissa vakio, Octaviassa n.200e. 
2.  ILMANPAINEET ainakin Continentalin 205/55 16 nastarenkaissa suosituksen mukaan edessä 2.0 ja takana enemmän 2.3 mitattuna kulloisessakin ulkolämpötilassa.   Kesärenkaisiin laitoin  taakse 2.2.   Paineen laskeminen edessä 2.2:ta 2.0 vaikutti selvästi ohjauksen keskittymiseen ja ns. leijunnan  ja sivutuuliherkkyyden vähenemiseen.  (Yleensähän näytetään käytettävän korkeampia paineita ja voi olla myös rengasmerkkikohtaista.)
3.  PYÖRÃ,,NSUUNTAUKSET ovat usein tehtaan jäljiltä toleranssien ulkopuolella,  takuutarkastukseen varmuuden vuoksi.
4.  MUITA kokemuksia olisi mukava kuulla.  Omassa 1.2 tsi:ssä ei nyt satu olevan tuota sport-alustaa, kun sitä viime kesän ostovaiheessa ei ollut koeajettavana.  Seuraavalla kerralla sitten...
#4
Opel / Opel Insignia
02.02.14 - klo:09:34
Kävin faceliftatun Insignian koeajolla: erinomaisen vakaa.  Itselläni ei nyt ole tuollaiseen  tarvetta, uudella Golfilla mennään, mutta erityisesti pidempää matkaa ajavan kannattaa ainakin vertailun  ja ennakkoluulojen karsimisen vuoksi päivittää kokemuksensa myös isosta Opelista.
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/autot/insignia-5-door/index.html
#5
Huomasin Laakkosen merkkipäivien mainosten ohessa Laakkosen tili- mainoksen. Mietityttää lähinnä kenelle se on tarkoitettu, kun todellinen vuosikorko on yli 16% ja pankistakin saa kulutusluottoa  alle puolella korolla Laakkoseen verrattuna:  köyhän ei ole viisasta langeta tällaiseen tiliin ja varakas käyttää rahansa muuten vaan viisaammin.
http://www.laakkonen.fi/rahoitus-ja-vakuutus/laakkonentili/
#6
Olisiko omakohtaista näkemystä  uuteen farkkuGolfiin sopivista renkaista, kun olen vaihtamassa tulevan autoni 15" rengastusta Brock rc26 vanteeseen 7x16 et 47.
Testejä lehdistä ja netistä olen silmäillyt ja kaikki taitavat olla lajissaan kärkituotteita.
Renkaiden tulisi kestää n. kolmen vuoden kesärengaskausien ajot 35-40tkm.  Hiljaisuus ja mukavuus on toivottava ominaisuus, joka testeistä ei täysin yhtäpitävästi taida selvitä.
Saisin samasta liikkeestä  v-nopeusluokkaan kuuluvina Michelin energy Saver, Good Year Efficient tai Dunlop BlueResponse-renkaat, vai pitäisikö satsata satanen lisää ja ottaa Nokia Blue? Ja vielä: Continental 5:kin irtoasi alkukolmikon hinnalla.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy