Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - kaku

#1
Vika alkoi työajossa ja tunnustelin ettei oikein jaksa ahtaa ja laiskan oloinen kaasua painettaessa. Tyhjäkäyntiongelmat tuli myöhemmin. OBDelevenilla katsoin koodit jossa näkyi mainitaa ahdoista, vaihteistosta ym. en asiaa enemmän kerennyt miettimään. myöhemmin näytti selkeästi 1 ja 4 pytyn missfireä.
Vaihdoin tulpat ja käynti edelleen röpöttää mutta tasakaasulla käy ja ottaa kierroksia. Ei vikakoodeja sytytyksestä vaan diagnostiikkaliittimestä>ei laitetta>U112100-Databus missing message? Myös vaihteistösta herjaa jotain startin vapautusta..tuo obdeleven on käytössäni. Kierroksia kun on enemmän(1400-1500) on käynti hyvä tasakaasulla, ehkä jonkinlaista häröä kierrosten noustessa mutta kierroksia ottaa kuitenkin. Alunperinkin oli yksi koodi muiden lisäksi, nimenomaan tuo kyseinen koodi..varmaan oli noita päällekkäisiä vikoja yhtä aikaa ja yksi on ainakin korjattu.
Samalla huomasin imukäyrässä, mikä on ahtimessa kiinni, tulee ilmanputsarilta ja kiinnittyy letkulla siihen. Siinnä tuntuu silminkin havaittava klappi? En ole kerennyt katsomaan onko kiinnike poikki vai kiinnitys löysällä! Vikaa voi olla edelleen puolissa vaikka mitään koodia ei näyttäisikään mutta tuntuu että päällekkäisiä vikoja sattunut olemaan? Nyt en äkkiseltään osaa itseäni auttaa enempää!
ps.Kokeilen vielä toisella ohjelmalla mitä koodia se antaa.
#2
Tuo haku ei ole toiminut aikoihin ja nytkään se ei onnistu. Haluaisin tietää mikä ja minkä typpinen pultin kanta on vetoakselin lukituksessa, jolla olkavarsi+jousipaketti on kiinni? tarkoitus oli vaihtaa jouset autoon mutta homma tyssäsi työkalujen puutteeseen. Voisin myös vaihteiston päästä irroittaa vetoakselin, mutta sama ongelma!
#3
Auto ollut käytössäni noin kuukauden ja kokemukseni valoista on se, että ovat kirkkaat mutta valokiila näyttää liian alas tai voisi näyttää kauemmas. Samassa suhteessa menee pitkät. Millaisia ajatuksia muilla on ajovaloista?
#4
Pakkaset tulee ja jotain ongelmia myös! Jos kukaan tietää mitä on tapahtunut niin apua tarvitaan> Auto piuhan päässä jonkin aikaa. Käynnistys ja käy hetken, poksahtaa putkessa ja sammuu..näin emäntä kertoi. Kävin kokeilemassa ja ei lähde kunnolla käyntiin, bensa haisee ja konehuoneesta kuuluu selkeä suhina, enkä ole varma mistä se tulee ja onko se ylipainetta vai alipainetta? Suhina lakkaa hetken päästä ja auto käy hetken, sitten sammuu?? Huollot tehty ja ilmaputsari vaihdettu. Onko tiedossa vastaava käyttäytymistä pakkasilla..nyt n.19c ulkona. Laitoin auton piuhan päähän ja annan lämmetä kunnolla. Vikakoodeja en nyt pysty lukemaan eikä mittaristoonkaan tullut mitään ilmoituksia! Apuja, kiitos!!
edit: Auto siis -09 A4 2.0 tfsi
#5
Tultiin mökillä käymään ja lähtiessä tankattiin tankki täyteen..ei varmaan liity tähän vikaan, mutta sateen jäljiltä tiet olivat todella huonossa kunnossa ja emäntä ajoi kun vatanen. Yht´äkkiä bensavalo alkoi palamaan. Ei ole vuotanut kuitenkaan mistään ulospäin. Perillä aloin tutkimaan asiaa ja takakontin puolelta löytyi tarkastusluukku missä oli vain polttoainepumpun lähdöt ja sähköliitin. Mistä löytyy anturi ja olisko se vahingoittunut siinä rytinässä? Tietäisin vain mistä päin asiaa vielä tutkisin ja onko kellään ollut vastaavia ongelmia? Kiitos etukäteen!
#6
Viime syksynä akkuongelmien vuoksi vikakoodeja nollailtu ja moottorinvikavalo syttynyt uudelleen jäänyt palamaan. Auto toiminut kuitenkin hyvin läpi talven ja nyt viimeistään katsastukseen saatava vikakoodit pois ja vikavalot sammumaan! Kaverilla vag-com ja sillä eilen vikakoodien nollaus..herjaa myös egr:ää mutta ei anna sitä poistaa vaikka yrittää. Valo kyllä sammuu mittaristosta mutta syttyi melko pian uudelleen. Illemmalla irroitin akun nvan ja nollasin vielä sitä kautta ja luulin jopa että siitä oli apua mutta tänään taas syttyi moottorinvikavalo uudelleen! Tutkin egr:ää ulkoisesti ja sen toimintaa..alipainekampi liikkuu vapaasti eikä takertele..moottorin kun käynnistää kampi siirtyy ääriasentoon ja kun moottorin sammuttaa jää kampi edelleen ääriasentoon. Noin 10min. kuluttua kampi palautuu takaisin itsestään? Tutkin hieman tarkemmin autoni sielunelämää ja egr:ää en ole aiemmin tästä autosta laittanut. Huomasin että alipainelinjassa on enemmänkin tavaraa matkan varrella! Alipainekampi palautuu kyllä kun akunnavan irroitin ja se solenoidiventtiili joka ohjaa egr:ää on varmaan siinä venttiilin kupeessa kiinni! En purkanut venttiiliä enempää ja se oli kahdella Torx-ruuvilla kiinni imukanavistossa! Yritin hieman kuvata sitä mitä olen tehnyt ja mitä huomannut että joku joka ystävällisesti kertoisi egr:än toiminnasta ja mahdollisesta viasta mikä voi olla myös alipainelinjassa..siellä aika monta vuotokohtaa! Nyt ei ole tämän kertaisen vag-comin mittaukset esillä mutta voin katsoa kotiin päästyäni mitä kaikkea koodia sinne pukkasi! Kiitos etukäteen ;)
#7
VCDS (VAGCOM) / Vikakoodeja/alijännite?
18.12.12 - klo:07:05
Moottorin vikavalo syttyi ja kuitattu akusta parikin kertaa mutta tietysti vika jäänyt muistiin kun syttyi aina uudelleen! Eilen vagcom:lla vikakoodien luku ja nollaus! Egr:ää näytti ja Evap on mulle vielä epäselvä mutta muut viittaisi alijännitteeseen sillä akku on nyt vaihdettu ennen läppärin kytkemistä ja akku on aiemminkin tehnyt temppuja..esim. low signal jne. Liittenä vikakoodit..saa kommentoida!
ps. Toistaiseksi näyttäisi toimivan mutta egr:n toiminta epäilyttää jatkossa!


5 Faults Found:
17441 - Sensor for NOx (G295)
           P1033 - 002 - Signal too Low - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys
           P0441 - 008 - Incorrect Flow - Intermittent
17808 - EGR Valve (N18)
           P1400 - 001 - Electrical Malfunction - MIL ON
17887 - Brake Boost Vacuum System
           P1479 - 002 - Mechanical Failure - Intermittent
16952 - Cruise Control Switch (E45)
           P0568 - 008 - Implausible Signal  - Intermittent
Readiness: 0000 0100

..tuo cruisen viiksi on vithuillut aiemminkin siten että ei kytkeydy ennen kuin sammuttaa auton ja kokeilee uudelleen..voiko purkaa ja puhdistaa esim?
#8
Elektroniikka / ELSA WIN 3.7 ja Win8
15.12.12 - klo:23:14
Onko kukaan asentanut ELSAWINin 3,7 win8:lle kun tuolla ebay:ssa tarjotaan win7:lle ja kysely myyjältä ei tuottanut tulosta. Onko kellään kokemusta? On myös toinen läppäri jossa vista johon voisin sen myös asentaa! Kiitos etukäteen ;)
#9
Ajattelin tässä vaiheessa päästä helpommalla ja kysyä että kuinkas monesta kohtaa takapuskuri on kiinni Octavia combi -05 mallissa? Peruuttelin ja ryttäsin hieman vasenta takanurkkaa. Joutuu hieman oikomaan ja ottamaan puskurin tieltä pois! Kiitokset etukäteen!
#10
Octavia II (04-13) / Uusi ohjaustehostin?
15.06.12 - klo:19:36
Käytin merkkihuollossa kun yleensä itse teen mitä vaan pystyy! Nyt oli tilanne että aikataulujen vuoksi vein katsastushuoltoon ja samalla vikakoodien luku sekä ohj.tehostimen merkkivalon "poisto" mittarista! Eivät sitten saaneet valoa pois vaan aina uudelleen syttyi..tyly tuomio että täytyy vaihtaa koko tehostin ja mitä siihen kuuluukaan..hinta-arvio n.2200e,1500 pelkkä tehostin+johtosarja ja työtä päälle! Aina hieman kyseenalaistan tälläisen suoran toiminnan ja tarkoitus käydä autoliikkeessä josta tämän ostin kun otin vakuutuksen tälläisten varalle mutta katsovat ensin siellä mitä tekevät koska heillä on se viimeinen sana! En tiedä johdattelinko liian kauas mutta onko kokemuksia vastaavasta ja olisiko "oikotietä onneen" tässä tapauksessa? Kovia ovat summat joka tapauksessa kun nyt jo pulitin 260e tästä käynnistä!! Kiitos etukäteen!
ps. Käytännössä en huomaa mitään erityistä ajon aikana..keltainen merkkivalo palaa, ei punainen!!

octavia farkku 4x4 2,0 fsi -05
#11
Octavia II (04-13) / Kuinka mahdollista!
27.05.12 - klo:22:50
Onko kukaan aiemmin huomannut että viestiketju häviää kesken kaiken? Itsellä kävi juuri niin oli kyseessä ovien tiivisteiden aiheuttama maalivauriot ja niiden korjaukset maahantuojan Piikkiin! En tiedä onko valvojina maahantuojan edustajia kun aloin saamaan hyviä neuvoja hävisi viestiketju käsistä kuin pieru saharaan..erikoista??
#12
Autoni olen omistanut vajaan vuoden! Aluksi kuulostelin kuskin ikkunan(sähkökäyt.) ääniä..kiinni mennessä nitisi ja vinkui. Nyt näin kesän korvilla varsinki kuskin ikkuna pitää mieletöntä vikinää alusta loppuun, kumpaan suuntaan tahansa mutta enemmän kiinni mennessä! Kuinkahan syvälle pitäisi sukeltaa että äänen auheuttaja löytyisi..ääni on "kuiva" ja tiivisteisiinkään ei oikein voi mitään liukastetta laittaa..olisko vivustossa sanomista? Onko vastaavaa kenelläkään tullut vastaan? Kiitos etukäteen!  ;)

octavia combi 4x4 -05
#13
Muutaman kerran syttyi ja sammui kun kytki virrat pois mutta nyt alkanut palamaan jatkuvasti! En ole kerennyt selaamaan viestiketjuja joten joku voisi vauhdista kertoa miten kannattaa toimia? Sen verran selvitin että tehostin toimisi osittain kun keltainen valo palaa mutta käytännössä en eroa ole huomannut! Pystyykö itse tekemään asialle jotain ja mikä olisi ensimmäinen asia minkä voisin itse tehdä? Kiitokset etukäteen vastauksista 8)
Autohan oli -05 octavia combi 4x4 2,0 fsi
#14
Olen pistänyt merkille muutamia kertoja kun auton sammuttaa pyyhkijät tekevät nykäisyn eli hieman lähtevät ylös ja vetäytyvät täysin alas..liike on pari senttiä? En tiedä olenko mielikuvituksen vallassa mutta ihan kuin olisi moinen yleisempää kuin aiemmin tai sitten en vaan ole kiinnittänyt asiaan huomiota! Olisiko jollain ollut saman tyyppistä "ongelmaa"..toivottavasti osasin kuvata tapahtuman ilman että suurentelisin tilannetta ;D
#15
Auton ostaessani siinä oli antenni ja hf-mikrofoni jätetty paikoilleen sekä yksi johto irrallaan koelaudan vasemalla olevassa sulakerasiassa..onkohan jokin orkkis vai muu viritys? Kertokaa jos näyttää tutulle?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy