Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - jarsiv

#1
BXE kone kyseessä ja sille muistaakseni ETKA:kin oli maininta, että vaihteita vaihtaessa ahtojen ollessa huipussa ahtopaineet päästetään kaiketi pakosarjaan, mistä tulee se pöllön ulahdus. Silloin tällöin tätä kuuli, kun 2000rpm ja vedossa vaihtoi sopivasti vaihdetta.

No ihmetyttää, että nyt kyllä on isompi pöllö asettunut konehuoneeseen. Meinaan pöllömäisesti ulahtaa nyt joka kerta ja kuuluu reippaasti ulkopuolelle. Ryntäyttämällä tuntuu, että haluaa ahtaa kyllä aika reippaasti. Vikakoodeja ei ole, vaikka vedoilla yritti saada aikaan.
Eli äänien puolesta tuntuu, että ahtaa enemmän kuin olisi tarpeen, vaikka ei yliahdosta ole vikaa antanutkaan.

Tehonmuutoksista ei osaa sanoa, eihän tämä mikään tykki muutenkaan ole.

Pikaisesti katsoin, että paikallaan kun pumppaili, niin sellaiset 1,4-1,5bar oli paineet.

Pakopuolen siivet jumissa turbossa? Pakosarjassa vikaa/vuoto? Anturivika?
#2
Passat B8 (14-) / Huoltovälin nollaus
08.12.19 - klo:16:26
B8:ssa inspectionia nollasin virallisella VCDS:llä, no samassa nollaantui öljyhuoltoväli vaikka oli tarkistus vain tarkoituksena kuitata. Ilmeisesti tarkistuksen nollausta ei ole VCDS:llä mahdollista nollata erikseen...

Probleema on nyt se, että auto ilmoittaa innokkaasti näytöissä, että seuraavaan huoltoon 30 000km.  ???
Näytön adation valikosta katsoin, että "IDE00342-ESI" service reminder status on päällä. Jos tarjosin "no active" meni se perille mutta silti autoa käynnistäessä tulee näyttöön tuo huoltoilmoitus 30 000km päästä.

Koitin myös youtubesta löydetyillä ohjeilla, trippinollauksen painallusta virtojen päällelaiton yhteydessä, mutta sitten huolto-ohjelma meni kiinteäksi 15000km ja ilmoitus pysyy kuitenkin näytössä.

Löytyykö vastaavia kokemuksia, vinkkejä kuinka tuon ilmoituksen saa pois näkyvistä?
#3
1.4MPI:stä menee puurot ja vellit sekaisin. Ilmeisesti tyyppivika, että 120tkm paikkeilla saa kannentiivisteen vaihtaa. Motin moottorikoodia en muista, pitäisi tarkistaa. Työntötankokone kuitenkin kyseessä.

Tuon pitäisi ilmeisesti olla simppeli juttu vaihtaa itse? Lähinnä mietityttää, kuinka nätisti työtötangot lähtevät irti ja onko vastassa muuta ihmeellisempää kuin purku ja kasaus?

Briskoda-foorumilla ainakin vitsaillaan, että tiivisteen vaihtaa lounastauolla. :)
#4
Nytkö se alkaa kun mennään 200tkm toisella puolella...  :-\

Pari kertaa on ajon aikana Climatronic mennyt pimeäksi (on kyllä auto-nappia painamalla mennyt päälle) ja kerrran MFA näytöstä hävisi teksti ja heitti vertikaalin viivan näyttöön. Molemmat tapahtunut noin 45-60min ajon jälkeen, mutta ei samalla kertaa.

Haiskahtaisi maadoitusvialta, mutta mistähän löytyy kyseisten komponenttien yhteinen maapiste? Vai onko orastavaa haamuvikaa muusta viasta?

Pitää vikakoodit lukaista, mutta epäilen että noista jotain jäisi. Ainakaan MFA:sta.
#5
Fabia / Sivupeilien lämmittimet
07.12.13 - klo:18:16
Ei tykkää Fabiassa sivupeilit lämmetä, mistähän vikaa lähtisi etsimään?

Kun kytkimen asettaa peilin lämmitysasentoon, kuulee, että ainakin joku rele vetää. Mutta ei kyllä peilit mitään sulata.
#6
Öljynvaihdossa huomasin, että moottorin takaosa, öljypohjan yläpuolelta, on öljyinen. Vuoto tulee ilmeisesti tuosta turbon voiteluputkesta (paluulinja?)?

Jostain muusta, ahtoputkista, venttiilikopasta? Vai antaako turbo jo myötä, tosin öljy menee tällöin ilmeisesti konee läpi palaen.

LL-öljyä menee 0,4l/15tkm joten ei kovin suuremmoista hikoilua tapahdu. Ei tuon nyt sotkeakkaan tarvisi. Tosin panssarissa tai maassa ei ole ollut öljyläikkiä. Tässä huonoja kuvia.

Mikä on tuo putki heti öljypohjan yläpuolella? Menee siinä poikittain ja nousee molemmista laidoista ylös.
https://dl.dropbox.com/u/15009232/Passat/03042013001.jpg
https://dl.dropbox.com/u/15009232/Passat/03042013004.jpg
https://dl.dropbox.com/u/15009232/Passat/03042013006.jpg
https://dl.dropbox.com/u/15009232/Passat/03042013007.jpg
https://dl.dropbox.com/u/15009232/Passat/03042013008.jpg


Onko tämä konsernin kaikissa malleissa ominaisuutena vai mikä tässä on taustalla, että 1.9TDI ja myös 2.0TDI:ssä tuntuu moottorin takaosa olevan öljyssä? Googlettamalla löytyy ainakin BKD-koneesta samoja kuvia.
mm.
http://i043.radikal.ru/1105/41/72277e173787.jpg
http://s012.radikal.ru/i319/1105/9a/eec5d8552d1d.jpg

Ja sitten paluulinjasta uusi vs. vanha
http://pics.tdiclub.com/data/500/medium/oil_return_line.jpg
#7
Great, levisi tuo takatilan 12V pistorasian kansi palasiksi. Ei kenelläkään satu olemaan kokoamiskokemuksia tai kuvaa tuosta? Osat on tallella, mutta lähtee järki kun ei tuo jousi asetu tuonne mitenkään järkevästi.
#8
Potilas, Jetta II 1.3 (kärjellinen sytytys) ja Pierburg 2E3.

Ongelma, vajaa lämpöisenä moottori tukehtuu kaasua antaessa. Erityisesti pintakaasulla saa moottorin tukehtumaan ja sammumaan. 2000rpm jälkeen herää henkiin. Tätä tukehtumista ilmenee erityisesti hieman ennen kuin ryyppy menee pois päältä.

Tilapäisenä korjauksena kone käy paremmin, kun lisäsin sytytysennakkoa. Tosin nyt siellä on reilusti liikaa, vähintään 30 astetta. Eli lisäennakon jälkeen moottori ei lämmetessään sammu niin herkästi.

Mikähän tuossa kiikastaa? Menin säätämään sytytysennakon nyt takaisin noin 6-8 asteeseen. Eli onko bensansaanti vai sytytysongelma?
Kiihdytyspumpun kalvon olen uusinut, mutta ei vaikutusta. Eipä tunnu oikein vaikuttavan se kiihdytyspumpun säätökään. Sekun säätää vain ruiskauksen määrää.

Ryyppy? Nyt olen joutunut säätämään ryyppyyn maksimiajan, että toinen kurkku menee kiinni kunnolla, lähtee kylmällä täten nätisti käyntiin. Kuitenkin sitä ihmettelen, että kurkku ei vajaa lämpöisenä ole yhtään kiinni-->sormella kun peittää kurkun, niin ei tukehdu niin paljoa pintakaasulla. Pystyykö tuota itse läppää säätämään jostain?

Voisiko joku suutin olla tukossa, mikä?

Tässä muutama lisähuomio
-Normaalilämpöisenä esim. moottorijarrutuksen jälkeen, kaasua antaessa miettii jonkin aikaa, minkä jälkeen rykäisee
-Onko normaalia kaasuttimen ääntä, kun pintakaasua antaessa (ja tyhjäkäynnillä) kaasuttimen ääni on kuin tyhjää pirtelökippoa imisi tyhjäksi? Mistä tämä ääni?
-Kylmänä ja kuumana toimii muuten hyvin.

Sekavaa tekstiä, mutta lisätään tietoja tarvittaessa. Ei niitä vaihda Weber-vitsejä ;)
#9
VCDS (VAGCOM) / Webasto Thermo Test
02.08.12 - klo:13:03
Laitetaan tälle alueelle, kun osaltaan vagcom-kaapeleita koskee.

Eli vagcom-kaapelilla pitäisi onnistua Webaston diagnostiikka, kun antaa akulta 12V+ 16-napaan sekä 12V- 4 ja 5 napaan. Tämän lisäksi napaan 7 eli K-Bussiin liitetään Webaston W-Bus eli yleensä keltainen johto.

Moni on onnistuneesti saanut yhteyden pelaamaan, mutta tottakai itseä nyt vastustaa.  :D

Kokoonpano on seuraava:
ELM327 (K-linja löytyy ja pitäisi toimia)
TT-V (W-Bus)
Windows 7 64bit ja Thermo test 2.12

Kaapeli saa virran ja yhteyttä muodostaessa merkkivalo vilkkuu, että bittiä siirtyy ainakin Webastolle päin, mutta vastausta ei tule. Liitäntäpisteenä olen käyttänyt sitä haaroitinta, mikä on tarkoitettu Webaston kaukosäätimen yksikölle.

Olen lukenut, että taukobitti pitäisi asettaa 1ms, mutta se ei auttanut. Nopeus on 9600 ja olen yrittänyt hitaampiakin nopeuksia tuloksetta.

Webasto toimii moitteetta tällä hetkellä, joten sen suhteen kaikki on kunnossa.

Onko kokemuksia?
-Toimiiko Thermo Test 2.12 näiden omatekele kaapeleiden kanssa? Vai pitääkö olla vanhempi versio 2.11, sekun ei toimi 64-bittisen W7:n kanssa...
-Onko kokemuksia että yhteys on saatu toimimaan ELM327 kaapeleilla vai onko merkitystä?
-Ei varmaan haittaa, ettei Webasto ole CAN-väylässä? Yhteyshän pitäisi toimia W-bussia pitkin?
-Onko oikeista COM-asetuksista havaintoja?
-Olisiko virhe siinä, että otan virran tupakansytyttimestä kaapelille-->auton virrat pitää olla päällä-->Vaatiiko Webasto jonkun "sleep-tilan"?
#10
Laitetaan tällainen galluppi kehiin, eli missä käytte tankkaamassa pääsääntöisesti?

Omat rahat menee pääsääntöisesti ABC:lle (diesel) keskittämisen vuoksi. Toisaalta olen alkanut miettimään, että mitä kyseisen firman pistoolista saan - Nesteen litkua vai jotain muuta?

Hetkeen ei ole vissiin suoritettu mitään polttoaineiden laatututkimuksiakaan, joista ilmenisi laatuerot?

Esso-puheet ja laatukokemukset kehiin ;)

EDIT: Tuotetiedotevertailu

https://dl.dropbox.com/u/15009232/kes%C3%A4.png
https://dl.dropbox.com/u/15009232/talvi.png

Lähteet
Lainaahttp://www.neste.fi/tuotteet_haku.aspx?path=2589%3b2655%3b2698%3b2699#
http://www.abcasemat.fi/tankkaa/tuotetiedot/tuoteselosteet-ja-kayttoturvallisuustiedotteet
http://www.st1.fi/index.php?id=188
http://www.shell.fi/home/content/fin/msds/datasheet_fuels.html
http://www.teboil.fi/page.asp?path=1;1510;1508;4347
#11
Passat 3C (05–10) / 1.9TDI (BXE) ja EGR
17.03.12 - klo:13:03
Onko kukaan supistanut BXE-motin EGR:ää tai ohjelmallisesti minimoinut toiminnon? Mikä supiste sinne menee ja onko kokemuksia tuloksista? Onko supisteen vuoksi antanut vikakoodia?

Tyhjäkäynti hytkynnän haluaisin lämpöisellä koneella pois eikä kulutuksen pienenemisestäkään haittaa olisi. Sijaitseeko se EGR tuossa etuosassa? Onko putsaaminen ja supisteen asentaminen pitkäkin juttu?
#12
Passat 3C (05–10) / Turbo ja äänet
15.02.12 - klo:06:40
Eka turbollinen vehje on tämä Passatti minulla. Se mikä ihmetyttää, niin on hukkaportin äänet.

No ääntähän voisi kuvailla jonkinlaisen vauhtipyörän/jarrumoottorin kiihdytysäänenä kun vaihtaa vaihdetta. Se asia mikä ihmetyttää, niin ääni ei tavallisesti kuulu (tai ei ainakaan ohjaamoon kuultavasti), mutta moottoritien jälkeisessä ajelussa äänen kyllä kuulee selvästi.

Onko normaalia vai onko syytä huoleen? Miksi ääni tulee esiin voimakkaammin esiin moottoritien jälkeisessä ajelussa? Jos ajelee toiseen suuntaan, että moottoritie on ensin ja loppumatka on maantietä @1800rpm niin loppu kurvailussa ei kyllä kuulu mitään.
#13
Kovilla pakkasilla varoitusvalo syttyi ajotietokoneen näyttöön. No pissapojan säiliöhän oli tyhjä. Laitoin raakaan, -40C nestettä säiliöön noin 3l ja varoitusvalo poistui. Seuraavana päivänä oli vielä -30C kelit ja 1h ajon ja 10min moottoritien päätteeksi syttyi varoitusvalo uudelleen. No ajattelin, että letku vuotaa, kuten näissä on tapana.

Iltapäivällä sitten lisäsin nestettä, mutta sitä meni vain noin 3dl ja varoitusvalo hävisi. Meni vuorokausi ja varoitusvaloa ei tullut, mutta nyt taas ja pakkanen on kuitenkin lauhtunut -15C:seen. Laitoin nyt taas piripintaa säiliön, mutta varoitusvalo ei häviä.

Onkohan anturissa vikaa? Missä kyseinen anturi sijaitsee? Vai voiko se muka olla vielä jäässä? Testasin, pikaisesti niin ei ainakaan pesunestettä tullut... Onko anturi esim. jossain ilmataskussa, kun tuo säiliö näyttää olevan melko kurvikas?
#14
Miten nuo etuvilkut saadaan irti? Minkälaiset polttimot niissä on?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy