Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - tsiih

#1
Tuli tuossa vastaan väite, että ainakin jossain Seatissa (en tiedä minkä ikäisessä) on erikseen varoitus kuluneille jarrulevyille. Ilmeisesti silmille lävähtää sama tuttu keltainen symboli kuin palojen kanssakin, mutta tekstillä "brake discs..."
Valistakaa minua, onko tämmöinen olemassa ja millä tavalla kuluneisuutta valvotaan jos on  :) itse en ole moisesta kuullutkaan.
#2
Luin tänään ohimennen vikamuistia autostani ja kappas moottorin ohjainlaitteelle oli tallentunut moinen koodi P30C0 (12480) Polttoaineen laatu ei riittävä, hetkellinen.
En tiedä mistä moinen koodi on tullut mutta havaitsin lomareissullamme pientä tehottomuutta ylämäissä, ajattelin sen johtuvan vain kuormasta.
En tankkaa tästälähin enää 95E10:ä, katsotaan pysyykö koodi poissa.
Aika vähän löysin googlella juttua, yksi hollantilainen ja pari venäläistä foorumikirjoitusta. Työkaverini suomensi minulle noita venäläisiä ja sanoi heidän todenneen koodin johtuvan tosiaan heikkolaatuisesta polttoaineesta. Minua jäi tuo koodi vähän vaivaamaan, mistähän siitä saisi lisätietoa?
#4
Uusimmassa 2/2011 Kuluttaja-lehdessä julkaistua:


"Asiakas osti esittelyautona olleen käytetyn auton 21 080 eurolla. Kun auto oli noin neljä vuotta vanha, sen sytytyspuola meni rikki ja aiheutti katalysaattorin rikkoutumisen. Asiakas vaati myyjää korjaamaan katalysaattorin ja hyvittämään sytytyspuolan korjauksesta 168 euroa, tai vaihtoehtoisesti hyvittämään korjausarvion mukaiset korjauskustannukset, 1 224 euroa.

Lautakunnan mukaan katalysaattorin ja sytytyspuolan voi olettaa kestävän yli neljä vuotta tai 70 000 ajokilometriä. Asiakkaalla oli oikeus hinnanalennukseen. Lautakunta arvioi hinnanalennukseksi 800 euroa, koska auto oli tullut korjauksen myötä parempaan kuntoon kuin ostajalla oli aihetta odottaa."


"Auton moottorin osa, huohotinputki, jäätyi kolmesti neljän vuoden aikana. Myyjän mielestä vika oli ostajan aiheuttama. Tämä oli ajanut lyhyitä matkoja runsaslumisilla teillä ja käynnistänyt auton monesti kylmänä.

Ratkaisu: Suomessa myytävien autojen pitää kestää talvikelejä. Myyjä oli vastuussa virheestä ja korjauskuluista."

Kuka maksaa näiden "ennakkotapausten" jälkeen itse jäätyneiden ahtoputkien aiheuttamat vauriot ja jo uutena hajonneet sytytyspuolat?! Ã,,lä sinä ainakaan!
Lisää löytyy www.kuluttajariita.fi ja www.kuluttaja.fi sekä www.kuluttajavirasto.fi

#5
VAG / Autowiki.fi
19.09.10 - klo:21:49
#6
Onkos kellään kokemuksia tämän puljun tuotteista? Heidän laitteellaan tsi:n softaaminen onnistuu näköjään ihan obd:n kautta. Ja pömpelin saa pitää itsellään tulevaisuutta varten :D Huonoa suomea puhuvat nettisivut eivät ihan vakuuta...
#7
http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f113/
Sisällössä löytyy... ;D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy