Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Neppis

#1
A7 4G (10-) / Audi RS7
10.03.13 - klo:10:04
Autopornokuvia.   :D
http://auto.fi.msn.com/autogalleria/geneve-2013-560-hevosvoimainen-audi-rs7-sportback


Kuvan 4 tekstissä on varmaan virhe. En tiedä, että miten sylinterien numerointi menee, mutta tuolla lepuutuksella käynti taitaa jäädä aika epäsymmetriseksi.
"Moottori on varustettu sylintereiden lepuutusjärjestelmällä (cylinder-on-demand), joka tasaisella kuormituksella kytkee sylinterit 2, 3, 5 ja 8 pois käytöstä."
#2
Asia ei ole itselleni vielä ajankohtainen, mutta onhan näitä asioita hyvä kypsytellä jo (hyvissä ajoin) etukäteen.

Mobile.de:ssä näyttäisi olevan esim. melko kattava valikoima vuoden vanhoja A7:ja 180kW:n TDI:llä hintaluokassa <50 tâ,¬ (alvillinen gross-hinta). Tässä yksi satunnaisesti valittu esimerkki: http://tinyurl.com/9lod87j

Noista Tullin sovellettujen verotusarvojen taulukoista kun katsoo, niin vastaavien A7:jen autoverot ovat pyörineet vajaassa 20 tâ,¬:ssa.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/taulukot/autot/index.jsp

Tulisiko sitten esim A7:n tapauksessa auton hakeminen itse ja rekisteröinti Suomessa maksamaan (lähtötasoisesti) suunnilleen: 49 (hankintahinta) + 19 (autovero) + 4 (sekalaisia kuluja) = 72 tâ,¬ ?

Tuo antaisi selkeän säästön verrattuna Suomen hintatasoon ja Saksassa tuotakin mallia on myynnissä satoja kappaleita, joten itseä miellyttävä paketti löytyisi varmasti.
#3
Moottori ja voimansiirto / 3.0 TFSI
06.09.12 - klo:18:37
Tampereen Laakkosella on myynnissä vuoden vanha 22000 km ajettu A7 3.0 TFSI koneella. Jos en ihan väärin nähnyt (en sentään kumartelemaan alkanut), niin pakoputken pää näytti sisältä melkoisen mustalta.....kuin omassa entisessä 2.0 TFSI:ssä aikoinaan. Ovatkos nuo VAG:n isommatkin ahdetut bensamyllyt öljyholisteja? Eipä silti, ei noita koneita ole taidettu paljon Suomeen myydä, varmaan pääosin vain esittelyautohin.
#4
Tämän aihepiirin ketjua ei taida vielä entuudestaan olla.

Muutaman kerran on tullut mieleen, että esim jollain Eurooppaan suuntautuvalla lommatkalla voisi vuokrata päiväksi jonkin tehokkaamman automallin esim Ferrarin, Porschen, Lambon tms. Onko Arenalaisilla kokemuksia ja vinkkejä urheiluautojen vuokraamisesta? Hinnat tietysti vaihtelevat paljon automalleittain ja maittain, mutta paljonkohan tuollaisesta kokeilusta suunnilleen köyhtyisi?
#5
Oletettavasti auton virranhallintajärjestelmä rajoittaa lämmityslaitteen PTC-vastusten käyttöä / tehoa jos akun varaustila laskee liikaa. onko tuosta tarkempaa tietoa? Voiko peräti käydä niin, että talvella kun akun varaustila on yleensäkin alhaisempi, niin noista vastuksista ole juurikaan iloa. mulla ei ole ennen ollut "vastuksellista" autoa, mutta mulla on lohkolämppärin yhteydessä kiinteä akkulaturi, joten taidan olla turvassa tuolta säästöilmiöltä.
#6
Periaatteessa tuo järjestelmä toimii hyvin, ainakin uudessa A6:ssa. Moottori pysähtyy ja käynnistyy melko sivistyneesti ja nopeasti. Liikennevaloissa kun jalan nostaa jarrulta oranssin syttyessä, niin moottori käynnistyy ripeästi ja auto yleensä liikahtaa eteenpäin suunnilleen samalla hetkellä kun vihreä syttyy, tai no, ainakin melkein.

Systeemissä on ominaisuus, että moottori ei sammu pysähdyttäessä paikoilleen, jos jarrua painaa vain kevyesti. Voiko tuota vaadittavaa "poljinpainetta" jotenkin säätää (huollossa)? Usein / yleensä poljinta on vaikea painaa niin kevyesti, ettei moottori sammuisi. Mielestäni Stop saisi aktivoitua vasta kovemmalla / syvemmällä painalluksella.

Muokkaus 6.8.2013 / vkjoki: Otsikkoa muokattu aiempaa informatiivisemmaksi.
#7
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 16.10.11 - klo:09:53
Sen sijaan nopeusrajoitusmerkkien seuraaja ja kaukovaloautomatiikka saivat pyyhkeitä (eivät toimi riittävän luotettavasti).

A6:ssa tuo kaukovaloautomatiikka toimii mielestäni riittävän hyvin. Jotain logiikkaputteita siinä on, esim vaihtaa lyhyille turhan aikaisin, kun pitkällä suoralla vastaantulija on vielä kaukana. Mun mielestä kuitenkin ehdottomasti halvan hintansa arvoinen. mitenkähän sitä tuli ennen toimeen ilman tuota.....ja automatti-ilmastointia ja automattivaihteistoa ja.....
#8
Etusivulla näkyvä lista "Viimeisimmät aiheet/viestit" on erinomaisen hyvä mielenkiintoisten keskustelujen bongaamiseksi, tuosta listasta vain saisi löytyä pidempikin versio esim jonkin linkin takaa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy