Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - aippaa

#1
Golf vi 1.4 tsi (caxa) taitaa käydä aika laihalla ja ajaessa tulee yksittäisiä missfirejä, ei kuitenkaan vikakoodeja. Auto kuitenkin käy ja kulkee hyvin

Onko kellään kyseisellä koneella olevaa golffia ja miltä fuel trimmit näyttää?

06,Short Term Trim - Bank 1,-4.7 %
07,Long Term Trim - Bank 1,13.3 %
0B,Intake Manifold Absolute Pressure,28 kPa abs
23,Fuel Rail Press (rel),4870 kPa rel
33,Barometric pressure,99 kPa abs
34,Bank 1 Sensor 1 Status,1.012 Lambda,0.020 mA
56,Long term sec. O2 trim bank 1/3,-0.8 %

Auton oston jälkeen huomasin että pcv:t oli sökönä, arvot parani vähäsen kun vaihtoi uudet. kuitenkin long term fuel trim on +13%, idle oli lähelle nollan eli se on ok...

Imuvuotoja ei oo löytynyt, Onko kellään tietoa onko kyseisessä koneessa jotain tiettyjä paikkoja mistä imuvuoto voisi tulla?

Autoon on vaihdettu tulpat, puolat, imusarja ja ahtopaine anturit yms. Tuli nyt myös vaihdettua NTK:n lambda (etummainen) kun vielä alkuperäinen lambda oli paikallaan ja kilometrejä vajaa 240tkm

En tiedä olisko pitänyt ottaa boschin lambda kun se alkuperäisenä oli.. noh luulisi tuo ntk:nkin olevan ok.
Ihmetyttää kyllä kun vcds tein aging testin niin antoi samaa tulosta mitä entinen, mitä lukenut netistä niin uudella pitäisi dynamic factor olla lähemmäs 2? Itsellä se on 0.7

Olisko kellään ideoita mistä voisi johtua tai mitä kannattaisi testata?


#2
Ostetaan / 2 din android soitin
02.04.24 - klo:11:24
Hakusessa olisi golf vi käypä android soitin, voi toki olla joku muu käyttiskin.
Esim rcd330 ja mitä nyt onkaan sekä pitäis canbus sopiva olla.

Tarjotkaa jos jotain löytyy :)
#3
1.4 tsi Caxa koneella. Huomasin että turbon alta tiputtaa pikkusen jäähdytinnestettä?

Onko turbon alaosassa jäähdytinneste putki? Mahtaako siinä olla jonkinlainen tiiviste ja pääseeköhän siihen miten käsiksi? Varmaan ainakin lämpösuoja otettava pois ensin...

Pitää nyt ekaksi kokeilla että loppuisko kiristämällä, näytti vaan niin ahtaalta tuo paikka kun yritin lämpösuoja paikallaan vähän ropeltaa...

Ei mitenkään hirveesti tiputa mutta näkyy ala muovissa pieni lätäkkö ja kun katselin tossa niin näytti että pari tippaa ois lambdan päälle myös tippunut sekä kun kädellä kokeilin niin kyl vähän nestettä sormiin jäi...

Kiitosta jos joku osais vähän kertoa mitä kaikkee pitäis purkaa että pääsee kiristämään :)
#4
Osaisko joku neuvoa mitenkä Golf vi 1.4 tsi:n (122hp caxa) polttoaineen paineet lasketaan ennen korkeapainepumpun vaihtoa? Elsan ohjeista löytyy vaan että testerillä, mutta vcds ei ainakaan moista löydy, enkä aiheesta ole hirveästi löytänyt.

Pitääkö ottaa tankin pumpun sulake pois? käynnistää auto ja antaa tyhjäkäynnillä hetki käydä sekä seurata paineitten laskua? Ohjeitten mukaan pitää paineet laskea ~6bar asti.

Tässä pumpun mallissa ei sitä paineenlasku venttiiliä ole.

Vissiin etuovikin on kontaktissa tuohon tankin pumppuun jos oikein olen ymmärtänyt?
#5
Aiheesta lukenut mutta en oikein tajua 2010 golffi 1.4 tsi:n oikean puolen takajarru vissiin jäätyy?

Lähtiessä aikas jumissa/laahaa.. Tuli vaihdettua palat ja putsattua joka paikka ja tämän jälkeen ei pariin päivään ollut ongelmaa. Tätä ennen oli täysin jumissa kun aamulla lähti liikenteeseen.

Nyt kuitenkin vaikka pakkasta vaan pari astetta niin jumissa taas oli, käsijarru kahva normaalisti jäykkä ja naksahtaa kolme kertaa mutta nytten nousi normaalia ylemmäs ja löysältä tuntui.

Satulan mäntä oli tosi kevyt painaa sisään verrattuna toiseen puoleen. Sen huomasin että toisella puolella on uusi satula.

Miten ihmeessä tämän ongelman saa korjattua? Vissiin pitää kokeilla satula vaihtaa vai voiko johtua vaijerista? ainakin tuntui normaalisti toimivan mutta vaikea sanoa kun ei onnistu jumittuneena tuossa parkkipaikalla rengasta irrotella.
#6
Tuli hommattua tuommonen 2010 farmari golffi niin huomasin että avain ei mene kuskin oven lukkosylinteriin kun puoleen väliin ja sitten voi kääntää puoli kierrosta toiseen suuntaan? Mitään ei tietenkään tapahdu.

Mikähän mahtaa lukossa olla vikana ettei avain mene pohjaan asti?

Saako takakonttia tai apparin ovea avaimella auki? Rupes mietityttää jos akku tyhjenee niin eihän ovia millään auki saa.

Onko tuo oven lukkosylinterin pois ottaminen millainen homma?
#7
Heips, tuli hommattua tuommonen golf vi 2010 1.4 tsi (caxa)

Tuli erwinistä luettua noita tpi/tsb juttuja ja ei ole itselle selvinnyt että kuuluuko nuo kun auton on ostanut uutena niin takuu hommiin jos jotain päivityksiä on eculle, vissiin tuossa ainakin on yksi päivitys auton huonoon lämpenemiseen.

Mahtaako noita päivityksiä saada vw liikkeestä tpi koodia vastaan vielä kun autolla on jo ikää? Vai kuuluuko nuo vaan jos on osto takuuta yms?

Tuossahan taitaa myös olla jäätymis ongelmaa etuovissa että alakulmat menee paskaksi, tuossa ostamassani on molempien etuovien sarananpuoleisista kulmista maalit lähteneet varmaan tuon jään kertymisen seurauksena. Tuostakin jotain tsb/tpi koodia oli en kerennyt vaan tarkemmin lukea.

Kiitosta jos joku voi selventää vähän :) ja toki selviäähän nuo päivitys asiat kun käypi vw huollosta utelemassa.
#8
Ostetaan / Vw Golf VI monitoimiratti
09.02.24 - klo:10:49
Olisko kellään myydä golf vi:n monitoimirattia?
#9
Auto on passat 3b2 1.8 2000vm

Nyt pakkasilla huomannut erikoinen vinkuva ääni oikean puolen renkaasta joka tulee kun vauhtia reilu 40km/h

Ã,,äni kuuluu pyörimisen mukaan suoraan ajaessa, jos kaartaa vasemmalle ääntä ei kuulu.
Voiko laakeri pitää meteliä pakkasilla, kun purettiin jarrut pois oikealta puolelta ja pistettiin pyörimään niin kauhean kova vinkuminen kuuluu ja kun laitettiin vähän öljyä sinne pyörän napaan (jota ei kannata tehdä) niin vinkuminen hävisi.

Ã,,äni kuitenkin häviää kun lämpötila on lähelle nollaa. Voikohan olla alkava laakerivika? Outoa on kyllä että ääni kuuluu vaan suoraan ajettaessa ja jos kaartelee oikeelle ja vasemmalle ääni häviää.

Tai voiskohan olla joku halppis laakeri laitettu. Ã,,äni myös koventuu todella paljon esim -20 pakkasella kuin vertaa -10 keliin.

Tiedä kehtaisko laakerin vaihtoon rueta kun taitaa aika iso homma olla kyseisessä autossa.
#10
Passat 1.8 20v, vm 2000

Olisiko täällä kellään vinkkiä missä vika voisi olla. Lämpömittari toiminut ongelmitta mutta yhtäkkiä lopetti toiminnan. Auton kun laittaa käyntiin niin viisari liikahtaa ihan millin ylöspäin.

Vaihdoin lämpötila-anturin, mitä mitattiin yleismittarilla niin vaikutti ainakin että vanha on sökö
Mitään muita ongelmia autossa ei ole, kaikki toimii, ei keitä jne.. lämpiää normaalisti eikä kulutuksissa ainakaan auton näytön mukaan mitään muutoksia.

Mistä voisi lähteä vikaa etsimään?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy