215tkm ajettu Skoda Superb 2.0tdi 4x4 vm2012.
Moottoriöljyn määrä lisääntyy hiljalleen ja auto savuttaa harmaata savua.
Tämän huomaa parhaiten liikennevaloissa vai omaan pihaan peruuttaessa.
Jäähdytinnesteiden määrä pysyy vakiona, moottoriöljyn määrä lisääntyy hiljalleen.
Webastolla lämmitellään autoa, ajo pääasiassa lyhyt kestoista alle 80km/h.
Vag dpf softalla seuraan dpf:n toimintaa ja pyrin tekemään polton aina loppuun ajon aikana (poltto ei siis jää kovin usein kesken).
Polttoväli ~4h ajoa ja ~250km.
Maf, dpf:n alipaineanturi, turbo, korkeapaine egr ja molemmat termostaatit vaihdettu 2022 aikana.
Dpf pesty tähän tarkoitetulla pesulaitteella.
1 suutin vaihdettu ja 3 muuta testattu dieselpajalla (ei vuotoa palotilaan päin).
Sylinterien ohivuodot ja puristuspaineet mitattu.
Mistä etsiä vikaa seuraavaksi?
Korjaamolta loppui jo konstit kesken (ja minulta rahat).
Moottoriöljyn määrä lisääntyy hiljalleen ja auto savuttaa harmaata savua.
Tämän huomaa parhaiten liikennevaloissa vai omaan pihaan peruuttaessa.
Jäähdytinnesteiden määrä pysyy vakiona, moottoriöljyn määrä lisääntyy hiljalleen.
Webastolla lämmitellään autoa, ajo pääasiassa lyhyt kestoista alle 80km/h.
Vag dpf softalla seuraan dpf:n toimintaa ja pyrin tekemään polton aina loppuun ajon aikana (poltto ei siis jää kovin usein kesken).
Polttoväli ~4h ajoa ja ~250km.
Maf, dpf:n alipaineanturi, turbo, korkeapaine egr ja molemmat termostaatit vaihdettu 2022 aikana.
Dpf pesty tähän tarkoitetulla pesulaitteella.
1 suutin vaihdettu ja 3 muuta testattu dieselpajalla (ei vuotoa palotilaan päin).
Sylinterien ohivuodot ja puristuspaineet mitattu.
Mistä etsiä vikaa seuraavaksi?
Korjaamolta loppui jo konstit kesken (ja minulta rahat).