Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Typ:3H

Sivuja: [1]
1
Arteon / Arteonin hinnat NEDC -> WLTP
« : 25.10.18 - klo:12:03 »
Nyt pystyy Arteoninkin hintoja vertailemaan ennen ja jälkeen tuon maagisen muutoksen, ainakin osittain. Esim. 2.0 TSI:tä ei vielä ole WLTP-versiona.
Mahtaako enää tullakaan jos hinnannousu olisi jotain älytöntä?

Hinnat ilmoitettu veroton/veron kanssa ja järjestyksessä NEDC->WLTP

Bensat
Arteon 1,5 TSI EVO 110 kW DSG  34790/43048 -> 35240/43502
Elegance 1,5 TSI EVO 110 kW DSG  37110/46254 -> 37590/47480
R-Line 1,5 TSI EVO 110 kW DSG 37610/46878 -> 38100/48361,44
R-Line Limited Edition 1,5 TSI EVO DSG 35880/44719  -> 36140/45870

Diesel
Arteon 110 kW DSG 38000/44842 -> 38490/44914
Elegance 110 kW DSG 40410/47961 -> 40930/48413
R-Line 110 kW DSG 40930/48578 -> 41460/49208
R-Line Limited Edition 110kW DSG 38900/46167 -> 39210/46523

Elegance 140kW 4Motion DSG 44560/56160-> 45130/59037
R-Line 140kW 4 Motion DSG 45070/56804 -> 45650/59870 
R-Line Limited Edition 140kW 4Motion DSG 42660/53763 -> 43010/56402

Eli hinnaston alalaidassa n. 500 eur lisää verottomaan hintaan ja toinen 500 verolliseen, eli 1000 eur kaikenkaikkiaan.
Ärjympiin malleihin sama 500 eur verottomaan lisään, mutta veroa sitten 2500 eur per vekotin.


Lähteenä siis: https://www.volkswagen.fi/fi/auton-ostaminen/hinnastot-ja-esitteet.html


2
Arteon / Vetokoukku jälkikäteen asennettu ja kaikki ok
« : 30.07.18 - klo:12:58 »
Asiasta ei löytynyt isommin edes muista maista kokemuksia, joten tuli ilmeisesti oltua asiassa jonkinlainen pioneeri, eli Arteoniin tuli laitatettua irroitettava koukku.
Laitetaan nyt kokemukset talteen tuleville sukupolville  :D

Homma siis meni ihan ok, onhan tuossa tietysti se asia ymmärrettävä, että asennuksen jäljiltä jokunen työkalunjälki sinne auton muoveihin jäi. Sain ne itse häivytettyä fiksumman näköiseksi. Ei auto kuitenkaan pilalle mennyt mitä vähän tuli jännitettyä.

Koukku oli Aragonin valikoimista. Se miinus siinä on kyllä, että tuo varmistusvaijerin kiinnityslenksu jää about sentin verran näkyviin.
Sinällään sitä ei ainakaan tummassa autossa niin huomaa, mutta vähän hölmöltä se tietysti näyttää, kun noin muuten sen koko asennuksen on saanut jemmaan.

Lenksua ei vissiin ole saanut laittaa siihen irtoavaan koukkuun kiinni, kuten se yleensä esiinkääntyvissä on. Saahan sen lenksun tietysti rälläkällä pois jos alkaa liikaa häiritsemään (ja ei koe sitä tarvitsevan).

Kaikki toiminnot pysyivät asennuksen jälkeen hengissä, eli esim. sähköisen takaluukun toiminnot potkuaukaisu mukaanlukien, tutkat pelaavat niinkuin pitää ja myös lakkaavat pelaamasta kärryn kanssa. Adaptiivinen vakkari pelaa (Oli joissain VW:ssä ollut kai ongelma jälkiasennuskoukkujen kanssa).  Eikä takakamera hermostunut asennuksesta. (Tai paremminkin pitää kait sanoa, että kaikkien koodaukset sai juttelemaan keskenään)

Päädyin laitattamaan tuon irtokoukun tehtaan oman sijaan syistä, että se oli 700 euroa halvempi ja edellisessä erimerkkisessä autossa minulla oli ongelmia (Brinkin) esiin kääntyvän koukun kanssa.
Ilmeisesti hiekkapölly kesällä ja talven moskat aiheuttivat sen, että koukkua sai välillä nylkyttää edestakaisin, että auto suostui ymmärtämään sen olevan oikeasti lukittu jompaankumpaan asentoon.
Koukun tarve on suht satunnaista joten sen 700 euron eteen viitsii vähän kyykkiä koukkua paikalleen ja myös nuo ym. ongelmat taisivat johtua siitä että koukku oli välillä pitkiäkin aikoja jemma-asennossa.

Koukku siis asennettiin siellä missä koukkuja asennetaan, eli Koukkupajalla.

Sivuja: [1]





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy