Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Jambo

Sivuja: [1]
1
Audi A4 B7 1.6 vm. 2006 antoi 16555 - Fuel Trim; Bank 1 P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent   - vikakoodin viime talvena. Silloin moottorivalo sammui Rosstechin laitteella kolmeksi kuukaudeksi ja nyt tuli taas takaisin. Uusinta vikakoodia en vielä tiedä, kun lukulaite ei nyt ole käsillä. Muita oireita on todella satunnainen käynnistyshäiriö. Kone jää yskimään alle tyhjäkäynnin kunnes sammuu muutaman sekunnin jälkeen. Toisella startilla lähtee aina ihan normaalisti. Käynnistyshäiriö tulee korkeintaan muutaman kerran vuodessa ja nyt sitä ei ole tullut tämän valon syttymisen aikoihin. Bensaa kuluu 6 - 8 litraa riippuen ajotavasta ja paikasta. Tehot on mielestäni tallella ja kone toimii muutenkin ihan normaalisti.

Ajattelin aloittaa vian hakuammunnan ihan antureita / puola yms. vaihtamalla todennäköisimmästä alkaen. Hintahan noissa ei kovin suuri ole, mutta ihan työn takia en kaikkia heti haluaisi vaihtaa.

Olisiko arvon raadilla hyvää ideaa / valistunutta arvausta mistä anturista tms. kannattaisi aloittaa?

2
Tee-Se-Itse / Audi A4 1.6 B7 jäähdyttimen ilmaus
« : 24.07.17 - klo:17:05 »
Jakohihna ja vesipumppu on nyt vaihdettu ja ilmaamisen kanssa on ongelmia. Kone käy mittarin mukaan 90 - asteisena sain lämmityslaitteeseenkin kuumaa. Syylärin puhallin pyörii ja kone on selkeästi kuuma, mutta vesi ei kierrä kunnolla. Alavesiletku ja syyläri ovat kylmiä. Alavesiletkua kun puristelee niin selkeästi siellä ilmaa vielä on. Olen päästänyt koneen päältä ilmausruuvista ilmat ulos moneen kertaan. Kone on käynyt paisuntasäiliön korkki sekä auki että kiinni useaan otteeseen. Ylävesiletku on kuuma.

Mistähän kaikkialta tätä pitäisi vielä ilmata vai onko jotain muuta kikkaa ilmojen poistamiseksi?

Lisäyksenä vielä että en saanut hihnaa vaihtaessa laskettua nesteitä hanasta alavesiletkusta, vaan otin ne alavesiletkun anturin irroittamalla. Hanasta ei tullut mitään. Nyt ilmatessa kokeilin raottaa anturia alavesiletkussa ja sieltä tuli kylmää nestettä.

3
Tuli hankittua ensimmäistä kertaa VW konsernin auto 20v kestäneen Toyota rupeaman jälkeen. Auto on Audi A4 Avant -05 (uusi kori) ja koneena tuo otsikon letkeä ykskutonen. Toyotiin olen vaihtanut jakohihnoja monet kerrat ja nyt olisi ensimmäinen kerta Audiin edessä. Varaosat on hankittu Motonetista täyden rempan sarjana sisältäen vesipumpun.

Onko tuossa hommassa jotain tavanomaisesta poikkeavaa mitä kannattaisi tietää ja mitä yllätyksiä odottaa? Esim erikoistyökaluja, tyypillisesti jumiutuvia ruuveja/hihnapyöriä tms. Tilaa näyttäisi olevan varsin hyvin ja ainoastaan hihnapyörä olisi hihnasuojan edessä.

Samalla vaihdan kaikki suodattimet, tulpat, nesteet yms. perushuollossa vaihdettavat osat. Erikoistyökaluista vaihdelootan öljypropun hylsyn hankin jo. Tallista löytyy kattava setti kaikenlaista työkalua ja naapurin 70v autonasentajalta sitten loput, jos omat ei riitä.

Sivuja: [1]






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi