Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Duuppi

#1
Ongelmana että ovet menee lukkoon kaukosäätimestä muttei aukea. Vika tuli hiljalleen, ensin satunnaisesti ei avannut lukkoja, 2-3 viikkoa toimi näin, sitten ei avannut enää  ollenkaan.
Kuskin oven lukosta avaimella kyllä avaa ovet.
Toista avainta ei autoon ole.
#2
Auto on T5 vm 2009 Carsportin bussi. Matkustamon sisävalot pimeni ja asiaa ihmeteltyäni huomasin että ohjainpaneeli mennyt mykäksi, näyttö pysyy pimeänä. Järjestelmän "sähkökeskus" on apparin penkin alla, äkkiseltään en löytänyt sieltä sulakkeita. Millaiset sulakkeet mahtaa olla ja mistä ne löytynee?
Myöskään ohjaamon tupakansytyttimeen ei tule enää virtaa, nämä viat ei liittyne toisiinsa vaikka viat ilmaantui samaan aikaan? Tuhkakupin alla olevassa sulakerasiassa kaikki sulakkeet näyttäisi ehjiltä. Minkä sulakkeen takana tuo tupakansytytin mahtaa olla?
#3
Kysytäänpäs tälläistä jos jollain ois antaa vinkkiä mikä voisi olla pielessä.
Auto Passat variant 2,0 td 2008 manuaali

Pari päivää sitten vaihdoin talvirenkaat (17 tuumaa) kesärenkaisiin (19 tuumaa). Vaihdon jälkeen auto alkoi pitämään tärinää, ratti ja koko auto tärisee. Tärinä alkaa alhaisilla nopeuksilla, selvästi voimistuu seitsemässäkympissä, tämän jälkeen ei tärinä lisäänny radikaalisti vaikka nopeus nouseekin. Kiihdyttäessä tärinää ei esiinny lainkaan. Välillä tärinä on lievempää, välillä voimakkaampaa, siis vaikka ajaa samaa vauhtia.
Tärinä jatkuu vaikka painaa kytkimen pohjaan tai antaa auton rullata vapaalla.

Talvirenkailla moista ilmiötä ei ollut, eikä viime syksynä samoilla kesärenkailla mitkä nyt on alla.
Vanteet on huolellisesti pesty, tasapainoitettu eilen. Soviterenkaat on, ei kylläkään enää uudenveroiset. Vanteissa todettiin olevan lievää kieroutta, mutta ei kuulemma vaikuta asiaan. Ja toisaalta samat vanteet/renkaat oli alla viime syksynä eikä ongelmia ollut eikä niitä talvella ole kukaan tallissa kolhinut.

Etupäähän vaihdoin jarrupalat samalla kun renkaatkin, etuiskarit on vaihtokunnossa  ja ohjauskulmissa jotain häikkää, koska oli syöny edestä kuskinpuolen   talvirenkaasta sisäreunaa ...siltikään talvirenkailla ajaessa ei ilmenny pienintäkään tärinää.

Miltähän suunnalta kannattaisi alkaa lähestymään tätä probleemaa? Talvirenkaat on muualla säilytyksessä, vajaan viikon päästä saisin kyllä ne vaihdettua alle ja tehtyä koeajolenkin, silloin vikamahdollisuuksia saisi rajattua kesärenkaisiin jos tärinä häviäisi.
Aurauskulmat käyn kyllä piakkoin säädättämässä, mutta tuskin se auttaa ongelmaan...kulmat on näköjään olleet viturallaan jo pidempään ja ilman tärinöintiä on selvitty.

Ideoita?
#4
Passat 3C (05–10) / Hiukkassuodatin
12.02.17 - klo:01:05
Uusi jäsen foorumilla apua vailla..

Passat 2,0td 125kw a2008 hiukkassuodatin ilmeisesti tiensä päässä. Ns. pakkopolttoa koitettu, tuo vai muutaman päivän avun. Reilu sata km kestää ajoa, sitten syttyy suodattimen merkkivalo, vähän päästä "engine fault workshop". Saattaa sammua valot parin päivän päästä, sitten taas syttyy.
Mikä lienee halvin tapa saada auto taas kuntoon? Netistä googlettamalla löytyi muutama firma, mistä saa kunnostettuja hiukkassuodattimia 600-800e hintaan. Kannattaako tilata halvin ja viedä auto korjaamolle jossa hiukkashässäkkä vaihdetaan? Autoa ei ole tarkoitus pitää enää kauaa, joten alkuperäisosaan en aio uhrata rahoja.

Tuskin eka Passatti missä tätä ongelmaa, joten linkkiä saa laittaa asiasta käytyihin keskusteluihin. Ã,,kkiseltään en löytänyt mitään tarinointia asiasta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy