Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Ton-1

#1
Tästä itse ongelmasta on juttua vähän siellä täällä, onko kukaan tehnyt itse putsaustointa autolleen ?

Millä tavalla ? Laitanko pulloharjan akkukoneen päähän ?  8)
#2
Nyt jo kesärengaskauden loputtua aika laittaa uusi topic.

Alkukesästä noita uusia kesärenkaita tutkaillessani mieleeni hiipi jo kesäsetin (205/50/17) downgreidaus, 205/55/16 olisi mukavempi ja Dunlop BlueResponsena varsin kevyt   8)  , nyt hyvät fiilikset tuosta talvirenkaan koostani saadessani (195/60/16) ei kait voi vastustaa kiusausta ....... etenkin kun siitä on saatavilla juuri semmoista rengasta kuin ajattelin.

Josko sitä alkaisi etsimään (käytettyä ?) 16" mustaa Ultraleggeraa ........
#3
Vuosi lähestymässä loppuaan, joku kenties saa jo joululahjaksi uudet ....... Ronal on tuomassa markkinoille jotain joka kiinnostaisi kyllä itseänikin. Hintataso onkin sitten toinen juttu, 'mopoon' saa OZ:in vanteita n. 2000 egellä (pari) samalla kun BST:n hiilarit maksavat n. 3000 e, OZ:it autoon n. 1500 e, mahtaisko näitä saada sitten alle kolmen donan sarja ? Malli olisi juurikin itseäni miellyttävä  8)  . Ja myös se että alle 17 kg:n kombinaatiosta saisi vielä n. 3 kiloa pois .....
#5
Luin uudesta Moottori-lehdestä pikku artikkelin k.o. lafkan tuotteista, heidän aineella moottoria puhdistettaessa koneen pitämä ääni laski huomattavasti ( yli 80 db:stä lähti n. 4 db) ja itse jälkikäteen kulutuskin väheni miltei 10% ( lisäaineita öljyn joukossa), kuulostaako tämä liian hyvältä ollakseen totta ?

Moottorina 2004 Golf:in 1.6.

PS. Yritin löytää vastaavaa topikkia mutta en löytänyt - saa siirtää jos näin kumminkin on.
#6
Olen nyt ajanut n. 30 tkm tuolla audillani, on käynnyt ja kukkunut hienosti, aika yllättäväksi on osoittautunut tuo eniten huoltoa vaativaksi osoittautunut kohde - jo kolmannen kerran 20 kk:n sisällä käsittelin ne takapenkkien lukitustapit ja soljet, se penteleen kitinä iski taas päällensä tässä eräs päivä.  :P
#7
Laitoinpa tämmöisen kun näistä asioista tulee aikkasten usein 'pientä' vääntöä, nyt asiaa ehkä mutkistaa se että kaikki ovat samoja teho/painosuhteeltaan.

Itelle tulis mieleen kategorioida nää omaan kokemukseen perustuen se vanha Mazda SS GTI 148 hv olis eka, kait uusi A6 sillä velsolla kutvosella ois toinen ja kolmas kait Tuareg isolla motilla.

Keltainen keskitie on yleensä se fiksuin veto, itse ottaisin kait kumminkin Mazdan.  ;D
#8
Tuota omaa lastutusta pähkäilen, olisi kiva kun saisi tuntumaa (jostain) tuotteesta ennenkuin tilaa eli jos joku sallisi pienet pruuvit omallaan, takaan että sinulle ei jää asiantiimoilta huono maku.  ;)
#9
Tuon oman B7:n hifistys edessä, puntaroin kovasti tuota alapäätä, en hae desibelejä vaan sivistynyttä, hieman kuivahkoa napakkaa bassoa, mikä olisi paras ratkaisu ? Aikeissa laittaa ne varapyörän paikalle, eräskin harrastaja oli tehnyt noille tietämin ihan terävän ratkaisun vastavaan autoonsa parilla 6,5" subilla refleksikoteloin. Vastaava DLS:n pari vaatisi vain 18 l tilavuutta, tuollaisenhan saisi niukka naukka mahtumaan hanskalokeron alle jolloin paineet tulisivat varsin lähelle kuulijaa ( ja olisi näin ollen optimi?). Itse aikeissa laittaa tuonne taakse n. 40 litran suljettuun kaksi FOCAL 27 S:ää, ovat hyvät elementit mutta jääkö pörinä pyörimään taakse ? Tämmöinen kuva mulla vähän on, meinaa joskus mulla oli 3 x sama Focal laatikossa takapenkkiä vasten (elementit eteenpäin) ja se 'toimi' vasta sitten kun laski takapenkin alas .... B-)

Ja bassoa ohjaisi 300 w/ 2 ohm. teho.

Kaikenlaisista kommenteista kiitos jo etukäteen !

Samaan hengenvetoon kysyisin mielipidettä itse vahvistimen sijoittamiseen, onko parempi että vahvistin olisi akun vieressä (etupään ja virtakaapelit mahdollisimman lyhyet ja subbarin kaapelointi (vähemmän herkkä) olisi pitkä) vai vahvari taakse subbarin kera (eli pitkä virtakaapeli + johdotukset pitkät myös eteen/lyhyet subbarin kaapelit) ?
#10
Olin sitten jo aikeissa teipata tuon pohjan mutta en sitten 'hokannut' miten tuon tapin saa pois, näyttää kyllä siltä että lähtee vesemmalle sivuunpäin vetämällä mutta en tohtinut ihan hirveesti käyttää voimaa - lähteekö se noin ?
#11
Uutta maailmalla / Uutta muotoilua ?
17.09.11 - klo:18:47
Tuossa uutta Moottori-lehteä selatessani osui suomipoika Janne Kutjan kynänvetoja ala Lincoln-style, on kyllä hienot ja klassiset muodot poika loihtinut !

http://forum.motorburg.com/showthread.php?t=673
#12
Tuossa vknloppuna ekat tyypit ottaneena tuolla mainiolla 1.2 TSI:llä ajattelin että jotenkin tämä VAG:in moottoripaletti on hieman epätäsmällinen, olisi luontevampaa jos heillä olisi 1.2, 1.6 ja 2.0 litraset TSI-koneet mutta mutta ....... vois meinaan olla se 1.6-versio jollain tapaa luonnikkaampi kuin se 1.4 (esim. Passat:in konepellin alle).

Lonkalta heittäen he pystyisivät luomaan siihen n. 160 hp/ 300 nm käytännössä ulosmitattavaa tehoa.

Toisaalta heidän korttipakassaan on kyllä se 1.8 litranenkin jo .....
#13
Tuossa bongatessani tuon erään corollan laatan tuli mieleeni että ainakin itse muistan jokaisen laattani 25 v. ajalta, toki se on joillekin täysin 'mahdoton tehtävä'  ;D

UCT-510 Corolla HT 75
EBL-836 Mazda SS -86
EJV-148 MAZDA SS-88
MFC-104 MB 300 CE
YCE-164 MAZDA 323
TON-111  ;D

Tuleeko litania joittenkin muitten muistista ?
#14
Onko joku käyttänyt noita 'soveltavia' epäkeskopultteja ? Tässä sopivia talvivanteita etsiessäni joissakin joutuisi käyttämään noita, eli keskitys jäisi pelkästään keskireiän 'vastuulle' (?).

Ei taitais kannattaa ottaa 'turpiin' tärinöitten kanssa ?

'1 set of 20 conversion bolts also known as wobbly bolts.'   ;D





http://www.alloywheelworld.co.uk/product.php/215/conversion-bolts-wobbly-bolts-12x1-25-set-of-20
#15
Onkohan tuo lista sama kuin B6:ssa ?
#16
Onkos joku joskus bongannut jonkun saitin näille samalla tapaa kuin vanteille?

S-Line:n vanteilla olevat Dunlop Sportit 235/45/17 tuntuvat varsin rullaavilta, kiinnostais koon 205/50/17 paino.
#17
Heh, juurikin saatu tämän kesän vanteet alle ja seuraavaa kesää jo ootellaan ..........

Tuossa tuota omaa kevyttä-settiä kasatessa se vanneosan paino jäi vähän ylös (ilmoitettu alkaen 8,2 kg mutta reaali 9,22 kg), silloin kattelin Ultraleggeroita mutta en löytänyt miellyttävää kokoa, nyt bongasin 7" x 17" 30 et vanteet ja ilmoovat painoksi 6,94 kg ja toleranssin oleva 5% ....... eli pari kiloa olis pudotettavissa, se ois yli 20% itse vanteessa ja vielä yli 10% yhdistelmäpainosta, katsotaan mitä tapahtuu .... eli voipi olla että TD:t siirtyy talvirengaskäyttöön.

Eli ehkäpä tällä kertaa tuli 'säästettyä' väärästä paikkaa.
#18
Sekin pitäisi nyhtää irti maalarille, tuossa hetkosen tuota pähkätessä tuli olo että se on 'lukittu' ja yksi klipsu tulee rikkoa jotta sen saa pois? Tuntumaa tukee se että tuo lukitus saataisiin seuraavalla kertaa toteutettua ruuvilla jota varten jo reikä on valmiina: onko jollain kokemusta? Meinaa sen äärimmäisen klipsun rööri on tungettu täyteen jotakin, varmistettu että ei vahingossakaan lähde vauhdissa irti?

Kuvassa valaistu klipsun pään pitäisi tulla katsojaansa kohti ja sitten vapautua liikkumaan pois mutta ei ole tilaa koska 'jumitettu'.

#19
Tulipa käytyä äskettäin koeajamassa FR TDI 125 KW DSG ja täytyypi sanoa että on ihan hyvä ajaa, rengasmelusta tuossa on valitettu, sitä lienee hieman liikaa mutta itse ajo on kyllä aivan kohdallaan, ohjaus on tarkka ja keskittävä/palauttava, tehoa ihan riittämiin, ehkäpä hieman muovinen sisältä.

Jotenkin tuli olo että tämä ajo oli uusinto jostain viimeaikaisesta koeajosta ...... ja se oli Alfan uusi Giuletta, hirveesti muistuttavat ajolta toisiaan.

Ei ole oma Audi ihan noin sporttisen nautinnollinen ei.
#20
Tuossa yksi vanne kiinnostaa jota ei saa kuin 5 x 100 ja ET 50 numeroilla ( oma tavoite et 30/35 joten palikkaa väliin mahtuu) , onko joku joskus laittanut autoonsa noi pulttijakoja muuttuvia välilevyjä? Mistähän niitä saisi?

edit: jäi mainitsematta oma 5 x 112 pulttijako
#21
Pitäis toi kimaltava lista tosta puskurinpäältä ottaa pois, ennen kun rupeen repeleen niin oiskos jollain omakohtaista kokemusta?
#22
Olen viemässä autoani 4-p säätöön ja muistaisin jostain lukeneeni että tuon korin ohjaus tykkäisi siitä että etupään auraus laitettaisiin 'tappiinsa', eli arvojensa maksimiin, onko jollain omakohtaista kokemusta?
#23
A4 B6/B7 (01–07) / B7/ Ksenonit välkkyy
30.11.10 - klo:22:43
Oman auton valot välkkyvät ajoittain - merkki jostain vakavasta? Akkuni on kyllä mitattu ja todettu olevan 'varsin kypsä' eli vaihtokunnossa, siinä vika?
#24
Terve,

talvirenkuloitten vaihtoa tässä ounastelen ja ymmärrykseni mukaan sitä mikä siellä takakontissa luuraa ei tule käyttää vaan hallitunkkia - mistä kohtaa uskallan nostaa ( auton alle en vielä ole katsonut) ?
#25
Huoltaminen / Sonax:in autonhoitotuotteet
08.10.10 - klo:05:08
Moro!

Oma autonpesuämpärini sisältö on 'ankea', tuossa hulluilla päivillä haahuillessani osui heitin vajaan 30 egen tarjous ämpärillisestä Sonax:in tuotteita (tais olla kaikki muu relevantti paitti kuivatussäämiskä), olisko paikallaan investoida
moiseen?

Sis. on:

-Autonp.ainen
-sisustan kosteapyyhkimiseen tarkoitettu litku
-mikrokuituliina
-liemi vantteitten putsaukseen
-pesusieni
-ikkunanp.aine
-(jäiköhän joku pois?)
#26
Auton sterkat menee päivitykseen jonain päivänä, toisaalta tuo tehtaan oma upgreidaus ei ole 'ihan paskimmasta' päästä, ei oikein pysy kaikkien musiikkilajien perässä, erottelevaa musaa toistaa kohtalaisen mukavasti, varsinkin kohtalaisilla voluumeilla ja sävyjen 0-säädöillä. Hetkosen ollut huonossa hapessa 'elämä on laiffii'-tyyppisten asioiden vuoksi, tänä aamuna alko taas musaakin kuuntelu maittaa, oheista biisiä, ja varsinkin alun tom tom:ien kolahdukset tulevat yllättävän aidosti tuosta setistä läpi, kuten jo moni on tehnytkin niin takapään basson uudelleen toteutuksella (ja takakajarien disabloinnilla) saa kyllä varsin mairean lopputuloksen.

Dream Theater - Lie
#27
Oma vannehaahuilu ei vaan ota loppuakseen, eräät vanteet olisin ottanut alta 30 offarilla, toimittaja ei pysty tekemään niitä kuin nettona 35 arvolla: miten tämä koppa sietää noita 'avaruudettimia' (kuten fillariporukoissa noita väliprikkoja nimitetään)? Jonkun valmistajan kamat parempia kuin toisen?  Onko tämä kori yhtä herkkä niille 'oudoille' värinöille joista B8:n yhteydessä kirjoitellaan.

Tarve 8-10 mm levyille.
#28
Auto pesty, huomenna kait vahaus ja sitä ennen gekkoa kehiin ..... en vain oikein pääse itse perille siitä minkä ( 2 eri kokoa) ja mihin laittaisin, josko pojat antais bongoja?

1. 'Normi'koko normaalissa paikassa:


2.Iso takaluukussa:



3. Iso luukun ja takalampun alla:



4. Iso vasemmalla puolella takalampun alla sekä takaluukussa (sain sittenkin tän kuvan siirrettyä) :



Mielipiteitä?
#29
Alustasettien tuurailu tullut siihen vaiheseen että pitäis 'painaa buy-nappia' mutta ei ole ihan selvillä kumman setin valitsisin, loppusuoralla ovat Eibach:in Pro Kit (livenä 50/40 madallus) Koni säädettävillä Keltsuilla (katkaistuina) tai sitten Bilsteinin säädettävä setti. Jotenkin tuo säädettävyys ei kiehdo mutta Bilsteinin laatuiskarit + jos etutolpissa tosiaan olis kynäjouset niin hyvät varmaan olis, toisessa kupissa hyvät kokemukset Koneista ja Eibach:in vietereistä. Konien katkaisu maksaa jotakin joten setit ovat suunnilleen samanhintaiset: mielipiteitä? Tosiasiassa säädettävyys antaa aina mahdollisuuden, kiinteä vieteri on sitten mitä on, jonkun kuvan nähnyt noista Pro Kit:eistä ja takapää voi olla inan matala mun makuun.
#30
Olen ostamassa tod.näk. Eibach:in Pro Kit:in autooni, sen seuraksi jos tilaa säädettävät Konit (n. 500 e) niin iskareissa on suositus lyhentämiseen ( n. 250 e 4 tolppaa yht.  :(  ) JOS madallus on yli 40 mm. Pro Kit lupaa 30/30 mm pudotuksen mutta sieltä täältä saannut ymmärtää että B7 tippuu noilla enemmän, jopa yli tuon 40 mm.

Eräältä Pro Kit:in asentaneelta sedankuskilta sain arvot 33 cm/ 33 cm.

Yhen sporttialustaisen farkun mitat on 36cm/ 35cm.

Omani (muka?) S-Line-alustaisen 36 cm/35 cm.

Näistä voisi päätellä että pudotus on (varsinkin) edestä jopa 50 milliä.

Kiitos vaivannäöstä.


Erään ulkomaanelävän peli Pro Kit:illä, aika matala on.

http://www.audizine.com/gallery/showfull.php?photo=57527
#31
Olin aikeissa ostaa vastaavan yhden uuden ( 2 x 4 ohm - kätevästi 2 ohm kuorma)  mutta kun noita hetken käytettyjä subeja on 2 nököttämässä jo valmiiksi (niistä saisi 3 ohmin kuorman tuplana - ihan passeli sekin) , mahtaako jollain olla muistikuvaa tarvittavasta tilavuudesta? Uusi malli 27 V2  vaatii 20 l napakkaan ja 30 l diipinpään toistoon, enpä usko että 20 litralla menis pahasti pieleen.
#32
Audi / Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
09.08.10 - klo:23:59
Josko ois aika pistää tää tänne, UVW:n sivustoilla roikkunut vajaa 2 vuotta keräämässä tietoutta, vuodenvaihteessa veljeskunnan siirtyessä tänne meinasin että ilmaannun tänne sitten kun Reddie on tallissa, ja niin on nyt ollut juhannuksen alta. Kiikarissa ollut A4 B7-B8 kyhäelmät (mukaanlukien jälk. 2d-versio) ja vaikka korina B8 on jotenkin passelimpi niin B7:n varsinkin linjakkaan ja klassisen oloinen sisusta piti sitä hyvin kehissä ja sitten eteen lävähti tämä, S-Line Sport Paket + paketilla oleva sdn jossa vielä päällä tämä varsin muikea Misano Red. Siinäpä ne tärkeimmät varusteista sitten olivatkin  ;)  Pikkuskidistä lähtien punainen on ollut jotenkin silmään sopiva, oli siis selvä että SE kärry tulisi olla juurikin tätä väriä. Siihen kun ripaisee mustaa detaljia niin avot.

Vähän muitakin varustetietoja:

E4J = "S-line"
8ED = Bi-functional headlight with gas discharge lamp, for driving on the right
8EC = Bi-functional headlight with gas discharge lamp, for driving on the left
7A0 = Without CD changer/CD player
Q1D = Sports front seats
N2L = Fabric seat covering "Speed" leather bolsters
4UE = Air bag for driver and front seat passenger
6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated
5SL = Left exterior mirror: aspherical
5RU = Right exterior mirror: convex (large viewing field)
1BV = Sports suspension/shock absorption
3FA = Without roof insert (standard roof)
5TG = Decorative aluminum inserts, dulling
4R5 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker, mechanical window regulators rear ( ….. kerpele ….)
8GR = Alternator 150 A
0G1 = Gearshift lever
3NZ = Rear seat bench unsplit, backrest split folding
U1A = Instrument insert with km/h speedometer,clock, tachometer and trip odometer
X1B = National sales program Finland
1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
1ML = Leather trimmed sports steering wheel
8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic
9Q2 = Multi-function display/on-board computerwith check control
CL6 = Alloy wheels 7.5J x 17
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
2K7 = Reinforced bumpers
3L3 = Manual height adjustment for front seats
4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass
4K4 = Radio remote controlled central locking
4GS = Heat-insulating glass windshield


Aikomuksena tuunata auto mieleiseksi, lääkkeinä mustaa maskia, takapäästä diffuusori ja puskurin päällä oleva lista mustaksi,tummaa vannetta, joku Cupra R-tyylinen etulippa, alustaan jotakin ja sterkat aivan uuteen uskoon joskin yritän pärjätä OEM-tyyliin alkuperäisellä äänilähteellä.

On ollut kyllä ilo ajaa. Vielä kivempi jos laatat olis niin kuin profiilinimeni  ;)








#33
Kaveri tekee mulle tarvittaessa moisen, vierastan ajatusta että autoni haisee hartsille ja pitkään ........ Eli jos jollain on ylimääräinen tai aikomuksessa tehdä ( tee samalla toinen) niin tarjoo ihmeessä. Ei tarvitse olla valmis, riittää sen pohjan peittävä + ylös nousevat reuna-osiot.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy