Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - autojarov

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Octavia II (04-13) / Vs: Xenonit välkkyy
« : 05.08.20 - klo:20:29 »
Mulla sammu melkeempä aina samassa kohtaa työmatkaa hetkeksi oikea xenon. 2007 octavia elegance,vaihdoin molemmat polttimot niin loppu välkkyminen/sammuminen.

Kokeilisin itse ensin vaihtamaan molemmat polttimot.
Varmaan oli omassa tapauksessa edellisen omistajan toimesta vaihdettu polttimot eri aikaan ja oikeanpuoleinen oli vanhempi. Välkähti/sammui hetkeksi juurikin samassa paikassa työmatkaa todennäköisesti tietyn ajan jälkeen kun oli polttimo tarpeeksi lämmin..

2
Octavia II (04-13) / Vs: Jäähdytysneste vuotaa
« : 10.07.20 - klo:23:14 »
Kuvassa ei näy muuta kuin ilmastoinnin kompressorille menevät letkut/putket.
Vihreä väri on ilmastoinnin vuodonilmaisinväriä.
Siis katoaako jäähdytysnestettä vai mikä on ongelma. Kakkoskoppaisessa Octaviassa on jo yleensä punaista jäähdytysnestettä.

3
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Poliisin toiminta
« : 06.07.20 - klo:22:48 »
Itse liikenneturvallisuuteenhan noilla rahastusautomaateilla ei ole mitään muuta kuin negatiivinen vaikutus.
Kehä 1 kamerat on tehnyt sen että kun rampilta liittyy pääväylälle,on se sakonpelossa vaarallisempaa.
Pääväylällä autot ajaa mittaria tuijottaen ja välimatkat on kiinni. Pääväylälle liittyvä ei voi myöskään kiihdyttää jonossa ajavien ohi koska kamerat.
Toki tolppapaikat on jo melko yleisesti tiedossa mutta oma päivittäinen kokemus on juurikin näin.

Sitten on tässä vielä pikku bonuskin todennäköisesti tulossa.. keskisuomesta eteläänpäin eilen autoillessa,ohituskaistan loppupäässä valtion musta rahastusautomaattipaku.
Ohituskaistalla ajaessa pitää päästä turvallisesti ohi ja takaisin omalle kaistalle.jos ohitettava kiristää kiusallaan vauhtia niin minkäs teet.. no odotellaan,nimimerkillä alkaen 140€+40€ RIKOSUHRIMAKSU 🙄

4
Golf IV (97–03) / Vs: Tukivarren/jousijalan kierteet
« : 08.03.20 - klo:17:59 »
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/jarrutyokalut/kierretyokalut/kierteidenkorjaussarja-jarrusatula-2000030995

Tälläkin foorumilla joku muistaakseni myi osittain käytettyä sarjaa joskus. Muistin asian kun itse omasta Octaviasta onnistuin sössimään ton kierteen jarrujen putsauksen yhteydessä vuosi sitten.
Kierre on muistaakseni 7mm ja sattumalta löytyi töistä kierretappi kierteiden korjaukseen.
Muuten olisi ollut reissu biltemaan edessä..

5
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia MKIII Sinkki-ihottuma.
« : 06.03.20 - klo:21:11 »
Laita maalarinteippiä sinkkikuplan päälle. Anna olla hetki,sitten repäise irti.
Melko varmasti lähtee maali pois sinkkirakkulan kohdalta. Jos ei lähde,niin anna olla.

Muuten  pitääkin sitten kalvaa peltiin asti se rakkula kohta ja pohjustaa pohjavärillä,jonka antaa kuivua kunnolla ennen paikkamaalausta.

Omassa 2 koppaisessa,prefacelift ocussa on noita sinkkikukkimisia tullu paikkailtua,lähinnä helmoissa. Mutta havainto on ollut jokakerta sama. Se sinkkikupla ulottuu pohjapeltiin asti,näkee selvästi kun hioo kuplakohtaa.on lopulta kuplakohdan kohdalta vauriokohta n.1,5 cm molempiin suuntiin. Peltiin asti kun hioo,näkee sen sinkkipohjan kukkimisen todella hyvin.

Niin,ja ei todellakaan ole kiveniskemistä nämäkään kuplimiset vaikka helmoissa kiveniskumassan yläpuolella ovatkin.

6
Mikä vuotinen octavia 2? Manuaalisäätöinen penkki vai sähkösäätöinen?

Mulla olisi joutilaana manuaalisäätöinen,musta kangasverhoilu,penkkisarja octavia 2 vuosimalliin 2005-2009 (pre facelift)

Kuskin penkissä edellisen omistajan jäljiltä tupakanpolttama pieni reikä. Muuten siistit.

hinta:edullinen  :D

paikoilleenasennus onnistuu myös Helsingissä.

7
Touran (03-15) / Vs: Vw Touran 2007
« : 03.11.19 - klo:16:57 »
Omasta,2007 Octaviasta vaihdoin 2,5kk välein molemmat takanavat.
kaarteissa tai yli 60 km/h nopeudessa tuli mittaristoon luistonesto ja abs herjat jotka välillä hävisi kesken ajon. Vcds näytti kyllä suoraan missä nurkassa kyseinen vika oli.

Ja syykin selvisi kun oli vanha napalaakeripaketti irti.
Ruoste turvottaa napaa abs-lukurenkaan kohdalta ja tulee epäuskottava signaali.Hankaa myös itse abs anturia mutta ainakaan omassa autossa ei ollut tarvetta vaihtaa antureita.

Motonetista ostin osat ja kannattaa vaihtaa molemmille puolille sitten ne oem laatuiset kalliimmat osat ettei tarvitse tehdä kohta uudestaan remppaa huonolaatuisen laakerin takia..

8
Passat 3C (05–10) / Vs: passatin mystiset vikakoodit.
« : 18.10.19 - klo:21:20 »
00594   Ilmatyynyn squib Jatkuva

 ;D ::)

ilmatyyny,airbag ilmeisesti. squib piti ihan googlettaa kun oli itselle tuntematon sana. tästä valitsemaan sopivaa

9
Mahtaako olla vielä näin "uudessa" tyyppivikana akun alta hankautuva/murtuva johtosarja?
No jokatapauksessa sen tarkistaisin varuiksi.
Akku pois,akkuteline pois ja johtosarjan suojaa saattaa myös joutua purkamaan jotta näkee onko johtoja poikki/eristeessä halkeamia.

10
En.
vaihteiston päätylaakerointia toisesta päästä. Vauhtipyörän päässä se kytkinakselin silmälaakeri on eri asia ja se olisikin helppo ja halvempi vaihtoehto korjaukselle..


11
Kytkinakselin päätylaakerointi rikki.
omassa Octavissa samanlaista vikaa. huomasin ensimmäisen kerran 3 vuotta sitten keskisuomen reissulta palatessa niin että oli ikkuna auki,kuului jotain epämääräistä ääntä,kytkin pohjaan,ääni loppui,kytkin ylös,ääni jatkui.

oli tehtaan jäjiltä alkuperäiset,tosi mustat vaihteistoöljyt laatikkossa ja kuumana voiteli ilmeisesti huonosti.vaihdoin öljyt ja ääni vaimeni(laitoin 2-3dl ylitäyttöä)
ääni on pysynyt suurinpiirtein samanlaisena,tai ei edes kuule ääntä. viimeksi kun tarkistin vaihteistoöljyt,ylimääräisen öljyn mukana valui kimaltelevaa hienon hienoa metalihippua.
mutta täristää kylmänä kytkintä pirusti,varsinkin peruuttaessa.kytkin tehtiin vaihtoautotakuuna heti oston jälkeen 4,5 vuotta sitten. nyt on pahentunut tärinä kylmänä ja kytkin tarraa vasta melko ylhäältä. seuraan tilannetta kun tietää että uutta kytkintä ei kannata laittaa ilman vaihteiston korjausta..

12
Alottaisin tarkastamalla pcv venttiilin.
Pari kuukautta takaperin vaihdoin tutun autoon (1.6 octavia 2007 blf moottorilla) kyseisen venttiilin. Taisi herjata imuvuotoa.moottorin kun sammutti,kuului selvä hiljenevä sihinä. Venttiilissä on kumikalvo joka repeää ja sitäkautta päästää ylimääräistä ilmaa järjestelmään.

Myöskään kampikammion tuuletus ei toimi ja voi alkaa kone syömään öljyä tai puskemaan kampiakselin päätytiivisteiden ohi öljyä.

Tämännäköinen mötikkä kyseessä

https://www.skoda-parts.com/spare-part/03c103201e-valve-pcv-1-6fsi-skoda-25309.html

Sijaitsee koneen jakopäänpuoleisessa päädyssä,venttiilikotelon takaosassa.

13
Transporter T4 / Vs: T4 2.5tdi vm 2000 tehot kateissa
« : 14.12.18 - klo:08:59 »
Lainaus
Autossa  myös pakoputki vuotaa ilmeisesti katalysaattorista, vänkärin puolen alta n. etuoven etu sekä takapuolelta tulee suuri osa pakokaasusta ulos joka on myös pahanhajuista

Tyypillinen vuotokohta näissä.. siinä katalysaattorin jälkeen olevassa 90 asteen mutkassa on kiinnihitsattuna pakoputken kannatinrauta.
Mätii putki sen kiinnikeraudan juuresta ja juurikin siitä varmasti vuotaa tämäkin.
Duuniautoon motonetista löytyi 90 asteen kulmaputki joka hitsattiin paikoilleen ja vanhasta putkenpätkästä otettiin vielä se pakoputken kannatinrauta ja hitsattiin oikealle paikalle uuteen putkenpätkään.

Toisessa duuniautossa oli tehonpuutetta myöskin.Kiihtyi tosi huonosti ja kulki tosi pitkällä kiihdytyksellä vain 110km/h.
Tuntui että automaattivaihteisto olisi luistanut.
Vaihteistoöljyjen vaihtokaan ei auttanut.
Alipaineletkujen kunto oli myös aika huono.pätkäsin yhden letkun juuresta palan pois ja tökkäsin takaisin.
Maffin liitin irti ajelukaan ei muuttanut menoa miksikään.
Eikä N75 venttiilin vaihtokaan.

Lopulta päädyttiin tilaamaan katalysaattori.
Vanhan katalysaattorin kun otti irti ja katsoi valoa vasten,oli se yli puolet tukossa.
Uusi katalysaattori paikoilleen ja koeajolle.
Senjälkeen alkoi vauhtia ja kulkua löytymään.

Jos on mahdollista irroittaa katalysaattori,saa sen kaiketi jollain putsattuakin.Uusi kun varmasti maksaa useamman satasen,hintaa en tiedä koska tosiaan oli duuniauto kyseessä ja maksaja ei onneksi ollut minä.

14
Vika voi olla myös muistitoimintokatkaisimessa.
Jos penkin muistin nollaus ei onnistu,ei siis kuulu sitä "bong" ääntä,ota katkaisija irti ja kurkkaa sisälle.

Jälkiasensin omaan ocu 2 farmariin laurin&klement penkit ja kuskin penkki oli sähkösäätöinen. Oli vaikeuksia saada penkin muistitoimintoa toimimaan. Otin katkasijan irti ja avasin sen.hapettunuthan se oli siitä set napin kohdalta.
Varovasti raaputin hapettumat pois ja suihkin elektroniikka kontaktispreytä piirilevylle.
Laitoin katkasijan paikoilleen ja koitin nollata penkin muistia.
Tyytyväisenä kuulin sen "bong" äänen ja kokeilun jälkeen totesin että toimii myös muistitoimintokin  :)

15
Touran (03-15) / Vs: Sisustan purkua
« : 16.10.18 - klo:17:22 »
Mikäli oikein muistan,oli hankalaa..
mutta ohuella"luottokortti" tyylisellä muovinpalalla,ruokaveitsellä tai vastaavalla,venttiilin ja konsolin rungon välistä rakoa kampeaa(levittää) ja samalla vetää venttiiliä ulospäin.
Taisi olla 2 muoviklipsua ylhäällä lähellä nurkkia ja alhaalla myös.saattaa olla myös pystysuunnassa keskellä yhdet.

Mutta kun saat yhden kammettua auki,pääset jyvälle miten venttiili lähtee irti.

16
Octavia II (04-13) / Vs: Skoda Octavia 1.6 MPI -07 nykii
« : 22.09.18 - klo:19:48 »
Puhaltimen tarkastus on yksinkertaisimmillaan niinkin helppoa kuin puristaa letkun päältä hieman ruttuun ja tunnustelee liikkuuko ilma.
Puhaltimen tulisi kylmällä koneella toimia n.1 min käynnistyksestä.
Tai sitten ottaa puhaltimen tai imusarjan venttiilin päästä letkun irti ja käynnistää.pitäisi puhaltaa irroitetusta letkusta ilmaa.
Lämpimällä koneella ei puhalla ollenkaan.

Käsittääkseni imusarjan päässä on venttiili joka aukeaa puhaltimen alkaessa puhaltaa ilmaa. voi olla sekin jumittunut auki jolloin saa liikaa ilmaa ja seokset menee sekaisin ja alkaa nykimään.

Omassa bse ocussa puhaltaa kylmällä ilmalla ja varsinkin pakkasella melko pitkäänkin käynnistyksen jälkeen pilveä taustapeiliin katsottaessa. lienee normaalia..

17
Kori ja valot / Vs: Ajovalo ongelma
« : 19.09.18 - klo:06:06 »
Releessä. Löytyy ratin alta,jalkatilasta verhoilumuovien takaa. Numeroa en muista mutta naksuntaa tunnustelemalla selviää kun laittaa valot päälle.

Joskus oli samaa vikaa ja valot hävisi ajaessakin välillä. Releen korjaus tinaamalla auttoi. Jotain sieltä oli sisältä rikki mutta en muista enää mitä kun on aikaa korjauksestakin jo 7 vuotta.

19
Mietin myös itse silloin tilaanko käytetyn abs yksikön.päädyin korjaus osaan koska siinä käytetyssä voi olla pahimmillaan sama vika.tai tulla heti remontin jälkeen.
Senverta hankalassa paikassa on toi abs purkki niin ei viitsi samaa hommaa uudelleen heti tehdä.

Saattasin ehkä ensin laittaa käytetyn abs yksikön kiinni auton johtosarjan liittimeen ja koittaa saako yhteyttä.samalla ottaa sen tiedot scannilla talteen.
Tuskin on täysin samaa varustusta ohjainyksikköön koodattu.
Helpoimmalla tietysti pääsee kun vaihtaa nykyisestä vaan siihen käytettyyn osaan sen ohjausyksikön.
Oma riskinsä on siinäkin tietysti ja voi käydä niin että on 2 rikkinäistä yksikköä lopputuloksena.

Ei se uudelleenohjelmointikaan mikään mahdoton juttu ole. en nyt muista meneekö copy paste tyylillä mutta ross tech sivuilta löytyy apuja googlella.

Esim. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Skoda_Octavia_(1Z)_Brake_Electronics_(MK60)#Coding

(oletan että on Mk 60 mallia abs yksikkö. vcds scannin jos näkisi autosta  niin varmistuisi)
Samoin muutakin tietoa autosta olisi hyvä laittaa näkyviin. foorumin alue skoda octavia (04-13) ei vielä paljoa kerro.

Jarrut ilmasin alipaineimulaitteella.pariin kertaan kävin läpi jokaisen pyörän.Laskee nestettä vaan reilusti läpi.itsellä taisi mennä 1 L nestettä.
Muistaa vaan ennen abs yksikön irroitusta laittaa sen pönkän jarrupolkimen ja penkin väliin ja ennen ilmausta ottaa pönkän pois.
Jarrunestesäiliö on hyvä myös pitää täynnä ettei höri sitäkautta lisää ilmaa.

20
Katso siitä vanhasta abs- yksiköstä varaosanumero ja sen perusteella ebay/google korjausosa.
Siis sen hydrauliyksikön varaosanumero,ei ohjainlaitteen.
Numero pitäisi olla siinä isossa mustassa pyöreässä osassa,tarra kyljessä tai jtn..

Ei tarvitse koodauksia koska vaihtuu vaan se viallisen paineanturin sisältämä hydrauliikka osa.

Ennen irroitusta pönkällä jarrupoljinta alaspäin,työntää penkkiä senverran eteenpäin että saa poljinta n.puoleenväliin.ei valu jarrunestettä niinpaljoa tolla konstilla.
kun koko osa on pöydällä,putsaus huolellisesti liasta,varsinkin liitoskohdasta.
Puoliskot on kiinni toisissaan muistaakseni neljällä pitkällä pultilla.

Jännä osuus tulee puoliskoja erottaessa,jos lähtee sähköliitäntäosa ohjainlaitteesta irti niin homma meni uuden(tai käytetyn) kokonaisen abs yksikön ostoksi. Lisäksi korjausosassa ei tule uusia kumitiivisteitä vaan ne vanhat jäävät siihen sähköiseen ohjainlaitteeseen kiinni. Virallisessa korjausohjeessakin luki muistaakseni että puoliskot saa avata ja liittää vain 2 tai 3 kertaa.

Takaisinlaitossa oli itsellä jäänyt vuotamaan yksi jarruputki yksikön päältä.kaksoiskartio tiivistys kun noissa jarruputkissa on,oli se kartio hieman sivussa pohjan vastaporauksesta.johtui siitä kun jouduin taivuttelemaan irrotusvaiheessa putkia hieman pois edestä. Löysäsin putkea ja varovasti taivutin oikealle kohdalle ja uudelleen tiukkaus.

Noita abs yksiöitä korjataan myös täällä suomessakin.jos ei itse uskalla alkaa puoliskoja toisistaan irroittelemaan niin esim.
http://www.sercap.fi/product/211/vag-ate-mk60-jarrupaineanturin-korjaus#BuyForm-211 

tai http://www.elehuolto.fi/23-absjarrut-kat/171-abs-jarrut-skoda-2


21
Jos lämmönsäätimien läppämoottorit on todettu ehjiksi ja kanavien lämpötilat näyttää antureilla oikein,ei paljoa vaihtoehtoja jää..

Saattaa olla kenno tukossa,talvella menee niin ettei tule lämmintä kuin toiselle puolelle. Mutta vaihtaisin kyllä ensiksi sen pelkääjänpuolen lämmönsäätömoottorin. Saattaa se vipu olla irtikin moottorista,jos eivät ole vaivautuneet purkamaan senverran että näkee moottorin säätävän läppää. 

Läppien perus säätö koneella--> säätömoottori arvoissaan mutta jos se läpän säätövipu on irti moottorista niin ei tietenkään itse läppä säädy.


22
Tossa ketjussa omakohtainen kokemus paineanturin viasta

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=26129.msg511874#msg511874

23
Sitten on toinenkin lähestymistapa vikaan. jos takaluukun lukko on "auki" tilassa ei pyyhinmoottori toimi myöskään. tarkastaisin myös tämän vaihtoehdon vikaa haettaessa.

24
Käy ainakin palauttamassa mätänettiin se vesipumppu ja osta vaikka fixuksesta Bugatti merkkinen vesipumppu. Omassa 1.6 octaviassa alkoi vesipumppu vuotamaan 2 vuoden jälkeen hihnalle. Kilsoja kerkisi jakohihnarempan jälkeen tulemaan vajaa 30.000km 😐
Uusiksi meni jakopääremppa ja juuri kun olisi pitänyt kesälomareissuun lähteä.

Myöskin moniurahihna kannattaa vaihtaa,kunhan se ei ole Gates merkkinen.15 000 km jälkeen piti vaihtaa pois omasta kun oli niin pahasti halkeillut poikittain. Sama juttu oli exän touranin moniurahihna kanssa. Huonoa laatua on.


25
Octavia II (04-13) / Vs: "vonkuminen"
« : 07.06.17 - klo:19:20 »
Vonku itsellä kanssa liikennevaloissa tyhjäkäynnillä ilmastointi 2007 combi octaviassa.
Viimekesänä täytätin ilmastoinnin ja silloin oli kylmäainetta 150g kateissa. Täysin varma en ole olinko edellisvuonna teettänyt ilmastoinnin täyttöhuollon vai oliko edellisestä aikaa 2 vuotta.

Nyt kun kävin täyttöhuollon tekemässä,oli kylmäainetta kateissa 155g.siis siitä vuosi sitten tehdystä täytöstä. Vonkuminen loppui taas täytöllä. Uv-kampulla ei myöskään yläpuolelta katsottaessa vuotoja löytynyt. Pitää seurata tilannetta,kylmää ilmastointi on tehnyt kyllä kokoajan.nyt vaan tuntuu että täytön jälkeen viilentää nopeammin ja kylmempää.
Täyttömäärä omassa autossa on se 525g +/- 25g  kun ei vuoto mikään massiivinen ole,pärjännee toistaiseksi vuosittain tehtävällä täyttöhuollolla.samalla tulee seuranneeksi onko vuoto lisääntynyt.

26
Touran (03-15) / Vs: Touran 05 ja airbag herjaa...
« : 28.03.17 - klo:18:31 »
Katso olisikos Mekonomen korjaamoiden myymälöissä Touraniin jarrukilpiä.
Exän turreen löysin kolmisen vuotta sitten Vantaan liikkeestä alkuperäisillä Vw-varaosanumeroilla olevat jarrukilvet.hinta yllätti,positiivisesti. Oli 9,90€/kpl   :)

27
Superb II (08-15) / Vs: Jarrukilvet
« : 11.03.17 - klo:19:40 »
Vanhat ruostuneet kilvet ensin pois välistä omavalintaista "teurastustapaa" käyttäen.

Senjälkeen rautasahalla tai rälläkällä uudet kilvet kahteen osaan ja paikalleen asennus. Hitsikoneella pari pistettä sahauskohtaan ja silikonia saumaan.
Toimiva ratkaisu.
Jos ei hitsauskonetta löydy niin kyllä ne kilvenpuolikkaat pysyy paikoillaan niillä kiinnitysruuveillakin jos oikeasta kohtaa sahaa.

28
Superb II (08-15) / Vs: Columbus asennus ja bluetooth
« : 27.02.17 - klo:14:42 »
http://www.carsystems.pl/vw-bluetooth-kit-3c8035730c-retrofit,id1737.html

Tommoisen sarjan pitäisi käydä ja on plug and play.
itse laittelin pari vuotta sitten omaan 2007 farkkuoctaviaan vastaavanlaisen setin eri osanumerolla tosin,mutta sitä ei tuolla carsystemsin sivuilla ole enää vaihtoehtona.

Jos taas tommoista wlan-hotspottia tarvitsee ja puhelin tukee toimintoa on tämä asennussarja uusimmalla ohjainlaiteversiolla

http://www.carsystems.pl/vw-bluetooth-kit-3c8035730e-with-wi-fi-hot-spot-newest-version,id1728.html

Lisäksi saatat tarvita antenniadabterin jos vanhassa soittimessa oli vaan 1 antennijohtopaikka. rns-510 on niitä kaksi.

http://www.carsystems.pl/fakra-antenna-radio-adapter-2-in-1-mfd-rcd-rns-510-diversity-shipping-0-01,id526.html

Ja sitten semmoinen juttu vielä että jos autossa ei ole monitoiminäytöllistä mittaristoa,siis sitä isoa näyttöä,niin ei onnistu puhelimen paritus auton kanssa.
Itsellä kävi juuri niin ja ennen mittariston vaihtoa isonäyttöiseen,paritin toisessa monitoiminäytöllisessä autossa oman bluetoothboksin ja puhelimen keskenään ja siirsin boksin takaisin omaan autoon.

Lisäksi kun uusi mittaristokin oli ns.vanhaa mallia,piti laittaa canväyläohjaimen väliin vielä erillinen polarfis can-muunnin
http://www.carsystems.pl/fis-link-polar-can-box-converter-for-red-dot-matrix-fis-and-new-bt-modules,id1739.html

Asennuksen jälkeen täytyy tietysti laittaa esim.Vcds:ällä bitit kohdalleen jotta alkaa toimimaan.

29
Uutiset / Vs: Pystyssä taas
« : 08.10.16 - klo:22:19 »
ei voi käyttää näin ilman uusimpien viestien palauttamista.Varsinkaan kännykällä. takas etusivulle uusimmat.  >:(

30
Ei tarvitse purkaa imusarjaa pois tieltä keskimmäisten tulppien vaihtamiseen. tälläsellä jatkovarrella
Pääsee käsiksi tulppiin.Tossa jatkovarressa on siis semmoinen "nuljuva" pää joka tulee tulppahylsyyn.
Ite otin vielä keskimmäisten ruiskutussuuttimien liittimet irti suuttimilta ja siirsin sivuun niin tuli vielä enempi tilaa.

neljän tulpan kanssa meni aikaa puolisen tuntia kun otin varman päälle tulppien irrotuksen.Kiersin ensin vähän aukipäin ja samanverran takaisin kiinnipäin kunnes tulppa tuntui pyörivän kierteellä helposti.
Kannattaa muistaa myös putsata tulppapoteroiden tienoo ensiksi irtohiekasta ja muusta liasta ennenkun aloittaa tulppien irroittamisen.
Ja ne ruiskutussuuttimien liittimet kanssa työn päätteeksi takaisin omille paikoilleen  ;)

Sivuja: [1] 2 3 4




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy