Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - hece

#1
Lainaus käyttäjältä: hece - 03.11.24 - klo:22:43Jossain vaiheesa tuli muutokset Heren nettikarttaan näkyville, luultavasti syyskuun puolella. 10/2024 päiväyksellä tuli MIB3:een online karttapäivitys josta nämä korjaukset vielä puuttuivat. Ehkä seuraavassa sitten.
Jossain vaiheessa kevättalvella päivittyi Passatin kartta ja mukana nuo minun mapcreatorilla tekemät korjaukset, nyt ei ohjaa kotia pitkin pyöräteitä. Puolisen vuotta siinä siis kesti. Luultavasti tikulla päivitettävä offline-kartta ei vielä ole noita saanut mukaan.
#2
Tietääkseni Passat GTE:llä esilämmitys käyttää kaiken saatavilla olevan virran (8/16A eli 1.8/3.6 kW) ja yliajaa aina lataustarpeen. Sen sijaan webasto toimii rinnalla eikä vaikuta lataukseen. Ilman latausjohtoa esilämmitys sähköllä käyttää maksimissaan 5 kW. Luulisi Seatissa olevan samat ominaisuudet.
#3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.02.25 - klo:13:13
Lainaus käyttäjältä: jugih - 18.02.25 - klo:15:39Obd11 ei pitäisi olla mahdollista saada takaluukkua sulkeutumaan kakesta. Tarvii toisen auton datasetin (ja kessyn jos oikein muistan).

Miten mahdoit tehdä sen?
Ei mitään muistikuvaa, löysinkö googlella vai OBF11 läpikäymällä asetuksia. Kuitenkin tämä on suomi-Premium facelift, niin kessy vakiona.
#4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
18.02.25 - klo:14:54
Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 18.02.25 - klo:10:15Ite toissakesänä kilpailutin tuon jakohihnanvaihdon ihan autojerryn kautta ja jakohihnanvaihto oli joku ~450 (PK-seudulla). DSG öljynvaihto tais olla joku ~250 öljypisteellä.
Ja nämä hinnat pätivät GTE:lle Mulla on käsitys että hihnanvaihto on syystäkin kalliimpi kuin ei-hybridissä.

Lainaus käyttäjältä: Maahine - 13.02.25 - klo:10:59Kysymys tietäjille... Nuorensin GTE:tä ja vanhassa -16 mallissa sähköisen takaluukun sai avattua ja suljettua kaukosäätimellä. Uudenmassa -21 mallissa luukku kyllä avautuu kakella mutta ei sulkeudu.

Onko kyseessä vika vai jokin uusi turvaominaisuus koska takaluukku sulkeutuu kuljettajan ovestakin vain koko ajan napista vetämällä kun vanhassa riitti matkaan lähetys!?
Mulla -21 FL GTE ja koodasin OBDelevenillä luukun sulkeutumaan. Myös piippaukset sai pois. En enää muista mistä kohdasta tein muutokset.
#5
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
12.02.25 - klo:14:11
Passat GTE:ssä VW-sovelluksella voi valita seuraavan ajastetun lämmityksen käyttämään webastoa. Pitää siis joka ilta täppä käydä laittamassa.
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
11.02.25 - klo:10:58
Ajelin taas viikonloppuna matkaa. Moodina "varauksen ylläpito" eli Hybrid ja painaa ratasta kerran. Akussa virtaa ~30%, ulkolämpötila -3, akku lämmin (oli hitaassa latauksessa muutaman tunnin), moottori myös lämmin. Nopeutta vakkarilla ~85 km/h, about tasaista ja pari kuvaa tilanteesta:
 - "lataus" : -11.9 kWh/100km ja 16.2 l/100km. Moottori käy ja D6 sisässä.
 - "kulutus" : 44.5 kWh/100km ja 0.0 l/100km. Moottori käy, ja D6 sisässä.

Tällaisia syklejä tosiaan käy, kuten Atlaskin tuossa kuvaili, ehkä tuollaiseen 15s välein. Ehkä tämä sitten on hyötysuhteen kannalta parasta mahdollista energian käyttöä kun on tarkoitus pitää akun varaus suunnilleen aisoissa. En tosin ymmärrä miksi moottorissa pitää mäntien liikkua jos bensaa ei syötetä ja edetään sähköllä?

Tosin, tätä käy ainakin myös kun akku on tyhjänä ja kylmänä, ja pitäisi saada virtaa lisää. Tällöin myös vihreä charge-limit vaihtelee. Latauksen ollessa päällä se hiljalleen nousee ylemmäs (eli maksimi-latausvirta pienenee), ja taas kun lataus ei ole päällä, se palautuu alemmas (isompaan maksim-latausvirtarajaan). Ehkä lämmöt käyttäytyy kylmässä akussa epätasaisesti ja näillä haetaan tasaista lämpökäyttäytymistä.

Luulen että kylmän (-10 alaspäin) kova virrankulutus (ja siten bensalla lataustarve) tyhjällä akulla johtuu kovasta sähkölämmityksestä kun pyynti on esim 22 C. Auto priorisoi lämmön eikä odottele moottorilta saatavaa ilmaista lämpöä. Tätä käy myös vaikka webastolla on autoa jo lämmitetty. Rasittaavaa säädellä lämpöä edes takaisin.
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.02.25 - klo:13:29
Kuinka teillä kuluu ajoakkua hybridikäytössä näin talvisin? Tuntuu että vaikkei sähköllä ajaisikaan sitä kuluu reippaasti. Ja kun kotona ei vielä lataus onnistu, niin yrittäisi vähän pitää varausta ylempänä. Tietysti startin jälkeen auto on e-modessa, mutta myös normaali "sähkön optimaalinen käyttö" hybridimoodi syö nopsaan akun. Kun klikkaa "varaustilan ylläpito" pysyy virta toki paremmin, mutta siltikin tuntuu että bensaa kuluu suhteettoman paljon pätkäajossa. Ikään kuin auto käyttäisi virtaa ohi kirjanpidon auton ja akun lämmitykseen väkisin, joka sitten kostautuu kun ei pääsee latailemaan usein vaan joutuu bensalla lataamaan joka tuntuu tökkivänä vedon vaihteluna. Muutenkin kylmällä akulla lataus sahaa edes takaisin, ja kulutus-näyttöä seuraamalla näkee kuinka vuorotellen ladataaan, ja vuorotellen mennään sähköllä, moottorin samalla käydessä. Mitä järkeä ylipäätään edetä sähkövoimin "moottorijarrulla" eli bensankulutus nollilla?

Auto on FL -21 ja kilsoja kohta 160 tkm. Edellinen omistaja on tälla ajanut paljon sähköllä ja kapasiteettia tuntuisi olevan täydestä tyhjään ajon, sekä obd11 -lukemien perusteella noin 80%. Kennojen väliset jännitteet olivat kuitenkin pieniä.
#8
Lainaus käyttäjältä: maasika - 03.02.25 - klo:11:05Lähdin E-Modella ajelemaan ja huomasin hetken päästä että moottori hörähti käymään. E-Modea ei pystynyt valitsemaan vaan Hybrid oli pakotettuna. Vaikka akussa oli 100%. Onko tämä normaalia käytöstä? Ajotilaksi oli valittu ECO. Vähän tämä auton sielunelämä vaatii vielä opiskelua. Mutta oikein pätevältä peliltä vaikuttaa.
Octaviasta sanotaan https://www.skodamagazine.fi/taloudellista-mukavuutta/ :
"Ajaja voi halutessaan vaikuttaa auton kulutukseen ja sähkön hyödyntämiseen ajotilan valinnalla. E-MODE -asetuksella auto toimii alusta alkaen pelkästään sähköllä. E-MODE -asetus on oletuksena päällä aina, kun auto käynnistetään edellyttäen, että ajoakussa on riittävästi varausta. Polttomoottori puuttuu peliin, jos esimerkiksi ulkolämpötila laskee alle -10 asteen tai kaasupoljin painetaan kokonaan pohjaan (kickdown-toiminto)."

Tosin, onkohan kyseessä akun lämpötila vai ulkolämpötila? Ja kuten mainittua, tehoa voi akun lämpötilasta tai varausasteesta johtuen olla alle 100% jolloin jo ennen kick-downia polttomoottori lähtee päälle. Akun lämpötilaan voi vaikuttaa ajoittamalla latauksen aikaa ennen lähtöä.
#9
Lainaus käyttäjältä: SNG - 31.12.24 - klo:11:54Ilman lataustahan tuo on "itselataava". Ei kait mitään ongelmaa.

Lataa akkua ajon aikana moottorilla/generaattorilla, ja ottaa talteen jarrutusenergian, alamäet yms.

Käsittääkseni polttoaineenkulutuksen pitäisi olla alempi kuin vastaavalla bensa-autolla.
Mulla Passat GTE -21. Kyllä tuo akku tyhjänä ajelu on keskimäärin aika ärsyttävää pätkäajossa. Sen latauksen käytön todellakin huomaa kaasuvasteessa jne. Ja bensan kulutuksessa. Jotenkin tuntuu että hybriditilassa akkua kuluu reippaasti / kulutus kova odotuksiin nähden. Tosin on se ajokin pätkittäistä, ja webastoa tulee käytettyä. Kesällä tämä kulutti 6.0 l / 100 km/h tyhjällä akulla kolmen tunnin 75 km/h matkan, jouluna muutaman asteen plussakelissä märällä tiellä meni 6.4 l/100 km/h. Kaupunkiajossa menee pakkasella helposti yli 10 l / 100km/h, loppukesästä 8-9 l/100km/h. Ei kait tämä laske webaston bensankäyttöä ajoihin? Tosin tämä on ensimmäinen bensa-auto vuosikausiin, vain dieselistä on omilla ajoilla kokemusta. Eikä se jatkuva lyhyt latailu kauppareissujen yhteydessäkään mitään erityistä herkkua ole.

Tämä oli toki tietoinen valinta, latausmahdollisuus on ensi kesäksi tulossa. Käytettynä samaan rahaan kun sai tämän hyvin varustellun GTE:n tai 1.5TSI, jälkimmäisistä vielä huonommin tarjontaa. Ja sähkömoottori tuo monia etujakin välittömän väännön, sähköajon, sähköviilennyksen ja teholisän muodossa. Vielä kun olisi pitojakin...
#10
Golf VI (08–13) / Vs: Ajovalot
18.12.24 - klo:13:56
Valitettavasti H7:lla (tai H1, H9) ei voi ledipolttimolla millään saada kunnollista kuviota vakioumpioilla, millään umpioillla. Näissä polttimotyypeissä halogeenipolttimo on ympärisäteilevä ja suhteellisen pieni kooltaan.

H4 ja H15 ledit toimii paremmmin koska lähivalot on näissä halogeeneissakin vain yhdelle puolelle säteileviä ja umpiot suunniteltu tämä huomioon ottaen.
#11
Lainaus käyttäjältä: Pysse - 09.12.24 - klo:15:52Niin, tosiaan nuo valinnat kyllä löytyvät, mutta tulille ei lähde tuota kautta. Toimiiko jollain fl GTE:ssä, vai onko siis tosiaan vain hybridin ominaisuus tämä?
Minulla on -21 facelift Passat GTE ja tuolta toimii. Vaatii toki sen maksullisen vw connect plus tilauksen.
#12
Kyllä se toimii, vain "muutaman" klikkauksen takana: Ilmastointi - Ilmastointi - Seisontalämmitys - Aloitus - Käytä vahvistuksessa biometria - (näytä sormenjälkeä).

On tuossa ainakin kaksi turhaa vaihetta joita ilmankin homma voisi toimia.
#13
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
04.12.24 - klo:15:33
Lainaus käyttäjältä: vesala - 04.12.24 - klo:10:41Mulle riittää adaptiivinen nopeus ja se kaistavahti joka tulee pienemmän viiksen päästä.  En ole päässyt edes perille että mitä tuo Travel Assist tekee.  Ainakin se saattaa motarilla iskeä jarrut pohjaan jos lähtee liittymä jolla on 50 km/h.
Volkkarilla (Passat GTE) on adaptiivinen vakkari + aina päällä oleva kaistavahti joka reagoi kun viivan ylitys on lähellä. Travel assist lisäksi pitää auton keskellä kaistaa ts. ohjaa aktiivisemmin, kuitenkin on ratista pidettävä kiinni. Erikseen on sitten nopeusrajoituksiin reagointi sekä tieprofiiliin reagointi, joka hidastaa mutkissa. Ja myös sillan alla ilman mitään syytä. Mutta nuo kaksi jälkimmäistä saa erikseen aetuksista pois, enkä ole niitä käyttänytkään.
#14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
27.11.24 - klo:13:47
Lainaus käyttäjältä: hece - 03.09.24 - klo:12:39Omassa -21 valmistetussa kulkineessa on avoimena kaksi kampanjaa:

 - OUG8 : "S-OTA update OCU3"
 - 91CH : "S-infotainment system Over-the-Air update"

Huoltoneuvoja kertoi ainakin jälkimmäisestä että se on huollolle tiedote että pitää valistaa asiakasta OTA-päivityksien olemassaolosta. Noh, näitähän on yrittänyt puskea, kolme kertaa on tullut ilmoitus "Järjestelmäpäivitys () saatavana." ... "System update Campagn Bugfix SW0278". Mutta ei ole päivittynyt vaan Software on edelleen 0270. Täällä luinkin ettei tuo päivitys mene OTA:na läpi vaan vaatii huollolta tuntien manuaalisen päivitystyön. Kun kysyin tuon mahdollisuudesta (3 vuotta vanha auto), niin huoltoneuvoja kysyi onko ollut ongelmia. Auto oli sen verran uusi, ettei nyt suoraan ollut mitään kertoa. Mutta aloin sitten keräämään listaa jokaisesta ongelmatilanteesta. Näitä onkin nyt jokunen tullut, yleensä AA on sekoillut n. kerran viikkoon.

Lisäksi SOS-virhettä on alkanut tulla lähes päivittäin. Käsitin että yllä mainittu OCU3-päivitys taas korjaisi tämän.

Jatkan ongelmalokin keräämistä ja viimeistään seuraavaan huoltoon pitää sen kanssa mennä, jos saisi nuo vielä hyvänä tahtona / takuuseen. Nuo kampanjat on kuitenkin päivätty takuuaikana VW-järjestelmään.
Kävin uudemman kerran neuvottelemassa, ja löytyi oikein elokuussa tehty vikakuvaus VW:n järjestelmästä mainitulla oireilla. Mutta ei auttanut, maahantuojan vastaantuloa ei ole luvassa reilu 3v ikäiseen ja 150 tkm ajettuun kulkineeseen. Lopulta tämä meni puoliksi myyjäliikkeen pariin. Päivitys vei 3h, päivitettiin sekä MIB3 (infotainment) että OCU3 (hätäpuhelumoduuli) koska ne vaatii yhteensopivat versiot. Kustannus minulle 200 e. Nyt on versio 0330. Ehkä nopeammin AA kirjautuu, ja vähän skarpimpi AA:n kuva, mutta valtavaa eroa en ole toiminnallisuudessa huomannut. Mutta eipä ole mainittuja kaatumisia ja bugailujakaan tullut reilun viikon aikana. Heti huollosta tullessa radio ilmoitti päivityksestä, joka meni läpi nopsaan, ja vaatii radion uudelleenkäynnistyksen. Versionumero ei tästä kuitenkaan muuttunut.
#15
Luonnollisesti yläpäässä rajoittuu mittarin mukaan 90 asteeseen kun oikea lämpö on jotain 75-110 astetta. Mm. viallinen moottorin tai DSG:n termostaatti voi moista aiheuttaa. Jos termostaatti on tarpeettoman auki, on ongelma selvempi ajossa. Paikallaan viima ei niin paljon jäähdytä. Olettaisin jäähdytyspuhaltimen toimivan lämpöanturin ohjaamana jolloin senkään pitäisi pyöriä.
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
11.11.24 - klo:10:55
Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 04.11.24 - klo:22:50Lämmityksen ylläpito ajaessa vie pakkasella noin kolmanneksen rangesta. Kannattaa esilämmittää cabiini ennen lähtöä ja sitten käyttää lämmitystä / puhallusta vain ajoittain ajaessa.
Tai laittaa ilmastoinnin lämpösäädön pienemmälle?

Reilu 3v ja 150 tkm vanhaan autoon ei muuten saa maahantuonnin goodwillinä mitään vastaantuloa softapäivityksiin. Vaikka huollolla on sisäinen tiedote/vikakuvaus 0270 MIB3 version -softan bugeista jotka täsmää omiini. Eli satunnaisesti tulee SOS-virhettä, radion jumii, puhelut katkeaa, GPS-sijainti menee metsään, AA jumii jne. OTA-päivitys kyllä käynnistyy mutta keskeytyy. Auto on menossa huoltoon päivitykseen, menee puoliksi myyjäliikeen ja puoliksi omaan piikkiin.
#17
Lainaus käyttäjältä: hece - 03.09.24 - klo:12:29Kaksi viikkoa myöhemmin näkyy omia muutoksia omassa mapcreatorin historiassa "integrated" -tilassa. Vielä ei näy varsinaisessa Heren nettikartassa.
Jossain vaiheesa tuli muutokset Heren nettikarttaan näkyville, luultavasti syyskuun puolella. 10/2024 päiväyksellä tuli MIB3:een online karttapäivitys josta nämä korjaukset vielä puuttuivat. Ehkä seuraavassa sitten.
#18
Navigointi / Vs: Kartta päivitykset VW.
02.10.24 - klo:16:13
Edellinen ladattava kartta oli auton mukaan 23.6, sekin siis yli puolen vuoden vanhempi kuin ladattavan paketin päiväys.
#19
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
27.09.24 - klo:11:59
Lainaus käyttäjältä: Taikatossut - 29.08.24 - klo:17:08Okei. Ehkä tuohon minun vehkeeseen ei sitten vain ole uudempaa kuin 0270
Minulla -21 Passat GTE ja sama 0270 (HW020). Tarjoaa vähän väliä on-the-air päivitystä mutta se epäonnistuu aina pistäen samalla järjestelmän eri tavoin sekaisin, kunnes auton käynnistää uusiksi. Päivitys on huollossa asennettavissa usb-tikulta, mutta vaatii useamman tunnin työn. Ja näin 3v auton kanssa keskustelun siitä kuka lystin maksaa, valitettavasti. Mm. Passat GTE-ketjussa on tuosta juttua.
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.09.24 - klo:10:32
Pitää kokeilla yksityisyystiloja, mutta jääköhän samalla etäohjauksen (erit. lämmitys) ominaisuuksia käyttämättä? Eilen reissuun lähdettäessä tuli taas vika päälle ja koko viihdejärjestelmä jumitti kirjautumisruutuun. Mikään radioon liittyvä ei toiminut, ml. nopeuskylttien tunnistus. Ei auttanut radion uudellenkäynnistys (virta pohjassa n. 10s). 10 minuutin stopin jälkeen alkoi taas toimimaan.
#21
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.09.24 - klo:20:13
Joo, samat oireet on tällä viikolla havaittu. Jatkuva päivittäminen, jumii 300 Mt kieppeille, puhelu BT:n yli kadottaa äänet molempiin suuntiin, tulee SOS-vika, AA jumii mm. puheentunnistukseen. Liekö sattumaa mutta päivittyminen tihentyi kun otin pari viikkoa sitten VW plus -tilauksen  käyttöön. Tätä ennen ehdin kuukauden mennä ilmaisella tilauksella.
#22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.09.24 - klo:13:29
En ollut K-autoon rekisteröitynyt, mutta JKL Autotarvikkeella löytyi nuo samat kaksi kampanjaa kuin olikohan se Australian VW:n hakupalvelusta VIN:llä. En olekaan seurannut latauksen edistymistä tai maapallon näkymistä, pitääpäs katsoa tarkemmin. Jos nuo SOS-palvelut ja päivityksen epäonnistuminen liittyy toisiinsa, entistä enemmän syytä saada takuun piikkiin kuntoon.
#23
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
03.09.24 - klo:12:39
Omassa -21 valmistetussa kulkineessa on avoimena kaksi kampanjaa:

 - OUG8 : "S-OTA update OCU3"
 - 91CH : "S-infotainment system Over-the-Air update"

Huoltoneuvoja kertoi ainakin jälkimmäisestä että se on huollolle tiedote että pitää valistaa asiakasta OTA-päivityksien olemassaolosta. Noh, näitähän on yrittänyt puskea, kolme kertaa on tullut ilmoitus "Järjestelmäpäivitys () saatavana." ... "System update Campagn Bugfix SW0278". Mutta ei ole päivittynyt vaan Software on edelleen 0270. Täällä luinkin ettei tuo päivitys mene OTA:na läpi vaan vaatii huollolta tuntien manuaalisen päivitystyön. Kun kysyin tuon mahdollisuudesta (3 vuotta vanha auto), niin huoltoneuvoja kysyi onko ollut ongelmia. Auto oli sen verran uusi, ettei nyt suoraan ollut mitään kertoa. Mutta aloin sitten keräämään listaa jokaisesta ongelmatilanteesta. Näitä onkin nyt jokunen tullut, yleensä AA on sekoillut n. kerran viikkoon.

Lisäksi SOS-virhettä on alkanut tulla lähes päivittäin. Käsitin että yllä mainittu OCU3-päivitys taas korjaisi tämän.

Jatkan ongelmalokin keräämistä ja viimeistään seuraavaan huoltoon pitää sen kanssa mennä, jos saisi nuo vielä hyvänä tahtona / takuuseen. Nuo kampanjat on kuitenkin päivätty takuuaikana VW-järjestelmään.
#24
Kaksi viikkoa myöhemmin näkyy omia muutoksia omassa mapcreatorin historiassa "integrated" -tilassa. Vielä ei näy varsinaisessa Heren nettikartassa.

Sivuhuomiona, uusi Multivan käytti selvästikin Googlen karttapohjaa kun vertasin oman tienoon näkymää. Onko Here siis hyljätty?
#25
Volkswagen / Vs: Multivan hybrid
03.09.24 - klo:12:14
En ole omistaja, mutta ajoin tuollaisella reilun satkun viikonloppuna. Kulutus näytti olevan 7.3 startista, oletettavasti akku täynnä lähdetty ja sen jälkeen 300 km motaria HKI-Heinola ja maantietä enimmäkseen loppuajot. Omaan -21 FL hybrid-Passattiin verrattuna valikoiden ja käyttölogiikka muutenkin jonkin verran muuttunut. Mm. automaattinen moottorijarrutus tuli käyttöön milloin mistäkin syystä (liikenneympyrä, navigoitu risteys, nopeusrajoituksen tiputus), en tykännyt. Lienee sama uusimmassa Passatissa ja Superbisssa? Ihan leppoisasti tuolla ajeli, ei sinällään ongelmaa ja kulku riittävän rivakkaa. Kyydissä oli viisi aikuista ja kuusi penkkiä, juuri mahtui pari laukkua per henki kyytiin. En osaa sanoa oliko tuo pitkä vai lyhyt malli.
#26
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.08.24 - klo:14:04
Oli tuo edellinen viesti jäänyt huomaamatta. Kahden vuoden takuu taisi saada vain jos varaosasta on maksettu. Takuukorjauksille kahden vuoden takuu ei pädeä. Mutta tämä vain minun käsitys, en anna vastaukselle takuuta :D
#27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.08.24 - klo:12:32
Näin se vain menee, takuukorjaus ei jatka tuotteen takuuaikaa. Mutta olikohan takuuosalla kuitenkin lyhyt (6kk?) erillistakuu.
#28
On kyllä käsittämättömiä lapsuksia kartta-aineistossa Herellä täällä Jyväskylässä. Ihan siis mapcreatorilla katsoen sekä auton navilla 6/23 versiolla, joka on uusin jonka sai tikulla päivitettyä. Läpiajokelvettomia (ajoesteet) pyöräteitä on autoteinä -> ehdottaa mahdottomia oikoreittejä. Ja myös iän ikuisen vanhaa pururataa (Touruvuori) kilometrikaupalla merkitty tavalliseksi tieksi! Miten tuollaiset on menneet seulasta läpi? Korjailin noita lähitienoilta urakalla, samalla nopeusrajoituksia päivitin (tämän kesän muutos). Millähän seulalla noita käyttäjien korjauksia menee "tuotantoon"?

Mutta enemmän ihmetyttää miten tuollaisia selkeitä ei-autoväyliä on ylipäätään merkittyä autoteiksi?
#29
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
03.08.24 - klo:01:32
Lainaus käyttäjältä: heller - 31.07.24 - klo:22:28Otteessa vetomassa merkattuna? Jos ei ole, niin sitten tulee ongelma.
Rekisteriotteessa on tässä Passat GTE:ssä normipainot 750/1600 kg. Koukun asennus on tilattu.
#30
Ihmettelin samaa asiaa kun juuri vaihdoin -21 GTE:hen. Nyt on USB-C tikku hommattu, mutta johan oli vaikeaa saada lukemaan. Ainakin kymmenen kertaa piti kyynärnojan alle kytkeä ennen kuin grammari löysi musiikin. Samoin latauskäytössä uusi USB-C johto langattomaan laturiin ilmoitti monta kertaa ylivirtavirhettä. Yllätyin myös kun tässä suomi-varustelussa ei ollutkaan langatonta latausta radion alla.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy