Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Sigge

#1
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
13.09.21 - klo:18:13
Onkos jollain jo kokemuksia Enyaqin nelikosta? Kolmikosta Enyaq, ID4 ja Q4, Audia tullut koeajettua ja maukkaita vaikutti ajoltaan. Perus 80 Enyaq oli kyllä positiivinen kokemus - selkeästi mukavuuspainotteinen ja leppoisa ajoltaan. Enyaq jäi kiinostelemaan tilojensa ja käyttöominaisuuksien kulmalla.
#2
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
08.03.20 - klo:12:37
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 29.02.20 - klo:14:36
Yllättävän hyvin se ääniohjaus toimii.
Lämmitystä se ei vielä osannut säätää, vaikka näyttö ohjeistaa "On kylmä".
"Ilmastoinnin säätö ei ole käytössä käyttämälläsi kielellä"

Perussäädöt, kuten lämpötila toimi monien marmatuksesta huolimatta hyvin näytön alareunasta.


Itseä mietityttää miten uuden golffin sivuikkunat pysyy kostealla kelillä huurtumati, koska sivusuulakkeet edessä puhaltaa kuskin ja hanttarin syliin, sivulasille noista ei hyvällä tahdollakaan saa lisäpuhallusta ohjattua. Suomen oloissa itsellä ainakin jokatalvinen tarve kääntää lisäpuhallusta etusuulakkeista sivulaseille ja varsinkin webastolla esilämmitellessä talvella must.

Miten hyvin kosketusnäyttö ja hipaisukytkimet toimii pakkasilla?

#3
Audi / Vs: Audi Allroad
04.03.18 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: avotic - 27.02.18 - klo:12:11
Kertokaapa tuollasesta 2010-2013 dieseli allroadista kokemuksia ja mielipiteitä lisää. Lähinnä 2.0tdi manuaalina ja pienillä kilsoilla mietinnässä. Nykynen -08 530 diisseli xdrive olisi tuollaseen tarkotus vaihtaa, kun kilsojakin alkaa olla jo taulussa tuossa bemmissä. Loistava auto kaikinpuolin mutta maavaraa kaipaisi hieman lisää..

Kokonaisuutena oli mainio peli, itsellä -14vm juuri manuaalivaihteisena. Verrattuna nykyiseen A6 allroadiin omasta mielestä A4 Allroad oli sporttisempi ajoltaan, jota eniten oon itse jäänyt kaipaamaan. Kutonen on taasen enemmän matka-auto ja mukavuus edellä, joka sopii erinomaisesti nykyiseen tarpeeseen. Toisaalta itseä häiritsi kompaktit tilat koirapeheen arjessa, mutta 2 hlön taloudessa tai pääosin yksin ajaen käytettävyys mainio.

A4:een tuli facelifti noiden mainittujen vuosimallien välissä, joten kannattaa käydä kokeilemassa kumpi tuntuu paremmalta. Faceliftissä tuli sähköinen ohjaustehostin jossa alkupään 2013 malleissa oli softaissueita. Omassa -14 mallissa ei vastaavia ilmennyt.
#4
Golf matematiikka ala Volkswagen. Huolto-ohjelman mukaan 1.6TDI jakohihnan vaihtoväli on 210tkm tai suositus n. 6 vuotta lähteestä riippuen.

Vein 4 vuotiaan auton 90tkm huoltoon ja kappas samalla "huomattiin" että nokkahihna ääntää ja uusi aika huoltoon. No aluksi tarjottiin että pelkkä hihna vaihdetaan. Siihen en suostunut, koska jokin syy ennenaikaiseen hihnan vaihtoon on. No sitten sovittiin että myös hihnankirstäjänpaketti vaihdetaan, vesipumppu ei kuulemma kuulunut pakettiin.

No sitten saan puhelun että sekin - yllätys yllätys - menee vaihtoon, ja olihan se tiedossa. Huvittavinta tässä on se että saman keskustelun olen käynyt ainakin viidesti samaisesta aiheesta tässä vuosien varrella ja aina vesipumppu vaihdetaan, vaikka sitä ei ole kustannusarviossa kertaakaan ilmoitettu. Mysteeriksi jäi myös se miksi hihna oli rispaantunut ylipäätään.

No eniten tässä kuitenkin jurppii se että hihnanvaihtoväli ilmoitetaan tuplasti pidemmäksi kuin se oikeasti kesti, joten kannattaa ottaa huomioon 7-koppasta 1.6 TDI kolopallo vagginetta ostaessa ja tingata hinnasta jo valmiiksi. Joo, goodwilliä oli, mutta olis jääny ostamati kyseinen keksintö jos ois ollut tiedossa tämäkin  >:(

Toisaalta ei ole huono vaihtoehto jättää mokomat huoltosopimuksella ja täydellisellä huoltohistorialla olevat takuuvaihtoautot vaihtoautohalliin ja alkaa harkita muita merkkejä ihan vagavissaan.

I rest my case.





#5
Audi / Vs: Audi Allroad
13.09.15 - klo:14:19
Lainaus käyttäjältä: Janne1977 - 13.09.15 - klo:09:52
nastarenkaat hankinnassa. Minkälaista kumia olette pukanneet alle? Onko kokemuksia talvikelillä eri kokoisien renkaiden käyttäytymisestä? 18 kumeja katellu, nokia hakka 8.

Itse kävin samaa pähkäilyä aikanaan, päädyin kuitenkin 17" kokoon talvikumeissa. Voin suositella, huomattavasti lisää mukavuutta talvisille polanteille ja keväisiin routakeleihin. Jos taas hakusessa on sporttisempi ajotuntumaa, niin 18" lienee kuivalle asfaltille omiaan.

Hakka 8 on hyvä valinta, joskin itse päädyin Nokialaisiin kitkarenkaisiin.
#6
Pistetään tämmönen topicci pystyyn.

Kävi tuossa kaverin kanssa jauhamisen jälkeen kiinnostamaan minkälaisia kilometrimäärää 1.4 16v vapari koneella, perinteisellä jakohihnalla, on ajettu? Meillä alias Faabion mittarissa nyt 8 vuoden jälkeen 120tkm, ei vie öljyä ja tehotkin aikalailla tallessa, tulppien vaihdon jälkeen jopa entistä paremmassa iskussa.



#7
Lainaus käyttäjältä: MMV - 14.08.15 - klo:20:42
Millä asetuksilla ajotilavalinta oli? Jos normal tai sport, niin joskus viivyttelee alaspäin pykältämisessä ja sitten kun vaihtaa, niin nykäisee jonkin verran. Comfort-valnta ei tuota tee.

Tuossa kohtaa lenkkiä taisi olla sport asetus edelleen päällä, koska oltiin juuri poistuttu moottoritieltä risteys aikaisemmin. Comfortti tuntu sellaseen leppoisaan cruisailuun sopivalta vaihtoehdolta jos siitä enemmän pitää. Jos vielä saa kehua, niin adaptiivinen vakkari oli, ainakin poutasäällä, näppärän oloinen ja toimi todella hienosti verraten muutamaan muuhun jota on tullu kokeiltua, joskin sukupolvea pari vanhempaa tekniikkaa.

Edelleen päällimmäisenä mielessä, että kokonaisuutena auto tuntu todella hyvältä paketilta A6 perusmallin verrattuna, koska en juurikaan keksi mitään huonoa sanottavaa muuta kuin tuo pykälän alaspäinvaihtuminen hitaassa vauhdissa sport asetuksilla.

Mielenkiinnolla odotan uutta Suberbin nelikko farkkua, sitä ovat Sakujen testiajoissa kovasti kehuneet. Tilojen puolesta haastaja, mutta miten sitten muut osa-alueet...jää nähtäväksi.
#8
Audi / Vs: Audi Allroad
14.08.15 - klo:19:57
Marmorilla ainakin laittavat samaa vannesettiä A5:een ja A4 Allroadiin. Ainoa ero oli renkaan profiili joka on oletuksena A5:ssa matalampi 50 sarjalainen ja allroadissa 55.
#9
Tuli tuossa koeajettua kyseinen BiTurbo Passatti. Sana vaivattomuus kuvaa hyvin kulkupuolta :) Vääntöä on sen verran railakkaasti, että varsinaista tehopiikkiä ei oikein huomaa. Neliveto tekee paketista kyllä astetta vaivattomamman. Kaikin puolin hieno peli ja tasainen kulku.

Ainoo miinus mitä itse tuli havaittua oli dsg:n arpominen hiljaisessa vauhdissa hidastaessa risteykseen, napakka nykäys pienemmälle vaihdossa, ei oikein sopinut samaan pakettiin. Samanlainen käytös oli omassa 3C passatissa tietyissä liikennetilanteissa.

Otin samaan koeajorupeamaan vertailun vuoksi alle 190hp Audi A6 2.0 7-pykäläisellä s-tronic etuvedolla ja business varusteilla. Passatti oli paljon hiljaisempi. Toisaalta Audin s-tronicissa yllätys kyllä en havainnut samanlaista nykäystä risteykseen hidastettaessa. Toisaalta risteyksestä lähdettäessä ei ollutkaan niin vaivaton :( ...ensin suti tyhjää, sitten hävisi tehot ja etenemisen meininki latistui kojetaulussa vilkkuvaan keltaiseen merkkivaloon :( ... Tätä ei tapahtunut passatilla  :P
#10
Audi / Vs: Audi Allroad
10.08.15 - klo:23:03
Lainaus käyttäjältä: Janne1977 - 10.08.15 - klo:10:22
Moro

Tässä katellu käytettyä allroadia. Miten nuo renkaat. Lueskelin että ois tarkka. Mitkä sinne kannattaa pistää. Jos vaihokissa ei oo kuin yhdet vanteet, kesä sellaiset niin mistä talvivanteet? Käykö normi a4 vanteet?
Mistä sellaset 17 talvirenkaiden vanteet kannattaa hankkia, kokemuksia/vinkkejä?

kaavailen että vaihdan -12 tai -13 mallin allroadin 177hv TDI:llä tällä viikolla...

Ei käy normi A4 vanne, ainakaan 16", ottaa jarrukilpi kiinni ja samoin kuten tuossa edellä todettiin menee vanne liian syvälle, eli raideväli muuttuu kapeammaksi, joka vaikuttanee myös ajettavuuteen normi alustasäädöillä ainakin. Itsellä talvikiekoissa et28 17" ja 18" suvikiekoissa et26. 17" talvikiekot ja vanteet on aika jämptisti, juurikaan ylimääräistä tilaa ei jää kilven ja vanteen väliin.

Itsellä oli hiukan ja haeskelua talvivanteissa. Saksalaisista verkkokaupoista löytyy muutamia malleja oikealla et:lla sopuhintaan ja tietty foorumilaisilta ja rengasliikkeistä saattaa löytyä vaihtosatseja.
#11
Samaan tapaan toimii Audissa. Ohjaamon kytkimellä tai kakella sähköinen luukku ei aukea, mutta takaluukun "kahvasta" tomii normaalisti.
#12
Itseä kävi nyt kiinnostamaan, Artella oli ainakin s-tronic, peltsillä ilmeisesti myös?
Omassa on 6 lovinen manuaaliaski ja nyt 21tkm mittarissa. Toistaiseksi ei ongelmia kardaanin tahi laakerien kanssa eikä liiemmin mutteriohjauksen kanssakaan.
Oman valmistusviikko 16/2014. Mallivuosi omassa on vielä 2014, mutta Artelle ainakin taisi osua mallivuoden 2015 pirssi.

Onko muita Allroadisteja joilla olis manuaskia ja 2014/2015 mallivuosilla? Onko vastaavaa odotettavissa?
#13
Audi / Vs: Audi Allroad
30.05.15 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: Arte - 28.04.15 - klo:13:33
..niin, nyt on sitten kolmas kardaani pesässä. Tää ei ole nyt kyllä ujeltanu! *kopkop*

Kesärenkaat alla ja meno maistuu. :) Moottori ja s-tronic toimii just niinku pitää.

No perhana, Artella on ollu näemmä issueita tuon voimansiirron kanssa jne.. 😕

Itsellä ...kop,kop...mennyt 18tkm ilman murheita. Omassa Allroadissa lienee kylläkin eri voimalinja, koska manuaalisella askilla.

Maaliongelmia ei ole toistaiseksi ilmaantunut, pientä kiveniskemää nokalla, ja joo, niissä lokarilevikkeissä, joissa ei onneksi maalia, kokomuoviset. Voisin kuvitella että maalatussa olisi aika ilkeet jäljet kiveniskemistä.

Mutta, kyllä meno taas maistuu. Kun on ilmat lämmeneet, niin tassukin pitää paremmin lämpöisenä asfaltilla. Selkeesti huomaa että +10 asteen lämpösellä puolella Pirellin ajettavuus paranee.
#14
Audi / Vs: Audi Allroad
01.02.15 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: Arte - 14.01.15 - klo:12:42

Pistäkkö piruuttaa kuvan(joku räpsy vain) miten oot laittanu sen? Onko se marmorilta haettu vai joku muu peite?


Marmorilta laittoivat auton mukaan tuollaisen samanlaisen:

http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/maskisuoja_audi_a4_2008-p-22157-3439/

Ja samasta paikasta löytyy myös Allroadiin.


Ei ihan yhtä hienosti istu Allroadin maskiin, mutta toimii tarkoituksessaan. Toki jos jollain tyylikkäämmistä tietoa, olemme kuulolla ;)

Niin muuten tuosta vinkumisesta, itsellä ainakin ikävästi hiekoitussepeli jää vinkumaan jonnekin jarrukilpien/palojen väliin tms lähes aina kun tuoreeltaan hiekoitetulle tielle sattuu osumaan.

Loppuun vielä pitää todeta että on se vaan pirun mukava tuo talvinen risteyksistä lähtö nelivedolla... Viikonloppuna olin liikkeellä vaimon kauppakasilla ja eihän sillä meinannu liikkeelle päästä kun etupyörät suti tyhjää ja pyysi odottelemaan kevättä  :P
#15
Audi / Vs: Audi Allroad
13.01.15 - klo:22:53
Hyvin toimii Nokialaiset R2 lumipöpperössä -15 pakkasella ja 0 kelin nuoskalla. Ei ole kyllä valittamista. Ajotuntuma lumella on hyvä.

Onko muuten porukka laitellu maskipeittoja nokalle? Ite laitoin kun pakkaset alko huitelemaan -20:ssä, kabiinissa kyllä tarkeni, mutta kone kävi aika lailla viileänä.

Aluksi meinasin että eberillä saadan mukavasti lisälämpöä ajossakin, mutta maskipeitolla ratkasevasti paremmin, ilman eberiäkin. Suosittelen...joskin ulkonäköfriikit voi olla noista montaa mieltä  :P

Mutta itelle pääasia että lämpöä riittää :)

#16
Varusteet vaakakupissa Octavia ja ajomelun osalta valinta menisi Passatille.
#17
Audi / Vs: Audi Allroad
09.12.14 - klo:22:12
Itellä oli ex pirssissä Nokian ärrät ja siksipä päädyin Nokian R2:iin koossa 225/55/17. Hiljeni kyllä kummasti suvikiekkoihin verraten, mutta samalla meni kyllä ajettavuus hieman löysemmän oloiseksi, eli se paras tarkkuus katosi. Toisaalta tilanne paranee hieman kun mennään pakkasen puolelle, näistä etelän pluskeleistä. Kaikkineen ajettavuus on hyvää tasoa, mutta kompromissi tarkkuuden ja pidon välillä.
#18
Meillä ja pihassa Fabia II. Itse lähtisin etsimään virtaa siitä pitkien valojen varjostinpellin ohjuripiuhasta.
#19
Audi / Vs: A4 allroad
27.08.14 - klo:20:50
Lainaus käyttäjältä: Arte - 23.08.14 - klo:19:46

Nyt on muute tullu mökillä ajeltua tietysti hiekkatietä ni ai saatana että toi nielee sitä hyvin! Man! Hiljaisempi hiekkatielläkin kuin edellinen varmari. Ja kyllä sora kääntyy ku antaa vähä "mirrille maitoa", vaikka tehoja ei enää niin paljoa olekkaan. :D


No kuulostaa samanlaiselta havainnolta mitä itse tein heti auton saatuani. :D nielee kyllä hienosti hiekkaränniä siinä kuin moottoritietä tai mutaista traktorin uraa :)

Ookko käyny mutkasta periferian asfalttipätkää jyräämässä? Toimii muuten alusta tuossakin napakasti ja jämptisti vaikka jousituksessa korkeutta normia enemmän. Edelleen väitän että mallinimi kuvaa erittäin hyvin auton luonnetta ;)

Mutta komeehan on tuo vaalea sisusta on...itsellä sama setti mustana...koira ja muksut yhdistelmään sopiva :p

Ruskeessa värissä toimii näemmä hyvin nuo mustat ikkunalistat ja kattokaiteet, samoin kuin valkoisessa. Itsellä musta johon päätin lopulta ottaa aluoptiikkapaketin mukaan.

Ookko kuten katellu löytyykö jostain asiallista lastausuojalistaa takapuskurin päälle? Toistaiseksi on koiran kanssa menty brittiläisen custom coversin takakonttisuojan kanssa jossa on suojaläppä puskurin päälle:

http://www.ukcustomcovers.com/products/audi-a4-allroad-boot-liner-2008-onwards-models

Suojaa hyvin koko kontin eikä estä takaselkänojien kaatoa ja suojaa nekin samalla. Suosittelen.

#20
Skoda / Vs: 4x4 1,8tsi vs. 2.0tdi 184
18.08.14 - klo:18:19
Noista oma valinta olisi ehdottomasti diesel ja webastolla.
Perustelut:

- Mukavampi vääntökäyrä peruspyörityksessä
- Tankkausväli pidempi
- EU kulutukset pätee paremmin kaupungissa kuin bensalla, ei ole niin riippuvainen ajotyylistä kuin bensa.
- Kärryn kanssa huomattavasti taloudellisempi, jos sellaista sattuu vetelemään



Bensakoneen kohdalla valinta olisi kyllä RS vaikkakin etuvetoinen  :P


#21
Audi / Vs: Audi Allroad
17.08.14 - klo:19:24
Lainaus käyttäjältä: Arte - 13.08.14 - klo:18:19
Perjantaina pitäs kuumeen helpottaa! Hell Yeah!  8)

Ei ollu pahakaan, ~2kk ventta yhteensä. RS Okua sais ootella vähä erilailla.

Vähä jännittää että onko ne 5% kalvot liian tummat yleisilmeeseen.

No niin, kohtuullisella odotusajalla pääsit Arte. Viimeinen viikko on aina se kaikkein pahin odotus :) Työkaveri hehkutti tilaavansa RS:n seuraavaksi lisuriksi, mutta kurvasi lomien jälkeen uudella Mondeolla duunin pihaan. Tokaisi sitten että ei ollu mahdollisuutta jäädä odottelemaan 9kk arvioitua toimitusaikaa ;)


Pitkään pähkäilin tummennuksien kanssa ja laitatin 35% takasivulaseihin ja 20% takalasiin. Tummaksi tuotakin on moni tuttu jo ihmetellyt, mutta toisaalta itellä myös musta sisusta, joka korostaa vielä tuota vaikutusta. Kesällä huomattiin perheen kanssa reissatessa että toimi todella hyvin auringon paahteen ehkäisyssä, toisin kun etupenkillä kuskin jakkaralla :( Tätä kesää muistellessa ei yhtään liian tummat noi 5%. Ainoa voi olla sitten lokakuun pimeissä sateissa peruuttessa, jossa takanäkyvyys voi olla pieni miinus.

Vieläkös ne Pirellien kanssa toimittaa vai oliko muuta rengasta vakioasennuksena? Oma kokemus renkaista on että muuten ok, mutta hieman meluisethan nuo ovat suomen teillä.




#22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat B8 (2015)
01.08.14 - klo:17:24
Lainaus käyttäjältä: Santeri - 08.07.14 - klo:10:21
Vieläkin B6 Passati on se komein passatti ( ja Passat CC) ja Golfeissa edelleen V koppanen (paitsi farkku) hienoin.
Oi miksi VW nämä on pitänyt pilata  :'(

Samaa mieltä. Jotenkin uutukaisesta farkusta tulee mulle ensimmäisenä mieleen Ford Mondeo. Miksi Passatin pitää alkaa matkia Mondeon muotoilua, en jaksa käsittää, kilpailu lienee liian kova?

Sedanin osalta ei voi muuta sanoa kuin että pilattuhan, tuo on. Muotoilijan luonnos piirrustuksissa sentään näyttää hyvältä :)

Kojelauta on omaan silmään myös pilattu. Edellisessä paljon tyylikkäämpi ja jotenkin robustimman oloinen.

No mielenkiinnolla odotan miltä näyttää livenä.

#23
Eihän sulla oo webasto T100 kauko-ohjainta vuosimallia 2005-2006? Itellä oli aikanaan ongelma 3Cn kanssa, että weban kauko-ohjain laatikko ei ollut yhteensopivaa mallia Passatin can väylän kanssa ja tietyissä tilanteissa kaken vastaanotin jäi lähetysmoodiin täydellä virrankulutuksella. Pikkasen laitto ihmetyttämään kun kesähelteelläkin tuntu välillä että pakkaskylmällä tyhjällä akulla koitat startata. Sama juttu saattaa olla myös muilla Can-väylään liittyvillä jälkiasennus tingentangeleilla. Yksi mahdollinen vois olla myös jälkiasennus Kiina-stereot mallia halpa, jos sellainen löytyy.

Tai sitten sun akku on yksinkertaisesti kaput ja uusi akku hankintalistalla. Meidän kauppakassissa vaihdettu akku 2 kertaa 7 vuoteen. Korjaamon mukaan ihan normaali tahti. Oireet oli juuri samanlaiset, mittarit nollautuneet ja sitten kun oli hetken härnäämättä, niin lähti normaalisti käyntiin. Lopulta ei parin viikon jälkeen enää inahtanutkaan ilman apuvirtaa. Ongelmat loppu kun vaihdettiin uusi akku.
#24
Audi / Vs: Audi Allroad
21.06.14 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: Arte - 19.06.14 - klo:09:29
Paljon sullon Sigge dieselvero vuodessa?

Noin 580 euroa vuosi kokonaisuudessaan n. 440 euroa käyttövoima.

Noniin, onnittelut hyvästä valinnasta :) metalli tiikinruskea sopii kyllä Allroadin hienosti.

Tuntuu olevan Audilla koko ajan joku kamppis päällä ;) ite tyydyin perusväriin ja otin sitten muuta tilpehööriä metallivärin hinnalla  :P

Ja nyt tienpäälle Allroadilla jussikyläilyille :)
#25
Audi / Vs: Audi Allroad
17.06.14 - klo:17:41
No näinpä onkin :) kiitokset tarkennuksesta teemur.

http://youtu.be/WAIxiGUjH9w

Videon mukaan kelpaa tuolla tavalla euro6 ja jopa Californian tiukkoihin päästörajoihin.

Eli loukun lisäksi tarvitaan ureaa kyytipojaksi ennen kuin lasketaan putken päästä pihalle. Mitäpä ei tehtäisi päästöjen nimeen...

Arten kohdalla ei muuta vaihtoehtoa sitten liene kuin tuo ultra, jos tehdastoimitusta mielii.
#26
Audi / Vs: Audi Allroad
16.06.14 - klo:17:36
Viikosta 22 en tiedä mutta, omalla kodalla toteutunut toimitusaika oli 11 viikkoa tilauksesta. Noin neljää kuukautta tarjosivat toimitusajaksi helmikuussa. Ei kuitenkaan yhtä pitkä kuin Octavia III ketjusta oon lueskellut...taitaa olla erittäinkin kysytty pirssi kun 6-7kk toimitusaikoja lupailevat :)

Sulla tulisi sitten tuo uusi ultra malli kyseeseen, jossa ei enää hiukkasloukkua olekaan, jos sitä kukaan jää kaipaamaankaan ;)

#27
Audi / Vs: Audi Allroad
15.06.14 - klo:21:13
No Arte, joko laitoit Allroadin tilaukseen  :P

Kyllähän tuo kärry aika vaivatta ja huomaamattomasti tuli tyhjänä perässä ;) mutta myös 600 kg tuli kivasti auton perässä. Tuon takavedon mukana olon huomasi kyllä välittömästi.

Eilen tuli poikettua tutun mökillä ja noin 300 km asfaltti mutkatietä, ihan tarkoituksella pääväyliä kiertäen. Kyllä täytyy taas todeta että kyllä oli mukavaa kyytiä ja pitkästä aikaa oikein innostu ajamisesta :) kurvit taittu kyllä niin mallikkaasti ja mukavasti, vaikka täysi lasti päällä. Laitto kyllä ihmettelemään miten hyvin kanto kuormaa ilman että vaikutti ajettavuuteen merkittävästi :)

Kulutuskin oli ajotietokoneen mukaan maltilliset 5.8l/100km, vaikka hieman normia reippaammin tuli poljettua.



#28
Audi / Vs: Audi Allroad
13.06.14 - klo:23:49
Heh, sitä otettiin sitten pidemmän kaavan mukaan koeajoa :)

Tuosta sound systeemistä, oma huomio että soi ainakin omaan korvaan puhtaammin kovempaa soitettaessa. Joo saman tein itsekkin ekalla kerralla: kävin ensi töikseni siellä takakontissa tsekkaamassa mihin Subbari on kadonnut :D. CD levyjä soitellessa tuo olemassaolon huomaa, mutta radiolla soitellessa eipä juuri.

Allroadissa ESP ei kytkeydy pois napista, vaan sen sijaan offroad ohjelma menee päälle mm. kaasupedaalin vaste muuttuu, automaatin vaihto-ohjelma erilainen yms. Omalle en ole vielä kovasti runtua hennonnut antaa ja tuo ESP on vielä pysynyt päällä ::)

Hyvä huomio vaimoltasi, pienempään tehoon on aina vaikeampi tottua :) onneksi dieselin vääntö paikkaa edes vähän tunnelmaa normiajossa. Itsellä sen sijaan tehoissa on menty koko ajan pikkasen nousujohteisesti, joten ei oo päässy harmittamaan tuon osalta 8)

Toi nopeus nousee kyllä vaivattomasti yli sallitun, ja oon itse pannut merkille että voisiko johtua erilaisista välityksistä tai sitten tuo hiljaisempi kabiini ja suurempi teho hämää tottumatonta :)

Mulla on kyllä aina helmat puhtaana ovien kohdalta :) vaatii sitä totuttelua :D

Ekaa kertaa muuten tuossa viikonloppuna vetelin kärryä Allroadin perässä ja olihan ihan eri fiilis kuin etuvetosella. Meni kyllä melkolailla vaivattomammin ja meno oli paljon tukevamman olosta tuonkin osalta.

#29
Audi / Vs: Audi Allroad
13.06.14 - klo:18:14
Noniin, mielenkiinnolla odottelen kokemuksiasi. Omassa dieselissä kulutus on pyöri ensimmäisen 2000 km aikana noin 6 litran molemmin puolin sekalaisessa ajossa. Samoihin menee kuin etuveto Passat DSG:n kanssa.

Pidempää maantiesiivua ajaessa ajotietokone on näyttäny noin 5.6 - 5.8 l/100km, tässä kohtaa kulutus himpan enemmän kuin Passatin vastaava.

Saitko muuten uuden ultran ajoon vai vanhemman DPF-mallin?

#30
Audi / Vs: Audi Allroad
11.06.14 - klo:21:31
Rengastus omassa Allroadissa 245/45/18, en kyllä tuollaista herkkyyttä ole havainnut. Sen sijaan pahimmissa asfalttiurissa ohjaus kevenee kun tassu ottaa kiinni vain reunoista. Korkeampi alusta sen sijaan hitusen enemmän heijaa kurveissa kuin madallettu, mutta ei mitenkään häiritsevästi, ainakaan omaan makuun. Itse kuitenkin pidän alustan sopivan juuri suomalaisille teille, jos ei rata-ajofiilistä ole hakemassa. No ei tää nyt tietenkään mikään A6 Allroadin ilmajousitus ole, mutta luokassaan mukava.

Niin kuin aikaisemmin totesin Allroad kuvaa parhaimmin auton luonnetta kokonaisuutena.

Ajoittaiseen hupailuun löytyy varmasti muita tarkoitukseen sopivia vaihtoehtoja  8)




Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy