Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - automaattori

#1
Lainaus käyttäjältä: DSL - 21.03.18 - klo:20:52
Eli täpät on oikein, mutta näppäilemällä niitä pois/päälle niin lähtee Connect taas toimaan!?
:o

Juuri noin tein ja heti lähti toimimaan.
#2
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 20.03.18 - klo:07:04
näemmä skoda connect päivittyi mutta autoon ei saa enää yhteyttä, normi meininki ?

Huomasin aamulla kans että oli appi päivittynyt eikä löytänyt auton tietoja. Ensin perusjutut, eli puhelimen uudelleen käynnistys. Ei auttanut. Sitten autolle, virta päälle ja menusta asetukset, sieltä skoda connect, sitten tais olla kohta infotaiment online. Siellä on kolme täppää, mulla ylin yksityisyystila tyhjä, alemmissa täpät. Otin molemmat täpät pois, pitää olla kärsivällinen, tosi hitaasti häipyivät, sitten täpät uudelleen päälle. Ensin ne oli vihreäraitaiset ja vähän ajan päästä täysin vihreät. Sitten vain kännyappi auki ja sieltähän ne tiedot taas löytyivät. On pelannut koko päivän ihan hyvin.
#3
Lainaus käyttäjältä: Jupezku - 21.04.17 - klo:07:26
Rio Red tuli pari päivää sitten, väri on kiva. Vielä pitäisi keulaan tottua.


images upload
Tämäkin väri on hieno, tuo uusi keula kyllä erottuu liikenteessä, siis edukseen ehdottomasti!
#4
Lainaus käyttäjältä: Marko - 20.04.17 - klo:20:53
Noin ruma kun autossa on keula,niin sitä ei mikään väri pelasta >:(

Keula on komea ja väri hyvä.
#6
Tänään oli viimeinen päivä saada talvipaketti Fabiaan. Tilaukseen lähti Fabia Monte Carlo HB 110 TSI DSG moon white Savio 17" 215/40 renkailla. Talvitossuiksi tulee 16" Italy-vanteet Nokian kitkoilla. Talvipakettiin kuuluu normi 15" renkaat perusalumiineilla, mutta 285â,¬ lisämaksulla sai mustat Italyt. Vapaa autokin löytyi Suomesta, joten aika pian pääsee testaileen.
#7
Lainaus käyttäjältä: Penguin - 13.01.14 - klo:09:54
- Ã,,sken jäi kummallisesti ajovalon pesimet puoli senttiä raolleen, oliskohan jäässä. Millä porukka on noita sulatellut? Ihan peruslukkosulaa ja wd-40 voiteluun?
Entä toimiiko pesimet silloinkin, jos ajovalot ovat oletuksena päällä kokoajan, mutta katkaisija asennossa "auto"?
Pitäisi varmaan etsiä joku VCDS-osaaja, joka koodaisi nuo toimimaan pidemmällä viiksenvedolla, ei tartteis pesurin nousta niin usein...

Mulla on muutaman kerran jäänyt ajovalojen pesimet kans hieman ulos. Ne meni sitten sisään itsestään kun moottori oli ilmeisesti pakkasajon jälkeen jälkilämmöllä lämmittänyt ne toimiviksi.
#8
Yeti / Vs: Yeti Facelift
11.12.13 - klo:22:05
+
#9
Yeti / Vs: Yeti Facelift
11.12.13 - klo:19:24
Laitanpa tämän linkin tänne   http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288630975579.html   vaikka päätinkin jo että vastaisuudessa etsin vain huonoja ominaisuuksia nykyisistä ja tulevista autoistani. Tuntuu siltä että nykyään kuuluu toimia niin koska lähes jokainen ketju :) on täynnä rallatussa ja muuta siihen liittyvää. Hieman myös ymmärrystä sille että joidenkin auto voi toimia jopa odotetulla tavalla vuosia. Tuossa Iltiksen kertomassa listassa Vaggineet sijoittuu kohtalaisen hyvin.
#10
Yeti / Vs: Yeti Facelift
09.12.13 - klo:19:55
Lainaus käyttäjältä: JAK - 09.12.13 - klo:19:11
Joo en minäkään vertaisi, Yetissä hajoaa DSG, sillä voi päästä jopa 25000km, Yetistä jakopäänketju hajoaa, hyvällä tuurilla voi päästä jopa 50000km. Ja QuashQai sen kun menee. WAG on konsernina unohtanut asiakaspalvelun alkeetkin. Tämä on vaikea kirjoittaa kun vakaumuksellinen volkkari mies olen ollut.

Yritin, siis yritin kertoa että Yetissä on kilpailijoihin nähden harvinaisen kattava moottori- ja vaihteistovalikoima. Sille minä en voi mitään että joillakin on sanoinkuvaamaton katkeruus oman autonsa ongelmien vuoksi. Tietenkin tiedostan että ongelmia on ollut ja tulee taatusti lisää, oli automerkki mikä tahansa.

Ihmettelen kuitenkin jos jäsen JAK on löytänyt perheelleen sopivan ratkaisun, niin eikö se riitä, vai aiotko lopunelämää vuodattaa katkeruuttasi huonon vaggineen johdosta tänne?
#11
Yeti / Vs: Yeti Facelift
09.12.13 - klo:18:48
Hienoa että 1.8TSI-4X4-DSG-yhdistelmä on mukana hinnastossa, jopa L&K-versiona. Hyvä Helkama! Tämä on asiakaspalvelua parhaimmillaan ja kilpailijat vert. Qashqain fl:iin voi ottaa oppia.
#12
Mulla on ollut samanlaista ongelmaa, navi voi sekoilla koko päivän ja seuraavana päivänä toimii ihan OK. Voi mennä viikkoja ettei mitään ongelmaa ja sitten taas sekoilee hetken. Yleensä sekoilu on ollut kostealla ilmalla, luulin siinä olevan syy, mutta viimeksi kun pesin auton konepesussa, niin halliin ajaessa navi oli sekopäällä mutta pois ajaessa toimi taas ;D  Huollossa ei osattu suoraan vastata ongelmaan, pitäis viedä auto tutkittavaksi, en ole saanut vain aikaiseksi kun kännykässä on kuitenkin navi joka toimii paremmin kuin auton oma.
#13
Neliveto bensa Yetini on nyt 1,5 vuotta vanha ja toiminut kuin unelma. Vieläkin olen tyytyväinen että sain tehtyä kaupat bensaversiosta, joka ei kovinkaan pitkään ollut maahantuojan listoilla. Onneksi tuli myös ruksittua kunnon lisävarusteet kun ne kilpailijoihin nähden oli tosi halpoja. Huono puoli on ollut että autofriikkinä kiinnostus vaihtaa on nollissa, outo tilanne itselle kun yleensä parin vuoden välein on kauppoja hierottu, silti toki seuraan mitä uutuuksia julki tulee.

http://www.esamelametsa.fi/Sivusto/Yeti4x4TSIDSG.html
#14
Nissan / Vs: Nissan Qashqai 2014
07.11.13 - klo:19:57
Nelivedon saa vain isompaan diisseliin >:( 

Lainattu Tekniikan Maailmasta:  Kuten jo aiemmin TMnetissä kerroimme, moottorivalikoima koostuu 1,2- ja 1,6-litraisista turboahdetuista bensiinimoottoreista (85 ja 110 kW) sekä 1,5- ja 1,6-litraisista dieseleistä (81 ja 96 kW), joista pienemmän CO2-päästöksi kerrotaan 99 g/km. Isomman dieselin saa myös nelivetoisena, muut ovat etuvetoisia. Täysin uuden portaattoman Xtronic-automaattivaihteiston saa pienemmän bensiini- ja isomman dieselmoottorin jatkeeksi.
#15
Yeti / Vs: Yetin ovien johtosarjat
27.10.13 - klo:10:47
Lainaus käyttäjältä: karu898 - 22.10.13 - klo:15:31
Kevättalvella Yetiimme vaihdettiin kuljettajan puoleiseen oveen johtosarja. Ikkunan sähköinen avaus ei toiminut ja mukana oli jokin toinenkin elektroninen häiriö. Tässä kuussa keskuslukitus teki lakon. Mekaanisesti avaimella aukeaa vain kuskin ovi. Mikäli taravasäiliöstä tahtoo ottaa jonkin tavaran, olisi kulku takapenkin kautta. Tutkimuksessa paljastui vänkärin puoleisen oven johtosarjassa katkeinvikoja. Kuori murtunut. Edessä tarvittavan johtonipun vaihto.Tässä jälkimmäisessä tapauksessa maahantuoja tulee vastaan hinnassa.---Onko toisilla Yetisteillä koke-muksia johtosarjojen hajoamisista?

Edellisessä Yetissä soundsysteemin kuskinoven kajari ei toiminut. Huoltomies tilasi koko johtosarjan, mutta sen saapuminen kesti monta kuukautta ja kerkesin vaihtaa Yetin tähän nelikkoon ennen kuin pääsivät asentamaan johtoja, joten en tiedä lopputarinaa.
#16
Jos tarvit tilaa ja teho tulee plussana, ota Räsä, jos haluat hieman parempaa laatua pienemmällä tilalla, ota Audi. Minä ottaisin Audin, vaikka olenkin skoodamies!
#17
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 25.10.13 - klo:20:34
Kyllä sitä vaan sotkee itsensä yhä pahemmin suohon. Piti käydä vielä kerran tyypittämässä uutta bensaräsää. Suorituskyky ihastutti nykyisen ituhippikulkineen jälkeen ja ocuräsän vakiovarustelun runsaus ja fiksut arkielämää helpottavat pikkujutut (kunnolliset tilat, säilytyslokerot jne) tuovat sporttiversion kyseessä ollen erikoista vetovoimaa (yleensä kansanautomallistojen sportit ovat epämukavia ja ylellisyysvarusteista melko riisuttuja). Liikkeessä sitä vaan alkoi mittailemaan liftback- ja combimalleja, miettimään ulkoväriä ja penkkien ompeleiden väriä sekä sopivia vanteita. En tiedä olenko omituinen, kun näin teen kesken A3 sedan-tilauksen, mutta totta se on. Eräänä järkiperusteena koetan vakuutella itselleni että 2-litrainen tsi kestänee paremmin takuuajan jälkeen kuin nuo 1,4:set ja sylinterilepuutusjärjestelmäkin puuttuu yhtenä vikamahdollisuutena. DSG:kin on vankempi öljykypymalli joka kesti Auto bild Saksan kestotestissäkin Superbissa ongelmitta 100.000 km.

Audissa taas puoltaa merkki, muotoilu, tukevammat sportti-istuimet (joskaan räsänkään penkit eivät olleet huonot), tietty hienostuneisuus ja selvästi pienempi polttoaineenkulutus. Kulkukin on oikeasti ihan riittävää, vain se viimeinen hauskuutteluvara/järjestykseenlaittamisvara puuttuu.

Tässä on edessä tuskainen viikonloppu asian osalta. Erikoista on kyllä omalta osaltani se, että en niin hullaantuneeksi räsäkoeajossa kuitenkaan tullut,että olisin muitta mutkitta mennyt tekemään tilauksen ja sitten soittanut tuskanhiki otsalla audiliikkeeseen että sori vaan. Joku tuolla takaraivossa kuitenkin yrittää sanoa Peevelille, että pidä se A3 niin olet tyytyväisempi pidemmässä juoksussa. Ikään kuin tulee sellainen tietty pelko siitä, että hevosvoimahurma haihtuu aika pian ja sitten iskee kriisi.

Kaikkea sitä pitääkin 2010-luvulla tehdä. ::)

Jos itse olisin samassa tilanteessa niin ottaisin Audin, jos olisin järkevä, mutta Audi ei ole hauska eikä siinä ole tilaa, niin räsä vie kuitenkin voiton. Ja Räsän voimavarat tietyissä tilanteissa on kyllä plussaa. Se on fifty/sixty Nykäsen sanoin. Itselläni on ollut samanlaisia versioita seuraavaksi autoksi, mutta sairastelun takia vaihto siirtyy. Ainut onni tässä tilanteessa on että sitten kun on vaihdon aika, niin myös on jo julkaistu Ocu Scout ja kokonaan uusi Yeti.
#18
Yeti / Vs: Uskaltaako DSG Yetin ostaa?
11.10.13 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: baleno - 11.10.13 - klo:20:44
Varmaan käytettyä dsg:ä ostaessa kannattaa olla puolenkymmentä tonnia touhurahaa tai luottotiedot kunnossa. Jos se ei posahda niin ok. Jos posahtaa, sitten harmittaa ajella uuden hintaisella käytetyllä. Kukaan kun ei tiedä etukäteen kestääkö se.

Onko kokemusta? Vai ihan huviksesiko puhelet?
#19
Lainaus käyttäjältä: Skula - 08.10.13 - klo:13:42
Miten paskainen autoni olisikaan jos siivoisin sen vain kerran vuodessa kunnolla? Ainakin jos puhun käyttiksestä.. Se kun on primääristi vain kulkuneuvo paikasta A paikkaan B siirtymisessä.. Siellä syödään, juodaan ja naidaankin tarvittaessa.
Perussiivous tietenkin useammin, kerran viikossa pesu ulkoapäin on aika tavallista mutta harva meistä osaa putsata sisätiloja tarpeeksi hyvin. Skulalla on oma tyylinsä, minulle tuo kuulostaa että on jäänyt joitain asioita nuoruudessa kokematta. 
#20
Kerran vuodessa kunnon fixaus, sisältä ja ulkoa, niin taas hymyilyttää jos muuten rupeaa auto kyllästyttämään :D 
#21
Onko kenellekään tullut rallatus- tai muita ongelmia jakoketjun kiristimen uusimisen jälkeen?
#22
Suzuki / Vs: Suzuki
05.10.13 - klo:16:23
Lainaus käyttäjältä: jf - 05.10.13 - klo:12:01
Höpö höpö. Johan täälläkin joku yetikuski tiesi, että ihan paska eikä voi edes verrata yetiin...   :P
Itsellä on hakusessa Yeti, dieselillä ja nelivedolla varustettuna.
Näitä kun on valitettavan vähän manuallilaatikolla tarjolla niin mielessä on alkanut pyöriä ajatus josko sittenkin kallistuisi DSG:hen. Lainattu jäsen Antin kirjoituksesta "Uskaltaako DSG Yetin ostaa"

Oma vastaukseni oli: Mikä tahansa käytetty Yeti pesee tuon uuden Suzukin, sen varmaan kaikki tajuaa 

Puhuin diesel+DSG nelivetoautosta ja käsittääkseni Suzukia ei edes saa diesel+neliveto+automaatti-yhdistelmänä. Jäsen jf antoi ymmärtää että olisin sanonut Suzukia ihan p***kaksi. Siihen en sentään sortunut.

Lisäksi tämä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17468.30
#23
Yeti / Vs: Uskaltaako DSG Yetin ostaa?
05.10.13 - klo:13:46
Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 05.10.13 - klo:11:24
Bullllshit. Tarkentaisitko esimerkiksi miten Yetin nelivedon ominaisuudet ovat paremmat kuin em. Suzukin?

Minun tietotaito, tai osaaminen nelivedoista ei riitä sinun vaativaan kysymykseen. Sen kuitenkin tiedän kokemuspohjalta että Yetin TSI/TDI+DSG+Haldex yhdistelmän olen todennut toimivan niin hyvin ettei ole epäilystäkään että edes harkitsisin muunlaista yhdistelmää. Ja onhan se todettu toimivaksi (toivon että nyt jätetään jakoketjut rauhaan) testimenestyksenä ympäri maailmaa.

Esitteen mukaan Suzukin neliveto+CVT 1,6L vaparikone 150nm/4400kierrosta vääntö ja 0-100km/h 13,5sek kuulostaa vanhanaikaiselta ja jopa mopolta. Jos Suzuki osoittautuu muuten laadukkaaksi, niin sehän on vain hyvä kilpailun kannalta. Nyt siitä vielä puuttuu niin monta asiaa verrattuna esim. Yetiin etten jaksa niitä tähän taulukoida.

Itse topiciin, niin seuraava autonikin on DSG, kyllä uskaltaa ostaa :)
#24
Lainaus käyttäjältä: vorkki - 04.10.13 - klo:18:29
Vaikka tuo olisi periaatekysymys jonka hyvin ymmärrän niin ei kai sitä ihan määrättömiin jaksa periaatteen vuoksikaan jääräpää olla. Pitkät läpät taivaan tuuliin ja jos läpät haluaa niin lyhyemmät tilalle. Maksaa sen 50â,¬ ja vaatii 10 minuuttia meisseli kädessä mutta sitten sen voi unohtaa :) Seuraavan kerran voi sitten harkita taas ostaako samasta liikkeestä enää mitään.

Käsittääkseni läpät asennetaan Suomessa maahantuojan toimesta. Suurin osa maailmaa ei läppiä käytä, johtuuko se keleistä, vai sivistyksestä, sitä en tiedä?
#25
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 03.10.13 - klo:21:17
Paljonko 1,5 tavlvessa on tullut km kitkoille?

Noin 18000km.
#26
Lainaus käyttäjältä: Quality - 04.10.13 - klo:17:19
Tuo on kyllä puute, eli siltä osin tilasto valehtelee (niinkuin ne tuppaavat aina tekemään :) ). Mutta lienee ymmärrettävää, ettei tuon tilastointi oikein onnistu.

Pieni puute, kyllä tuo aika hyvin jo nyt antaa tietoa merkkijakaumasta. Toivottavasti areenalaiset äänestäis aktiivisemmin. Rupes kuulostamaan ihan poliitikon puheelta, APUVA!
#27
Jos omistaa kaksi samaa merkkiä, niin ei voi laittaa kuin toisen???
#28
Lainaus käyttäjältä: Annika - 04.10.13 - klo:13:26
Ei tunnu kovin mitättömältä ongelmalta kun istut autossa jossa läpät muutaman kilometrin matkalla sattavat kymmenenkin kertaa ottaa maahan pelkissä tien kuopissa saati sitten katukivetyksen ylityksissä tai hidasteissa.

Enkä kyllä oikein lämpene tuohon puukolla lyhentämiseen kun ajattelee että auto maksoi kaikkineen reilun 22 000 ja muuten toimii loistavasti mutta että jotain uudesta autosta puukolla korjattaisiin? jotenki ajatus kyllä on typerä kun saatavilla on lyhyemmät läpät jos ne vaan liike suostuisi laittamaan.

Liekö ongelma autossani erityisen paha myös siksi että on diesel. Olen siinä käsityksessä että diesel moottori painaa bensakonetta enemmän ja ehkä siksi herkemmin niiaa kuopista ja toisaalta onko läpät jo lähtökohtaisesti lähempänä maata kuin kevyemmällä koneella? En tiedä mutta maalaisjärjellä päättelen.

Se on kutienkin käsittämätöntä että auton myynyt yritys ei halua näitä läppiä vaihtaa kun miettii mitä tuollaisten prässättyjen muovi (mitälie kumimuovi seosta) läppien valmistuskustannukset ovat? Ei varmasti monia euroja ja vaihtoon menisi ammattilaiselta esim. vartti.

Tämä on toinen uutena ostettu Polo itselleni ja ihan varmasti viimeinen. Kaikki me jotka olemme lukeneet myynnistä ja markkinoinnista edes perusteet tiedetään kuinka paljon helpompaa ja kannattavampaa on pitää vanhat asiakkaat kuin hankkia vastaava määrä uusia asiakkaita.

Toki isompi ongelma olisi jos esim moottori ei toimisi mutta periaate on vinoutunut jos asiakasta ei kuunnella eikä oteta todesta.
En aio jäädä Polo asiakkaaksi jolloin riski on että vaihtaessani taas uuteen autoon kohdalleni osuu maanantai kappale jossa ongelma onkin isompi mutta tulisin samoin kohdelluksi kuin tässä läppäasiassa.

Oliskohan Skoda seuraava merkki? 1998 ostin ensimmäisen mallisen Octavian ja kokemus oli hyvä. Rengasmelua oli vielä tuolloin aikalailla, mutta muutoin ei mitään valittamista. Octavia on vaan ehkä turhan iso auto kun nämä pienet sopisivat omaan käyttöön paremmin.

Pysy Polossa ja otata pois ne roiskeläpät. Niillä ei oikeasti tee mitään, säästät vielä polttoaineessakin. Olen jo useamman auton kohdalla todennut että roiskeläppä kerää kuraa aina tiettyyn paikkaan, ilman läppää kura leviää laajemmalle ja auto pienen optisen harhan takia näyttää puhtaammalta ilman läppiä. Läppien kanssa siihen kohtaan johon kura aina tulee, niin kannattaa laittaa kunnon vahaa ;D
#29
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.10.13 - klo:19:14
Asiallinen pointti. Pääkäyttäjä sanoo ajlevansa mielellään 2-3 vuotta tuolla. Minun autokuumeen lievitykseen pitänee sitten laittaa RS kiertoon hiukan livakammin.

Voit sitten vaihtaa tulevan Ocu Scoutin. Saisit taas vaihteeksi auton alle ja luultavasti kuli-Audin hinnalla. Talveakin voi odotella hymyssä suin ;)
#30
Kuinka monta talvea yleensä kitkoilla ajatte? Mulla nää Noksut on 1,5 talvea ajettu ja pito ei viime keväänä ollut enää ihan terävimmillään. Siksi ajattelinkin että ajan nää nyt alkutalvesta loppuun ja sitten vaihdan uudet R2-kitkat. Autoilijan paras henkivakuutushan on toimivat renkaat. Kitkat uutta sarjaa on juuri sitä. Nyt joku näsäviisas heittää nastaehdotuksia, se on minun osalta turhaa. Laskin muutama päivä sitten että kilometrejä autouran aikana on tainnut tulla vähintään 1,5miljoonaa ja ehkä 200000km kitkoilla. Isoja kolareita ei ole tullut, muutamia pieniä kolhuja kyllä, joista yhdessä olin syyllinen. Näissä kolhuissa on ollut kaikissa alla nastarenkaat. Nyt pitää koputtaa puuta, eli päätä, että jatko menisi yhtä hyvin ;) 
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy