Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mike76

#1
Tarkoitan sitä välikappaletta, joka pyöräytetään venttiilikoppaan samanlailla kiinni, kuin öljykorkki.

Ei ole väliä onko AZD tai BCB. Vuotaa sieltä venttiilikopan välistä öljyä ja huohottaa, jolloin sekoittaa tyhjäkäyntiä.

AZD voisi ottaa koko väliputken pois ja laittaa öljykorkin suoraan venttiilikoppaan.
#2
Oletko tarkastanut öljyntäyttöputken, ettei ole väljä ja vuoda? Eli sen joka tulee venttiilikopan ja öljykorkin väliin.

Minulla oli Golfissa samanlaista tyhjäkäynti ongelmaa. Siihen auttoi tuo öljyputken ja korkin vaihto.
#3
Lainaus käyttäjältä: Mike76 - 30.06.12 - klo:14:11
Nyt alko omakin vuoden vanha Golf Variant 1.4 TSI (9000 km ajettu) tekemään  aaltoilevaa nykimistä alle 3000 kierroksilla.. Autossa on ollut uudesta lähtien hieman epätasainen alavääntö en oo asiasta välittäny, mutta eilen alko tosissaan "nykimään" alakierroksilla. Parhaiten se tulee esille isoilla vaihteilla, kiihdyttämällä esim. ylämäkeen.

Onko tähän vaivaan löytynyt ratkaisua? Moottoriohjauksen päivitys? Autohan on takuun alainen, mutta vien heti maanantaina tutkittavaksi, jos näkyis vaikka jotain vikakoodia. ::) :-\ ???

Dodii, nyt on auto kunnossa ja nykimiset tipotiessään! Ei tarvinnut kuin turbo uusia. Maahantuojalta on tullut suht uusi huoltotiedote asiasta. Eli, jos ei vikakoodia löydy (kuten minulta ei löytynyt), niin tarkistetaan turbon hukkaportin tangon liikkuvuus, joka ei saa tarkerrella. Minulla turbon hukkaportin tanko liikkui takerrellen. Maahantuojalta tuli samana päivänä lupa vaihtaa turbo ja auto on ollut reilu kaksi viikkoa kunnossa. Vika on ollut siis jo uudesta asti... koska nyt toimii kuin unelma.  :D

#4
Nyt alko omakin vuoden vanha Golf Variant 1.4 TSI (9000 km ajettu) tekemään  aaltoilevaa nykimistä alle 3000 kierroksilla.. Autossa on ollut uudesta lähtien hieman epätasainen alavääntö en oo asiasta välittäny, mutta eilen alko tosissaan "nykimään" alakierroksilla. Parhaiten se tulee esille isoilla vaihteilla, kiihdyttämällä esim. ylämäkeen.

Onko tähän vaivaan löytynyt ratkaisua? Moottoriohjauksen päivitys? Autohan on takuun alainen, mutta vien heti maanantaina tutkittavaksi, jos näkyis vaikka jotain vikakoodia. ::) :-\ ???
#5
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 02.10.11 - klo:22:14
Pakko kysyä, että mitä siinä tuhkakupissa oli vikana? :)

Juu, no tuhkakupin krominen "tumppausrauta" oli mutkalla ja irti toisesta päästä. Siksi se piti vaihtaa. :)
#6
Korjaus asiaan.. Ostin auton aivan uutena eli olen ihan ensimmäinen omistaja autolle. Nämä kaikki viat ovat menneet takuukorjauksiin. Takalasit ihmetyttää, miten niitä ei saa korjattua.. Etuovien suhina taitaa olla ominaisuus, kuten täältä olen lukenut. Ihmetyttää, miten uudessa autossa voi olla näin paljon ongelmia.
#7
Tuli pari kuukautta sitten hommattua tuollainen VW Variant 1.4 TSI 90kW. Ongelmia on riittänyt sitten alusta asti...

Auto on ollut 4 pv huollossa tähän mennessä ja siihen on tehty seuraavia korjauksia:
- kuskin oven lukkolaite uusittu
- huoltoväli koodattu jo kahdesti LongLifelle oli kiinteällä
- valot näyttää liian alas (säädetty pari kertaa ja vieläkin näyttävät liian alas)
- kojelaudan keskisuutinpaneeli irvistää (uusittu)
- etutuhkakuppi uusittu
- takapenkin keskimmäinen niskatuki rikki (uusittu)
- etuovet suhisee n. 70km:n nopeudesta ylöspäin (tiivisteitä muokattu ja lisätty jotain vällyjä johonkin, hiukan ehkä parani, mutta vieläkin suhisee korvan kohdilla)
- takaluukkua saa paiskoa kiinni (luukkua säädetty)
- moottoritilasta kuuluu peltinen resonointi (lämpöpeltejä taivuteltu)
- oikeasta edestä (jostain hanskalokerosta) kuuluu räminää (kojelaudan päädyssä oleva sähköboksi irti)
- oikeasta edestä kuuluu helinää (ovipellin ruuvi aivan löysällä)
- oikealta takaa kuuluu räminää (polttoaineluukku väljä, laitettu lukitustapin väliin kumimattoa)
- vasen etuoven ikkunatiivisteen kromilista vääntynyt päädystä (uusittu)
- vaihdekepin nupista nahka irtoillut (uusittu)
- tuulilasin pyyhkijät pomppii ja liikkuu äänekkäästi (varsia säädetty)
- tunkin nostopaikkojen massat irronneet, paikoin näkyy puhdas pelti, kun huollossa on nosteltu autoa nosturilla (massattu)
- takaluukkua sulkiessa rekisterikilpi rämähtää (laitettu kilven alle huopaa)
- vasemman takavalon istuvuutta paranneltu
- kuskin puolen sivupeili alkaa vinkumaan tuulisella kelillä (jo 60km/h:n nopeudessa) (vällyjä tungettu peilin kuorien väliin)
- moottorinlämmittimen panssarin johdot roikkuu ja hankaa vetoakseliin (oli oikein kahdella nippusiteellä laitettu johdot kiinni) pistoke irvistää ja pyörii (johdot sidottu kunnolla ja pistoke laitettu kunnolla kiinni)
- takaovien lasit vuotaa vettä aina autoa pestäessä (ei painepesurilla) ja kolmioikkunat myös. Auto on ollut korjattavana tämän vian takia jo pari päivää, on vaihdettu ikkunatiivisteet, mutta lasit vuotavat yhä edelleen yläreunasta vettä.. Onko kellään tästä kokemuksia? Huolto ei enää osaa tehdä asialle mitään. Mistä moinen voisi johtua?

Ei siis kovin positiivinen kuva ole autosta tullut... taitaa olla jokin "maanantaikappale"...??




Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy