Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mikey

#1
Aikanaan pelleilin 130hp:n kanssa testerillä. Mollukassa oli toiminto "Reset all learnt values", ja totta kai painoin 'OK'. :-\

Tuloksena oli että kulutus hyppäsi yli 10%, ja autolla meni n. 5000 km kunnes kulutus oli palannut hiljalleen takaisin lähtötilanteeseen. Tuohon aikaan ECU:ssa oli eräänlainen 'mutaatiotoiminto', joka aika ajoin muutti jotain asetusta ylös tai alas ja sitten päätteli kumpaan suuntaan toimintaa kannattaa optimoida.
#2
Golf VII (12-) / Vs: Pyörännavan pultti
24.04.25 - klo:20:02
Erwinin matskun mukaan 200 Nm + 90 astetta. Suosittelevat uusia pultteja.
#3
Passat B7 (11-14) / Vs: Nesteet valuu
14.04.25 - klo:08:17
Aika pahan pistit!

Näillä esitiedoilla heitän veikkauksena jäähdytysnesteen sähkötoiminen kiertopumppu.
#4
Olen moottoripyörääni tankannut kanisterista dieseliä, huomannut hajusta mokani kesken tankkauksen ja päältä päin tyhjentänyt tankin.

Voin todistaa että jo pieni määrä disua estää moottorin käynnin. Tulppien vaihdolla sitten selvisin tuosta...
#5
Tämä on kuulemma bensakoneella.
#6
Tässä on keskeisintä katsoa ajotilanteita, joissa vika ilmenee. Mikään ei viittaa tulppiin, puristuksiin tms. vikoihin, jotka olemassa ollessaan tekisivät häiriötä koko ajan.

Oirekuvaus viittaa joko EVAP:n tai EGR:n (jos on) vikaan. Siis koska täyskaasulla ei ole ongelmaa.
#7
Sivistäkää minua!

Kuinka tandemista diesel pääsee moottoriin? Eikö sillä kuluneiden tiivisteiden tilanteessa olisi mieluummin reittiä valua moottoritilaan?
#8
Kuulostaisi evap  -ongelmalta?
#9
ID.4 / Vs: Akkutakuu
31.03.25 - klo:21:17
Kuten tunnettua, takuu on myyntiketjun myöntämä lisäetu. Suomessa on kuitenkin takuun ulkopuolella voimassa virhevastuu, joka on kuluttajaviranomaisen mukaan autoille luokkaa 200.000 km ilman aikarajaa.

Eli joudumme odottamaan kul.viranomaisen kantaa samalla kun valmistaja luistelee vastuustaan pois.
#10
Jos kytkimen nestepiiri vuotaa niin nestesäiliön pinnan vajuminen pysähtyy siihen tasoon, jossa kytkimen yhde on.
#11
Vilkaisepa johtimia siellä saranapuolella. Siis revi se kumisuojus jommastakummasta päästään irti.
#12
Kuskin paikalta on hyvin vaikea erottaa mistä kohtaa ääni kuuluu, joten pitäisi ottaa joku kuskiksi ja istua itse sinne takapenkille.
#13
ID.4 / Vs: Kallis merkkihuolto
13.03.25 - klo:15:58
Onkohan kylmäaineen vaihdolle muuta syytä kuin rahastaminen?

Erilaisia kylmäkoneita on ollut vuosikymmeniä ilman että niiden freoneja olisi tarvinnut koskaan vaihtaa. Vai onko noissa volkkareissa joku ihan uudentyyppinen kylmäaine?
#15
Erwinin mukaan olisi 200Nm + 90 astetta. Tämä siis jos autossa on heiluriakselisto.
#16
Fordeissa on ollut käynnistysongelmia nimenomaan silloin kun moottori on lämmin. Usein vika on ollut starttimoottorissa. Koneen ollessa lämmin myös startti lämpenee ja jostain syystä sen teho vanhoilla päivillä heikkenee.
#17
Ei tuolle varmaan ole rahastusta kummempaa perustelua olemassa.
#18
Jarrujärjestelmä on tunnetusti jaettu kahteen toisistaan erillisiin hydraulipiireihin, jotka vaikuttavat "ristiin". Siis vasen taka ja oikea etu ovat samassa piirissä. Nyt kun vain vas.taka on ongelmana, lienee syytä uskoa että hydraulipiiri (=pääsylinteri) on kunnossa.

Jarrutehostimen avulla saadaan aikaan suuri paine, minkä vuoksi en jaksa uskoa lytyssä/tukossa olevaan letkuun. Minusta ainoaksi vaihtoehdoksi jäisi abs-yksikön off-tilaan juminut venttiili, joka estäisi jarrupaineen pääsyn takapyörän jarrulle.
#19
Toimiiko kyseinen jarru?
#20
Elektroniikka / Kauko-ohjaus pimeni
15.02.25 - klo:19:19
Golf7:sta kyse... Siis pyytämättä ja yllättäen auto ei reagoi kaukkarin yhteenkään namikkaan.

Mitkä ovat vaihtoehdot korjaukseen?
#21
Siis oireethan ovat yksi yhteen rikkoutuneen vesipumpun kanssa. Kun se on jo vaihdettu niin katselisin olisiko jossain letkussa taitosta, litistymää tms. mikä vastustaisi virtausta.
#22
Itse epäilisin huonoa kontaktia tai lähes poikki olevaa johdinta, ja sellainen ei vastusmittauksella paljastu. Mutta sitten kun siitä aletaan ajamaan virtaa läpi niin kohde kuumentuu paikallisesti hyvinkin voimakkaasti.

Ja oikari varmaankin polttaisi sulaketta.
#23
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 10.02.25 - klo:12:52Tuollainen lämpötila viittaa oikosulkuun. Ruiskauta vettä päälle niin mittaustulos varmistuu.

Tai paremminkin huono kontakti, joka sitten kuumenee. Oikari rikkoisi sulakkeen.
#24
Tuollainen lämpötila viittaa oikosulkuun. Ruiskauta vettä päälle niin mittaustulos varmistuu.
#25
Kenno varmaan huuhdeltiin vastavirtaan?
#26
Sama onnistuu myös OBDelevenillä.
#27
Jos kerran jännite on saatavilla niin eikös se viittaa maadoituksen puutteeseen?
#28
Siis eikö moottori toimi edes silloin kun ei ole kytketty pyyhinten linkustoon?

Ekana tsekkaisin tuon, sillä voihan linkusto  olla niin jumissa ettei jaksa pyörittää.
#29
Fb:ssä tuli vastaan kuva jenkkikilvestä '3JOH22A'.

Osaako joku ratkaista arvoituksen?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy