Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SNG

Sivuja: [1] 2 3 ... 87
1
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia 2 Kombi kattoantenni
« : 10.04.21 - klo:17:41 »
Piiska lähtee irti hyvin voimakkaalla vedolla. Voimaa vaaditaan niin paljon, että usko meinaa loppua. Kannattaa ehkä voidella etukäteen kierrettä WD40:llä tai CRC:llä.

Kierteen alusssa on paksumpi kierteetön osa. Kun sen sahaa rahtasahalla pois, jälkelle jää normaali kierre.

Antennin saa toimenpiteen ihan normaalisti ruuvaamalla irti pesua varten.

PS. Peugeot 806:n tumppiantenni maksaa muutaman kympin, ja se menee Ocun kattoantennin kierteisiin, jos haluaa järkevämmän antennin esim suksiboksiaikaa varten tai jos haluaa ajaa antennin kanssa pesuun.

PS1. Yksi antenni hajosi aikanaan kanssa pesussa, ja ko huoltoasema korvasi kyllä antennin vaihdon.
PS2. VW-konsernin haineväantenneissa on vain gps ja/tai webaston antenni, muttei radioantennia. Tällöin radiosignaali tulee vaan repsikan puolen takimmaisen sivulasin ikkuna-antennin kautta.

2
Mulla kävi sillälailla, että öljynsuodattimen o-rengastiiviste pullahti asennusvirheen (oma moka) takia öljynpaineesta osittain ulos. Kone sylki pikkuhiljaa öljyt pihalle tuota kautta. Koska autossa metallinen täyskokoinen pohjapanssari, siivoustalkoot olivat melkoiset. O-rengas pitää siis osua uraan, eli ei saa olla ihan perällä asti korkin kierteiden päällä.

Niin, ja joku öljyletku saattaa olla rikki. Nuo letkuthan saattavat näyttää levossa ehjiltä, mutta paineellisina halkeama "avautuu" kuin kirkkovene konsanaan.

3
Octavia II (04-13) / Vs: Pcv venttiili
« : 01.04.21 - klo:00:02 »
Aukeaa kun imusarjassa tarpeeksi alipainetta suhteessa ulkoilmaan. Puhdas ilma huuhtelee tällöin venttilikoppasta höyryt imusarjan kautta polttoon.

4
Octavia II (04-13) / Vs: Pcv venttiili
« : 30.03.21 - klo:00:12 »
Siitä venttiilistä on todennäköisesti mennyt kalvo puhki. Kannattanee oikeasti tutkituttaa ja vaihtaa tarvittessa, ettei kone käy jatkuvasti laihalla aiheuttaen isompia ongelmia.

5
Ihmettelen kovasti jos turbo maksaa (oikeasta paikasta) tyyliin 500€ että eikö joku tekisi parilla satkulla kun ihan irroita-kiinnitä-homma on.

6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE moottorin optimointi
« : 14.03.21 - klo:22:49 »
Vajaavetoisuutta ei korvaa mikään!

7
Akku simahtanut?

Virtalukon pohja rikki (kontaktiongelma)?

Ja sit tuo kosteus.

8
No kolme päivää sitte liikkeestä ostettu auto ni eiköhän sen pitäs liikkeen piikkiin mennä tai sitte kaupan purku

Sorry. Tietenkin reklamoimaan myyjälle.

9
Alkaa näyttää siltä että niin paljo mahdollisia vikapaikkoja että parempi varmaan soitella liikkeeseen ja kysyä mitä tehään

"Tutkitaan", tilataan ja vaihdetaan osa,  osa, "tutkitaan lisää" tilataan ja vaihdetaan seuraava osa, jne jne.

Tulos: Mikään ei muutu paitsi asiakkaan lompakon sisältö...

10
Volvo kehittänyt ympärivuotisen taloustraktorin  ;D

11
Taka-akseliston peräöljyt kannattaa vaihdattaa myös ennen kalliiden korjausten tekoa. Itsellä jurinat katosivat tuolla toimenpiteellä. Ja siis eri asia kuin Haldexin öljyt, jotka toivottavasti nekin vaihdettu ajallaan!

12
Perä?

Itsellä vanhemmassa nelikossa (Ocu II) kuului jurinan sekaista ujellusta kovempaa ajettaessa. Vaihdatin peräöljyt ja jurina katosi, eikä ole tullut parin vuoden aikana takaisin. Peräöljyjen vaihtohan ei kuulu huolto-ohjelmaan kuten ei vaihteistoöljyjenkään vaihto. Etuperä voidellaan muuten vaihteiston öljyillä.

Voi olla toki joku laakerikin. Kaksoismassavauhtipyörä kait ääntelisi matalilta kierroksilta vedätettäessä?

13
Jouset ei maksa juuri mitään! Puhutaan kympeistä. Iskarit (ja työ) ylivoimaisesti kallein erä.

Vaihda kaikki mitä samalla vaivalla pystyy. Kuten Karppa totesi, huomaat taatusti eron ajossa!

14
Ehdottomasti sekä jouset että iskarit samalla vaivalla. Puslat kannattaa myös tarkistaa/tarkistuttaa ja vaihtaa mitkä helposti tuossa yhteydessä vaihdettaessa.

Samalla työllä maksimimäärä uutta osaa...

15
Passat B8 (14-) / Vs: Kuskin ovi täysin jumissa
« : 06.02.21 - klo:11:07 »
Tämä riippuu täysin siitä että onko autoon otettu lisävarusteena se turvalukitusjärjestelmä mikä lukitsee myös sisäkahvat. Muutamasta MQB volkkarista olen kokeillut tätä ja yhdessäkään sisäkahvat ei ole mennyt lukkoon. Myöskään omassa B8 passatissa ei mene lukkoon.

Tuntuu että 2000-luvulla toi turvalukitus oli aika yleinen ainakin audeissa ja vw:ssä.

Ocu II:ssa ainakin turvalukitus. Pirun viheliäinen, kun mahdollistaa autoon sisällelukitsemisen!

Ja autossa olevasta lukitusnapista EI mene "takalukkoon".

16
Nyt ei tosiaan ole loskaa, ja alustapesu oli hyvä tehdä luonnonmukaisesti  8)

PS. Ja edelleen tykkään noista kutosista enempi kuin seiskoista. Molemmilla ajanut kohtuu paljon. Varmaan makukysymys.

17
Nelikko, ESP off, Savontie Lempäälä-Kangasala välillä, 15cm auraamatonta puuterilunta.

Ai että. Pitkiä nelipyöräsladeja näkyvyyden salliessa!

Kolmatta talvea alla olevat Contin kutosversion kitkat toimivat loistavasti. Ei mennyt renkaiden kuviot tukkoon kun pakkasta 9 astetta.


18
No tänään olisi kaivannut parempaa jarrutuspitoa.

Alla ensimmäistä talvea Michelin X-Ice Snow. Pari astetta pakkasta. Tienpinta todennäköisesti eilen suolattu, pinta ei jäässä mutta yön ja aamun aikana satanutta lunta sen verran, että vanhoina hyvinä aikoina olisi aurauskalusto ollut jo työnsä tehnyt. Hyvä näkyvyys, mitä nyt edellä ajava nostaa rapaa tuulilasille jos eksyy liian lähelle. Paikkana Rödhällsundin silta Saaristotiellä, suuntana Paraisten keskusta.

Ajan noin 20 auton letkan keskivaiheilla, vauhtia noin 70 km/t. Etäisyyttä edellä ajavaan hieman minimiä enemmän, eli noin 5 sekuntia. Ajosuunnastani oikealla, pienellä sivutiellä, odottaa kuorma-auto tilaisuutta kääntyä vasemmalle, tekee jo kärsimättömän oloisen nytkähdyksen eteenpäin ennen kuin minun edellä ajava on liittymän kohdalla. Yllättäen tämä teiden ammattilainen puskee kuin isomman oikeudella autonsa keulan eteeni siihen viiden sekunnin turvaväliin tukkien koko kaistan.

Lämäytän jarrut pohjaan, ABS raksuttaa iloisesti. Saattaa olla, että alla on sillasta johtuen jäätä, mutta tuntuu siltä, että rengas nousee lumiloskakerroksen päälle ja ABS tarjoilee tuoretta loskaa renkaan alle jatkuvalla syötöllä. Ei sinne päinkään, että pysähtyisi ennen kuorma-auton etupyörää. Vaihtoehtoina Audi lunastukseen tai koukkaus kuorma-auton keulan edestä vastaantulevien kaistan kautta. Mielikuvani ennen tilanteen syntyä, ettei vastaantulevaa liikennettä ole, mutta jos sieltä kaahaa joku Vatanen wannabe, niin tilanne on ehkä eri. Tie kaartaa sen verran, että kuormuri estää näkyvyyden omalta kaistalta. Kuormurikuski pysäyttää keskiviivalle ja katselee silmät ja huuli pyöreinä kun täysin eleettömästi ja ABSit edelleen raksuttaen suhautan vastaantulevien kaistan kautta ohi ja palaan omalle kaistalleni.

Auto ja renkaat toimivat paremmin kuin ihmisen mieli. Ei mitään ylimääräisiä käsiä kabiinissa, ei sivuttaisluistoa suuntaan eikä toiseen, mutta sen verran keskittyneenä tarkkailin tulisiko sieltä sittenkin vastaan joku, että jäi katsomatta millä nopeudella tuon väistön tein. Jollain muulla nappulakuviolla, tai ilman ABSia, olisi rengas ehkä kaivautunut lumiloskakerroksen läpi ja löytänyt paljasta tienpintaa (jos sitä siinä kohtaa oli) parempaan jarrutukseen, mutta sivuttaispidossa ja hallittavuudessa ei mitään moitittavaa. Takanani ajanut koukkasi samalla lailla vastaantulevien kaistan kautta, oli tietysti enemmän aikaa reagoida ja jarrutella, tiedä sitten mitkä renkaat sillä oli alla.

Niin mitä olisin tässä tilanteessa hyötynyt paremmasta jarrutuspidosta? Olisin vetänyt autoni parkkiin ja sanonut tuolle törtölle muutaman hyvin valitun sanan.

Turpajuhlat olisivat olleet paikallaan! Siitähän oppisi!

19
Omaan jo reippaasti ajettuun kulkineeseen vaihdatin etutolpat kokonaisuudessaan kun katsastuksessa hylättiin katkenneiden etujousien takia. Riippuu hieman auton iästä ja ajokilometreistä, kannattaako vaihtoo pelkästään jouset. Pelkästään toiselle puolelle en jousta vaihtaisi kuin max 50tkm ajetusta.

Tolppien vaihto  (iskarit, jouset yläpään kääntölaakerivermeet, kumihaitariosat) maksoi noin 600€. Kyllä huomasi muutoksen ajossa!

20
Kyllä oli miellyttävä kitkoilla pärryytellä tänään ja eilen. Joku etuvetocittari nastakuski onnistui kytkemään hätävilkutkin päälle valoista lähdettäessä kun kädet kävivät ohjaamossa. Peileistä näkyi risteyksen (ison) jälkeen, vaikka vain reippaasti lähdin.

21
Kori ja valot / Vs: Parhaat halogeenipolttimot..?
« : 07.01.21 - klo:18:32 »
Vau. Laittakaa kokemuksia tänne kun otatte noita "ajoon".

Eikö kukaan ole ottanut testiin noita H18-polttimoita?

22
Aina kauden alussa kuluneemmat taakse. Näin kuluvat tasaisesti.

Nastarenkaissa nastaulkonemien erot ehtivät kyllä tasoittua marras-joulukuun monsuunikelien aikana.

23
Tosiasia on, ettei balttiarallaa 97% vaihda renkaita edestä taakse ja päinvastoin kesken ajokauden. Tämä on puhdesta realismia. Ehkä 60% tajuaa tehdä tuon edes kerran vuodessa.

24
Raota vähän foliohattuasi. En tunne kyseisiä nimimerkkejä.

Vähän kieli poskella kirjoitin tuon heiton. Noiden kahden kirjoittelussa ei mielestäni ole mitään puolusteltavaa. Pelkkää trollaamista.

25
En mä jännästä tiedä, kun ajelin Stadista mökille Keski-Suomeen. Kyllä suurin osa oli taas tiellä, mutta ainakin itse olen huomannut CVC6/CVC7 eron contiicecontact 2 nastojen välillä, että nastarengas ei ole niin arka tuolle loskalle ja sen näkee ihan kuviosta, kun katsoo omin silmin. Pääsin jopa näkemään, kun ajettiin mökille ja takaisin samalla autolla, että mikä ero on ajotyylissä ja miksi toisesta saattaa tuntua jännemmältä tuo ajaminen sekä liukkaus.

Uusi ja tuore merkkirengas on pääsääntöisesti aina hyvä ja ei en vieläkään edes kaatosateessa joutunut vesiliirtoon nordic-kitkoilla, vaikka eräs jaksaa tästä pelotella enkä tarkoita sinua SNG. Loskaliirrossa oltiin parikin kertaa  ;).

Voi olla kysymys liiasta luotosta talvirenkaisiin tai sitten liian suuresta tilannenopeudesta. Kieltämättä tuli räpättyä vähän liikaa  ;D

On nuo kitkat vaan mukavat. Nasta ei loskassa kauheasti (irti asfaltista) auta, Vittumaiset keli ollut viime aikoina niin autoilun kuin ulkoilun kannalta! Olis nyt perhana kunnon talvi----tai kesä!

26
No, se kertoo sitten vain sinun kypsymättömyydestäsi.

Voi hellallettas. Paimentolainen Ramin/sirkustaiteilijan kolmas persoona?

PS. Karppa: Ei CVT6:kaan häävi ole loskan osalta pitkittäispidossa. Meni yksi jarrutus hiukan tänään pitkäksi. Hiukan syke nousi vaikkei ollut hirveän kriittinen paikka. Alkutalvi on aina jännää asikaa  ;D ;D ;D

27
...jossain kaukana etelän lämmössä jossa ainoa kylmä ja valkoinen on jätski, ja jäätä löytyy korkeintaan drinksusta.

Näin on, ja Ramirentiltä voi varmaan vuokrata nastoitettuja kylmäkoneitakin  ;D

28
Rami taitaa suolan sijasta tarvita vahvemmat lääkkeet tai raitista ilmaa. Levy jäänyt pahasti pyörimään.

Täällä on jo moneen kertaan tullut esille että kitkarenkaiden vuoksi ei teitä suolata.

Napapiirin yläpuolella kitkarenkaiden osuus on noin 0% ja yllätys yllätys teitä hiekoitetaan. Syykin täällä on moneen kertaan kerrottu.

Aina pelkkä lääkitys ei auta. Kaunis rauhallinen ympäristö auttaa myös...

29
Ai sää maksat veroja vain niistä kitkoista. Niin minäkin nastoista. Lisäksi ostan uuden pirssin 2-3 välein ja maksan veroja siten pirusti eikä sureta jos nasta iskee asfalttiin.
Se on kyllä totta, että miksi ihmiset ei saisi ajaa valitsemillaan renkailla. Kitkatuomot on heti vänkäämässä jokaisen auton alle kitkoja. Jokainen valitsee olosuhteisiinsa sopivat renkaat.  Aikoinaan kitkarenkailla ajavat kehuivat, että saa ajaa läpi vuoden samoilla renkailla, vaarallisilla. Kitkarenkaat pitäisi ehdottomasti kieltää kesällä. Ne ei ole kesärenkaat. Onhan ne "tyhjänpussin" ratkaisu. Paljon ajavat kesäkeleillä loppuun vanhoja kitkoja jotka ei laisinkaan sovi kesällä tien päälle.
Älä hyvä mies vaan aja kitkoilla ympäri vuoden. Oli aikoinaan oikein Urpoilun aihe tuo kesä/talvikäyttö meneee samoilla renkailla eikä tarvi vaihtaa.

Uusi lääkityksesi

30
Ne jotka ajaa Etelän kurassa ajakoot millä haluaa, vaikka kapeilla renkailla.
Tosimies ajaa vallitsevissa oloissa ja valitsee talvisille teille Premiun nastarenkaat.
On niissä Conteissa murhaavaa pitoa jäällä.

Suorastaan murhaavan surkeaa artikulaatiota jälleen.

Käännä levyä!

Sivuja: [1] 2 3 ... 87



Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy