Tänne vähän tilannepäivitystä, kun jonkin verran kokemusta karttunut lasin toiminnasta. Ensinnäkin alkutuntuma tehottomuudesta pätee edelleen. Verrattuna aiempaan Focukseen, missä oli vastuslangallinen lasi, on tämä kalvotoiminen selvästi kyllä alemmassa teholuokassa.
Käyttötilanteista esimerkkinä kylmän auton käynnistys avoimelta parkkipaikalta on ollut yleisin. Yön aikana jäätynyt lasi alkaa pienessä pakkasessa (~-5-0 'C) kyllä sulamaan samassa ajassa, kun skrabaa muut lasit. Samoihin aikoihin alkaa tosin myös heti käynnistyksen yhteydessä päälle laitettu webasto jo sulattamaan lasia alareunasta. Tästä aika nopeasti lasi on sitten jo vedellä ja pyyhkijöillä avaa sen lopuksi. Tätä kylmemmällä on mielestäni aika sama skrabata se tuulilasikin. Toki tämä kaikki tarpeetonta, jos muistaa/tietää ajastaa webaston lähtöä varten.
Ajotilanteissa ei vielä ole suurempaa tarvetta ollut, jonkun kerran kostealla kelillä on lasi alkanut menemään huuruun ja ollut mukava laittaa vaan toi lämmitin hetkeksi päälle sen sijaan, että alkaa puhaltamaan lasille kuumempaa ilmaa. Mainospuheissa mainitaan myös, että kesällä auto olisi tuon ansiosta viileämpi kalvon heijastavuuden vuoksi. Jää nähtäväksi.
Ehkä summauksena voisi sanoa, että noihin lähtötilanteisiin apu on aika marginaalinen, mutta varmaankin ajotilanteissa tosta on kuitenkin ihan hyötyäkin. En tiedä sijoittaisinko tuota lasien erotusta (n. 250 , ?) + kilkkeitä ja johtosarjaa (n. 50-100 ,) tuohon ainakaan muutoin kuin harrastusmielessä.
Nyt tämäkin lasi tosin on tietysti itselläni jo kiveniskuilla, onneksi on lasivakuutus
Käyttötilanteista esimerkkinä kylmän auton käynnistys avoimelta parkkipaikalta on ollut yleisin. Yön aikana jäätynyt lasi alkaa pienessä pakkasessa (~-5-0 'C) kyllä sulamaan samassa ajassa, kun skrabaa muut lasit. Samoihin aikoihin alkaa tosin myös heti käynnistyksen yhteydessä päälle laitettu webasto jo sulattamaan lasia alareunasta. Tästä aika nopeasti lasi on sitten jo vedellä ja pyyhkijöillä avaa sen lopuksi. Tätä kylmemmällä on mielestäni aika sama skrabata se tuulilasikin. Toki tämä kaikki tarpeetonta, jos muistaa/tietää ajastaa webaston lähtöä varten.
Ajotilanteissa ei vielä ole suurempaa tarvetta ollut, jonkun kerran kostealla kelillä on lasi alkanut menemään huuruun ja ollut mukava laittaa vaan toi lämmitin hetkeksi päälle sen sijaan, että alkaa puhaltamaan lasille kuumempaa ilmaa. Mainospuheissa mainitaan myös, että kesällä auto olisi tuon ansiosta viileämpi kalvon heijastavuuden vuoksi. Jää nähtäväksi.
Ehkä summauksena voisi sanoa, että noihin lähtötilanteisiin apu on aika marginaalinen, mutta varmaankin ajotilanteissa tosta on kuitenkin ihan hyötyäkin. En tiedä sijoittaisinko tuota lasien erotusta (n. 250 , ?) + kilkkeitä ja johtosarjaa (n. 50-100 ,) tuohon ainakaan muutoin kuin harrastusmielessä.
Nyt tämäkin lasi tosin on tietysti itselläni jo kiveniskuilla, onneksi on lasivakuutus