Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - qsla

#1
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
08.03.23 - klo:17:23
Kuinka kauan olette joutuneet Enyaq odottamaan tehtaalta? Uusi 3.0 softa taitaa olla selkeästi parempi?
#2
Tankissa lukee MIN 95 oct .. tankkaan vähän kaikkea GTE:n tankkiin, pääsääntöisesti 98 ja kulutuksessa en nyt ole varsinaisesti en ole eroa huomannut.

Firman wanhassa 1,2tsi (8v) Yetissä taas 98 kuluttaa vähemmän ja kulkee paremmin. Täytyykin kokeilla pienmoottoribensaa (alkylaattia) ihan piruuttain.
#3
Lainaus käyttäjältä: jiitee - 14.04.21 - klo:15:52
Passat on 52kg kevyempi ja paljonkos painavampi sinä olet? :-)

Nyt täytyy varovasti aiheesta puhua jos vaimo seuraa keskustelua ;D

Vaimo on toki kevyempi, mutta olisko passatti sitten sellaset ~80kg kevyempi kuskin kanssa  :D

Passatissa on paljon parempi alusta (Huono ei ole Tiguanissakaan, fl passatissa se vaan on todella onnistunut), mutta pito ongelmasta ei ole kysymys, vaikka vajaavetoisina lyövätkin tyhjää alussa... Jos GTE on vain henkensä mukaan viritetty nopeammaksi.. 
#4
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 14.04.21 - klo:13:59
^^  Ajatteko molemmat GTE-moodissa moottoritieliittymästä, eli täydet tehot kiihdytysvaiheessa?

Kyllä, aina gte napit pohjaan niin lämpiää moottori ja kummatkin tulee 10min tarkkuudella töistä kotiin ja lyö laturiin. Eli akkujen pitäisi olla täynnä ja saman lämpöisiäkin...

Pitää tämäkin mainita ,että vaimo päästeli peräkärryn kanssa (tyhjä kuomukärry teliakselilla) nopeampaa kuin tiguan.. tiedän ollaan lapsellisia ja idioottejakin kun pitää ajella kuin nuoriso liikennevaloista :D . mutta silti ei ymmärrä miksi se Gte on nopeampi...


#5
Käyttöautoja/kauppakasseja toki kummatkin ja tiguan kakkosautona liikkuu toki myös ihan riittävän nopeasti😁 täsmennyksenä edelliseen tämä

#6
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 13.04.21 - klo:21:25
Tiguan eHybrid Kiihtyvyys 0-100 km/s: 7.5

Passat GTE Kiihtyvyys 0-100 km/h/s: 7,4

Eipä tuossa juurikaan eroa ole Passatin eduksi. Enkä itse menisi sanomaan, "Passatin näyttävän kaapinpaikan" Tiguanille  :D

Tuossa päivittäin vaimon kanssa ajetaan peräkanaa töihin 20km matka ja aina peräperää ollaan liikennevaloissa moottoritielle. En ehybridillä pärjää alkuunkaan ja tiguan saa ihan hyvin pitoakin. Passat gte vaan pakenee selkeästi nopeammin ???

Mietin että olisko joku päästöjuttu tullut sotkemaan? Kummassakin on hiukkasloukku ja passatissa bensakoneessa 6hv enemmän. Tuntuu kuin Passatissa olisi 50hv enemmän😮
#7
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 13.04.21 - klo:21:19
^ Tiguan eHybrid 245hv. Mitkä lukemat Passat GTE:llä?

218
#8
Nyt kun Tiguan e hybridillä on meillä keritty ~1000km ajella, niin on suorastaan hauska huomata kuinka erilaiset autot tiguan ja passat gte (facelift) on. Tiguanissa pitäisi olla potkua enemmän, mutta Gte Passatti näyttää kaapinpaikan.

Yllätyin oikein kun e-modella ajelee, että Passatti tuntuu kuin ajaisi 150hv diiselillä ja Tiguan 1.6tdi:ltä :o

Siis Tiguan e hybrid on kyllä riittävä ja erittäin nopea laitos, mutta yllätti hieman ;D

Passatissa on muutaman hv tehokkaampi tuo 1,4l pata toki, mutta joku koira on nyt haudattuna tähän hommaan😶

Ehybrid pyrkii myös Gte tilassa todella herkästi samuttamaan bensakonetta, kun taas Gte:ssä automatiikka ajaa öljynlämmöt selkeästi ylös..
#9
Eroja kyllä on. 190hp suurempi ahdin ja suuttimet ja vesi/öljyn lauhdutin on erilainen.

Monesti puhutaan että sama moottori jos ohjelmoimalla saadaan samanverran tehoa, mutta niin ei pitäisi. Esim jos saat 150hv tdi:n lastuttamalla 190hv, niin se voi olla esim mahdollista vain +15c lämpötilassa ja syöttö loppuu ahtimelta kesken korkeammassa lämpötilassa. Esim +25c saattaa kone tuottaa vain 160hv. Ahdin on vakiossa mitoitettu niin että sen 150hv saa vaikka +30C lämpötilassa...

Itse ottaisin valmiiksi 190hv tdi:n.  Isompi ahdin ja pienempi pakovastus=pienempi kulutus maantieajossa. Negatiivisinapuolina kalliimpi hankintahinta ja ahdin herää hieman myöhemmin😄
#10
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 09.03.21 - klo:10:04
Onko tietoo? Tiguan eHybridissä on lämmitysvastus. Mikä mahtaa olla teho vastuksessa? Ajoakussa on nestekiretoinen jäähdutys. Mikähän mahtaa olla toimintaperiaate tuolla? Lämmittääkö jäähdytyksen lisäksi ajoakkua jne? Kiitokset etukäteen vastauksista.  :)

Ajoakkua ei lämmitetä.

Ainoastaan jäähdytetään ja mod 2 tilassa tasataan lämpöä.

Eli jos esim ollut yöstä -20c ja aamusta +1 niin ajoakusta ei saa virtaa kuin pienimmän lämpötilan mukaan. Kunnes koko akusto on tasaisen lämmin  ::)

Aika hidasta se lämmön tasaantuminen on passatissa ja ehybridissäkin yllätys yllätys kun prikuulleen sama akkupaketti on  ;D
#11
Tänään käydään Style e-hybrid kotiuttamassa 8)
#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
22.02.21 - klo:02:04
Nyt viides auto jossa KESSY ja jollei sattuisi olemaan vakiovaruste, niin en siitä kyllä maksaisikaan... Vähän sama DCC alustan kanssa, se ei ole ilmajousitus ja muutenkin aina tulee comfortilla ajeltua niin menee ihan perus iskareillaki  8)
#13
Lainaus käyttäjältä: tapani_mertanen - 20.02.21 - klo:00:10
Tiguan ehybrid tilattu ja tulossa noin viikolla 21. Sama kysymys mielessä, kannataako omaan autokatokseen laitattaa 11 kW latausasema? Suko löytyy jo, ja uuden kestävämmän rasian vauhtamalla pääsisi vähimmällä kululla. Oliko niin että auton akusto tykkää hitaammin lataamisesta (akkujen elinkaarta ajatellen)?

Itse suosittelen kyllä latausasemaa , varsinkin kun se kuului kauppaan mukaan  :) Voihan sen toki asennuttaa mihin osoitteeseen tahansa jos vain sähköteknisesti mahdollista.

Toisaalta lataantuu komeasti yönylitse 8A sukolaturillakin... Riippuu tarpeesta


#14
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.02.21 - klo:12:50
Näissä uusissa iQ valoissa pitäis automaattipitkät toimia jo 30kmh eteenpäin, näin golffissa.
Tai mitä olen lueskellut  ;D

Ja kyllä A pitää lukea mittaristossa.

Toimii juu taajamanopeuksissakin jos on pimeää... mutta ei syty jos katuvaloja
#15
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 14.02.21 - klo:11:23
Eli ei riitä, jos vääntökytkin on automaatti asennossa? Valoviiksestä pitkät päälle, jolloin mittariston valojen merkkivalossa on A-kirjain? Näinkö?

Juu mittaristossa pitää näkyä A.
#16
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 14.02.21 - klo:10:26
Enpä ole vielä valoja käynyt pikateiden pimeillä osuuksilla testaamassa. Joku ilta tuokin pitää käydä kokemassa. Jospa jo tänään tekisi testimatkan pimeille teille.  :)

Eikun testailemaan :)
Viiksestä pitkät valot automaatille ja vauhti kun nousee yli 70km/h niin lehahtavat päälle :) ja jos aivan pimeällä tiellä ajelee niin passatissa meni muistaakseni 40km/h jo päälle.  Aukeaa sellaisena hauskana viuhkana 8)
#17
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 13.02.21 - klo:10:17
Tänään huomasin ajoon lähtiessä Tiguanin ratinlämmitykselle 3-eri lämpötilavaihtoehtoa. Ratin lämmityspainike ratissa, josta lämpötilan säädön voi tehdä mittarinäytölle (1-3 palkkia). Nam  :)

Eikös olekkin ihan parasta  ;D
Yllättävän kauan meni että autoihin sellainen saatiin.

Jokos olette käyneet totuttamassa silmänne pimeällä tiellä matrix valoihin? Passatissa viime talvena vaimo säikähti niitä kun aktivoitui..🙂
#18
Volkswagen / Vs: VW Passat GTE 2020
11.02.21 - klo:09:53
Onnittelut! 8)

Väri on upea! Kaunista katseltavaa :)

#19
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 08.02.21 - klo:08:54
Moottoria ei ilmeisesti lämmitä? Tuokin pitää vielä selvittää. Näkeekö Tiguan eHybridin valikoista polttomoottrin lämpötilan?

Passat GTE:n valikoista näkee jäähdytysnesteen lämpötilan sekä moottoriöljyn lämpötilan. Varmasti on eHybridissäkin?

Webasto ei lämmitä moottoria passatissa, ainoastaan kabiinia. Ilmeisesti vedenkiertokin on tarkoituisella? Nurinkurinen moottorin kierron kanssa ??

Passatissa on hieman heikko tuo tuulilasinlämmitystoiminto (roikka seinässä tai ilman) mutta webasto taas korvaa sen "puutteen" todella hyvin..  auto on kuin ydinreaktori tarvittaessa ::)
#20
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 06.02.21 - klo:11:29
Roiskeläppiä ei autoon tullut, ei eteen eikä taakse.

Hybrideissä en ole nähnyt. Mutta olipa tuossa alltrack passat ilman myöskin . Ulkonäkö syistä?
#21
Kyllä nämä hybridit lämpiää nopeasti. Itseasiassa lämpöisimmät autot mitä koskaan olen omistanut. Kone kun kylmillä keleillä rupeaa lataamaan akkua niin se kuormitus kyllä lämmittää nopeasti auton. Kovilla pakkaskeleillä pakoputkesta tuleva usva saa välillä ruuhkassa olevat kanssaautoilijat naurahtamaan. Mutta ei tarvitse palella ja akun lataaminen saa sen lämpiämään myös jolloin siitä saa virtaa matkantekoon mukavasti ja pystyy myös moottorijarrutuksissa ottamaan energiaa talteen paremmin.

Talvikeleillä about -6 eteenpäin nämä varmaan hieman tuprauttelee päästöjä enempi, mutta kesäkeleillä sitten mennäänkin sähköllä komeasti. Pari vuosikymmentä ja akut on varmaan kehittyneet senverran että saa irti sen mitä nyt kesäkeleilläkin :)
#22
Itsekkin tuossa tilasin kakkosautoksi talouteen Tiguan eHybridin. 2020 Passat GTE facelift jo löytyykin..

Yllättävän nopeaa toimintaa kyllä valmistajalta, kun joulukuussa tilattu auto on jo valmis ja ensiviikolla suomenmaalla ;D

Varusteissa pysyttiin maltillisena. Oryx valkoinen ja koukku + takaturvatyynyt ja langaton latausalusta puhelimelle :)

#23
Passat B8 (14-) / Vs: GTE optimointi
01.05.20 - klo:22:44
Gte optimointi -> Ostakaa R golf :) Sen 9.9kwh akuston hinta on oli 11/2019 about 16000â,¬ + vaihtotyöt.. en leikkis takuun kanssa :D ja kukaan ei uskalla viritettyä käytettynä ostaa ::)
#24
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.05.20 - klo:22:41
Tuossa 1000km takana facelift gte:llä ja täytyy kyllä sanoa että hurja ero rangessa käytännössä vailla onkin paperilla vain ~30% isompi akusto. Alusta on nyt kunnollinen vrt vanhaan gte jolla ajelin parisenvuotta.
Isot miinukset tulee 9" navista joka on nykivä. Vanha 8" oli sulava ja oli äänen voinakkuudelle oikea rulla.
Digimittaristossa ei ole kelloa ja lähtipä se analoginenkin konsolista,tänks

Pieniä viimeistelyn puutteita ja dsg:n kahva on muovisempi ja natisee. :((

Dubaudio ilman subia on magee :D parempi kuin  dynaudio excite golfissa subin kanssa ...

Takaluukun sähköavauslaitteet nyt hiljaset ja noi iq valot..morjens :D kyllä näkyy ja muut tielläliikkujat säikähtää kun lehahtaa täysille :D

#25
Kaikenmaailman pelejä ajaneena sanon että 190TDI etuvetona ja dsg:llä + varusteet. Hankintahinnan erotuksella käyt ostamassa rolexin ranteeseesi jonka hinta vaan nousee ja kulutus pirusti pienempi etuveto 190tdi:ssä. Vaikka olis 400hv niin passat ei ole urheiluauto vaan daddyliner :)
#26
Harmittaa että hyvä brändi kaivaa kuoppaa jalkojensa alta, ei vaan sovi omaan ajatusmaailmaan ,että tyydytään siihen mitä nyt satuttiin saamaan aikaiseksi.. vai onko se vain niinkin yksinkertaista että ammattitaitoa ei ole tai siitä ei enää haluta maksaa mitään ja otetaan se halvin tuotteen / palvelun tarjoaja...
Toki jos "paska myy" niin kai sitä on mukavakin myydä, easy money...
#27
Jos uudessa golfissa on 100 miljoonaa riviä koodia kuten väittävät niin mitenköhän se golffi toimii jos alle 1000 riviä koodia saadaan tuollainen website ???
#28
Joo ja nyt vaan tökkii mobiililaitteilla  ;D
#29
Kuka tollaiseksi sekavaksi ja toimimattomaksi rakennetun nettisivuston on voinut julkaista ??? Eikö ne halua autoja myydä enää?
#30
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
11.09.19 - klo:16:03
Lainaus käyttäjältä: XD - 11.09.19 - klo:13:19
Olisi liisarin uusinta pian ajankohtainen ja Passat GTE yksi vahva vaihtoehto. Onkos kenelläkään kokemuksia matkailuvaunun vetämisestä GTE:llä, syökö millaisia määriä bensaa ja onko mitään erikoisuuksia tullut eteen? Sallittua vetomassaa näyttäisi olevan ihan riittävästi omaan käyttöön.

Liiteriä ei ole tullut vedettyä mutta X-busteria paljonkin. Tre-Viitasaari-tre reissut on menty 6.1L/100km auton näyttämän mukaan, akku ladattuna täyteen kummassakin päässä ja gte modella tullut ajeltua nätisti 80kmh , risteyksistä ja paikaltaan lähdettäessä aina e tullut E modella lähdettyä ja gte tilan olen ottanut aina takaisin päälle kun yhdistelmän saanut vauhtiin
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy