Kuinka kauan olette joutuneet Enyaq odottamaan tehtaalta? Uusi 3.0 softa taitaa olla selkeästi parempi?
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - qsla #1
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV08.03.23 - klo:17:23
Kuinka kauan olette joutuneet Enyaq odottamaan tehtaalta? Uusi 3.0 softa taitaa olla selkeästi parempi?
#2
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Kumpa bensaa käytät 95 e10 vai 98?02.11.22 - klo:10:21
Tankissa lukee MIN 95 oct .. tankkaan vähän kaikkea GTE:n tankkiin, pääsääntöisesti 98 ja kulutuksessa en nyt ole varsinaisesti en ole eroa huomannut.
Firman wanhassa 1,2tsi (8v) Yetissä taas 98 kuluttaa vähemmän ja kulkee paremmin. Täytyykin kokeilla pienmoottoribensaa (alkylaattia) ihan piruuttain. #3
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->14.04.21 - klo:21:25Lainaus käyttäjältä: jiitee - 14.04.21 - klo:15:52 Nyt täytyy varovasti aiheesta puhua jos vaimo seuraa keskustelua Vaimo on toki kevyempi, mutta olisko passatti sitten sellaset ~80kg kevyempi kuskin kanssa Passatissa on paljon parempi alusta (Huono ei ole Tiguanissakaan, fl passatissa se vaan on todella onnistunut), mutta pito ongelmasta ei ole kysymys, vaikka vajaavetoisina lyövätkin tyhjää alussa... Jos GTE on vain henkensä mukaan viritetty nopeammaksi.. #4
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->14.04.21 - klo:14:05Lainaus käyttäjältä: Erkka - 14.04.21 - klo:13:59Kyllä, aina gte napit pohjaan niin lämpiää moottori ja kummatkin tulee 10min tarkkuudella töistä kotiin ja lyö laturiin. Eli akkujen pitäisi olla täynnä ja saman lämpöisiäkin... Pitää tämäkin mainita ,että vaimo päästeli peräkärryn kanssa (tyhjä kuomukärry teliakselilla) nopeampaa kuin tiguan.. tiedän ollaan lapsellisia ja idioottejakin kun pitää ajella kuin nuoriso liikennevaloista . mutta silti ei ymmärrä miksi se Gte on nopeampi... #5
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->14.04.21 - klo:13:58
Käyttöautoja/kauppakasseja toki kummatkin ja tiguan kakkosautona liikkuu toki myös ihan riittävän nopeasti😁 täsmennyksenä edelliseen tämä
#6
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->14.04.21 - klo:13:49Lainaus käyttäjältä: Erkka - 13.04.21 - klo:21:25 Tuossa päivittäin vaimon kanssa ajetaan peräkanaa töihin 20km matka ja aina peräperää ollaan liikennevaloissa moottoritielle. En ehybridillä pärjää alkuunkaan ja tiguan saa ihan hyvin pitoakin. Passat gte vaan pakenee selkeästi nopeammin Mietin että olisko joku päästöjuttu tullut sotkemaan? Kummassakin on hiukkasloukku ja passatissa bensakoneessa 6hv enemmän. Tuntuu kuin Passatissa olisi 50hv enemmän😮 #7
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->13.04.21 - klo:21:19Lainaus käyttäjältä: Erkka - 13.04.21 - klo:21:19 218 #8
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->13.04.21 - klo:21:12
Nyt kun Tiguan e hybridillä on meillä keritty ~1000km ajella, niin on suorastaan hauska huomata kuinka erilaiset autot tiguan ja passat gte (facelift) on. Tiguanissa pitäisi olla potkua enemmän, mutta Gte Passatti näyttää kaapinpaikan.
Yllätyin oikein kun e-modella ajelee, että Passatti tuntuu kuin ajaisi 150hv diiselillä ja Tiguan 1.6tdi:ltä Siis Tiguan e hybrid on kyllä riittävä ja erittäin nopea laitos, mutta yllätti hieman Passatissa on muutaman hv tehokkaampi tuo 1,4l pata toki, mutta joku koira on nyt haudattuna tähän hommaan😶 Ehybrid pyrkii myös Gte tilassa todella herkästi samuttamaan bensakonetta, kun taas Gte:ssä automatiikka ajaa öljynlämmöt selkeästi ylös.. #9
Tiguan II (16-) / Vs: Tiguan 150hp vs 190hp09.03.21 - klo:13:51
Eroja kyllä on. 190hp suurempi ahdin ja suuttimet ja vesi/öljyn lauhdutin on erilainen.
Monesti puhutaan että sama moottori jos ohjelmoimalla saadaan samanverran tehoa, mutta niin ei pitäisi. Esim jos saat 150hv tdi:n lastuttamalla 190hv, niin se voi olla esim mahdollista vain +15c lämpötilassa ja syöttö loppuu ahtimelta kesken korkeammassa lämpötilassa. Esim +25c saattaa kone tuottaa vain 160hv. Ahdin on vakiossa mitoitettu niin että sen 150hv saa vaikka +30C lämpötilassa... Itse ottaisin valmiiksi 190hv tdi:n. Isompi ahdin ja pienempi pakovastus=pienempi kulutus maantieajossa. Negatiivisinapuolina kalliimpi hankintahinta ja ahdin herää hieman myöhemmin😄 #10
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 202109.03.21 - klo:11:29Lainaus käyttäjältä: Erkka - 09.03.21 - klo:10:04 Ajoakkua ei lämmitetä. Ainoastaan jäähdytetään ja mod 2 tilassa tasataan lämpöä. Eli jos esim ollut yöstä -20c ja aamusta +1 niin ajoakusta ei saa virtaa kuin pienimmän lämpötilan mukaan. Kunnes koko akusto on tasaisen lämmin Aika hidasta se lämmön tasaantuminen on passatissa ja ehybridissäkin yllätys yllätys kun prikuulleen sama akkupaketti on #11
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 202106.03.21 - klo:07:42
Tänään käydään Style e-hybrid kotiuttamassa
#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE22.02.21 - klo:02:04
Nyt viides auto jossa KESSY ja jollei sattuisi olemaan vakiovaruste, niin en siitä kyllä maksaisikaan... Vähän sama DCC alustan kanssa, se ei ole ilmajousitus ja muutenkin aina tulee comfortilla ajeltua niin menee ihan perus iskareillaki
#13
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan eHybrid 202121.02.21 - klo:12:01Lainaus käyttäjältä: tapani_mertanen - 20.02.21 - klo:00:10 Itse suosittelen kyllä latausasemaa , varsinkin kun se kuului kauppaan mukaan Voihan sen toki asennuttaa mihin osoitteeseen tahansa jos vain sähköteknisesti mahdollista. Toisaalta lataantuu komeasti yönylitse 8A sukolaturillakin... Riippuu tarpeesta #14
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan eHybrid 202114.02.21 - klo:12:52Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.02.21 - klo:12:50 Toimii juu taajamanopeuksissakin jos on pimeää... mutta ei syty jos katuvaloja #15
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan eHybrid 202114.02.21 - klo:12:51Lainaus käyttäjältä: Erkka - 14.02.21 - klo:11:23 Juu mittaristossa pitää näkyä A. #16
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan eHybrid 202114.02.21 - klo:11:19Lainaus käyttäjältä: Erkka - 14.02.21 - klo:10:26 Eikun testailemaan Viiksestä pitkät valot automaatille ja vauhti kun nousee yli 70km/h niin lehahtavat päälle ja jos aivan pimeällä tiellä ajelee niin passatissa meni muistaakseni 40km/h jo päälle. Aukeaa sellaisena hauskana viuhkana #17
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan eHybrid 202114.02.21 - klo:10:15Lainaus käyttäjältä: Erkka - 13.02.21 - klo:10:17 Eikös olekkin ihan parasta Yllättävän kauan meni että autoihin sellainen saatiin. Jokos olette käyneet totuttamassa silmänne pimeällä tiellä matrix valoihin? Passatissa viime talvena vaimo säikähti niitä kun aktivoitui..🙂 #18
Volkswagen / Vs: VW Passat GTE 202011.02.21 - klo:09:53
Onnittelut!
Väri on upea! Kaunista katseltavaa #19
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan eHybrid 202109.02.21 - klo:01:38Lainaus käyttäjältä: Erkka - 08.02.21 - klo:08:54 Passat GTE:n valikoista näkee jäähdytysnesteen lämpötilan sekä moottoriöljyn lämpötilan. Varmasti on eHybridissäkin? Webasto ei lämmitä moottoria passatissa, ainoastaan kabiinia. Ilmeisesti vedenkiertokin on tarkoituisella? Nurinkurinen moottorin kierron kanssa ?? Passatissa on hieman heikko tuo tuulilasinlämmitystoiminto (roikka seinässä tai ilman) mutta webasto taas korvaa sen "puutteen" todella hyvin.. auto on kuin ydinreaktori tarvittaessa #20
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan eHybrid 202106.02.21 - klo:11:47Lainaus käyttäjältä: Erkka - 06.02.21 - klo:11:29 Hybrideissä en ole nähnyt. Mutta olipa tuossa alltrack passat ilman myöskin . Ulkonäkö syistä? #21
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan eHybrid 202106.02.21 - klo:11:24
Kyllä nämä hybridit lämpiää nopeasti. Itseasiassa lämpöisimmät autot mitä koskaan olen omistanut. Kone kun kylmillä keleillä rupeaa lataamaan akkua niin se kuormitus kyllä lämmittää nopeasti auton. Kovilla pakkaskeleillä pakoputkesta tuleva usva saa välillä ruuhkassa olevat kanssaautoilijat naurahtamaan. Mutta ei tarvitse palella ja akun lataaminen saa sen lämpiämään myös jolloin siitä saa virtaa matkantekoon mukavasti ja pystyy myös moottorijarrutuksissa ottamaan energiaa talteen paremmin.
Talvikeleillä about -6 eteenpäin nämä varmaan hieman tuprauttelee päästöjä enempi, mutta kesäkeleillä sitten mennäänkin sähköllä komeasti. Pari vuosikymmentä ja akut on varmaan kehittyneet senverran että saa irti sen mitä nyt kesäkeleilläkin #22
Tiguan II (16-) / Vs: Volkswagen Tiguan eHybrid 202106.02.21 - klo:09:58
Itsekkin tuossa tilasin kakkosautoksi talouteen Tiguan eHybridin. 2020 Passat GTE facelift jo löytyykin..
Yllättävän nopeaa toimintaa kyllä valmistajalta, kun joulukuussa tilattu auto on jo valmis ja ensiviikolla suomenmaalla Varusteissa pysyttiin maltillisena. Oryx valkoinen ja koukku + takaturvatyynyt ja langaton latausalusta puhelimelle #23
Passat B8 (14-) / Vs: GTE optimointi01.05.20 - klo:22:44
Gte optimointi -> Ostakaa R golf Sen 9.9kwh akuston hinta on oli 11/2019 about 16000â,¬ + vaihtotyöt.. en leikkis takuun kanssa ja kukaan ei uskalla viritettyä käytettynä ostaa
#24
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE01.05.20 - klo:22:41
Tuossa 1000km takana facelift gte:llä ja täytyy kyllä sanoa että hurja ero rangessa käytännössä vailla onkin paperilla vain ~30% isompi akusto. Alusta on nyt kunnollinen vrt vanhaan gte jolla ajelin parisenvuotta.
Isot miinukset tulee 9" navista joka on nykivä. Vanha 8" oli sulava ja oli äänen voinakkuudelle oikea rulla. Digimittaristossa ei ole kelloa ja lähtipä se analoginenkin konsolista,tänks Pieniä viimeistelyn puutteita ja dsg:n kahva on muovisempi ja natisee. ( Dubaudio ilman subia on magee parempi kuin dynaudio excite golfissa subin kanssa ... Takaluukun sähköavauslaitteet nyt hiljaset ja noi iq valot..morjens kyllä näkyy ja muut tielläliikkujat säikähtää kun lehahtaa täysille #25
Passat B8 (14-) / Vs: Biturbo vai 190 hp tdi?01.05.20 - klo:21:30
Kaikenmaailman pelejä ajaneena sanon että 190TDI etuvetona ja dsg:llä + varusteet. Hankintahinnan erotuksella käyt ostamassa rolexin ranteeseesi jonka hinta vaan nousee ja kulutus pirusti pienempi etuveto 190tdi:ssä. Vaikka olis 400hv niin passat ei ole urheiluauto vaan daddyliner
#26
Volkswagen / Vs: Volkswagen.fi sivusto ON TÄYSI SUSI!29.10.19 - klo:19:49
Harmittaa että hyvä brändi kaivaa kuoppaa jalkojensa alta, ei vaan sovi omaan ajatusmaailmaan ,että tyydytään siihen mitä nyt satuttiin saamaan aikaiseksi.. vai onko se vain niinkin yksinkertaista että ammattitaitoa ei ole tai siitä ei enää haluta maksaa mitään ja otetaan se halvin tuotteen / palvelun tarjoaja...
Toki jos "paska myy" niin kai sitä on mukavakin myydä, easy money... #27
Volkswagen / Vs: Volkswagen.fi sivusto ON TÄYSI SUSI!29.10.19 - klo:18:40
Jos uudessa golfissa on 100 miljoonaa riviä koodia kuten väittävät niin mitenköhän se golffi toimii jos alle 1000 riviä koodia saadaan tuollainen website
#28
Volkswagen / Vs: Volkswagen.fi sivusto ON TÄYSI SUSI!29.10.19 - klo:18:07
Joo ja nyt vaan tökkii mobiililaitteilla
#29
Volkswagen / Volkswagen.fi sivusto ON TÄYSI SUSI!29.10.19 - klo:17:58
Kuka tollaiseksi sekavaksi ja toimimattomaksi rakennetun nettisivuston on voinut julkaista Eikö ne halua autoja myydä enää?
#30
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE11.09.19 - klo:16:03Lainaus käyttäjältä: XD - 11.09.19 - klo:13:19 Liiteriä ei ole tullut vedettyä mutta X-busteria paljonkin. Tre-Viitasaari-tre reissut on menty 6.1L/100km auton näyttämän mukaan, akku ladattuna täyteen kummassakin päässä ja gte modella tullut ajeltua nätisti 80kmh , risteyksistä ja paikaltaan lähdettäessä aina e tullut E modella lähdettyä ja gte tilan olen ottanut aina takaisin päälle kun yhdistelmän saanut vauhtiin |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |