Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Faiber

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.03.24 - klo:15:51
Olen katsellut gte passatteja ja joistain näyttää puuttuvan nappi hybridi modelle. Mites näissä pääsee siihen tilaan?
#2
A4 B9 (14-) / Vs: Nyt kun AdBlue loppu
21.03.22 - klo:21:31
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 21.03.22 - klo:08:18
Juuri näin ja jokaisen käynnistyksen yhteydessä tarkistetaan että litkua on vielä purkissa. Jos ei ole, niin ei se kyllä enää käynnistykään, oli kyseessä sitten henkilöauto tai raskas kalusto :-\
Höpö höpö. Ajan työkseni sellaista henkisesti raskasta kalustoa, joka käynnistyy kyllä, mutta ilman adblueta tai systeemin vikaantuessa tehoa leikataan niin rajusti, että on parempi olla ajamatta. Moottoritiellä voi päästä kuutta kymppiä jos on pitkä suora. :D
Lampaiden harrastama kanisterien hamstraaminen ei onneksi vaikuta ammattikäytössä kun nesteeltä sitä saa pistoolista ja varikolle yhtiö tilaa 1000l konteissa.
#3
Parempi kun menet merkkiliikkeeseen ja kerrot tilanteen. Ilmeisesti päivityksessä mennyt jotain pahasti pieleen ja suojaus aktivoitunut.
#4
Ei taida toimia aidolla v2 piuhalla. Se ei tue suoraa k-linjaa. Sinisellä piuhalla pitäisi onnistua ainakin jos on ftdi sirulla. "device already in use" ilmoitukseen kokeilisin vaihtaa laitehallinnasta portin numeroa. Jos ei auta, niin laitteen poistaminen laitehallinnasta ja uudelleen kytkentä uusilla ajureilla. Latenssi minimiin, portin nopeudeksi 1800, ftdi sirun uudelleen kirjoitus ft_prog tai mprog ohjelmalla siten, että rts signaali on "inverted".
#5
Superb / Vs: Superb -04 Airbag vikavalo.
17.11.21 - klo:18:51
Pahaa pelkään, että vika ei ole tuossa ohjainyksikössä itsessään. Jos superb on yhtään esikuvansa passatin kaltainen, toi anturi sijaitsee etumatkustajan penkin takana, lattiamaton alla runkopalkin takana.
https://photos.app.goo.gl/GVCrQ7SJz1vvs7QdA Tässä kuvassa kuivasimme kaverin passattia vesivahingon jälkeen, joten näyttää vähän oudolta.. Kuitenkin anturi sijaitsee tossa keskikonsolin juomatelineen ja kuvaajan välisellä alueella. Anturi itseasiassa taitaa jopa näkyä kuvassa jos tietää mitä katsoa.

Lisäys jälkikäteen kun luin aloitusviestin paremmin. Keskusyksikön vaihtaminen on tarpeetonta, mutta se löytyy aiemmin neuvotusta paikasta. Käytettynä on arpapeliä saada oikeaa anturia markkinoilta. Se ei ole vain tyhmä anturi vaan sisältää hienoa elektroniikkaa. Anturin sisäinen muistisiru sisältää tietoa, jonka pitää olla oikein, että keskusyksikkö hyväksyy sen. Jos ei tule liitokset putsaamalla kuntoon, täytyy se vaihtaa kuitenkin.
#6
Syylliseksi ilmeni takaiskarin yläkiinnikkeen kumin repeämä. Vaihdoin ne samalla kun iskarit, mutta halpa ja hyvä tuote myydään eri paketissa.
#7
Onkohan noissa bensakoneellisissa sama kuin dieseleissä. Kaksi lämpöanturia jäähdytysnesteelle. Toinen alavesiletkussa syylärin takana ja toinen ylhäällä moottorin kannen ja akun välisellä alueella. Saatoit vaihtaa väärän ja anturi saattaa olla kaksitoiminen. Moottorinohjaus saa eri lukeman kuin mittaristo näyttää.
#8
Korjataas edellistä viestiä kun löysin muistiinpanot aiheesta. 4355,4356,4357 ykköseksi ja 4364,4365,4366 nollaksi. Jos oikeasti on kiinnostusta poistaa hälytin, voin tehdä sen hervannan suunnalla.
#9
Se on kyllä kurja, että kukaan internetissä ei tiedä miten sen automaattisen lukituksen ovea avaamatta saa poistettua käytöstä. Hälyttimen kyllä saa pois käytöstä kun puukottaa ccm:n eepromista osoitteista 4355, 4356 ja 4357 bitin nolla arvon ykköseksi. Mahdollisesti myös bitti 1 arvo ykköseksi. Ainakin se estäisi hälytintä aktivoitumasta. Tai ehkä osoitteisiin 4367,4368,4369 jokin hyvin pieni arvo kuten 1 tai 0 ja samalla 4355,4356,4357 arvoksi jotain suurta. Ehkä 255. En ole koskaan kokeillut, mutta tietojeni mukaan periaatteessa pitäisi koko hälyttimen lakata toimimasta. Se on kuitenkin vasta puolet ongelmasta.
#10
Seuraavalla kerralla eri konttorille jos lähdetään hiuksia halkomaan ja etenkin jos inssillä ei ole varmuutta asiasta, mutta epäilee silti. Pakon sanelemana kävin joskus katsastamassa 300km päässä kotoa ja yllätyin kun inssi syynäsi jopa takapenkin turvavyöt. Farkussa on tottakai koirat syönyt ne. Ei meilläpäin kukaan katsoisi.  ;)
Katsastustoiminta on loppupeleissä nykyään "palveluammatti" ja itse ainakin kaipaan reilun asiallista kohtelua. Väljää tukivartta ei pidä päästää läpi, mutta ylimääräinen pilkunnussinta on kurjaa.
#11
Ajoneston parittaminen on ongelmistasi pienin. Näissä ne ei ole mitään rakettitiedettä. Pirkanmaan alueella voin auttaa asiassa ja muuallakin varmasti on harrastajia, jotka pystyy tekemään.
#12
Onko ideoita mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään. Allekirjoituksen -03 pasu. Klopsahtelevaa kolinaa kuuluu pienessäkin kuopassa ja tulen hulluksi. Takaa kuuluu, ehkä vasemmalta. Iskarit vaihdoin vuosi tai kaksi sitten, voivat tietysti olla taas rikki, mutta ei näkyviä vuotoja. Samalla laitoin jousille uudet aluskumit ja jouset vaikutti hyviltä. Kontti on tyhjätty, pakoputken lämpöpellit kiinni, samoin putki itse. Jopa jarrukilvet vaihdoin kun epäilin, että paukkuvat levyihin. Oli ne jo aikakin vaihtaa, mutta ei auttanut tässä ongelmassa. Katsastus on kohta, mutta pelkään että inssikään ei keksi autosta mitään sellaista vikaa, jota en jo tietäisi.  :o
Mitä seuraavaksi? Tuskin on iso vika, mutta arpomalla osien vaihtaminen on työlästä ja kallista.
Oon enempi tottunut siihen, että nämä kolisee etupäässä etupäästä...
#13
Onko aivan varma, että radion takaa on k-linja kytkemättä mihinkään? Ettei kukaan ole ranettanut johtosarjaa siten, että pelkkä radion poistaminen ei auta. Pitäisi olla harmaa/valkoinen johto auton johtosarjassa. Jos kaapeli on ftdi sirulla, sarjaportin latenssin pudottaminen auttaa usein yhteysongelmiin, mutta erikoista jos käynnissä ollessa toimii.
#14
Mittaa yleismittarilla hehkujen vastusarvo. Alle yksi ohmi ja yli nolla, niin ovat periaatteessa kunnossa.
#15
Suutinten möhnä voi hyvin olla ongelman syy tai seuraus muista ongelmista. Lähtisin ensin tutkimaan onko MAF kunnossa ja ettei alipaineletkuissa ole vuotoja. Lähinnä siksi, että ne on helppo tarkistaa vcds:llä ja silmämääräisesti. Samalla kun on vcds kiinni, kannattaa tarkistaa maffin arvojen lisäksi "fuel trims". Mitä se sitten suomeksi onkaan. Korjausarvot tms. Vaikka onkin aika selvää, että suutinten tiivisteet on vaihtokunnossa, pienemmän vaivan ongelma kannattaa ensin sulkea pois.
#16
Ã,,lä yritä tuota obd II testiä. Se on tarkoitettu muuhun tarkoitukseen. Vasemmalta ylhäältä "select control module" tai "auto-scan" toiminnolla skannaat ne kaikki. "latency test: poor" saattaisi parantua portin asetuksia muuttamalla, mutta toimii se noinkin.
#17
Tuon moottorin kanssa tuohon aikaan käytetty ecu ei ole eepromin osalta obd yli luettavissa. Jos tietoni pitävät paikkansa. Eli ajoneston poistaminen on vaikeaa, mutta ecun sopeuttaminen ajonestoon onnistuu kun kysyy mittaristolta sen pin-koodin jos auton mukana uutena tullut lätkä ei enää ole tallessa. Vcds hoitaa loput. Jos potilas on tampereen seudulla, niin tarjoat pullakahvit ja homma onnistuu ;)
#18
Ei nyt vika, mutta en viitsi uutta aihettakaan tehdä.
Mulla on välillä käytössä -18 golffi vähäisillä varusteilla. acc kyllä, mutta ei kameraa. Acc kanssa ajaessa luonnollisesti auto jarruttelee itsestään, mutta kerran tuli taajama-ajossa yllättävässä tilanteessa autolta varoitus ja käsky jarruttaa. Myöhemmin yritin toistaa varoitusta, mutta ei onnistunut. Millä ehdoilla tuo varoitus herää? Mielestäni auto ei kuitenkaan jarruttanut itse kuten acc:llä ajaessa tekisi. Auto kuitenkin jarruttaa itse jos yrittää peruuttaa heinikkoon. ::) Saakohan sitä koodattua itsestään jarruttavaksi? Vai jarruttiko auto samaan aikaan kuin minä. Joissain audeissa ainakin acc:llä onnistuu stop&go tyyppinen toiminto, mutta riittääköhän tässä varusteet sellaiseen koodaukseen. Olisi mukava ajaa ruuhkassa kaupungilla.
#19
Manuaali? Vaihdelaatikon kyljessä on kytkin peruutusvalolle.
#20
Itse en ole joutunut noin uutta portteria ropaamaan. kokemusta on -76 mallisesta, jossa käsijarru toimi kyllä, mutta leima jäi saamatta kun jarruteho liian pieni. Näissä antiikkimalleissa on jarrukengän yläpäälle ja alapäälle säätö erikseen ja olin säätänyt epähuomiossa vain toista.
#21
Olikos tuon ikäisessä rumpujarrut takana? jos on niin säädä jarrukengät lähemmäksi rumpua.
#22
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.09.20 - klo:10:54
Versio 12.12 on varmaan viimeinen versio VCDS softasta mikä on onnistuttu kräkkäämään ja siksi kaikki piraattikaapelit ovat juurikin sitä versiota.
Pakko korjata sen verran, että 12.12 taisi olla viimeinen versio, jota ei erityisemmin tarvinnut kräkätä. Minua on jo vuosia palvellut hyvin laadukas 17.8 klooni ja saatan sen tilalle hankkia uusimman version. Aitoa ei viitsisi vin-rajoitteiden takia hankkia.
#23
Eiköhän se tuon ikäisessä ole lähinnä eduksi moottorin käyttöiälle jos on egr piuhat irti. Mielellään vaikka vielä tulpattu päistä.  :) Ehkä myös softalla korjattu likaisten palokaasujen osuus moottorin täytössä.
#24
Porukoilla on nykyään käytössä heidän kolmas dsg golffi. Kahden 1.2 jälkeen 1.4 isolohko, en ole varma onko -18 vai -19 mallia. Viive on kuitenkin todella huomattava aiempiin verrattuna. Vaikka ei yrittäisi kaasua pohjaan laittaa tai muuten rajua kiihdytystä. Niitä vanhempia olisin moittinut turhankin ärhkäköiksi ja kaasua sai opetella käyttämään varoen. Tämä uusi hidastettu versio ei kyllä ole yhtään sen parempi. Auttaisiko koodaaminen mitään? Jos pääsis valoista lähtemään vielä kun on vihreät.  :D
#25
Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 08.07.20 - klo:16:08
Ei olisi ongelmaa liittymästä tulemiselle, jos pidettäisiin asialliset turvavälit.
Oletko ehkä kotoisin maaseudulta?  :) Täälä isolla kirkolla on ruuhka-aikana niin paljon autoja liikkeellä, että eivät mahtuisi kehätielle jos pidettäisi autokoulun oppikirjan mukaiset turvavälit. kaksi kaistaa aivan täynnä autoja. Osin siksi, että rajoituksia lasketaan ruuhkan pahentamiseksi. Enkä minä siitä tykkää, mutta näillä mennään. Huvittaa myös puheet vetoketjuperiaatteesta. Ei mulla ole vaatteissa sellaisia vetoketjuja, että toisella puolella on 500 lenkkiä, toisella 1500.  ;D
#26
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 08.07.20 - klo:22:11
No, pesurin lätkät pitää noitten lisäksi vielä löytyä puskurista, mutta eikös ne ole aikalailla vakiovaruste tämän aikakauden suomivolkkareissa?
Olispa suomivolkkari. Olisin itsekin vakavasti harkinnut xenonien retrofittausta, mutta en tähän natsimalliin. Takaovet ilman kajareita.  ::)
Mahtoivatko testata philipsin ledejä pitkiin valoihin ja heijastinumpiolla? Passatin lyhyissä valoissa linssi antaa paljon anteeksi.
#27
Toi termostaatti / lämpöanturivika ei laita vikavaloa palamaan. Pidän todennäköisenä, että putken vaihdon jälkeen lambda-anturin piuha on jäänyt liian lähelle ja palanut rikki. Siitä kannattaa lähteä tutkimaan.
#28
Lainaus käyttäjältä: cosmos - 07.07.20 - klo:18:36
Mitkä Philipsit sulla siellä tarkkaanottaen on?
Philips x-treme ultinon led gen 2 H7 lukee paketissa. Varoitus kuitenkin, että eivät sovi suoraan mukana tulevilla kiinnikkeillä. Philipsiltäkin löytyy käsittääkseni sopiva kiinnike, mutta jälleenmyyjää en löytänyt. Tilasin netistä yleismalliset "peltilärpäkkeet" ja taivuttelin sopimaan.
#29
Pistin viime syksynä 3bg pasun lyhyille philipsin ledipolttimot ja ero laadukkaisiin halogeeneihin on huomattava. Talviaikaan ajan tuhat kilsaa viikossa maaseudulla, mutta lyhyiden päivittämisen jälkeen ei ole montaa kertaa tullut vaihdettua pitkille valoille ja olemassaolevat lisäpitkät jäi asentamatta.  8)
Suosittelen laittamaan hyvät ledit umpioihin, joissa ei ole kaihia. Himmeä lasi pilaa hyvienkin polttimoiden valotehon.
#30
Lainaus käyttäjältä: mikamika - 07.04.20 - klo:19:34
Moikka Faiber, onnistuuko ajoneston poisto/avaimien koodaus 2004 passatista ylöjärvi paikkana? Ecu vaihdettu ja tietenkään avaimet ei pelitä?

T:Mika
Onnistuu.  ;) Pistä vaikka mailia hibula@gmail.com, niin sovitaan tarkemmin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy