Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - duke7

Sivuja: [1] 2 3 ... 58
1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : tänään kello 20:41 »
Pitäiskö sen olla siitä rengaspaine näytöstä asetukset jne? Minulla sieltä alta ei voi valita kuin kolmesta vaihtoehdosta paineiden hälytysrajat ja asettaa talvirenkaille nopeushälytyksen. Jonkun videon youtubesta löysin missä oli nollaus nimenomaan tuolla.
Hmm taitaa siinä sitten ne anturit olla jos on asetettavat rajat. Ei sellaisia ole siinä abseilla toimivassa systeemissä. Sen voi vain nollata sen jälkeen kun on laittanut paineet kohdilleen.

2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : tänään kello 19:29 »
Saako rengaspaineen merkkivaloa nollattua "kotikonstein"? Saksasta uitettu auto ja talvirenkaissa ilmeisesti oli TPMS-sensorit, uusissa kesärenkaissa ei niitä ole.
Aika harvinaisia ne anturit on, yleensä haistelee vain abs-antureilla. Kokeile nollata se radion valikoista.

3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : eilen kello 20:42 »
Lueskelin näistä myös ja tosiaan 1 versiota minun aiemmat renkaat olleet. Tuo kakkoselle luvattu +50% kestoa on tosin aika kova kun ei ne aiemmatkaan mitenkään nopeasti ole kuluneet. Pitäisi laskea mitä tuo ero A ja B vierintäluokan välillä tarkoittaa kulutukseen ja verrata rengassarjan hintaan. Menee aivot solmuun kun yritän miettiä onko sitten plugarilla sillä vierintävastuksella enemmän vai vähemmän väliä 😁
Toisaalta kulutus on pientä joten hyötyä ei siitä niin paljon saa, toisaalta voisi päästä pelkällä sähköllä pidempiä matkoja jolloin vaikuttaisi kulutukseen ehkä paljonkin 🤔
Tänään tuli alla GY EGP2 koossa 215/55 R 17. Ihan hyviltä tuntui mitä nyt vähän ehdin ajaa. Testejä lueskelin lisää ja on noissa myös parempi pito kuivalla ja märällä kuin ykkösissä. Jossain testissä ne olivat myös taloudellisimmat renkaat niin ei kai se kulutus kauheasti nouse vaikka on B-luokka.
Tuo parempi vetopito oikeastaan ratkaisi homman kakkosen hyväksi kun siitä on vähän pulaa tämän kanssa joskus..

4
Eikös nämä säännökset kiristyneet reippaasti joskus vuosi - pari sitten 🤔

5
Passat B7 (11-14) / Vs: Etupää jyrisee?
« : 12.04.21 - klo:09:34 »
Vetarista voi kuulua myös mutta toki sen pitäisi muuttua vedon ja suunnan mukaan.
Kerran laitoin tietämättäni (ei ollut merkintöjä) auton mukana tulleet kesärenkaat pyörimään toiseen suuntaan ja meteli oli kova. Niissä tosin oli myös sirkkelinterämäinen kuluminen eli palan etu-/takareunat olivat eri korkuisia.

6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE moottorin optimointi
« : 09.04.21 - klo:16:16 »
Kyllähän tuo varmaan mahdollisuuksien rajoissa on, mutta eri asia onko järkeä laittaa noin paljon tehoa pelkän etuvedon varaan ? Kun esim. Tiguanissa on 245 hv vakiona, niin jo nosto sille tasolle olisi järkevämpää, myös kestävyyden suhteen.
Eihän se lähdössä ole järkevää mutta vaikka satasesta ylöspäin ei vetotapa ole mitenkään rajoittava tekijä. Niissä vauhdeissa voisi olla enemmänkin tehoa kyllä..
Vai meinasitko osien kestoa?

7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 08.04.21 - klo:22:52 »
Eli onko tää joku Volkkarin oma? Täytyy käydä huomenna näyttämässä. Katsoin myös kontin pohjan alta kaikki pussit, ei löytyny.  Täytyy vielä kerran tarkistaa kaikki pussukat sieltä.
Siltä se näyttäisi. En nyt ihan varmaksi sano.

8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 08.04.21 - klo:18:02 »
Piti vaihtaa kesäkummit alle, Göran kuitenki jättäny Ruotsin puolelle tähän kuuluvan avaimen..

Mitäs nyt tehdää :o
Käyt marmorilla juttelemassa nätisti varaosatiskillä ja ostat 4 kpl tavallisia ruuveja. Samalla pyydät niiltä 5 min lainaan setin lukkopultin avaimia ja poistat ne autosta roskiin. Itse onnistunut tässä joskus mutta ei kuulemma aina onnistu vaan haluavat tehdä tuon huoltotyönä..

9
Passat B8 (14-) / Vs: Retrofittiä ym. tuunausta
« : 08.04.21 - klo:11:07 »
Eipä tuossa mitään boksia näy, juuri kurkkasin myös.
https://share.icloud.com/photos/0gSOg2AQ1gDUUAU1h00RM4KHQ

10
Passat B8 (14-) / Vs: Retrofittiä ym. tuunausta
« : 08.04.21 - klo:10:50 »
Mahtuu Dynaudion vahvarin kanssa. Mutta jos on ergo penkit osittaisella sähkösäädöillä niin sitten ei voi asentaa. Ohjainlaite on siinä kohtaa.
Perhana. Just sellaiset on 😁
Vänkärille voisi laittaa kai? Siinä ei ole sähköjä.

11
Passat B8 (14-) / Vs: Retrofittiä ym. tuunausta
« : 08.04.21 - klo:10:37 »
^ tuo lokero on mielenkiintoinen. Itse haaveillut myös. Pitikö modata mitään? Ja paljonko on mitta lattiasta lokeron alareunaan kun penkki ihan alhaalla? Itsellä tuolla Dynaudion vahvistin joka vie aika paljon tilaa.

12
Octavia II (04-13) / Vs: kompuran magneettikytkin missä?
« : 08.04.21 - klo:10:33 »
Kyllä ne oli jo silloin muuttuvatilavuuksisia. Ainakin kaikissa Golf5 pohjaisissa oli se jo.

13
Octavia II (04-13) / Vs: kompuran magneettikytkin missä?
« : 07.04.21 - klo:23:54 »
Ei kai siellä edes ole magneettikytkintä vaan kompura on muuttuvatilavuuksinen. Silti pyydetään nollatuottoa kun ei tarvita mutta aina se pyörii siellä.

14
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
« : 07.04.21 - klo:10:03 »
Olisiko Aktor poistettu käytöstä irrottamalla "kaiuttimen" johto? Jos irrottaa johdon ohjainlaitteesta itsestään, tulee vikakoodi. Kokeilin aikanaan 2015 Cupralla. Ainakin siinä kaiutin sijaitsi tulipellissä eli pyyhkijäkaukalossa. Toki Aktor on aktiivinen ainoastaan Cupra-moodissa, onko se GTE sitten tuossa kärryssä.
Ei ole irrotettu koska se kyllä toimi aiemmin. Ja juu, päällä vain gte-modessa. Kokeilin uudestaan niitä säätöjä nopeasti niin jännästi ei antanut laittaa 80% mutta 90% antoi. Ei se silti päälle mene.
On noita kaiuttimia kai ihan hajonnut niin olisiko sitten vain rikki. Ei se kallis osa ole niin ehkä pitää vain kokeilla uutta.

15
Passat 3C (05–10) / Vs: 1.9TDI Kolahdus kiihdyttäessä
« : 06.04.21 - klo:21:11 »
^ no juu ne myös. Kumipuslat löytyy myös moottorin momenttituesta (mikä sen nimi nyt onkaan) joka siis kiinnittyy apurunkoon ja voisi kai kolahdella. Sen näkee myös kun ottaa pohjamuovin pois.

16
Passat 3C (05–10) / Vs: 1.9TDI Kolahdus kiihdyttäessä
« : 06.04.21 - klo:19:43 »
Apurungon heiluminen on hyvin perinteinen kolahduksen lähde noissa.
Pohjamuovi pois ja auton alle katselemaan, se pitäisi kyllä näkyä jäljistä jos heiluu.
Uudet pultit ja ohjeen mukaan kiristys lienee se helpoin korjaus. On noihin jotain parempia ruuveja ja karheita prikkojakin laitettu väliin.

17
Suoraan Kahalta voisi myös kysyä että onnistuuko ja ehkä myös ketkä sen osaa tehdä.
Ainakin Leon hybridin osalta oli juttua että asentaja odotti Kahalta ohjeita vielä mutta tulee onnistumaan.

18
Elektroniikka / Vs: Latausasema kahdelle autolle?
« : 04.04.21 - klo:14:11 »
Olisikohan kuitenkin joustavampaa hommata kaksi erillistä laturia, esim https://www.suomenakut.fi/laturit-ja-lataustarvikkeet/ctek-njord-go-sahkoauton-latauslaite-1-4-11kw-400v-wi-fi-bluetooth/p/7340103403531/
Onhan se ainakin joustavampaa ja saattaa olla myös halvempaa kun noista yhden auton latureista on enemmän tarjontaa. Myös jos vaikka kotona pitäisi ladata toista tallissa ja toista ulkona niin onnistuu helposti.

19
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
« : 03.04.21 - klo:08:46 »
Soundaktor on mykkänä. Jos tuo obd11: sisäinen applikaatio (mitänenytonkaan) antaa kuitenkin säätää sen arvoja niin voisiko olettaa ohjainlaitteen olevan kunnossa ja vian itse laitteessa ja/tai johdoissa sille? Ei ollut vikakoodiakaan.
Vinkkejä miten muuten haarukoida vikaa? En tästä aivan kauheasti vielä ymmärrä kun kokemus on satunnaista vcds:n sivusta seuraamista ja tämän palstan lukemista 😁
Edit: ios luuri joten ei kaikki ominaisuudet käytössä.

20
VCDS (VAGCOM) / Vs: Pysäköintijarruavustin
« : 02.04.21 - klo:19:10 »
Joo antaa vikakoodin jokaisesta erikseen mutta disabloi tehokkaasti kaikki jos yksi pimenee :)

Kuvassa näkyy takatutkien alueella huutomerkki?
Juu näkyy

21
VCDS (VAGCOM) / Vs: Pysäköintijarruavustin
« : 02.04.21 - klo:17:26 »
  :D Tuo on pelastanut monta kertaa. Ei ole kummoinen homma vaihtaa ohjainyksikkö sopivaksi jos ei nykyinen tuota pysäköintijarrutusta tue. Ostaa Passatista lähtöisin olevan käytetyn yksikön niin ei tarvii datasettien kanssa kikkailla.
Sain lopultakin ostettua itselle obd11 ja näkyy olevan 5Q0 moduuli tuolla. Eli pitäisi vaihtaa.
Antaako tuo muuten jokaisesta viallisesta anturista virhekoodin? Nyt näytti vain yhdestä (taka oikea parkkiassistentti) mutta takatutkat kyllä ovat kokonaan pimeänä 🤔

22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 31.03.21 - klo:21:34 »
On sama ominaisuus (= huollon hyvin tuntema ja heti löytämä vika) on myös edeltävässä B7 mallisarjassa farkussa. Yllättävää, ettei tätä ole vieläkään saatu kuntoon. Johtosarjan pystyy (kts. Youtube - B7) purkamaan, ja vaihtamaan haperon letkun tilalle esim. Mätänetin kauppaaman moottorisahan bensaletkun. Molemmissa päissä on liittimet, ylempi lienee siinä kattoverhoilun takareunan lähellä. Marmorilla tästä köyhtyy jopa 800 eukkoa (!) - ja kaikki vain ala-arvoisen materiaalin vuoksi...  omaani teen tämän ensi suvena.  :(

Hauskaa, kun huollossa kautta rantain - kysymättä - kehuttiin B8 sarjassa olevan vähemmän "vikoja" tms. kuin B7 facelifitissä... enpä usko !  :o
On sinne sentään lisätty vedenpoistoaukko luukun alaosaan 😁
Omasta 3C:stä tämä ei muuten koskaan hajonnut vaikka ikää oli jo 14 vuotta

23
On joo MQB. Kuskin puolen alatukivarren taaempi pusla oli mennyt väljäksi. Kolkatteli varsinkin epätasaisella ja nitisi hidastetöyssyissä.

Vaihdoin tarviketukivarret kun ei ole prässiä millä saisi puslat pullautettua pois ja uudet paikoilleen.
Hmm pitäisköhän laittaa taas pu-puslat 🤔
3C Passatissa Powerflexit ainakin kesti pitkään.

24
Tämä sama "vika" muuten vaivaa myös uudemman AD1 korimallin Tiguania. nimim. alle 100tkm ajettuna molemmat tukivarret vaihtoon kolinan takia.
Eikös tuo ole jo MQB pohjalla? Mikä siellä kolisi?
Nimin: ajattelin vaihtaa koiranluut ja alapallot

25
560€ sarja saisi nämä Suomesta Passattiin ja toimitusaika 2-4 arkipäivää.

26
^ juu kiitos, noin vähän mietin myös.
Tämä gte:n alusta oikeastaan on jo varsin pintapehmeä mutta on sitten pehmeä myös isommissa heitoissa. Toisaalta kallistelu on hyvin kurissa. Vähän jännä.

27
Näiden parina kai parhaiten toimivat vakiojouset? Onko järkeä vaihtaa samalla vakiojouset uusiin vakioihin hiukan vajaa 100 tkm ajetussa autossa?
En oikein haluaisi madaltaa autoa yhtään mutta saa ehdottaa jos vakioa parempia jousia löytyy. Alusta tuntuu nyt lähinnä siltä että iskarit ovat löysät eli isommissa heitoissa liike on turhan isoa.

Laitoin eilen kyselyä hinnasta ja saatavuudesta.

28
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 24.03.21 - klo:14:34 »
Noit GY:n nimet ovat kyllä hiukan sekavia ja harhaanjohtavia. Noistakin juuri tuo performance on nimestään huolimatta todella taloudellinen ja hiljainen rengas mutta ei luetun mukaan oikein toimi sitten oikeasti tehokkailla autoilla kovaa ajettaessa 😁

29
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 23.03.21 - klo:20:55 »
Ei ole kyllä koskaan tullut katsottua kilsoja. Kolme - neljä kautta saanut aina ajella mutta kilsat per vuosi vaihdelleet kyllä 15-40 tkm.
Mulla niitä oli siis koossa 215/55 R16 3C Passatin alla ja se oli 2.0 tdi dsg:llä. Tuskin GTE:n keula sen enemmän painaa, taka-akselilla toki sitten on enemmän painoa.
Niin ja tykkään kyllä pitää vähän korkeita paineita kesärenkaissa, sellaista 2,8 bar luokkaa.

30
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 23.03.21 - klo:11:47 »
:D Juu uusimmat olivat nämä EfficientGrip 2, joiden vierintävastus B, märkäpito A. Taasen EfficientGrip 1 vierintävastus on A, märkäpito A. En sitten tiedä miten paljon tuo A pudotus B vaikuttaa. Täytyy tässä vielä miettiä näinden ja Misukoiden väliltä.
Lueskelin näistä myös ja tosiaan 1 versiota minun aiemmat renkaat olleet. Tuo kakkoselle luvattu +50% kestoa on tosin aika kova kun ei ne aiemmatkaan mitenkään nopeasti ole kuluneet. Pitäisi laskea mitä tuo ero A ja B vierintäluokan välillä tarkoittaa kulutukseen ja verrata rengassarjan hintaan. Menee aivot solmuun kun yritän miettiä onko sitten plugarilla sillä vierintävastuksella enemmän vai vähemmän väliä 😁
Toisaalta kulutus on pientä joten hyötyä ei siitä niin paljon saa, toisaalta voisi päästä pelkällä sähköllä pidempiä matkoja jolloin vaikuttaisi kulutukseen ehkä paljonkin 🤔

Sivuja: [1] 2 3 ... 58



Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy