Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Viestit - Tomppis
1
« : 30.10.16 - klo:14:23 »
Vanteiden sovitteluun on Audin varaosanumerolla ostettu alumiininen tanko (11e), joka ruuvataan ylemmän pultin tilalle. Sitä käyttäen saa vanteet liu'utettua paikalleen, ilman että vanteiden sisäpinta ja (maalatut) jarrusatulat ovat kolhuilla. Uudessa Leonissa vanne ei pysy navan päällä sitten yhtään, mahdoton homma kun pitäisi kahdella kädellä pitää vannetta paikallaan ja kiertää pulttia kolmannella.
Voisikohan tässä olla apuna esimerkisi se, miten itse laitan jos ei pysy navalla. Kerää ne pultit ja vaikka räikän jatkovarren ja sopivan hylsyn nokkaan siihen lähelle ennen kun alkaa nostamaan vannetta. Vanne navalle ja pitää polvilla vannetta napaa vasten, ettei pääse keikahtamaan pois. Sitten ylimpään reikään kiertää pultin sillä jatkovarrella kiinni, jonka jälkeem vanne pysyy paikallaan. Sitten ruuvailee loput. Toki tuo tanko on varmaan pirun kätevä myös..
2
« : 30.10.16 - klo:10:25 »
Tämäki vähän OT, mutta kävin pari viikkoa sitten Oulun Veholta kysymässä tarjousta uuteen 1.4tsi Style Combiin. Varusteita oli silleen sopivan reilusti, ettei Suomesta hetivalmista löytynyt niin tammi-helmikuulle olisi mennyt. Tekivät kuitenkin vaihdon helpoksi, kun eivät euroakaan vanhasta Audista tarjonneet, Laakkoselta sitten tulikin about sopiva yksilö vastaan ja nyt on jo kohta 2000 km takana ocustimella..
3
« : 29.10.16 - klo:23:23 »
Jos kerran löytyy Kessy autosta niin miksi et kokeile itse? En enää jaksa vaivautua talliin, että saisin heti tähän vastauksen.. Mulla kans tuo defan 4A akkulaturi http://m.motonet.fi/fi/tuote/454947/Defa-akkulaturi-1204-4-A--12-V, itsellä ei toistaseksi kokemusta, mutta tuohan se mahtaa olla suosituin..
4
« : 13.07.15 - klo:15:45 »
Pitää ajaa.  käytännössä kaikki töyssyt mitä Oulun alueella oon ajanut nii menee sen kummemmin ässäilemättä. Matalin kohta pohjassa ku tulee onneksi etuakseli kohdalle niin se helpottaa. Tarkotus ois vielä napsu ottaa alemmas eri renkailla..
5
« : 13.07.15 - klo:00:10 »
6
« : 07.03.15 - klo:10:01 »
^ kyllä tuommosella madalluksella menee ihan vakiokoon renkaat ja mahtuu pyörimään. Riippuen toki vanteen leveydestä. Ite laittasin 19" 245/35 renkaan ja 20" 255/30.. mahtuvat kyllä ihan taatusti pyörimään.
7
« : 07.02.15 - klo:09:58 »
Tuossa muuan kaverilla audiclubin puolella on ST:n alusta ja parin kk rauhallisen ajon jälkeen alko takapää kolisee, vaihto konin tolpat ja nyt kolisee etupää. Alusta alle puoli v. Vanha. Eli...
8
« : 07.02.15 - klo:09:50 »
Minun käsityksen mukaan ei muuta eroa kuin putkien ulostulokohdat. Ässähän ei ole edes millään tavalla leveämpi lokareiden tai muun kohdalta. Ja kun spacereita kysyit aiemmin niin jos 15mm pitäs saada takaa ulommas niin eikö se kerro jo että mitä pitää ostaa?  laita kaveriksi eteen 12mm niin saat sopusuhtasen lookin. Itellä on nyt 15mm edessä, 16mm takana ja vaatis ainaki noi 20mm, toisaalta kuormattuna alkais varmaan raapimaan, mutta madallusta onki vakioalustaan n. 4-5 edessä/takana ja pitäs vielä himppu ruuvata.. Muista ostaa keskittävät niin ei turhia ainakaan tärräile.
9
« : 07.12.14 - klo:23:19 »
Ite oon kai ostanu jtn motonetin perus kännillisiä valoja. Ajatuksissa on josko päivittäis kaikki noihin valostoren. Vielä kun sais xenonit päivitettyä Osramin Intense cool blue-polttimoihin niin voisi päästä niissäkin lähemmäs valkoista. On vaan niin järjettömän hintasia, ettei huvikseen kehtaisi hommata.
10
« : 07.12.14 - klo:15:08 »
Ite ostin valostore.fi (Oulussa ku on myymälä) niin ihan kokeeksi canbus ledit. Makso 9,90, kaks kuukautta olleet kiinni eikä herjaa, räpsy ja toimii niin ku pitää. Valo on sopivan kirkas. Suosittelen niitä ennemmin ku 70 valoja.. kyseessä siis tämmönen. ja paikallaan olevina:
11
« : 26.11.14 - klo:22:27 »
Kesäkorkeudesta siis varaa vielä pudottaa? Osaatko arvioida kuin paljon? Nuo peelersit kyllä.. (Y)
12
« : 25.11.14 - klo:23:44 »
Onko sulla enää säätövaraa eessä tai takana tolla alustalla vai onko tapissa?
13
« : 18.04.14 - klo:21:15 »
Kyllähän Vice tuo AF:n passion on hyvä vaha carnauballahan tuppaa kestävyys olemaan hybridi/synteettisiä vahoja huonompaa, elo-syyskuu on varmaan aika realistinen kesto. Antaahan se carnauba aina tosi syvän ja lämpimän kiillon..
14
« : 18.04.14 - klo:21:06 »
JLa, jos en väärin muista nii mulla matka-ajossa nousi n. Litralla sataselle vrt 225/45r18 kitkoihin. Mulla on normaalisti vähän reippaampi jalka eli 100 rajotuksella 115-120, eli äkkiä tostaki sais pois tota kulutusta jos rauhottaa menoa.. Jlindström, itellä kans 245/35 Hankookin jämät, niin kyllä kans tykkään, aivan älyttömän vakaata menoa. Nyt painin että laitanko Dunlopit vai uuet köökit ens kesäksi, muilla nousee hinta vähän liiaksi.. Eikä kyllä tuolla sun alustalla käydä vielä lähelläkään raapimista..
15
« : 13.04.14 - klo:10:33 »
On kyllä hyvännäköinen paketti tulossa. Onnittelut ja huolettomia kilometrejä.
Ootko varma KW:sta? Ite oon kuullut paljon juttua että ois melko jämäkkä vaikkakin hyvä alusta, joten miettisin vielä, esim pro street-s tai street comfortia?
16
« : 12.04.14 - klo:10:53 »
Aa, minä jotenki jäin käsitykseen että ois sen jälkeen ilmennyt nuo, elikkä fiksarit oisivat toheloineet jotenkin.  yks vaihtoehto on että käyt automaaliliikkeestä hakemassa pieniä hiontalappuja ja värikoodilla tehdyn korjauspullon, hiot tuota aluetta kevyesti ja sen jälkeen kynsilakkapullolla korjailua?
17
« : 12.04.14 - klo:10:22 »
Itselläni olisi tuo 60k huolto edessä ja metsästänyt tässä huoltopaikkaa. Eroja tuntuu olevan kun AC:n alennuksilla varustettu hinta oli ~850 e. Autofit/atoy lupasi 630,-. Vielä pitäis parit puljut kysyä, vaikka en usko että paljoa Autofitin alle enää hintaa löytyy. Tarkoitus siis tehdä huolto-ohjelman mukainen huolto.. Pitäs vaan alkaa varailemaan ku alko herjaa öljyn vaihtoon tuota autoa, 5k km on vielä 60k km matkaa, pitänee siis aikaistaa vähän..
18
« : 12.04.14 - klo:10:17 »
Kyllähän se rauhoittaa autoa, jos on kapeampi kumi, kun reunat on kauempana urien reunoista. Kaks senttiä on kuitenkin yllättävän paljon näissä hommissa.  totta kai asiaan vaikuttaa kaikki nuo kolme tekijää, eli renkaan malli ja paineet. Ovissa ei välttämättä ole oikeita rengaspaineita kaikille renkaille, joten ehkä kannattaa kuitenkin kääntyä rengasukkojen puoleen? Oikea paine tuon koon renkaille on ~2.8. Eipähän kulu liian nopeaa keskeltä ja pysyy renkaan ominaisuudet kohillaan..
19
« : 12.04.14 - klo:10:08 »
Lähin vaan ihmetyttänyt kun kaikkien kuvien perusteella ne näyttää ihan kiveniskeämiltä, joka on rikkonut vain maalipinnan..? Sitä hain takaa että varmaan aika monella automerkillä on siellä jälkiä ja lohkeamia, mutta kai se sitten on rakenteellinen vika vain Audilla? Sinänsä vain jännä, että audilta tulee korjausohjeet ja pitää vaihtaa osaa ja maalailla, kun helpommalla ja halvemmalla pääsisivät kun olisivat heto vian ilmettyä vaihtaneet valmistusvaiheessa kaiken. No, sepä ei ole taaskaan minulta pois. Rokkitapsa, myllyllä ei saa tuommoisia lohkeamia kuin sinulla aikaan. Isälläni on konepellissä samanlainen lohkeama, on tullut nastasta tai kivestä. Se minut saa epäileväksi tuon kaarihomman suhteen ku samanlaista lohkeamaa on nähty ynpäri auton, ilman huopaisia lokareita ja niiden hankaamisia..
20
« : 12.04.14 - klo:09:52 »
No jos molemmissa pitää mitat kutinsa niin vogtlandi laskee 5 mm matalemmalle korkeimmassa asennossaan, kuin sportti on vakiona. Tiiä sitte jos madaltaa sen ~40mm talveksi että hyövääkö edes nostaa erikseen talvea varten?
21
« : 11.04.14 - klo:11:24 »
Pitää kyllä nyt vähän kyseenalaistaa näitä maalin lohkeiluja ym. Itellä on kohta 60k ajettu tolla nelkulla ja siellä on kiveniskeämiä kaarissa, katossa, konepellissä ja tuulilasissa. Onko teillä jotain perusteluja että maalipintaan ei saisi tulla rikkoja/sen pitäisi pysyä esimerkiksi 7 vuotta täysin ehyenä? Pitäiskö mulla nyt mennä tonne Audicenterille ja vaatia maahantuojaa maalaamaan puoliautoa uusiksi siksi että jonku nastan, kiven tjv takia on maalipinta "piloilla"? Kaiken lisäksi vaikka pinta myllytettäisiin ja pinnoitettaisiin niin sehän ei automaattisesti tarkoita sitä että kaikki jäljet häviää? Ei ne fiksaritkaan yleisesti ottaen ole niin hölmöjä että lakkapintaa hierovat puhki jonkun vaivasen kiveniskun tai naarmun takia, joka on mennyt maaliin/pohjamaaliin asti. Mielestäni tätä on vähän paisuteltu liian isoksi tätä maalinlohkeilua. Kuitenkin pyöränkaarissa olevat maalipinnat joutuvat kohtuu rankalle koetukselle, etenkin täällä Pohjolassa ja miksei myös ulkoisesti kaikki osat? Kaverillani on Subaru ja siitäki on lähtenyt pari palasta maalia pyöränkaaresta eikä tietääkseni Subarulla ole tämmöistä ongelmaa siitä tehty?
22
« : 17.03.14 - klo:17:05 »
Eli et45 varmaankin sopii joten semmoset menee tilaukseen.
Itellä 45 etllä noi kesäset, vaatii omaan makuun 5mm limpun väliin että tulee sopivasti kaarelle, tolla 35 vois tosiaan tulla jo vähän hassun näkönen poke. Riippuen toki madalluksen määrästä..
23
« : 18.02.14 - klo:19:58 »
No siihen on varmasti toi AFn shampoo käypänen. Muistan vaan kun kerran pesin pskasemman auton sillä ja ei jotenki jaksanu pinttyneempiä hyvin pestä. Hyvä kuitenkin että oot tyytyväinen tuotteisiin.
24
« : 03.02.14 - klo:21:11 »
Hyvältä näyttää setti. Pakko vaan sanoa että itse en pitänyt autofinessen shampoosta. Turhan lievä pesuteho. Toisaalta tämän vuoden suolasato on ollu niin tylyä että jos säilyttää autoa lämpimässä ja pesee 2-4vko välein niin sama ku vetelis vaikka raakana shampoota pintaan kun ei tuo paska irtoa. Pieni varoituksen sananen siis, jos odotat huippu pesutehoa noilta mutta vankka suolakerros ei lähdekkään tai pinta jää karheaksi.
25
« : 26.01.14 - klo:07:40 »
VW Transporter, II-00
26
« : 26.01.14 - klo:07:37 »
Äkkiseltään tuo kyllä näyttää ihan pieltä, joka on vaan ollut hieman nestemäisemmässä muodossa. Tiedä sitten, muistan itselläki oli noita vanhassa Toyotassa aina sillon tällön.. Sillon ne ainakin minulla oli pikeä tjv. Sen verran tahmeaa ja tiukassa oli..
27
« : 19.01.14 - klo:22:45 »
Hep, 50k ajettu ja levyt vaihettu eteen.  näköjään siis saa odotella millon uusiutuu..
28
« : 06.01.14 - klo:22:27 »
Loistavaa että antavat vuoden takuun holojen poistolle. Jos seki viitsittäs tuossa puljussa tehdä oikeen niin niitä hologrammeja ei poiston jälkeen pitäisi enää ikinä tulla siihen pintaan, oletuksena ettei autolle tehdä koneellista kiillotusta poiston jälkeen. No ei siinä, varmaan laadukasta työtä ja jälkeä tekevät..
29
« : 28.12.13 - klo:21:49 »
Kannattaa vedellä se vaha samalla kertaa niin ei tuu löydettyä niin paljoa korjattavaa. BTW, oli puhetta siitä kuinka kauan pohjatyöt ja vahaus vie aikaa. Itse tein ko. Homman kolme viikkoa sitten ja aikaa meni kaikkineen välineiden esille otosta siihen että löin tallin oven kiinni ja peruutin pihasta valmiina+reilu puoli h kaverin kans paskanjauhantaa niin vajaa neljä h. Ei siis minusta kovin aikaa vievää..? Käsittelyvaiheita oli seitsemän muistaakseni.
30
« : 14.12.13 - klo:22:22 »
Kuuluuko teillä ujellus jostain ikkunan suunnilta? Oven ikkunan/tiivisteiden säätö hävitti ujelluksen kokonaan.
Pitääpä sanoa vänkärille että kuuntelee oisko vaan tosta johtuvaa. Se on nyt syksyllä/talvella alkanu kuulumaan..
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus,
Hääkuvaus,
Hautajaiskuvaus,
Henkilöstökuvaus,
Ilmakuvaus,
Muotokuvauskuvaus,
Lapsikuvaus,
Lemmikkikuvaus,
Profiilikuvaus,
Yrityskuvaus,
Tapahtumakuvaus,
Perhekuvaus,
Tuotekuvaus ja
Ylioppilaskuvaus,
Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi
|