Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - pessi

#1
Potilas on 400tkm ajettu  T5 2.5tdi 174hv BPC -08 ja kone alkoi pitämään "supsutusta". Samanlaista ääntä pitäneet koneet on korjautunut nokkaremontilla. Ei vikakoodeja ja hyvä ja savuton tyhjäkäynti.  Nyt vihjeitä mihin liikkeeseen tai yksityiselle hoitoon PK-seudulla?
#2
Nyt tässä jatkuvasti vastataan kysymyksen vierestä.  Tuossa jo kerran pahoittelin huonoa kysymyksen otsikkoa.  Sen hyvin tiedän mihin tuo 140 heppasen vakiopilleri riittää, mutta kun dpf:n ajattelin tyhjentää niin miksi siinä samalla ei vaihtaisi
isompaa ahdinta tilalle. Sen verran ahdas tila, että mielelläni tekisin kaikki kerralla. Softaukseen se menee tietysti muutosten jälkeen.
Alkuperäinen otsikko johdatti väärille raiteille, en mielestäni kysynyt missään vaiheessa kuinka paljon tehoa saa tai miten auto softataan.. Siihen on omat viritys topicit.
Nyt vielä kerran se kysymys: Onko kellään tietoa, käykö 170 heppasen Garrett GTC1549VZ tuon alkuperäisen kkk:n tilalle?
#3
Anteeksi keskiarvoa huonompi ulosanti. Yritin vain kysyä sitä, onko kenelläkään tietoa siitä, käykö tuo Garretti suoraan alkuperäisen kkk:n tilalle. En kysynyt  vihjeitä jatkosta, saati siitä kuinka autoa "viritetään". Jatkojalostus on ns.hanskassa.
#4
Tuossa yetin 140hv koneessa on kkk/Borgwarner (bv40?), niin käykö sen tilalle suoraan  170hv:n Garrett GTC1549VZ ?. Yhdestä kolariautosta saisin vähän ajetun turbon budjetti ratkaisuksi ennen softausta.
#5
Löytyihän sieltä juttua joo, en niitä päästöjä jännitä, kaikki edellisetkin autot ovat olleet ilman ylimääräisiä katteja. lähinnä sitä kun moittivat dpf:n poiston hankaluutta poikittaiskoneisen nelivetoisen kanssa=kallista.  Siksi sitä apurungon irrottamista kysyin, koska kyllä sen pöntön saan itsekin tyhjättyä ja sitten uutta softaa sisään. Tämä vaan on ensimmäinen poikittaiskoneinen dpf:llä varustettu vag, edelliset Audit ovat kaikki olleet pitkittäiskoneisia.  Kai tuolla pystyy ennen softausta hetken ajaa vaikka pönttö olisi suolistettuna?
#6
Jaa, ilmankos ei noiden poistoista pahemmin löydy juttua. Jossain ffp tai audifinns foorumilla ollu höpinää mm.tämmöistä "Kun tuhkamassa ylittää 175 ml 4-syl. moottorissa tai 0,52 l 6-syl. moottorissa, täytyy dieselhiukkassuodatin vaihtaa"
Samalla kyllä mainitaan, että pidempäänkin ajetaan. Tuossa omassa kun tuo oil ash volume on 0,18L ja enempää se ei ilmeisesti näytäkään. Jatkojalostusta ajatellen kyselin tuon apurungon irroitusta, että mitä sieltä tulee niskaan kun sitä rupeaa avaamaan.
#7
Kysynpä täältäkin kun etsimällä en löytänyt. eli autona on Yeti 4x4, 2.0cr cfhc ja siitä pitäisi dpf pönttöä kaivaa irti ja se on ilmeisesti haastavampi irroittaa nelikosta. Apurunko pitää ilmeisesti ottaa pois edestä, mitä siinä pitää ottaa huomioon?

Tuolla on ajettu 300tkm ja minulla ollut viikon..Alkaa olemaan varmaan pönttö täynnä, ei kyllä oireile mitenkään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy