Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Heitspii

#1
Aivan samassa kunnossa oli mullakin, mitä #1 postauksen toisessa langassa aloitin keskustelun. Liittimet meni vaihtoon kun oli todella hapettuneet ja ruostuneet...

Tuo liitin ois kyllä ollut poikaa laittaa hieman pitemmälle keulaa päin, eikä alimpaan kohtaan missä johtosarja tekee pienen mutkan alaspäin..
#2
Mulla oli juuri passatissa laakerin vaihto 176 tkm kohdilla, niin tutun kuuluiset ongelmat. Oireena n. 50 kmh jälkeen alkanut vollotus mikä vaihtui selkesti vauhdin mukaan.
Ã,,äni loppui kun mutkitteli ja muistaakseni silloin kävi äänettömänä kun kaarsi kovasti oikealle.

Ongelmaksi kuulema selkesti havaittavissa ollut oikea takalaakeri.. Kysyin että miten huomaa parhaiten, niin korjaamon kommentti oli jousesta kiinni ja pöyrittää rengasta. Vastaava menetelmä olikin täällä jo mainittu.
#3
Passat B7 (11-14) / Vs: xenon vaihto
20.04.21 - klo:17:16
Onnistuu kyllä purkamatta lokareita irti. Pieni meikkipeili tai muu auttaa operaatoriossa rauhallisuuden lisäksi. Eihän ne ihan tyrkyllä ole, mutta tehtävissä.
#4
Kaksoismassa alkoi oireilla 150tkm huollon paikkeilla ja tästä löytyy videota äänestä kun autolla ajettu 159 tkm. Vauhtipyörä ja kytkimen korjaussarja molemat n. 615â,¬ pajalta ostettu. eipähän tarvii alkaa tuota kohtaa miettimään ennen kuin itse DSG alkaa oireilla... ::)

https://www.youtube.com/watch?v=X-yjIEnjNBw
#5
Sisältä huomattavasti huonomman näköistä. Auton puolen liittimestä yks pikku käytännössä poikki. Uudet liittimet tilattu ja pitää ne vaihtaa/vaihdattaa..


#6
Samat on mullakin oireet, mutta yleensä kontti alkanut pelaamaan kun on kuivunut kunnolla. Nyt on paremmat tilat purkaa konttia rauhassa, niin pesurin letku menee ainakin uusintaan. Jospa noista liittimistä vika löytyisi..
#7
Sinistä kuolemaa havaittavissa..

haitarikumin johdot ok. Kokeilin sulkunapin toiminnot, niin signaali lähtee järjestelmään. Myös lukon asennot tulee oikein. Ois kiva tietää mikä estää moottorien vetämisen, äkkiseltään napit pitäisi toimia...osasiko joku kertoa minne toi pinni 9 piuha menee?


#8
Tuo pissapojan veden kuseminen oli jo tiedossa ja siitä en huollossa muistanut sanoa ettei testaa sen toimintaa. Nyt oli sitten pesty takalasia urakalla, eikä kontissa oleva kiinnilaittamiskytkin ei tunnut heräilevän henkiin.

Löysitkö hyvät ohjeet verhoilun irroittamiseen takakontista, vai teitkö kokeilun kautta? Onko verhoilun takana oleva moduuli sellainen, että se menee vaihtoon huonolla tuurilla vai pääseekö vain sarjojen vaihdolla jos ei muuten ala toimimaan?
Kahvasta kyllä kontti aukeaa normaalisti, mutta ongelma on kiinni vetämisessä, mikä ei toimi kummastakaan kontin kytkimestä.

Yksi lukko löytyy valmiina, niin pitää lähteä helpoimmasta liikkelle ja testata auttaako sen vaihtaminen, sitten tsekata johdot haitarikumin takaa ja sitten aloittaa OBD-eleven kikkailut...

#9
Viime syksynä mulla oli arpominen menossa uusien polttimoiden ja lisäpitkien välillä B7 mallin farkussa, kun autolla ajettu n. 130 tkm. Päädyin ostamaan juuri noi Philipsin gen2 polttimot, että olisi ainakin laadukkaat.
Värisävy ja kirkkaus muuttui kyllä selkeästi, mutta pitkälle matkalle kantamaa ei juurikaan tullut lisää. Eli kokonaisuutena valoteho parani huomattavasti, mutta jos haluat nähdä 200m päähän niin siihen auttaa vaan lisäpitkät.

Polttimoiden vaihto onnistu irroittamatta puskuria, kun ajan kanssa käänteli polttimoiden suojat irti. Polttimen lukitusklipsi irti ja nosti polttimot pois paikoiltaan. Takaisinlaittaminen vaatii hieman sormilta akrobatiaa, mutta saa paikoilleen kun laittaa johdon kiinni, kun polttimot on lukittu kiinni. 
#10
Tämän ketjun sisältä on kyllä hyvä tietää jos tulee akun vaihto tarpeelliseksi!
#11
Lainaus käyttäjältä: Puuseppo - 21.04.18 - klo:13:45
No onnistuihan se. Tässä lyhyt ohje muutaman kuvan kanssa.

Ohje takaluukun lukon irrotukseen:
- Irrota verhouspaneelin 4 torx -ruuvia (koko 20), 2 kahvojen kohdalla ja 2 varoituskolmion alla.
- Irrota verhouspaneeli joka on kiinni 10:llä metalli-klipsulla, katso kuvat pidikkeiden paikoista. Saattaa olla tiukassa mutta toisesta reunasta alkaen varovasti longistaen pitäisi irrota. Osa klipsuista saataa jäädä kiinni takaluukkuun, osa paneelin. Irrota takaluukkuun jääneet pidikkeet (mikäli näin kävi) kärkipihdeillä ja kiinnitä ne paneliin mistä ne irtosivatkin. Huomaa, että osa pidikkeistä on eri mittaisia
- Irrota lukolle menevä sähköliitin. Nosta liittimessä olevaa pidikettä pienellä ruuvimeisselillä samalla kun vedät liittimen irti. Muuten ei irtoa
- Irrota lukkomekanismi joka on kiinni kahdella XZN M8 ruuvilla (katso kuva)

Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä

Tähän kommenttina sellainen, että lukon saa vaihdettua ilman verhoilun poistamista. Kontti auki ja verhoilusat kaksi alhaalla olevaa klipsua auki. Tämän jälkeen muovia longistamalla saa lukon pulttien kannat näkyviin ja lukko mahtuu tulemaan ulos johdon kanssa.
#12
Lukkojen epämääräinen toiminta johtui mullakin liittimien hapettumisesta/kosteudesta, mikä todnäk on peräisen rikkoontuneesta pesimen letkusta.

Tilaa ei paljoa ole työskennellä siinä saranan luona ja liitokset pitäisi tehdä kontin/verhoilun puolelle. Letku kulkee siis vänkärin puolen saranan kohdalla, minkä saa esille kun kontin avaan.  En nollakelissä alkanut paneeleita repimään irti, niin tein saranan luokse liitokset "holkista" ja letkusta, minkä kirin kiinni. Vesiletku oli yllätykseksi materiaalileltaa muoviletkua, eikä notkeaa kumia kuten ajattelin.
#13
Morjes,

Ootko huomannu onko "paine" laskenut takalasin pesurista? Minulla oli osittain samoja oireita ja syyksi paljastui takaluukulle menevä katkennut pissapohjan letku. On tosin sähköinen luukku, mutta lukon aukeaminen tapahtuu kuitenkin molemissa sähköllä.

Lisää stooria tuolla Tekniikka -> kori ja valot osiossa.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36266.0

PS. Vaihdoin tähän myös lukkomekanismin ekana turhaan, eli alkuperäinen lukko olisi joutilaana. Nakkaa YV.tä jos haluut ostaa tuon pois kuleksimasta..
#14
No on kyllä varsin erikoisia listauksia laittaneet. Kyllä näistä tapauksista kannattaa käydä lista läpi ja tarkistaa/tarkistuttaa listan asiat läpi. Jos on varmasti puhdas kusetusyritys, niin kuten Karppa sanoikin, niin tietoa menemään korkeammalle tyypille kuin työnvastaanottaja. Esim puhelinsoitto + kopio huomautuksesta spostiin. Yleensä henkilöitä ketkä puljua pyörittää, niin kiinnostaa asikassuhteet enemmän kuin työntekijäporrasta.

Varmistaminen, että onko asiat kuten mainittu ja asillinen palaute tarpeeksi korkealle auttaa yleensä parhaiten.
#15
Vastataan itselleen, kun nyt tähän tuli hieman paneuduttua enemmän, kun alkoi taas vaivaamaan.

Vaihdoin lukon hakuammuntana, että siinä olisi jotain vikaa. Muutaman kerran kontti  kuitenkin temppuili vaihtamisen jälkeen, eli vika ei ollut siinä. Jollakin aikaa viat hävisit, enkä sitten tarkemin aihetta tutkinut.

Nyt ennen pakkasia laitoin vahvemmat aineet pesuriin ja laskin huolella vettä läpi etu/takapyyhkijöistä ja viat alkoivat samantien. Pientä tutkimista, niin takalasille menevä pesurin letku oli irtopoikki luukun saranan kohdalta. Vettä kuitenkin takalasille tuli, kun letku meni tiiviissä pussissa sähköpiuhojen kansa, tosin hieman pienemmällä paineella. No tästä murtumasta vesi on päässyt liittimiin ja aiheuttanut mystisiä sähkövikoja, kuten kontin itestään avautumista/sulkeutumista, puoleen väliin avautumista, kiinni/auki valon vilkkumista ja jopa takavalojrn stroboilua. Paneelin yläpinnassa oli myös veden jälkiä, mutta yhtään sitä ei ollut konttiin tullut.

Eli  kannattaa seurata varsinkin B7 kopassa takapyyhkjän pesurin tehoa, jos siinä alkaa olla yhtään pienempää painetta, niin letku tarkastukseen samantien!

#16
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 11.10.17 - klo:15:48
Ja nopeaa tahtiahan nuo ominaisuudet kehittyvätkin. Akkujen hinnat ovat tulleet rajusti alaspäin ja ominaisuudet paranevat koko ajan.

En tiedä miten paljon henkilöauton akkujen valmistajia on, mutta ainakin raskaammissa sovelluksissa akkutekiikka yleistyy myös kovaa vauhtia tulevina vuosia, eikä potentiaalisia akkuvalmistajia ole kovin montaa. Useiden tuhansien prosenttien nousu kysyntään lyhyellä aikavälillä voi nostaakkin akkujen hinta ainakin hetkellisetii. Hieman sama asia kuin luonnonilmiöiden sattuessa tiettyjen tehtaiden kohdalla, milloin tuotantomäärä tippuu suhteessä kysyntään.

https://www.ft.com/content/90d65356-4a9d-11e7-919a-1e14ce4af89b

Tulevaisuus kyllä on sähkössä, mutta tuntuu näillä teknologioilla vielä hieman kaukaiselta. Suurkaupungeissa homma kyllä jo nyt varmaan toimii, mutta ei vielä harvaan asutulla alueella. Mielenkiinnolla seuraan miten suhteellisen harvinaisten mineraalien kysynnän kasvu vaikuttaa tähän hypetykseen.
#17
Samoilla linjoilla TSI1490.n kanssa täälläkin. Talvinakkien osto edessä, niin nyt pitää Contin kitkat laittaa testaukseen. Sen verran paljon joutuu sulilla teillä kuuntelemaan rapinaa täällä pohjois-savossakin, eikä kaljama kelejä kovin paljoa talvessa ole. Ne kellä kitkat on ollut, niin ei ole ainakaan moittinut ja tätä pitää nyt testata itsekkin.
#18
Hei,

Nyt on alkanut seuraavanlaista ongelmaa tulla esille, joten löytyskö vinkkiä mikä kytkin tämä aiheuttaisi..


-Välillä kontti avautuu ihan hieman ja sulkeutuu uudestaan, tämä varsinkin silloin kun ovia laittaa kiinni. Ã,,äni kuulostaa siltä, että moottori avaa lukituksen ja lukitsee kontin samantien.
-Pari kertaa kontti on myös sulkeutunut itsekseen, aivan kuten sulkunappia painamalla.


Vahva mutu itsellä, että luukun kahvassa jotain häikkää. Löytyykö hjellpiä?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy